Cash geld afhalen bij de KBC
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Cash geld afhalen bij de KBC
Als je als (werkende) 4Oer of 50er plots met 30 000 euro cash afkomt (en je kan het bewijzen adhv bv rekeninguittreksel andere bank met die afhaling erop) zal men daar geen probleem van maken.
Als je als jong meisje elke week 1000 euro cash op je rekening komt zetten daarentegen..
Als je als jong meisje elke week 1000 euro cash op je rekening komt zetten daarentegen..
deze limiet kan je laten aanpassen in je kantoorSpaarplan schreef:Hier bij BNP 625/dag, 1250/week. Niet dat je er een bankrun (in slow motion) mee stopt maar toch soms ambetant voor de klant, zeker als je plots wat cash nodig hebt.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Al is het per dag..., dan kan het ook zijn dat ze dat eerlijk verdiend heeft hé Freddy.Frisse Freddy schreef:Als je als jong meisje elke week 1000 euro cash op je rekening komt zetten daarentegen..

Ik vraag me trouwens af waarom het in uw voorbeeld een "jong meisje" moet zijn.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Verleden jaar meer dan 100 K contant opgevraagd bij KBC .
Het enige waar ze van opkeken was dat ik allemaal briefjes van 50€ vraagde.
Alleen 3 dagen vooraf vragen.
Voor wat en wie hebben zij geen zaken .
Als je denkt dat KBC die transactie niet heeft doorgegeven, ben je wel heel naïef.lop schreef:Verleden jaar meer dan 100 K contant opgevraagd bij KBC .

-
- VIP member
- Contacteer:
En waarom zouden ze dat doorgegeven hebben?
Gho ja, een particulier die plots, op heel korte termijn, 100.000 euro cash afhaalt.Frisse Freddy schreef:En waarom zouden ze dat doorgegeven hebben?
Als het voor een wit doeleinde is, schrijft hij het gewoon over op een andere rekening.
Of het veel uithaalt is iets anders natuurlijk, voorlopig (met onze regering weet je natuurlijk nooit) kan niemand iets bewijzen als je dat thuis in een kluis bewaart.
Lukske schreef:
Nee, KBC wil dat niet overschrijven; dat is iets wat ik van vroeger nog weet.
Ik wil gewoon weer geen gezeur van wat ik met dat geld ga doen als ik een bankcheque van die omvang binnen draag bij een andere bank. 't Is overal hetzelfde.
Niet willen overschrijven? Ik heb 4 jaar geleden de helft mijn spaargeld overgezet naar een andere bank, ze zagen wel een beetje maar ze kregen onmiddellijk een klaar en duidelijk antwoord en klaar was kees.
-
- Full Member
- Contacteer:
maar je mag vrij zeker zijn bij een éénmalige storting dat de bank een bewijs vraagt van herkomst!
bankcheque is gewoon beter, dan moeten ze geen vragen stellen, perfect traceerbaar..
je laat die cheque toch gewoon op jou naam zetten en ze hebben toch geen zaken wat jij daar mee doet..
en als ze al iets vragen, zeg je gewoon grote kosten
ofwel laten storten op zichtrekening en zelf overboeking naar andere rekening ingeven, al dan niet in meerdere keren.
bankcheque is gewoon beter, dan moeten ze geen vragen stellen, perfect traceerbaar..
je laat die cheque toch gewoon op jou naam zetten en ze hebben toch geen zaken wat jij daar mee doet..
en als ze al iets vragen, zeg je gewoon grote kosten

ofwel laten storten op zichtrekening en zelf overboeking naar andere rekening ingeven, al dan niet in meerdere keren.
Het gaat nog zover komen dat afhaling van kontant geld aan het loket van je eigen bank/filiaal zal beperkt worden... Zoals dit nu al het geval is bij de geld-automaten. Zoveel per dag/week of maand.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Cash geld gaat eruit. Allemaal digits, allemaal cijfers, geen biljetten meer drukken en vervangen bij slijtage. Ze gaan ons cash laten verafschuwen zodat we het zelf niet mee willen. Tevens alle problemen met zwart geld opgelost. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Heb het zelf meegemaakt bij AXA-bank bij storting 10.000 eur cash op rekening : bediende moest me (verplicht) een aantal vragen stellen,o.a. vanwaar het geld afkomstig was (andere bank,uit arbeid, enz.) ,of ik dit kon bewijzen, en zo ja, hoe (rekeninguitttreksel,afhalingsbewijs,...).Op het stortingsbewijs dat ik kreeg stonden mijn antwoorden gedrukt, en ik moest dit voor akkoord tekenen.De bediende vertelde me dat deze werkwijze sinds verleden jaar verplicht was vanaf 10.000 eur cash en dat ook opeenvolgende stortingen kleiner dan 10.000 eur (in et jargon heet dit blijkbaar "smurfen") door ingebouwde controlesystemen werden opgevolgd en getraceerd.Daarom, als het niet moet dienen om thuis onder de matras te steken, zou ik nooit meer met cash-geld van de éne naar de andere bank lopen, het is niet alleen onveilig en onpraktisch (geld bestellen, er een aantal dagen op moeten wachten,een half uur tellen als je per sé coupures van 50 eur wilt zoals sommigen), je moet ook geen kruisverhoor meer ondergaan bij de bank waar je het wil deponeren.Hou het zo simpel mogelijk zou ik zeggen!
Wat zou jij dan doen ?Frisse Freddy schreef:Als je als jong meisje elke week 1000 euro cash op je rekening komt zetten daarentegen..
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk wel erg dat de kleine man die met wat maandlonen cash naar een bank gaat bekeken wordt als de grootste crimineel terwijl je zomaar met pakweg 100 miljoen € op de Kaaiman-eilanden kan staan zonder 'n probleem.
@Stier: Ik zou als bankbediende haar een goede belegging aanraden.
@Stier: Ik zou als bankbediende haar een goede belegging aanraden.

En vragen of die info over die goede belegging thuis mag gegeven worden bij haar