broccolimix
broccolimix
Kost normaal 2,28 euro per kilo (diepvries in Colruyt).
Bestaat uit broccoli, bloemkool en wortelen.
De bloemkool en de broccoli apart kosten echter 1,19 euro per kilo.
Neem daarbij een kilo verse wortelen tegen 85 cent (10 % afval schillen), en je hebt je mix aan 1,06 euro/kilo, dus minder dan de helft.
En je kan vrij de verhoudingen kiezen.
Als dat geen tip is
Bestaat uit broccoli, bloemkool en wortelen.
De bloemkool en de broccoli apart kosten echter 1,19 euro per kilo.
Neem daarbij een kilo verse wortelen tegen 85 cent (10 % afval schillen), en je hebt je mix aan 1,06 euro/kilo, dus minder dan de helft.
En je kan vrij de verhoudingen kiezen.
Als dat geen tip is
Re: broccolimix
Da's met de meeste kant en klare maaltijden ook zo: als je moest weten wat de ingredienten kosten en voor welke prijs ze verkocht worden. En dan heb ik het nog niet over het feit dat wat op het etiket staat er ook inzit.
Ook klaargemaakte salades ( vleessalade, eiersalade, tonijnsalade... )
En ga eens kijken in zo'n broodjeszaak: voor de prijs die je daar betaalt voor bijv 4 belegde broodjes, heb je brood en beleg voor minstens 2 dagen voor 4 personen.
Maar... iedereen staat er aan te schuiven. O zo gemakkelijk.
Ook klaargemaakte salades ( vleessalade, eiersalade, tonijnsalade... )
En ga eens kijken in zo'n broodjeszaak: voor de prijs die je daar betaalt voor bijv 4 belegde broodjes, heb je brood en beleg voor minstens 2 dagen voor 4 personen.
Maar... iedereen staat er aan te schuiven. O zo gemakkelijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous6
Re: broccolimix
Wat die etiketten betreft, dat wil ik toch férm tegenspreken.
Zelf in een voedingsbedrijf werkend, kan ik met m'n hand op m'n hart zeggen dat dit bij ons 100% klopt, en dat we dit ook verwachten van leveranciers. Overigens, dat wordt geauditeerd, oa. door het FAVV.
Wat op het etiket staat, zit er in, en wat niét op het etiket staat, zit er niet in.
Waar de etiketten echter redelijk wat ruimte laten, dat is aangaande de percentages. Je bent wel verplicht alle ingrediënten te declareren, maar niet in welke verhouding ze voorkomen.
Wat die broodjeszaken betreft, inderdaad, dat verkoopt "als zoete broodjes".
Langs de andere kant, vroeger vond ik dat ook het gat in de markt. Maar ik ben er al van teruggekomen.
De zaken waar ik kom, daar is het een paar uur per dag pokke-druk. Anderzijds, daar werkt ook wel minstens 4 man, hé.
Reken eens uit, als die qua personeel evenveel kosten als bij ons op het werk, dan spreek je (full cost) over iets tussen € 25 en € 30 per uur. Voor 4p zit je dan minstens op € 100 per uur. Die mensen zullen niet full time ingeschreven staan, maar toch, laat ze elk 5u per dag doen, en je moet al €500 omzet draaien gewoon voor de lonen. Tel daar je huurkosten, machine, grondstoffen edm bovenop, en ik vraag me ernstig af hoeveel broodjes je in godsnaam moet verkopen per dag om nog wat winst te maken.
Zelf in een voedingsbedrijf werkend, kan ik met m'n hand op m'n hart zeggen dat dit bij ons 100% klopt, en dat we dit ook verwachten van leveranciers. Overigens, dat wordt geauditeerd, oa. door het FAVV.
Wat op het etiket staat, zit er in, en wat niét op het etiket staat, zit er niet in.
Waar de etiketten echter redelijk wat ruimte laten, dat is aangaande de percentages. Je bent wel verplicht alle ingrediënten te declareren, maar niet in welke verhouding ze voorkomen.
Wat die broodjeszaken betreft, inderdaad, dat verkoopt "als zoete broodjes".
Langs de andere kant, vroeger vond ik dat ook het gat in de markt. Maar ik ben er al van teruggekomen.
De zaken waar ik kom, daar is het een paar uur per dag pokke-druk. Anderzijds, daar werkt ook wel minstens 4 man, hé.
Reken eens uit, als die qua personeel evenveel kosten als bij ons op het werk, dan spreek je (full cost) over iets tussen € 25 en € 30 per uur. Voor 4p zit je dan minstens op € 100 per uur. Die mensen zullen niet full time ingeschreven staan, maar toch, laat ze elk 5u per dag doen, en je moet al €500 omzet draaien gewoon voor de lonen. Tel daar je huurkosten, machine, grondstoffen edm bovenop, en ik vraag me ernstig af hoeveel broodjes je in godsnaam moet verkopen per dag om nog wat winst te maken.
Re: broccolimix
dat nu beweren van die etikketten na de heisa over paarde en rundsvlees....
Re: broccolimix
Als je vindt dat ik suggereerde dat daarmee teveel geld verdiend wordt, dan wil ik mij excuseren. Dat was niet de bedoeling.
Ik wou alleen maar zeggen dat die dingen veel geld kosten: dat je die service erg duur moet betalen.
En da's iets heel anders dan zeggen dat die mensen veel geld verdienen. Soms zelfs helemaal niet.
Er zijn heel wat zaken die erg duur zijn, maar waar de aanbieder toch niet aan verdient.
Laat maar eens een karweiman bij je komen om een klein ding te repareren: als die man alles moet rekenen ( materieel en materiaal ) en zijn uren moet beginnen te tellen vanaf thuis als hij vertrekt tot hij weer terug thuis is, dan ga je hem als een dief bestempelen.
Ik wou alleen maar zeggen dat die dingen veel geld kosten: dat je die service erg duur moet betalen.
En da's iets heel anders dan zeggen dat die mensen veel geld verdienen. Soms zelfs helemaal niet.
Er zijn heel wat zaken die erg duur zijn, maar waar de aanbieder toch niet aan verdient.
Laat maar eens een karweiman bij je komen om een klein ding te repareren: als die man alles moet rekenen ( materieel en materiaal ) en zijn uren moet beginnen te tellen vanaf thuis als hij vertrekt tot hij weer terug thuis is, dan ga je hem als een dief bestempelen.
-
anonymous6
Re: broccolimix
... Wat foutgelopen is door gesjoemel in Roemenië of all places.nuyttie schreef:dat nu beweren van die etikketten na de heisa over paarde en rundsvlees....
Ik zeg toch: je bent als producent afhankelijk van je leverancier. Als die sjoemelt, ja, dan hang je.
Maar hoeveel miljoenen tonnen voedingswaren worden er jaarlijks in België geproduceerd? Dus je moet niet focussen op één incident , maar bekijk eens de 99,99% die wél correct gebeurt.
Van mij kan je alvast (via de kwaliteitsdienst) van elk product dat onze plant verlaat, een ingrediëntenlijst verkrijgen. Als multinational kunnen we ons niet permiteren daarmee te sjoemelen.
Integendeel zijn onze ingrediëntelijsten zo exhaustief, dat ze dingen vermelden die er 99% zéker niet in zitten: "Kan sporen van noten, soja, mosterd, (...) bevatten", omdat we nu eenmaal bijna elk van de 14 voedselallergenen verwerken. (http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... genen.aspx) Kans dat er kruiscontaminatie optreedt is bijna nihil door intensieve cleaning tussen de productieruns in, maar we declareren het toch.
(Overigens is er niks mis met paardevlees. De heisa komt gewoon voort uit het feit dat het goedkoper is (raar maar waar) dan rundsvlees.)
Re: broccolimix
Zoals ze gisteren opmerkten op TV: één sjoemelaar en dat straalt af op de hele sector.
Dat heeft als gevolg: nog meer controles, labotesten en onderzoeken, nog meer richtlijnen en regels en alles wordt nog een stukje duurder !
Dat heeft als gevolg: nog meer controles, labotesten en onderzoeken, nog meer richtlijnen en regels en alles wordt nog een stukje duurder !
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: broccolimix
Gevolg van de neerwaartse spiraal waar we inzitten: alles moet steeds goedkoper en goedkoper voor de klanten! Mensen willen niks meer betalen, maar toch kwaliteit en wat ze vragen? Tja, dat gaat niet hé.
Men wil niks betalen met als gevolg dat:
- de lonen dalen (want men snoeit op alles)
- gebruik van minderwaardige producten
- gefoefel
...
nu nog hopen dat de mensen het snappen. goedkoop heeft zo z'n prijs!!
Men wil niks betalen met als gevolg dat:
- de lonen dalen (want men snoeit op alles)
- gebruik van minderwaardige producten
- gefoefel
...
nu nog hopen dat de mensen het snappen. goedkoop heeft zo z'n prijs!!
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: broccolimix
@ Bruce: Hetzelfde geld soms met verpakkingen. Vroeger nam ik automatisch een grote bokaal Pickels of Mayonnaise van 900 ml. Maar tot m'n verbazing stelde ik vast dat het goedkoper was om 2 bokaaltjes van 450 ml te nemen ipv 1 grote van 900ml.
Eigenlijk dom om niet te kiezen voor 2 keer 450 ml: je kan een kleine bokaal wegzetten in de frigo en de andere laten staan in de voorraadkast en tevens blijft je product langer vers omdat de bokaal sneller leeg is. Negatief voor de ecologische voetafdruk, meer glas.
Wie goed uit z'n doppen kijkt kan inderdaad besparen. Wie niet nadenkt en ervan uit gaat dat grote hoeveelheden per definitie goedkoper zijn komt soms bedrogen uit.
Ps: Hetzelfde geldt soms met kruiden. (bvb. 5 x 100g peper is goedkoper dan één bus van 500g)
Eigenlijk dom om niet te kiezen voor 2 keer 450 ml: je kan een kleine bokaal wegzetten in de frigo en de andere laten staan in de voorraadkast en tevens blijft je product langer vers omdat de bokaal sneller leeg is. Negatief voor de ecologische voetafdruk, meer glas.
Wie goed uit z'n doppen kijkt kan inderdaad besparen. Wie niet nadenkt en ervan uit gaat dat grote hoeveelheden per definitie goedkoper zijn komt soms bedrogen uit.
Ps: Hetzelfde geldt soms met kruiden. (bvb. 5 x 100g peper is goedkoper dan één bus van 500g)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: broccolimix
Ik koop mijn kruiden op de markt. Heb genoeg potjes staan van vroeger en voor amper 20 a 30 cent is er eentje gevuld, en ze zijn nog lekkerder ook, want die van Aldi/Lidl is meer zout dan kruiden.Spruitekop schreef: Ps: Hetzelfde geldt soms met kruiden. (bvb. 5 x 100g peper is goedkoper dan één bus van 500g)
Re: broccolimix
djtw schreef:Wat die etiketten betreft, dat wil ik toch férm tegenspreken.
Zelf in een voedingsbedrijf werkend, kan ik met m'n hand op m'n hart zeggen dat dit bij ons 100% klopt, en dat we dit ook verwachten van leveranciers. Overigens, dat wordt geauditeerd, oa. door het FAVV.
[...]
--Persoonlijke aanval verwijderd-- Als die (anonieme) multinational van u zoveel belang zou hechten aan correcte etikettering zouden ze wel de inkomende waar bemonsteren, middels een statistisch verantwoord protocol. Dat dat blijkbaar niet gebeurt zegt alles.djtw schreef:... Wat foutgelopen is door gesjoemel in Roemenië of all places.nuyttie schreef:dat nu beweren van die etikketten na de heisa over paarde en rundsvlees....
Ik zeg toch: je bent als producent afhankelijk van je leverancier. Als die sjoemelt, ja, dan hang je.
"Anonieme" medewerkers van "niet te noemen" multinationals, met hun hoogdravende verklaringen, de hand op het hart, veranderen daar niets aan.
Dat het FAVV een excuustruus is, is overigens al lang geweten, bij iedereen die zijn stukje vlees eens wat nauwkeuriger onder de loep neemt.
Overigens: de verantwoordelijkheid van de fabrikant in deze, is precies dezelfde als de verkoper van beleggingsprodukten met kapitaalsgarantie. Al eens over nagedacht? Die arme bank staat ook machteloos als de garantieverlener niet thuis blijkt
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: broccolimix
Ach, de voedselinspectie. Naar het schijnt (bakker vertelde het me) mag hij geen gebruikte broodzakken meer aanvaarden. Je kent dat wel, veelal oudere mensen brengen de dag nadien hun broodzak terug mee (om nen frank uit te sparen) als ze terug om brood komen. Mag niet meer van de voedselinspectie wegens "onhygienisch" ?
Bakker mag ook bv geen ei verkopen (wel onder den toog
)
Maar men mag wel ezels draaien in het gehakt en verkopen als rundsvlees gedurende jaren.
Bakker mag ook bv geen ei verkopen (wel onder den toog
Maar men mag wel ezels draaien in het gehakt en verkopen als rundsvlees gedurende jaren.
-
anonymous6
Re: broccolimix
Als hier iemand raaskalt, dan bent u het wel. Ik hoef dat soort loze beschuldigingen niet te pikken van een anoniem iemand die toch wel al sinds 15/2 geregistreerd staat op het forum. (Dubbel account?)YviaT schreef:
Conclusie: u raaskalt. Als die (anonieme) multinational van u zoveel belang zou hechten aan correcte etikettering zouden ze wel de inkomende waar bemonsteren, middels een statistisch verantwoord protocol. Dat dat blijkbaar niet gebeurt zegt alles.
"Anonieme" medewerkers van "niet te noemen" multinationals, met hun hoogdravende verklaringen, de hand op het hart, veranderen daar niets aan.
Dat het FAVV een excuustruus is, is overigens al lang geweten, bij iedereen die zijn stukje vlees eens wat nauwkeuriger onder de loep neemt.
Overigens: de verantwoordelijkheid van de fabrikant in deze, is precies dezelfde als de verkoper van beleggingsprodukten met kapitaalsgarantie. Al eens over nagedacht? Die arme bank staat ook machteloos als de garantieverlener niet thuis blijkt. Dat maakt het hier dan weer wel erg on topic
.
Maar ik ga er geen woorden aan vuil maken. Er zijn hier een aantal mensen die wel degelijk weten voor welke multinational en in welke positie ik werk.
Ik ga er niet onnozel over doen. U stuurt mij een PM, en we spreken af. Bij ons op het bedrijf. Ik zal met veel plezier een grondige audit laten gebeuren door u. U mag van mijn part het volledige proces zien, van ontvangst van grondstoffen (ja, met analyses, maar ga jij elke zak die binnenkomt opensnijden?) over productie tot verpakking en verscheping van de eindproducten.
U verbindt er zich alleen toe alle veiligheids- en hygiëneregels op het bedrijf na te leven, en de gewonnen informatie confidentieel te behandelen.
Put your money where your mouth is.
En kom niet af met het excuus "ik ben zelf aan het werk", bullshit, we produceren 24u per dag, dus er zal heus wel een momentje zijn dat past in uw ongetwijfeld drukke agenda.
(In afwachting zou ik u overigens aanraden om op een streng dieet te gaan, want u wil niet weten wie we allemaal tot onze klantenportefeuille mogen rekenen, en u zou toch niet in aanraking willen komen met dergelijke potentieel onveilige voedingswaren.)
Re: broccolimix
Misschien zou het een goed idee zijn, de vele mensen die dit niet weten, te verblijden met enige info terzakedjtw schreef:...Maar ik ga er geen woorden aan vuil maken. Er zijn hier een aantal mensen die wel degelijk weten voor welke multinational en in welke positie ik werk...
Dit zou ons de mogelijkheid verschaffen, deze discussie beter te kunnen volgen...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Re: broccolimix
STOP
Ik geef jullie alleen een tip hoe je goedkoop een broccolimix kunt hebben, ik heb hier niet gevraagd een wat ruzie te maken of de etiketering van het voedsel.
Ik geef jullie alleen een tip hoe je goedkoop een broccolimix kunt hebben, ik heb hier niet gevraagd een wat ruzie te maken of de etiketering van het voedsel.
