Bpost
TIP
Re: Bpost
sintorama schreef: ↑14 november 2018, 12:28Als de CEO vabn bpost het belang van het bedrijf voorop zou stellen dan geeft hij onmiddellijk zijn ontslag indienen met enige reden: "volstrekt onbekwaam". Dus nee, de CEO stelt niet het belang van het bedrijf voorop.
Uiteraard heb ik het over het dividend van volgend jaar. Het dividend van dit jaar verkleinen zou het weinige overgebleven vertrouwen helemaal vernietigen.
" officieel" noemen ze dat ontslag om persoonlijke of familiale redenen
Misschien dat hij nog een paar premies van enkele miljoenen dan kan loskrijgen, een minister die ontslag geeft ( of mogelijk ) gaf kreeg ook nog enkele jaren doorbetaald. Er is ooit een minister die stopte wegens bevallingsrust : 500 000,00 euro stopzettingspremie in belgie
Hij moet zelf zijn functie niet opgeven. De meerderheidsaandeelhouder (m.a.w. de Belgische staat) moet 'm de laan uitsturen wegens verlies van 3 miljard (!) beurswaarde.
Wel een mooie casus van hoe het loon dus wel een impact heeft voor het aantrekken van talent om zo'n bedrijf te runnen. Radial hadden ze nooit mogen overnemen, dat kon je van een kilometer ver zien. Maarja, als nieuwe CEO moeten ze hun stempel drukken. En dat heeft hij zeker en vast gedaan.
De overname van PostNL had dan weer een mooie geweest. Daar hebben ze volgens mij niet genoeg moeite gedaan.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Nog steeds van mening dat een principekwestie van Nederland aan de basis lag, de prijs die Bpost wou betalen was (meer dan) fair te noemen, een goede samensmelting van beiden zou quasi met zekerheid één van de meest performante en rendabele spelers van heel Europa gemaakt hebben (netwerk, bevolkingsdensiteit, infrastructuur, distributiecentra, ...).
Als 1 van beide overheden een dergelijk project niet ondersteunt mogen we wellicht nog blij zijn dat de deal niet is doorgegaan - niettemin een gemiste kans natuurlijk.
Loert het faillissement van BPost om de hoek?
Zit eens de grafiek op 3 jaar

Zit eens de grafiek op 3 jaar
Ja. Een bedrijf met dergelijke vrije kasstromen en een uitstekende kredietwaardigheid staat op de rand van het faillissement.
Zoals elke belegger zou moeten weten: beurskoers en prestaties in de echte wereld zijn niet altijd aan elkaar gekoppeld.
Pakketje aangekocht vanmorgen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat de Belgische Staat als hoofdaandeelhouder (met een belang van 51%) ervoor zal blijven zorgen dat mooie dividenden worden uitgekeerd 
Vandaag, donderdag, 11 dagen na haar overlijden, arriveerde de brief met het bericht dat mijn tante vorige week zal begraven worden.
U mag de vakbonden danken.
Ik denk dat de achterstand bij Bpost nog meevalt als we het vergelijken met dit...
https://www.facebook.com/s3beauty/video ... 9676/?t=25
https://www.facebook.com/s3beauty/video ... 9676/?t=25
Donderdag, 12 dagen na verzending door de verkoper : een kaartje in de bus, uiteraard was er nooit aangebeld (er was constant iemand thuis)
Geen barcode erop, geen datum, enkel onze naam gekribbeld.
Op het postkantoor, 2 dagen later niks te vinden.
Zien of ik ergens terecht kan met een klacht, is waarschijnlijk verloren moeite.
Ik ga dit bedrijf zoveel mogelijk proberen te mijden, dan maar iets meer betalen voor een betrouwbare dienst.
Geen barcode erop, geen datum, enkel onze naam gekribbeld.
Op het postkantoor, 2 dagen later niks te vinden.
Zien of ik ergens terecht kan met een klacht, is waarschijnlijk verloren moeite.
Ik ga dit bedrijf zoveel mogelijk proberen te mijden, dan maar iets meer betalen voor een betrouwbare dienst.
-
anonymous7
Wat een faal.
Bestelling van Bol.com van 5 November (te leveren op een afhaalpunt dus ze moeten zelfs niet aan de deur komen ervoor) is nog altijd onderweg. 'Verkeerde regio', 'opnieuw sorteren',... Dat had ik speciaal besteld zodat we nog voor de staking zouden zijn....Lachen....
Pakje vanuit Amerika stond ineens op 'afgeleverd', geen pakje te zien natuurlijk, ook geen briefje, niets gezien thuis, heel de straat afgebeld om te vragen of iemand het in ontvangst had genomen, maar niets. De volgende dag zie ik de postbode aankomen, en hij propt het pakje de brievenbus in. Had die vent het nu gewoon zelf gehouden of weggegooid dan had ik geen poot om op te staan...
Bestelling van Bol.com van 5 November (te leveren op een afhaalpunt dus ze moeten zelfs niet aan de deur komen ervoor) is nog altijd onderweg. 'Verkeerde regio', 'opnieuw sorteren',... Dat had ik speciaal besteld zodat we nog voor de staking zouden zijn....Lachen....
Pakje vanuit Amerika stond ineens op 'afgeleverd', geen pakje te zien natuurlijk, ook geen briefje, niets gezien thuis, heel de straat afgebeld om te vragen of iemand het in ontvangst had genomen, maar niets. De volgende dag zie ik de postbode aankomen, en hij propt het pakje de brievenbus in. Had die vent het nu gewoon zelf gehouden of weggegooid dan had ik geen poot om op te staan...
Tuurlijk wel. ZIJ hebben geen poot om op te staan, want je hebt niet afgetekend.TooTall schreef: ↑18 november 2018, 12:14 Wat een faal.
Recent nog een pakje zo 'geleverd' gekregen, niet via bPost, maar zo één van die pakjesdiensten. Geen pakje te zien. Gebeld. "Jawel, is afgeleverd, het pakje ligt aan de achterdeur". (*) Nu is er rond mijn ganse woning een omheining van 1m80 hoog, en die is standaard op slot, dus ik hechtte daar weinig geloof aan. Bon, toch gaan kijken. Effectief, pakje lag daar, op de vensterbank. Oké, het was een prul van nog geen € 50, maar als ik van slechte wil ben, en ik zeg "gast, hier ligt juist niks, stuur maar een nieuw", dan hebben zij het vlaggen. Ik vorder gewoon via Mastercard m'n geld terug als ze geen 2e pakje willen sturen. Dat ganse systeem is zo lek als een zeef en staat op springen. Het overleeft bij de goodwill van de gebruikers. Ik heb me voorgenomen om volgende keer niet meer zo braaf te zijn, en gewoon te zeggen 'sorry, dat ligt hier niet'.
(*): Edit: ze zeiden zelfs dat de pakjesbezorger kon langskomen om te tonen waar hij het gelegd had!