carmignac commodities
TIP
Re: carmignac commodities
Is er ook een dergelijke fiche voor het fonds Carmignac Emergents A EUR?jens_dev schreef:Verslag van eind juli
http://www.carmignac.be/_docs/publicati ... 109783.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, als je op de website kijkt vind je onder Carmignac Emergents A EUR acc de link commerciële informatie
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Interessant om in carmignac commodities in te stappen wegens de lage koers? Of zien jullie dit fonds nog verder zakken de komende jaren?
Langzaam maar zeker komt dit fonds boven water. Momenteel al een lichte winst te noteren.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zit op 8-9% met gespreid instappen sinds een 10 maanden geleden 
Knap werk!
Zelf was ik inderdaad wat te vroeg ingestapt. Dat besefte ik achteraf, maar geen ramp. Komt wel goed.
Zelf was ik inderdaad wat te vroeg ingestapt. Dat besefte ik achteraf, maar geen ramp. Komt wel goed.
Ik ben 'gestegen' van -20% naar -10% ;-)
Zowat op het slechtste moment gekocht.
Samen met Blackrock World Mining, dat zo mogelijk nog veel dieper is gegaan. de commodities zijn op dit ogenblik de enige verliesposten in mijn portefeuille ...
Zowat op het slechtste moment gekocht.
Samen met Blackrock World Mining, dat zo mogelijk nog veel dieper is gegaan. de commodities zijn op dit ogenblik de enige verliesposten in mijn portefeuille ...
Hier hetzelfde. Maar jullie moeten niet klagen:
Carmignac Commodities: -13%
BlackRock World Mining: -17%
BlackRock World Gold Fund: -38%
Carmignac Commodities: -13%
BlackRock World Mining: -17%
BlackRock World Gold Fund: -38%
Klagen doe ik niet, gewoon even een stand van zaken melden.
Deze voormiddag wist mijn bankier mij te vertellen dat de fondsbeheerder van dit fonds veranderd is. Volgens het laatste congres met carmignac zou deze toch wel andere accenten leggen. Waarschijnlijk is deze koersopstoot daardoor te verklaren. Wordt vervolgd zou ik zeggen.
Staat op Morningstar: "De vorige beheerder, David Field, neemt een sabbatical. Per 14 februari 2014 neemt Michael Hulme het beheer over." Maar of dat de oorzaak is van de betere prestaties weet ik niet. Andere grondstoffondsen zitten ook in de lift.
Dat is mogelijk, maar ik wou deze info wel even doorspelen. Ditzelfde geldt trouwens voor de patrimoin.
Bedankt voor de info, alleen was dit al enkele maanden bekend.jupi schreef:Dat is mogelijk, maar ik wou deze info wel even doorspelen. Ditzelfde geldt trouwens voor de patrimoin.
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Dient dit fonds net zoals Carmignac Patrimoine ook in de belastingaangifte te worden aangegeven?
Het staat toch niet in de lijst van de simulator op hun site :
http://www.carmignac.be/nl/simulator" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus ik denk het niet. Je kan dit ook aan je broker vragen.
Mvg,
http://www.carmignac.be/nl/simulator" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus ik denk het niet. Je kan dit ook aan je broker vragen.
Mvg,