Cash overal afhalen gratis in combinatie met gratis zichtrekening : waar ?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Cash overal afhalen gratis in combinatie met gratis zichtrekening : waar ?
Belfius komt vanaf september in het lijstje van banken waar je met een gratis zichtrekening geen cash meer kan afhalen zonder kosten aan een automaat die niet van de bank zelf is.
Banken waar het wel nog kan :
Hello Bank
Argenta
Keytrade
Europabank
Banken waar het niet kan :
ING
KBC
Belfius, vanaf september
Axa
Bpost bank
Vul gerust aan of verbeter.
Banken waar het wel nog kan :
Hello Bank
Argenta
Keytrade
Europabank
Banken waar het niet kan :
ING
KBC
Belfius, vanaf september
Axa
Bpost bank
Vul gerust aan of verbeter.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Re: Cash overal afhalen gratis in combinatie met gratis zichtrekening : waar ?
Belfius… Begin ze deftig beu te worden.
Probeer al 2 dagen naar mijn kantoor te bellen voor een afspraak (ze "werken" nog enkel op afspraak sinds...).
Telefoon wordt gewoon niet opgenomen...
Probeer al 2 dagen naar mijn kantoor te bellen voor een afspraak (ze "werken" nog enkel op afspraak sinds...).
Telefoon wordt gewoon niet opgenomen...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Grootbanken hangen het allemaal uit..
ING en Belfius schitteren voor mijn part door hun gebrek aan interesse om een klant voort te helpen.
Ik gaf het hier maar even mee ... die kost van Belfius.
Wie het echt niet wil betalen : er zijn nog altijd banken waar het niet nodig is om te betalen om cash af te halen bij een andere automaat dan die van de eigen bank.
ING en Belfius schitteren voor mijn part door hun gebrek aan interesse om een klant voort te helpen.
Ik gaf het hier maar even mee ... die kost van Belfius.
Wie het echt niet wil betalen : er zijn nog altijd banken waar het niet nodig is om te betalen om cash af te halen bij een andere automaat dan die van de eigen bank.
Persoonlijk boeit geld afhalen mij helemaal niet dus wat ze daarmee doen laat mij koud. Cash is irritant te hebben en wilt ook zeggen dat je mintjes bij moet houden (en heb daar zo'n hekel aan).
Wel vervelend bij Belfius is dat hun gratis rekening geen cash mag storten in hun eigen machines. Bij ING mag dit dan wel.
Als je eens iets verkoopt of een wat groter bedrag krijgt (en al een afkeer hebt van cash) dan wil ik daar liever vanaf en op mijn rekening hebben ipv mee te sleuren.
Wel vervelend bij Belfius is dat hun gratis rekening geen cash mag storten in hun eigen machines. Bij ING mag dit dan wel.
Als je eens iets verkoopt of een wat groter bedrag krijgt (en al een afkeer hebt van cash) dan wil ik daar liever vanaf en op mijn rekening hebben ipv mee te sleuren.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
keytrade,Beobank,Argenta...
Nergens gevonden in de lectuur. Mijn ervaring is dat ik het niet kan met mijn gratis Pulse rekening.PinkPanther1970 schreef: ↑8 juli 2020, 12:26![]()
Staat dat ergens te lezen? Was net van plan zo'n rekening te openen voor mijn dochter.
Bij de keuze ervan krijg ik de melding dat de functie niet beschikbaar is voor mij.
Mijn vader (die een Belfius classic heeft) kan het wel zonder problemen.
Voor geld te storten aan een automaat ga ik dus naar ING. Daar lukt het wel met een Lion Account.
Deutsche bank.
Hebben zelf geen automaten dus logisch dat je zonder meerkost kan gebruik maken van de andere geldautomaten.
Nagelmackers (geen idee of die zelf automaten hebben want handel alles online af).
Met de beperking dat niet voor iedere klant de zichtrekening daar nog gratis is.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 8 juli 2020, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Logisch is dat niet , vanuit het perspectief van de bank
Ze kunnen zeggen aangezien we geen automaten hebben kost het u 1 eur per afhaling. Want als we zelf automaten moeten zetten dan zou het u 5 eur kosten. Wij als bank hebben alleen het beste met u voor.
Straks breng ik ze nog op ideeen daar bij Deutsche.

Ze kunnen zeggen aangezien we geen automaten hebben kost het u 1 eur per afhaling. Want als we zelf automaten moeten zetten dan zou het u 5 eur kosten. Wij als bank hebben alleen het beste met u voor.
Straks breng ik ze nog op ideeen daar bij Deutsche.
Dat staat in rubriek I.2 strotingsformulier van het tarievenblad 06/05/2020. BTW: de acropar-aandeelhouders krijgen nog steeds 80 eurocent/maand korting.SMGGM schreef: ↑8 juli 2020, 12:47Nergens gevonden in de lectuur. Mijn ervaring is dat ik het niet kan met mijn gratis Pulse rekening.PinkPanther1970 schreef: ↑8 juli 2020, 12:26![]()
Staat dat ergens te lezen? Was net van plan zo'n rekening te openen voor mijn dochter.
Bij de keuze ervan krijg ik de melding dat de functie niet beschikbaar is voor mij.
Voor geld te storten aan een automaat ga ik dus naar ING. Daar lukt het wel met een Lion Account.
Verrichtingen niet in het kantoor
Stortingsformulier (gegevens van de klant als begunstigde) Prijzengeldig voor alle betaalrekeningen (niet beschikbaar voor de Belfius Pulse White-en Belfius Pulse-rekeningen)
Klanten die aandeelhouder zijn (inschrijving op Arcopar-deelbewijzen voor 73,50 EUR) krijgen een korting van 0,80 EUR op de maandelijkse bijdrage voor de Belfius Comfort-, Belfius Comfort Red-, Belfius Comfort Gold-en Belfius Comfort Platinum-rekeningen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Bedankt.Tycoon schreef: ↑8 juli 2020, 14:08 Dat staat in rubriek I.2 strotingsformulier van het tarievenblad 06/05/2020.
Inderdaad.

De banken verrekenen en betalen onderling voor het gebruik van de betaalautomaten.
Meer en meer banken rekenen blijkbaar de kosten expliciet door aan de gebruikers. Andere banken spreiden de kosten over alle klanten; of die de dienst gebruiken of niet.
Door de keuze van de kaart kan je dus zelf kiezen of je enkel je eigen kosten betaalt, of je met een "pot" meebetaalt voor die kosten.
Meer en meer banken rekenen blijkbaar de kosten expliciet door aan de gebruikers. Andere banken spreiden de kosten over alle klanten; of die de dienst gebruiken of niet.
Door de keuze van de kaart kan je dus zelf kiezen of je enkel je eigen kosten betaalt, of je met een "pot" meebetaalt voor die kosten.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 8 juli 2020, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
-
- Newbie
- Contacteer:
Klopt niet. Het geciteerde stuk tekst gaat over papieren stortingsformulieren. Stortingen aan de automaten zijn wel degelijk mogelijk met gratis Belfius Pulse rekening. Wel kan het zijn dat deze functionaliteit nog manueel geactiveerd moet worden.Tycoon schreef: ↑8 juli 2020, 14:08Dat staat in rubriek I.2 strotingsformulier van het tarievenblad 06/05/2020. BTW: de acropar-aandeelhouders krijgen nog steeds 80 eurocent/maand korting.SMGGM schreef: ↑8 juli 2020, 12:47
Nergens gevonden in de lectuur. Mijn ervaring is dat ik het niet kan met mijn gratis Pulse rekening.
Verrichtingen niet in het kantoor
Stortingsformulier (gegevens van de klant als begunstigde) Prijzengeldig voor alle betaalrekeningen (niet beschikbaar voor de Belfius Pulse White-en Belfius Pulse-rekeningen)
Klanten die aandeelhouder zijn (inschrijving op Arcopar-deelbewijzen voor 73,50 EUR) krijgen een korting van 0,80 EUR op de maandelijkse bijdrage voor de Belfius Comfort-, Belfius Comfort Red-, Belfius Comfort Gold-en Belfius Comfort Platinum-rekeningen.
https://www.belfius.be/webapps/nl/selfc ... oen-waarom