Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

broccolimix

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
18 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
bruce666
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer bruce666
Verstuur privébericht

broccolimix

• Citeer

Bericht door bruce666 » 17 februari 2013, 12:15

Kost normaal 2,28 euro per kilo (diepvries in Colruyt).
Bestaat uit broccoli, bloemkool en wortelen.
De bloemkool en de broccoli apart kosten echter 1,19 euro per kilo.
Neem daarbij een kilo verse wortelen tegen 85 cent (10 % afval schillen), en je hebt je mix aan 1,06 euro/kilo, dus minder dan de helft.
En je kan vrij de verhoudingen kiezen.
Als dat geen tip is :)

Al Fonds
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Al Fonds
Verstuur privébericht

Re: broccolimix

• Citeer

Bericht door Al Fonds » 17 februari 2013, 15:26

Da's met de meeste kant en klare maaltijden ook zo: als je moest weten wat de ingredienten kosten en voor welke prijs ze verkocht worden. En dan heb ik het nog niet over het feit dat wat op het etiket staat er ook inzit.
Ook klaargemaakte salades ( vleessalade, eiersalade, tonijnsalade... )
En ga eens kijken in zo'n broodjeszaak: voor de prijs die je daar betaalt voor bijv 4 belegde broodjes, heb je brood en beleg voor minstens 2 dagen voor 4 personen.
Maar... iedereen staat er aan te schuiven. O zo gemakkelijk.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 17 februari 2013, 15:32

Wat die etiketten betreft, dat wil ik toch férm tegenspreken.
Zelf in een voedingsbedrijf werkend, kan ik met m'n hand op m'n hart zeggen dat dit bij ons 100% klopt, en dat we dit ook verwachten van leveranciers. Overigens, dat wordt geauditeerd, oa. door het FAVV.

Wat op het etiket staat, zit er in, en wat niét op het etiket staat, zit er niet in.
Waar de etiketten echter redelijk wat ruimte laten, dat is aangaande de percentages. Je bent wel verplicht alle ingrediënten te declareren, maar niet in welke verhouding ze voorkomen.

Wat die broodjeszaken betreft, inderdaad, dat verkoopt "als zoete broodjes".
Langs de andere kant, vroeger vond ik dat ook het gat in de markt. Maar ik ben er al van teruggekomen.
De zaken waar ik kom, daar is het een paar uur per dag pokke-druk. Anderzijds, daar werkt ook wel minstens 4 man, hé.
Reken eens uit, als die qua personeel evenveel kosten als bij ons op het werk, dan spreek je (full cost) over iets tussen € 25 en € 30 per uur. Voor 4p zit je dan minstens op € 100 per uur. Die mensen zullen niet full time ingeschreven staan, maar toch, laat ze elk 5u per dag doen, en je moet al €500 omzet draaien gewoon voor de lonen. Tel daar je huurkosten, machine, grondstoffen edm bovenop, en ik vraag me ernstig af hoeveel broodjes je in godsnaam moet verkopen per dag om nog wat winst te maken.

nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nuyttie » 17 februari 2013, 16:33

dat nu beweren van die etikketten na de heisa over paarde en rundsvlees....

Al Fonds
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Al Fonds
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Al Fonds » 17 februari 2013, 16:57

Als je vindt dat ik suggereerde dat daarmee teveel geld verdiend wordt, dan wil ik mij excuseren. Dat was niet de bedoeling.
Ik wou alleen maar zeggen dat die dingen veel geld kosten: dat je die service erg duur moet betalen.
En da's iets heel anders dan zeggen dat die mensen veel geld verdienen. Soms zelfs helemaal niet.

Er zijn heel wat zaken die erg duur zijn, maar waar de aanbieder toch niet aan verdient.
Laat maar eens een karweiman bij je komen om een klein ding te repareren: als die man alles moet rekenen ( materieel en materiaal ) en zijn uren moet beginnen te tellen vanaf thuis als hij vertrekt tot hij weer terug thuis is, dan ga je hem als een dief bestempelen.

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 17 februari 2013, 17:04

nuyttie schreef:dat nu beweren van die etikketten na de heisa over paarde en rundsvlees....
... Wat foutgelopen is door gesjoemel in Roemenië of all places.
Ik zeg toch: je bent als producent afhankelijk van je leverancier. Als die sjoemelt, ja, dan hang je.
Maar hoeveel miljoenen tonnen voedingswaren worden er jaarlijks in België geproduceerd? Dus je moet niet focussen op één incident , maar bekijk eens de 99,99% die wél correct gebeurt.

Van mij kan je alvast (via de kwaliteitsdienst) van elk product dat onze plant verlaat, een ingrediëntenlijst verkrijgen. Als multinational kunnen we ons niet permiteren daarmee te sjoemelen.

Integendeel zijn onze ingrediëntelijsten zo exhaustief, dat ze dingen vermelden die er 99% zéker niet in zitten: "Kan sporen van noten, soja, mosterd, (...) bevatten", omdat we nu eenmaal bijna elk van de 14 voedselallergenen verwerken. (http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... genen.aspx) Kans dat er kruiscontaminatie optreedt is bijna nihil door intensieve cleaning tussen de productieruns in, maar we declareren het toch.

(Overigens is er niks mis met paardevlees. De heisa komt gewoon voort uit het feit dat het goedkoper is (raar maar waar) dan rundsvlees.)

Al Fonds
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Al Fonds
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Al Fonds » 17 februari 2013, 17:18

Zoals ze gisteren opmerkten op TV: één sjoemelaar en dat straalt af op de hele sector.
Dat heeft als gevolg: nog meer controles, labotesten en onderzoeken, nog meer richtlijnen en regels en alles wordt nog een stukje duurder !

Frisse Freddy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Frisse Freddy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisse Freddy » 17 februari 2013, 18:04

Gevolg van de neerwaartse spiraal waar we inzitten: alles moet steeds goedkoper en goedkoper voor de klanten! Mensen willen niks meer betalen, maar toch kwaliteit en wat ze vragen? Tja, dat gaat niet hé.

Men wil niks betalen met als gevolg dat:
- de lonen dalen (want men snoeit op alles)
- gebruik van minderwaardige producten
- gefoefel

...

nu nog hopen dat de mensen het snappen. goedkoop heeft zo z'n prijs!!

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 17 februari 2013, 18:35

@ Bruce: Hetzelfde geld soms met verpakkingen. Vroeger nam ik automatisch een grote bokaal Pickels of Mayonnaise van 900 ml. Maar tot m'n verbazing stelde ik vast dat het goedkoper was om 2 bokaaltjes van 450 ml te nemen ipv 1 grote van 900ml.

Eigenlijk dom om niet te kiezen voor 2 keer 450 ml: je kan een kleine bokaal wegzetten in de frigo en de andere laten staan in de voorraadkast en tevens blijft je product langer vers omdat de bokaal sneller leeg is. Negatief voor de ecologische voetafdruk, meer glas. :-\

Wie goed uit z'n doppen kijkt kan inderdaad besparen. Wie niet nadenkt en ervan uit gaat dat grote hoeveelheden per definitie goedkoper zijn komt soms bedrogen uit.

Ps: Hetzelfde geldt soms met kruiden. (bvb. 5 x 100g peper is goedkoper dan één bus van 500g) ;)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

bruce666
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer bruce666
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bruce666 » 17 februari 2013, 20:01

Spruitekop schreef: Ps: Hetzelfde geldt soms met kruiden. (bvb. 5 x 100g peper is goedkoper dan één bus van 500g) ;)
Ik koop mijn kruiden op de markt. Heb genoeg potjes staan van vroeger en voor amper 20 a 30 cent is er eentje gevuld, en ze zijn nog lekkerder ook, want die van Aldi/Lidl is meer zout dan kruiden.

YviaT
Newbie
Newbie

• Citeer

Bericht door YviaT » 18 februari 2013, 17:44

djtw schreef:Wat die etiketten betreft, dat wil ik toch férm tegenspreken.
Zelf in een voedingsbedrijf werkend, kan ik met m'n hand op m'n hart zeggen dat dit bij ons 100% klopt, en dat we dit ook verwachten van leveranciers. Overigens, dat wordt geauditeerd, oa. door het FAVV.
[...]
djtw schreef:
nuyttie schreef:dat nu beweren van die etikketten na de heisa over paarde en rundsvlees....
... Wat foutgelopen is door gesjoemel in Roemenië of all places.
Ik zeg toch: je bent als producent afhankelijk van je leverancier. Als die sjoemelt, ja, dan hang je.
--Persoonlijke aanval verwijderd-- Als die (anonieme) multinational van u zoveel belang zou hechten aan correcte etikettering zouden ze wel de inkomende waar bemonsteren, middels een statistisch verantwoord protocol. Dat dat blijkbaar niet gebeurt zegt alles.
"Anonieme" medewerkers van "niet te noemen" multinationals, met hun hoogdravende verklaringen, de hand op het hart, veranderen daar niets aan.

Dat het FAVV een excuustruus is, is overigens al lang geweten, bij iedereen die zijn stukje vlees eens wat nauwkeuriger onder de loep neemt.

Overigens: de verantwoordelijkheid van de fabrikant in deze, is precies dezelfde als de verkoper van beleggingsprodukten met kapitaalsgarantie. Al eens over nagedacht? Die arme bank staat ook machteloos als de garantieverlener niet thuis blijkt ;D . Dat maakt het hier dan weer wel erg on topic ;D .

Frisse Freddy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Frisse Freddy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisse Freddy » 18 februari 2013, 19:39

Ach, de voedselinspectie. Naar het schijnt (bakker vertelde het me) mag hij geen gebruikte broodzakken meer aanvaarden. Je kent dat wel, veelal oudere mensen brengen de dag nadien hun broodzak terug mee (om nen frank uit te sparen) als ze terug om brood komen. Mag niet meer van de voedselinspectie wegens "onhygienisch" ?

Bakker mag ook bv geen ei verkopen (wel onder den toog ;) )

Maar men mag wel ezels draaien in het gehakt en verkopen als rundsvlees gedurende jaren.

anonymous6

• Citeer

Bericht door anonymous6 » 18 februari 2013, 19:53

YviaT schreef:
Conclusie: u raaskalt. Als die (anonieme) multinational van u zoveel belang zou hechten aan correcte etikettering zouden ze wel de inkomende waar bemonsteren, middels een statistisch verantwoord protocol. Dat dat blijkbaar niet gebeurt zegt alles.
"Anonieme" medewerkers van "niet te noemen" multinationals, met hun hoogdravende verklaringen, de hand op het hart, veranderen daar niets aan.

Dat het FAVV een excuustruus is, is overigens al lang geweten, bij iedereen die zijn stukje vlees eens wat nauwkeuriger onder de loep neemt.

Overigens: de verantwoordelijkheid van de fabrikant in deze, is precies dezelfde als de verkoper van beleggingsprodukten met kapitaalsgarantie. Al eens over nagedacht? Die arme bank staat ook machteloos als de garantieverlener niet thuis blijkt ;D . Dat maakt het hier dan weer wel erg on topic ;D .
Als hier iemand raaskalt, dan bent u het wel. Ik hoef dat soort loze beschuldigingen niet te pikken van een anoniem iemand die toch wel al sinds 15/2 geregistreerd staat op het forum. (Dubbel account?)

Maar ik ga er geen woorden aan vuil maken. Er zijn hier een aantal mensen die wel degelijk weten voor welke multinational en in welke positie ik werk.

Ik ga er niet onnozel over doen. U stuurt mij een PM, en we spreken af. Bij ons op het bedrijf. Ik zal met veel plezier een grondige audit laten gebeuren door u. U mag van mijn part het volledige proces zien, van ontvangst van grondstoffen (ja, met analyses, maar ga jij elke zak die binnenkomt opensnijden?) over productie tot verpakking en verscheping van de eindproducten.
U verbindt er zich alleen toe alle veiligheids- en hygiëneregels op het bedrijf na te leven, en de gewonnen informatie confidentieel te behandelen.

Put your money where your mouth is.
En kom niet af met het excuus "ik ben zelf aan het werk", bullshit, we produceren 24u per dag, dus er zal heus wel een momentje zijn dat past in uw ongetwijfeld drukke agenda.

(In afwachting zou ik u overigens aanraden om op een streng dieet te gaan, want u wil niet weten wie we allemaal tot onze klantenportefeuille mogen rekenen, en u zou toch niet in aanraking willen komen met dergelijke potentieel onveilige voedingswaren.)

vlo
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door vlo » 19 februari 2013, 05:41

djtw schreef:...Maar ik ga er geen woorden aan vuil maken. Er zijn hier een aantal mensen die wel degelijk weten voor welke multinational en in welke positie ik werk...
Misschien zou het een goed idee zijn, de vele mensen die dit niet weten, te verblijden met enige info terzake ???
Dit zou ons de mogelijkheid verschaffen, deze discussie beter te kunnen volgen...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...

bruce666
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer bruce666
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door bruce666 » 19 februari 2013, 09:23

STOP

Ik geef jullie alleen een tip hoe je goedkoop een broccolimix kunt hebben, ik heb hier niet gevraagd een wat ruzie te maken of de etiketering van het voedsel.

Gesloten
  • Afdrukweergave

18 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy