Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

brandstof besparen / hypermiling

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
92 berichten
  • Pagina 2 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende
Jamesken
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jamesken
Verstuur privébericht

Re: brandstof besparen / hypermiling

• Citeer

Bericht door Jamesken » 29 oktober 2016, 16:46

Ik hypermile ook, maar dan met mijn fiets. O0

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 29 oktober 2016, 18:03

Ik heb eens via het werk een slipcursus gevolgd bij voc Brugge. We mochten daar een rit doen met een vw passat bluemotion en kregen tips over zuinig rijden. Een tip was om zoveel mogelijk met je cruise control te rijden. Dus ook gas geven dmv de cruise control. En effectief als je op je gas duwt met je voet gaat je verbuik naar 17 tot 21 liter op je verbruiksmeter en als je versnelt dmv cruise control dan blijft het verbruik onder de 13 liter.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 29 oktober 2016, 19:15

Dan zit je natuurlijk nog met het verhaal hybride...
Eens nieuwsgierig of je op autostrade met bv een Prius met de cruise control aan ook nog superzuinig gaat rijden.

Daar zou je dan regelmatig eens je gas moeten loslaten cq de rem lichtjes aanraken om de batterij te laden via regeneratief remmen of vertragen. En die opgeladen energie kan je dan gebruiken in de stad...
Waarom ik daar over begin : Ik wou vragen of er iemand goede resultaten haalt met een hybride inzake verbruik ?? ?? ??

Over verbruik van moderne auto's is wel regelmatig een filmpje te vinden op youtube. Per automodel of gewoon in het algemeen.
Zoals : https://www.youtube.com/watch?v=21CS1rOSwh0

Leuke filmpjes vind ik daar die van 'cold start'. Ieder diertje zijn pleziertje.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 29 oktober 2016, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

dw
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dw » 29 oktober 2016, 19:16

Jamesken schreef:Ik hypermile ook, maar dan met mijn fiets. O0
Tips daarvoor ook welkom ;)

jnn1
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer jnn1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jnn1 » 29 oktober 2016, 19:20

Parkeertip: parkeer je auto achteruit in de parkeerplaats: zo rijd je de volgende morgen met een koude motor meteen weg. Manoevreren met een koude motor verbruikt ook meer.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 29 oktober 2016, 21:27

jnn1 schreef:Parkeertip: parkeer je auto achteruit in de parkeerplaats: zo rijd je de volgende morgen met een koude motor meteen weg. Manoevreren met een koude motor verbruikt ook meer.
Achteruit rijden zag ik al eerder door hypermilers beschreven worden als te mijden en kompleet zinloos.
Tja...
Persoonlijk parkeer ik liever achteruit. Makkelijker om weg te rijden maar het risico is er dan wel tijdens het inparkeren.

Jamesken
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jamesken
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jamesken » 30 oktober 2016, 09:03

dw schreef:
Jamesken schreef:Ik hypermile ook, maar dan met mijn fiets. O0
Tips daarvoor ook welkom ;)
Hier een tip voor hypermilen met de fiets:

In veel gemeenten betaal je slechts 1 eur voor 24 uur de Blue Bike te huren. Dan probeer je er zoveel mogelijk km mee te fietsen... en hoe meer er gefietst wordt hoe goedkoper per km. Je kan dan een iets langere aangenamere autoluwe fietstoer doen om naar je bestemming te rijden.

De nieuwe generatie Blue Bikes zijn echt wel topfietsen, een aanrader. In Dendermonde krijg je zelfs de lidkaart gratis aangeboden van de stad. In de gouden tijden betaalde de stad zelfs 100% de huur van de fiets - nu is er dus 1 eur huurkost. Er staat daar ook een (gratis) fietspomp, om de bandenspanning optimaal te regelen zodat je nog meer km kunt fietsen ;-)!

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 30 oktober 2016, 11:21

Een nog voor de hand liggende tip om geld te sparen die door hypermilers wordt beschreven is om je bestemmingen te bundelen en niet zinloos iedere keer naar de nabijgelegen stad te rijden. Doe je boodschappen 1 keer per week of per 14 dagen en maak een routeplan dat het minst kilometers bevat.

Hypermilers (ik niet) raden bv ook aan om altijd een parkeerplaats in te rijden die je voorwaarts inrijdt en voorwaarts er weer uit. In 1 beweging. Dan spaar je een paar meters manouvreren.
Dat is voor mij nu vaak teveel gevraagd. Ik parkeer mijn auto het liefste waar ik het minste kans op parkeerschade loop
door anderen die bv hun deur in een te nauwe plaats tegen de mijne openen.
Elk jaar heb ik wel een paar keer 'prijs' daarmee omdat ik vaak op grote parkings sta.

Nog een tip : schaf een Scangauge aan of een Ultragauge.
Die kosten ergens rond de 100 tot 250 euro en geven je alle mogelijke info over je auto op 1 schermpje.
Op die manier train je jezelf met de informatie die je krijgt bij iedere rit of iedere keer als je het gaspedaal indrukt.
Meer info dan je dashboard geeft.
Vaak laten autofabrikanten bv al de watertemperatuurmeter weg. Ik vind het een zeer slechte nieuwe gewoonte.

Een dergelijke gage is ook te vervangen door een toestelletje dat vaak minder kost dan 8 euro en dat alleen de plug bevat voor in je diagnosestekker, de microprocessor die alles berekent + bijhoudt EN een bluetooth of wifi connectie.
Zoek bv op Ebay naar OBD2 Torque, waarbij OBD2 verwijst naar de diagnosestekker in je auto en Torque de software op tablet of smartphone is die je gebruikt om meters af te beelden. Je kan daarvoor een ouder toestel gebruiken dat anders toch maar ligt stof te vangen. Voor Iphone noemt het anders ... GoLink is een voorbeeld. Er zijn er meerdere.
Voor alle duidelijkheid :Scangauge en Ultragauge hebben toestellen met een eigen scherm.
De laatste oplossing heeft dat niet maar is stukken goedkoper.
Met bijna ieder toestel en iedere software kan je ook de foutcodes uitlezen van je diagnosestekker en ook het lampje voor engine trouble uitschakelen (wat ik niet aan een leek zou aanraden).
Veel plezier ermee !

Wat ik zelf ook doe : ga al eens meer te voet. Heeft niets anders dan voordelen.

susu
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer susu
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door susu » 30 oktober 2016, 11:26

allemaal totaal zinloos zolang het agentschap wegen en verkeer maximaal inzet op maximaal verbruik.

Vluchtheuvels, verkeerseilanden, aangelegde files, voorrang voetgangers, zones 30 50 70 90 en weer terug, slecht afgestelde verkeerslichten, overal bottlenecks maken, bushaltes OP de weg, enz...enz...

ivob
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door ivob » 30 oktober 2016, 11:48

Een voertuig in beweging brengen van uit stilstand is iets waar je veel brandstof aan verspilt.
Awel dat de overheid daar dan ook eens aan meewerkt ipv de openbare weg vol te stouwen met drempels, wegversmallingen levensgevaarlijke azobepalen en hun plastic aanverwanten, bloembakken, fietsers, geparkeerde auto's.
Je kan tegenwoordig geen 200 meter meer rijden zonder te moeten stoppen en optrekken voor die gevallen.
Je kan in België met de auto tegenwoordig kiezen tussen aanschuiven op de file weg (voorheen snelweg geheten), slalommen tussen her en der geparkeerde auto's (genaamd doorgaande weg door een dorpskern) en om de haverklap opgesmukt met voornoemd hindernissenparcour. En dan maar zeuren over het milieu. Co2 bakken zijn het, meer niet.
En met verkeersveiligheid heeft dat niets te maken. Dan zorg je voor gescheiden verkeer tussen verschillende weggebruikers, dat iedereen zorgt voor zijn eigen parkeerplaats voor/naast/onder/op zijn woning en zet je desnoods overal flitspalen (is efficiënter en het brengt nog iets op ook als het niet werkt).

Ik heb me maar een motorfiets gekocht om nog wat vooruit te kunnen. Uiteraard ook een offroad model om niet te verongelukken in de putten en bulten van wat hier doorgaat voor een weg.
Weet eigenlijk niet meer wat ik me moet voorstellen bij "de Franse slag". De staat van een doodnormale weg in bv. Vlaams-Brabant vind je zelfs niet meer in het kleinste afgelegen Frans bergdorp. En op pekslangen en met de kruiwagen aangevoerd koud asfalt heeft de Vlaamse overheid het alleenrecht verworven denk ik.

edit: terwijl ik dit getypt heb was een gelijkgezinde me voor. ;)
Die inconsequente snelheidsbeperkingen was ik idd even uit het oog verloren. Op zulke plaatsen zetten ze natuurlijk wel flitspalen, uiteraard voor de verkeersveiligheid.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 30 oktober 2016, 12:26

jnn1 schreef:Ik pendel vaak van Luik naar Brussel heen en weer in mijn monovolume 2.0L Dieselvoertuig. In plaats van 120km 115 of zelfs 110km per uur met de cruisevontrol. Verbruik daalt van 6,7l naar 6,2l bij 115km en 5,8l'bij 110km. Ik doe er gemiddeld 3 minuten langer over dan bij 120km per uur. Reden: altijd file na Leuven
En voor je het weet wordt je voorbij gestoken door een ijsco-kar. ;D
Het veiligste is nog steeds van proberen dezelfde snelheid aan te houden dan de rest van de verkeersgebruikers. Anders word je een obstakel in de verkeersstroom. Veel meer autogebruikers gaan van rijvak moeten veranderen om jou voorbij te rijden. Als je dan toch héél zuinig wil rijden en veiligheid ondergeschikt is ga dan gewoon tegen 90 km/h op 5 meter afstand achter een vrachtwagen rijden.

De diesel die je spaart door zuinig te rijden met uw ijsco-kar ga je in veelvoud uitgeven aan uw DPF. ;D
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

dw
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dw » 30 oktober 2016, 17:01

ivob schreef:Awel dat de overheid daar dan ook eens aan meewerkt ipv de openbare weg vol te stouwen met drempels, wegversmallingen levensgevaarlijke azobepalen en hun plastic aanverwanten, bloembakken, fietsers, geparkeerde auto's.
Je kan tegenwoordig geen 200 meter meer rijden zonder te moeten stoppen en optrekken voor die gevallen.
Je kan in België met de auto tegenwoordig kiezen tussen aanschuiven op de file weg (voorheen snelweg geheten), slalommen tussen her en der geparkeerde auto's (genaamd doorgaande weg door een dorpskern) en om de haverklap opgesmukt met voornoemd hindernissenparcour. En dan maar zeuren over het milieu. Co2 bakken zijn het, meer niet.
En met verkeersveiligheid heeft dat niets te maken. Dan zorg je voor gescheiden verkeer tussen verschillende weggebruikers, dat iedereen zorgt voor zijn eigen parkeerplaats voor/naast/onder/op zijn woning en zet je desnoods overal flitspalen (is efficiënter en het brengt nog iets op ook als het niet werkt).
- Gescheiden verkeersstromen zijn helaas niet altijd mogelijk, zeker in woonkernen waar wegen al niet overdreven breed zijn.
- De verkeersstroom hinderen is een fantastisch middel om autogebruik te verminderen of minstens te verplaatsen. Doorgaand verkeer wegpesten uit woonkernen is zowel voor milieu, veiligheid en leefbaarheid een goede zaak.
- Parkeerplaatsen nu al schaars in woongebieden. Zelf voor een parkeerplaats zorgen is soms mogelijk, maar daar zijn de meeste stedelijke woningen niet groot genoeg voor.

Auto's zijn een noodzakelijk kwaad, niet iets dat je moet aanmoedigen. Voor verplaatsingen tussen woonkernen zijn ze ideaal, maar in woongebieden heeft doorgaand verkeer niets te zoeken. Overheden beginnen dat gelukkig stilaan in te zien.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 30 oktober 2016, 17:50

dw schreef: - De verkeersstroom hinderen is een fantastisch middel om autogebruik te verminderen of minstens te verplaatsen. Doorgaand verkeer wegpesten uit woonkernen is zowel voor milieu, veiligheid en leefbaarheid een goede zaak.
Autogebruik wordt daar echt niet door geminderd, zeker niet het doorgaand verkeer, dat zijn de langere verplaatsingen waar het openbaar vervoer of fiets geen alternatief zijn. Verplaatsen lukt soms wel met als gevolg dat ook de overlast, files en milieu schade verplaatst. Voor het milieu is het sowieso geen goeie zaak, een autorit duurt langer en bestaat uit continu optrekken en afremmen. Voor de veiligheid is het ook al geen verbetering, de gemiddelde snelheid ligt dan wel lager maar het aantal verkeersongevallen neemt niet af, in tegendeel, de lokale garagisten zien ze graag komen die paaltjes en bloembakken. Wat leefbaarheid betreft, ik heb het "geluk" om vlak aan een verkeersdrempel te wonen, sinds die er ligt veroorzaakt het verkeer veel meer overlast, vooral door afremmen, rammelen en optrekken van vrachtwagens en bussen maar ook sommige automobilisten gaan stevig op het gas na de drempel.
dw schreef: Auto's zijn een noodzakelijk kwaad, niet iets dat je moet aanmoedigen. Voor verplaatsingen tussen woonkernen zijn ze ideaal, maar in woongebieden heeft doorgaand verkeer niets te zoeken. Overheden beginnen dat gelukkig stilaan in te zien.
Alleen jammer dat de overheden niet willen inzien dat zowat gans Vlaanderen woongebied is en dat het alternatief, de snelweg, inmiddels ook propvol zit.

dw
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dw » 30 oktober 2016, 18:00

Als wegen propvol zitten, is de enige oplossing de hoeveelheid verkeer verminderen. Meer wegen en/of vlottere doorstroming op wegen leidt volgens praktijkexperimenten en verkeersmodellen enkel tot een aanzuigeffect dat wegen snel weer doet dichtslibben.

Vlaanderen is door zijn bevolkingsdichtheid en manier van verstedelijking ongeschikt voor een auto-centrisch mobiliteitsmodel. Het is onmogelijk om én leefbaarheid én vlotte verkeersdoorstroming te behouden in de Vlaamse Ruit.

Autovrije woonkernen in combinatie met beter lokaal openbaar vervoer zijn op termijn de enige oplossing. Eventueel kunnen ook on demand zelfrijdende wagens, want die moeten niet parkeren en houden er een betere rijstijl op na dan menselijke chauffeurs.

De auto is ideaal om tussen woon/kantoor/industriezones te pendelen. Binnen dergelijke zones zijn auto's echter uiterst ongewenst. Een model met parkings rond woongebieden en shuttlediensten werkt uitstekend.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 30 oktober 2016, 18:22

Je leest hier nogal wat de laatste tijd.
De doorstroming verbeteren door rijstroken toe te voegen heeft volgens 'studies' een aanzuigeffect.
Precies of iedereen de wagen gaat nemen als je d'er op de Antwerpse Ring 2 of 3 rijstroken zou toevoegen.
Extra wegen zijn slecht voor het milieu. Stilstaan en aanschuiven à 3km/h is véél beter. ::)

En zelfrijdende auto's die dus niet meer moeten parkeren. Als eens berekend hoeveel fijn stof DAT gaat meebrengen, een auto die constant rijdt. Volgens mij is de geparkeerde wagen stukken milieuvriendelijker.

Parkings rond woongebieden. Al eens gesproken met iemand die zo'n tijdje zich zo verplaatst heeft? Moet ge eens doen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

92 berichten
  • Pagina 2 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy