Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Brokers met minste kosten?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
346 berichten
  • Pagina 7 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • 24
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

Re: Brokers met minste kosten?

• Citeer

Bericht door Crusty » 23 oktober 2017, 10:52

B7H4long schreef: ↑23 oktober 2017, 10:31 @Crusty,

Met je laatste ideen ga je nu wel een volledige andere kant uit. In plaats van een portefeuille gediversifieerd over "alle" aandelen ga je nu raden welke bedrijven/sectoren het in de toekomst beter gaan doen. De huidige prijzen van de aandelen zijn de consensus van all marktdeelnemers over de huidige waarde en de toekomst perspectieven. Weet jij iets wat zij niet weten, en dus niet in de prijs zou zitten?

Als je juist gokt dan zal je wint hebben, de kans dat je four gokt is veel groter. Kijk nog eens terug naar mijn post van een paar dagen geleden.

BRK: heeft het in het verleden goed gedaan. Gaat dit bedrijf het in de toekomst blijven beter doen dan de markt? Zal het bedrijf een goede plaats vinden voor hun cash die nu al heel groot is? Hoe zullen de opvolgers van W. Buffet beleggen?

De sectoren die je kiest zijn heel geconcentreerd en volatiel. Wie zegt dat hier niet de volgende dot.com krisis in de maak is?
Ja,

Het is een idee. Ik had dat idee vroeger ook al. En ik heb vorige jaar met tesla de boot gemist. Toen dacht ik ook te kopen en had ik het maar niet gedaan. Ik heb altijd al een vaak visionaire blik gehad. Toen ik jong was 15 jaar geleden dacht ik al over zelfrijdende wagens na. 15 jaar later dus is de aanloop begonnen. Persoonlijk vind ik dat ik 5 jaar geleden daar al in, in had moeten stappen maar goed.

50% berkshire en 50 % die andere dingen. Dan is mijn profiel wel 50% veel risico en 50 % gedifferentieerd? Ik wil die 5K wel dat risico geven als ik er binnen 5-10 jaar 25-30K uit heb ben ik blij. Wat mij ook vanuit men gut lijkt te gebeuren. Noem me onrealistisch dat ik vanuit mijn gut ook kansen waag. Er is nog steeds 50% dat naar een holding kan gaan bv. Zijn er trouwens holdings die hard inzetten op groene energie/tech/robotica?

Igg ik heb de post goed bekeken. En het zegt nee... maar ik zeg ja en als ik verlies... tjah dan verlies ik en dan ligt dat volledig bij mij ipv een grafiek. :( 5K is heel wat voor iemand die weinig heeft maar je kan er ook weinig mee in het algemeen... Trouwens als het naar de 3K gaat heb ik nog 3K over. Dure les maar goed. ><

Ik weet het niet zo goed maar volgens mij zijn volgende markten het intressants de volgende 50 jaar

- Tech/robotica vooral (en security)
- Alternatieve gezondere energie (ik denk aan zonne energie reactors die in de ruimte opgeladen worden, maar ook op aarde staande windmolens, waterturbines, zonnepanelen (eventueel met spiegel reflectie vanuit de ruimte)
- Zelfrijdende voertuigen, boeren (robots) en dienstverlening (artificial semi-intelligence)
Laatst gewijzigd door Crusty op 23 oktober 2017, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 23 oktober 2017, 10:54

Crusty schreef: ↑23 oktober 2017, 09:44 Het is weekend geweest en ben beetje ziekjes gevallen... 8)

Iig had ik het gisteren met iemand over Berkshire Hathaway Inc. (BRK-B).

Iemand wat informatie of een uiteenzetting hierover. Dit is een holding die het goed doet... ook de A categorie heeft jarenlang goed gedaan.

Dat zou er nog aan mankeren. De A-categorie vertegenwoordigt 1.500 B-aandelen, dus uw correlatie zou redelijk dicht bij de 1 moeten aanleunen. Allez, tis eigenlijk andersom. 1 A aandeel kan je in 1.500 B-aandelen omzetten.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 23 oktober 2017, 11:00

Poldermol schreef: ↑23 oktober 2017, 10:54
Crusty schreef: ↑23 oktober 2017, 09:44 Het is weekend geweest en ben beetje ziekjes gevallen... 8)

Iig had ik het gisteren met iemand over Berkshire Hathaway Inc. (BRK-B).

Iemand wat informatie of een uiteenzetting hierover. Dit is een holding die het goed doet... ook de A categorie heeft jarenlang goed gedaan.

Dat zou er nog aan mankeren. De A-categorie vertegenwoordigt 1.500 B-aandelen, dus uw correlatie zou redelijk dicht bij de 1 moeten aanleunen. Allez, tis eigenlijk andersom. 1 A aandeel kan je in 1.500 B-aandelen omzetten.
Aaah dus de B is eigenlijk een representatie van de A.

Daar had ik geen idee van. :) Ik dacht dat de B een andere samenstelling had?

anonymous9

• Citeer

Bericht door anonymous9 » 23 oktober 2017, 11:04

De B is er gekomen omdat de kleine man geen A-aandelen kon kopen. Enige verschil is stemrechten, de B's hebben relatief gezien een veel kleiner stemrecht. 1 B aandeel heeft 1/10.000° van een stemrecht van de A-aandelen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 23 oktober 2017, 11:08

Crusty schreef: ↑23 oktober 2017, 11:00 Aaah dus de B is eigenlijk een representatie van de A.

Berkshire-Hathaway is een bedrijf, geen beleggingsfonds.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 23 oktober 2017, 13:14

B7H4long schreef: ↑23 oktober 2017, 11:08
Crusty schreef: ↑23 oktober 2017, 11:00 Aaah dus de B is eigenlijk een representatie van de A.

Ah... ? Zijn die dan ook met andere dingen bezig dan aandelen etc?

ivm mijn idee voor 50 % in robotica, groene energie en automatische voertuigen... welke bedrijven zouden bekijk waardig zijn? Hoe kan ik trouwens jaarverslagen leren begrijpen en onder de knie krijgen wat ze weergeven?

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 23 oktober 2017, 15:11

Crusty schreef: ↑23 oktober 2017, 13:14
B7H4long schreef: ↑23 oktober 2017, 11:08
In vele aspekten kan men BRK in dezelfde categorie plaatsen als GBL, AvH en de andere holdings die in de holdings thread op dit forum naar voor geschoven worden.
Crusty schreef: ↑23 oktober 2017, 13:14 ivm mijn idee voor 50 % in robotica, groene energie en automatische voertuigen... welke bedrijven zouden bekijk waardig zijn? Hoe kan ik trouwens jaarverslagen leren begrijpen en onder de knie krijgen wat ze weergeven?
Kan ik jou niet mee helpen.
Je kan je afvragen of de jaarverslagen, en alle andere officiele rapportering dienen om te informeren of eerder om te verbergen dmv financiele engineering.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 23 oktober 2017, 16:06

B7H4long schreef: ↑23 oktober 2017, 15:11
Crusty schreef: ↑23 oktober 2017, 13:14

In vele aspekten kan men BRK in dezelfde categorie plaatsen als GBL, AvH en de andere holdings die in de holdings thread op dit forum naar voor geschoven worden.
Crusty schreef: ↑23 oktober 2017, 13:14 ivm mijn idee voor 50 % in robotica, groene energie en automatische voertuigen... welke bedrijven zouden bekijk waardig zijn? Hoe kan ik trouwens jaarverslagen leren begrijpen en onder de knie krijgen wat ze weergeven?
Kan ik jou niet mee helpen.
Je kan je afvragen of de jaarverslagen, en alle andere officiele rapportering dienen om te informeren of eerder om te verbergen dmv financiele engineering.
Mooie opmerking. Ff kijken bij de holdings ondergedeelten dan.

Kan je even prikken waar ik het thema holdings vind op het forum. Vind het niet direct terug. :)

Belca2
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Belca2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Belca2 » 23 oktober 2017, 17:52

Holdings

PS: gelieve niet telkens het ganse bericht te copiëren bij een reactie. We weten heus wel wat we geschreven hebben.

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 25 oktober 2017, 09:00

Ik kom hier binnen een weekje terug. Nu druk in de weer want vrijdag krijg ik een oogoperatie. Lasik... dus dan ga ik ff van de pc weg zijn en nu volop voorbereidingen dus ik kom volgende week graag terug.

Ik zou nog nodig volgende week naar de brokers zelf moeten kijken. Als de moment er is lijkt berk-b een goede start. ;D Daarna ga ik de etf's bekijken binnen 2 maanden en dan nog wat indiv stocks.

Kan iemand me al eens aangeven of verschillende brokers in belgie gelimiteerd zijn in wat ze aanbieden. En zo ja, wat zijn die limitaties vaak?

Kan ik ook buiten belgie een broker kiezen en moet ik dan hun valuta kopen of kan ik bij een buitenlandse broker ook met euro? Wat zijn trouwens de taximplicaties als ik voor een buitenlandse kies?

Oh en moet ik op mijn effectenrekening tax betalen?
Thanks

Crusty
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Crusty
Website

• Citeer

Bericht door Crusty » 31 oktober 2017, 10:41

Ik ben aan het kijken voor binck bank, helaas heb ik hun site nog niet goed kunnen doornemen. Er is geen duidelijk punt om te beginnen lezen op hun website. Wat lastig is. Veel onnodige informatie en weinig duidelijkheid doet mijn instap daar langer duren. 8)

Incremental
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door Incremental » 1 november 2017, 11:51

Misschien moet je even kijken naar een "zonne energie fonds" om te zien hoe idioot jouw investerings methodiek is.
https://finance.yahoo.com/quote/TAN?p=TAN

Robotica, renewables and autonomous driving zijn dan misschien de hype.
Maar net zoals 3D video, Virtual reality, fuel cells, ... brengt het geen klop op.

Naick
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Naick
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Naick » 1 november 2017, 12:10

Het ligt ook niet in mijn aard om te investeren in gehypte sectoren, maar iemand voor idioot verwijten omdat hij in toekomstgerichte sectoren wil investeren...

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 1 november 2017, 12:32

Incremental schreef: ↑1 november 2017, 11:51
Misschien moet je even kijken naar een "zonne energie fonds" om te zien hoe idioot jouw investerings methodiek is.

Maar net zoals 3D video, Virtual reality, fuel cells, ... brengt het geen klop op.
Hangt er maar van af wanneer je ingestapt bent. TAN: YTD +30% en FAN: YTD +15%. Maar het klopt wel dat instappen aan het begin van een hype best risicovol is. Nu de hype van zon en wind is reeds voorbij, het kaf is al grotendeels van het koren gescheiden terwijl de markt nog volop aan het groeien is, denk maar aan de vele wind en zonne projecten die overal aan de gang zijn en door klimaat doelstellingen nog gerealiseerd zullen worden. Robotica en autonomous driving zijn nog jonge hypes, daar moeten in feite de producten nog volop op de markt komen en bestaat er altijd het risico dat een of ander product of bedrijf totaal flopt.

dw
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer dw
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dw » 1 november 2017, 12:34

Incremental schreef: ↑1 november 2017, 11:51 Misschien moet je even kijken naar een "zonne energie fonds" om te zien hoe idioot jouw investerings methodiek is.

Zoals in alle jonge sectoren is in de zonne-energiesector het kaf nog niet van het koren gescheiden. Er zijn zeer winstgevende en goed bestuurde bedrijven in die sector (First Solar, om er maar eentje te noemen), maar ook nog veel kansloze cowboys.

Kijk eens naar windenergie, een al wat oudere en meer volwassen hernieuwbare energie. Ga jij iemand die in een solide fabrikant als Vestas belegt een idioot noemen?

Beleggen in jonge sectoren is moeilijk maar potentieel bijzonder rendabel. Klassieke waarderingsmethodes gebaseerd op kasstromen werken niet voor jonge ondernemingen en je moet een vrij goed inzicht hebben in de technologie om de juiste spelers te identificeren.

Voor wie dat kon was hernieuwbare energie de voorbije jaren bijzonder winstgevend. Voor de rest van ons, mezelf incluis, is het wachten tot de sector volwassen is om er dan alsnog in te stappen met minder risico maar ook minder rendement.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

346 berichten
  • Pagina 7 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • 24
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy