CGG Veritas
TIP
CGG Veritas
Na een ronduit rampzalig 2013, lijkt CGG Veritas (Euronext Parijs) zich weer te herstellen. Het aandeel is al een goeie week aan een opwaartse beweging bezig. Volgens mij was het aandeel te zwaar afgestraft. Er zijn enkele herstructureringen gepland die het bedrijf weer een operationele winst moeten geven in 2016.
Voor mij alvast koopwaardig, want lange termijnvooruitzichten zijn veelbelovend.
Wat denken jullie?
Voor mij alvast koopwaardig, want lange termijnvooruitzichten zijn veelbelovend.
Wat denken jullie?
Re: CGG Veritas
CGG was idd. te veel gezakt, maar zo groot potentieel verwacht ik niet. Business CGG loopt niet zo vlot en de verwachtingen 2014 lopen ook niet hoog op. Concurrenten zijn in hetzelfde bedje ziek. Voor de belegger met meerjarenvisie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat ben ik. Ik ben aan boordZeus schreef:Voor de belegger met meerjarenvisie.
wat doet die firma ? 
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Volg zelf sectorgenoot PGS ASA wegens toegang tot insider-info aldaar, nog niet ingestapt.
Malaise in de hele sector van geo services: overaanbod met zware druk op de contractor rates als gevolg. Zelfs als de business aantrekt is er genoeg overcapaciteit om de marges nog een tijdlang laag te houden. Enige reden waarom precies CGG binnen die sector?
Malaise in de hele sector van geo services: overaanbod met zware druk op de contractor rates als gevolg. Zelfs als de business aantrekt is er genoeg overcapaciteit om de marges nog een tijdlang laag te houden. Enige reden waarom precies CGG binnen die sector?
Seismologisch onderzoek voor olie-, gas-, en mijnsector.fwybo schreef:wat doet die firma ?
@ Oudere Jongere, waarom CGG precies? Omdat CGG wereldspeler is in zijn markt en er structureel niets verkeerd zit bij die firma. Omdat grondstoffen steeds belangrijker aan het worden zijn en CGG zowel op het land als op zee bezig is met seismologisch onderzoek. Dit is wel een heel volatiel aandeel en je moet bij wijlen een heel sterke maag hebben
.
Op lange termijn komt dit zeker goed.
Op lange termijn komt dit zeker goed.
Persoonlijk heb ik het meer voor Schlumberger omdat ze meer gediversifieerd zijn, maar de balans enzovoort heb ik niet bekeken hoor. In 2010 heeft Schlumberger zijn sectorgenoot Geoservices uit Frankrijk overgenomen en dat deden ze niet voor het plezier maar voor de synergie (ik bedoel, het is niet zoals fortis en abn-amro
).
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Met alle respect Dvdend, wat je aanhaalt overtuigt mij zelfs niet om m'n huiswerk te maken. Genoeg bedrijven die ooit wereldspeler waren en nu dood of een zombie-bedrijf. Wat ik wil weten is hoe CGG wereldspeler denkt te blijven en zelfs te groeien. Dat er structureel niets verkeerd zit betwijfel ik sterk, en de markt ook. Dat grondstoffen belangrijker worden is een veel te algemene uitspraak die niets zegt over CGG zelf. Het enige wat een argument kan zijn is de combinatie land/zee. Die diversificatie kan een voordeel zijn maar evengoed een nadeel.
Ik zie vooral een bedrijf dat het moeilijker heeft dan z'n concurrenten in een moeilijke markt. Dat daarover ook niet open communiceert. Dat daar sinds midden vorig jaar hard voor afgestraft wordt. Misschien te hard, misschien ook niet - wat is wel zeker: het is een vallend mes.
@fidinda: zeer terechte opmerking. De verticaal geintegreerde haaien vreten de kleine Europese visjes op. Ziet er niet goed uit voor de Europeanen als de markt aantrekt.
Zjust mijn twee roste centjes.
Ik zie vooral een bedrijf dat het moeilijker heeft dan z'n concurrenten in een moeilijke markt. Dat daarover ook niet open communiceert. Dat daar sinds midden vorig jaar hard voor afgestraft wordt. Misschien te hard, misschien ook niet - wat is wel zeker: het is een vallend mes.
@fidinda: zeer terechte opmerking. De verticaal geintegreerde haaien vreten de kleine Europese visjes op. Ziet er niet goed uit voor de Europeanen als de markt aantrekt.
Zjust mijn twee roste centjes.
Nee, dat is niet zeker. De uitspraak houdt zelfs geen steek (tenzij je enkel op dagbasis kijkt, maar op basis van 1 dag over een vallend mes spreken, is nogal grote woorden gebruiken).Oudere Jongere schreef: Misschien te hard, misschien ook niet - wat is wel zeker: het is een vallend mes.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Benieuwd waarom die geen steek houdt. Een week stijgen is geen trendbreuk na zo'n december en januari.
Ik kijk vooral naar het laatste jaar met nadruk op de laatste 6 maand. Sleutelpunt voor mij is midden december. Technische analyse is ook maar een hulpmiddel, hier kijk ik vooral naar de markt.
Die dalende trend is voor mij maar doorbroken als CGG's klantenorders opnieuw doorkomen. Er zijn wat technische signalen dat het aandeel uitbodemt maar in zo'n geval wacht ik graag de volgende kwartaalresultaten af.
Dagbewegingen interesseren mij niet. heb ik hier al een paar keer gepost. Dat wil niet zeggen dat ze mij koud laten - extreme volatiliteit trekt teveel het soort marktactoren aan waar je als buy and hold belegger moeilijk tegenop kan.
Maar jij mag er best in geloven hoor. Meer nog, als je me kort kan uitleggen waarom je precies voor CGG binnde de sector mogelijkheden ziet die de concurrentie niet heeft hoor ik het graag. Het was een open vraag, helaas heb ik nog niets gelezen wat mij kan overtuigen, noch hier noch elders.
Ik kijk vooral naar het laatste jaar met nadruk op de laatste 6 maand. Sleutelpunt voor mij is midden december. Technische analyse is ook maar een hulpmiddel, hier kijk ik vooral naar de markt.
Die dalende trend is voor mij maar doorbroken als CGG's klantenorders opnieuw doorkomen. Er zijn wat technische signalen dat het aandeel uitbodemt maar in zo'n geval wacht ik graag de volgende kwartaalresultaten af.
Dagbewegingen interesseren mij niet. heb ik hier al een paar keer gepost. Dat wil niet zeggen dat ze mij koud laten - extreme volatiliteit trekt teveel het soort marktactoren aan waar je als buy and hold belegger moeilijk tegenop kan.
Maar jij mag er best in geloven hoor. Meer nog, als je me kort kan uitleggen waarom je precies voor CGG binnde de sector mogelijkheden ziet die de concurrentie niet heeft hoor ik het graag. Het was een open vraag, helaas heb ik nog niets gelezen wat mij kan overtuigen, noch hier noch elders.
De koers op 6 maanden, 1 jaar, ... Niets toont een falling knife. Is de technische analyse negatief? Dat kan goed zijn.
Fundamentele goeie zaken?
noteert fors onder de boekwaarde.
winsten worden geherinvesteerd.
Lage EV/EBITDA.
Integratie van Geosciences van Fugro levert op termijn nieuwe marktmogelijkheden.
technologisch marktleider
Fossiele brandstoffen zijn steeds moeilijker te ontginnen, waardoor de diensten van CGG meer en meer nodig zijn (ook in de markt van schaliegas kunnen ze nuttig zijn)
...
CGG is een aandeel met typisch nogal wat volatiliteit, maar mijns inziens zijn er dus genoeg redenen om ook positief te zijn.
Fundamentele goeie zaken?
noteert fors onder de boekwaarde.
winsten worden geherinvesteerd.
Lage EV/EBITDA.
Integratie van Geosciences van Fugro levert op termijn nieuwe marktmogelijkheden.
technologisch marktleider
Fossiele brandstoffen zijn steeds moeilijker te ontginnen, waardoor de diensten van CGG meer en meer nodig zijn (ook in de markt van schaliegas kunnen ze nuttig zijn)
...
CGG is een aandeel met typisch nogal wat volatiliteit, maar mijns inziens zijn er dus genoeg redenen om ook positief te zijn.
De ganse sector doet het minder. CGG, Fugro, Grontmij....
Ik heb deze aandelen niet maar volg deze aandelen (en deze sector) wel nauwgezet op.
Ik heb deze aandelen niet maar volg deze aandelen (en deze sector) wel nauwgezet op.
Zoals ik persoonlijk had verwacht, Fugro vandaag zwaar onderuit na bekendmaking van de jaarresultaten.
Momenteel -6%.
Momenteel -6%.
En CGG voorlopig +4%...
Blijkbaar is de 10.90 - 11.10 een bodem.
Blijkbaar is de 10.90 - 11.10 een bodem.