Bpost
TIP
Re: Bpost
Fakkel: Blijft de vraag hoe hij in je Fort Knox binnen geraakt is. Inbraak op de koop toe ?
Alleszins sportieve fakteur, in 1 wip over 1m80.
Overigens: BiePost is hiermee niet aan haar proefstuk toe. Het is een publiek geheim dat 'rechtse' tijdschriften geregeld in de sorteercentra met ganse pakken tegelijk 'verdwijnen'.
Denk dat de 'politiek-correcte censuur' er niet zal op versoepelen.
Overigens: probeer maar eens een brief met een Nederlandstalige straatnaam in St-Lambrechts-Woluwe ter bestemming te krijgen.
Overigens: BiePost is hiermee niet aan haar proefstuk toe. Het is een publiek geheim dat 'rechtse' tijdschriften geregeld in de sorteercentra met ganse pakken tegelijk 'verdwijnen'.
Overigens: probeer maar eens een brief met een Nederlandstalige straatnaam in St-Lambrechts-Woluwe ter bestemming te krijgen.
Daar straf je BPost niet mee maar wel de verzender van het pakje (Bol.com, Coolblue, Pabo, ...). Wordt ook genoteerd als je zo'n melding doet. Stel dat je 10 zaken aankoopt en je zegt 9/10 dat je het niet ontvangen hebt, dan is je geloofwaardigheid bij dat bedrijf ook weg.Fakkel schreef: ↑18 november 2018, 12:47Tuurlijk wel. ZIJ hebben geen poot om op te staan, want je hebt niet afgetekend.TooTall schreef: ↑18 november 2018, 12:14 Wat een faal.
Pakje vanuit Amerika stond ineens op 'afgeleverd', geen pakje te zien natuurlijk, ook geen briefje, niets gezien thuis, heel de straat afgebeld om te vragen of iemand het in ontvangst had genomen, maar niets. De volgende dag zie ik de postbode aankomen, en hij propt het pakje de brievenbus in. Had die vent het nu gewoon zelf gehouden of weggegooid dan had ik geen poot om op te staan...
Recent nog een pakje zo 'geleverd' gekregen, niet via bPost, maar zo één van die pakjesdiensten. Geen pakje te zien. Gebeld. "Jawel, is afgeleverd, het pakje ligt aan de achterdeur". (*) Nu is er rond mijn ganse woning een omheining van 1m80 hoog, en die is standaard op slot, dus ik hechtte daar weinig geloof aan. Bon, toch gaan kijken. Effectief, pakje lag daar, op de vensterbank. Oké, het was een prul van nog geen € 50, maar als ik van slechte wil ben, en ik zeg "gast, hier ligt juist niks, stuur maar een nieuw", dan hebben zij het vlaggen. Ik vorder gewoon via Mastercard m'n geld terug als ze geen 2e pakje willen sturen. Dat ganse systeem is zo lek als een zeef en staat op springen. Het overleeft bij de goodwill van de gebruikers. Ik heb me voorgenomen om volgende keer niet meer zo braaf te zijn, en gewoon te zeggen 'sorry, dat ligt hier niet'.
(*): Edit: ze zeiden zelfs dat de pakjesbezorger kon langskomen om te tonen waar hij het gelegd had!
De 11de keer bestel jij iets groot en duur en is het effectief weg. Jij zegt terug dat het niet aangekomen is. Wel dan kun je fluiten naar je pakket want de verzender zal zeggen 'Sorry, maar je zegt dat keer op keer'.
Het is ook een publiek geheim dat je naieve mensen om het even wat kunt doen geloven, en niet alleen voor zover het bevestigt wat ze denken.SparSpaar schreef: ↑18 november 2018, 13:10 Fakkel: Blijft de vraag hoe hij in je Fort Knox binnen geraakt is. Inbraak op de koop toe ?
Het was NIET BPost, hè.
En hoe hij in de tuin is geraakt, niet gevraagd, geen idee. Plausibele uitleg : 1 vd kinderen hekje vergeten op slot doen bij vertrek 's morgens.' s Avonds of volgende dag wel op slot gedaan en daardoor leek het op slot als ik ging checken.
En hoe hij in de tuin is geraakt, niet gevraagd, geen idee. Plausibele uitleg : 1 vd kinderen hekje vergeten op slot doen bij vertrek 's morgens.' s Avonds of volgende dag wel op slot gedaan en daardoor leek het op slot als ik ging checken.
Denk dat levering aan huis stilaan zal verdwijnen/verminderen wegens teveel rompslomp en problemen en vervangen zal worden door afhaalpunten zoals de slabakkende krantenwinkels. Werk zelf bijna steeds zo. Win-win situatie.
Dan zullen die krantenwinkels toch andere (lees: latere) openingstijden moeten hanteren.
De krantenwinkel hier sluit om 16u !
De krantenwinkel hier sluit om 16u !
Dat moet meer een uitzondering zijn. Bekijk eens de openingsuren van afhaalpunten in de buurt.
Een gat in de markt zou misschien een afhaalpunt - afleveringspunt zijn bij een koopcentrum. Dit gekoppeld aan een automaat zoals er nu een staat aan de carrefour maar dan voor alle bedrijven die pakjes leveren.
Enige afhaalpunt in de buur !
Voor een carrefour moet ik al bijna 10km rijden...
Maar 't is geen probleem voor mij, hoor. Ik bestel tot hiertoe maximaal 1 ding per jaar online. Uit noodzaak, omdat ik het elders niet kan vinden (zoals bv. een zadelpen voor een oude fiets met afwijkende Engelse maten).
Voor een carrefour moet ik al bijna 10km rijden...
Maar 't is geen probleem voor mij, hoor. Ik bestel tot hiertoe maximaal 1 ding per jaar online. Uit noodzaak, omdat ik het elders niet kan vinden (zoals bv. een zadelpen voor een oude fiets met afwijkende Engelse maten).
Een krantenwinkel is 's morgens al vroeg open en ook op zaterdag. Dus er mag geen probleem zijn om je bestelling af te halen.
Zowel post als krantenwinkel zijn idd vaak niet lang genoeg open.
Wat ik vroeger deed: bepaalde kledij in 2 maten bestellen. De facto ging minstens 1 (en vaak beiden) retour. Dat is zodanig tijdrovend dat ik het niet meer doe. Om de zoveel tijd ga ik naar een fysieke winkel. Prijzen (voor kledij) zijn bovendien quasi hetzelfde. En aangezien ik het niet graag doe, is het nog een besparing ook, want ik koop minder vaak.
Wat ik vroeger deed: bepaalde kledij in 2 maten bestellen. De facto ging minstens 1 (en vaak beiden) retour. Dat is zodanig tijdrovend dat ik het niet meer doe. Om de zoveel tijd ga ik naar een fysieke winkel. Prijzen (voor kledij) zijn bovendien quasi hetzelfde. En aangezien ik het niet graag doe, is het nog een besparing ook, want ik koop minder vaak.
Nieuw all-time dieptepunt voor bpost, we naderen de psychologische grens van 10 EUR.
Hoor ik daar bodemvissers ritselen in het struikgewas?
En ondertussen zijn de eerste pakketten met drones geleverd
Die gooien dat gewoon, alles waar geen breekbaar op staat kan niet kapot gaan.Fakkel schreef: ↑18 november 2018, 13:37 Het was NIET BPost, hè.