Cofinimmo geeft voor 100 miljoen obligaties uit
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
orioner
Re: Cofinimmo geeft voor 100 miljoen obligaties uit
Hallo,
ik heb ingetekend en volgens mijn bank heb ik hem.
grtz
ik heb ingetekend en volgens mijn bank heb ik hem.
grtz
Lol, hier hetzelfde.ludo schreef: kreeg vanavond ook om 22.17 uur mail van argenta in verband met deze. Is raar, is al uitverkocht, en nu prospekteren ze pas via mail.
Argenta is redelijk laat geweest...
Nu ja, ik moet straks bij fortis zijn, en wilde inschrijven maar ben dus te laat precies..
Anders had ik een klein bedrag erin gestoken.
Stier schreef:Na lang nadenken snap ik mijn rekenfout. Is er misschien ergens een website waarbij je online het juiste rendement kan uitrekenen dat ook rekening houdt met RV ?disterminator schreef:
De Tijd heeft juist gerekend, met dezelfde gegevens trouwens. Je betaalt RV op je coupon, die 5% is, en natuurlijk niet op je zelf berekende actuarieel rendement.
"Degenen die geen financiële rekenmachine hebben kunnen dit ook wel uitrekenen via enkele websites. In Google zoeken op "yield to maturity calculation" levert enkele mogelijkheden."
Ik heb het zelf wel niet geprobeerd, omdat ik toch een financiele rekenmachine heb
Voor het nettorendement zal je zowel op de website, als op een financiele rekenmachine altijd zelf de netto
coupon moeten inbrengen ( meestal brutocouponx 0,85 )
Voor mensen die wat obligaties hebben, is een financiele rekenmachine toch ook niet een zware kost
Laatst gewijzigd door paul op 23 oktober 2009, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Daar zou ik mij nu precies toch niet speciaal een financiele rekenmachine voor aanschaffen, iedereen op dit forum heeft al een PC, en daar staat ongetwijfeld een Excel (of iets gelijkaardig op) die dat net zo goed berekent
Enjoy the party, but dance near the door
heb de gegevens eens ingetikt in de financiele rekenmachine
( wel de obligatie van ucb )
PMT-toets : 4887,5 ( netto koupon, moet je zelf berekenen )
FV-toets 100000 ( future value )
PV-toets -101875 (present value )
n -toets 5 ( aantal betalingen )
dan geeft die machine na een twintigtal seconden ( omdat er honderden berekeningen worden gemaakt, met steeds kleinere intervallen ) inderdaad netto 4,4608 %
( wel de obligatie van ucb )
PMT-toets : 4887,5 ( netto koupon, moet je zelf berekenen )
FV-toets 100000 ( future value )
PV-toets -101875 (present value )
n -toets 5 ( aantal betalingen )
dan geeft die machine na een twintigtal seconden ( omdat er honderden berekeningen worden gemaakt, met steeds kleinere intervallen ) inderdaad netto 4,4608 %
Laatst gewijzigd door paul op 23 oktober 2009, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
en de Excel waar ik het daarnet over had doet dat quasi realtime; de speciale rekenmachine is dus zeker geen must have mij gedachtpaul schreef: heb de gegevens eens ingetikt in de financiele rekenmachine
PMT : 4887,5 ( netto koupon, moet je zelf berekenen )
FV 100000
PV -101875
n 5
Enjoy the party, but dance near the door
Klopt, na een kwartier zoeken heb ik het ook gevonden op de computer ( rente klopt volledig ).disterminator schreef:en de Excel waar ik het daarnet over had doet dat quasi realtime; de speciale rekenmachine is dus zeker geen must have mij gedachtpaul schreef: heb de gegevens eens ingetikt in de financiele rekenmachine
PMT : 4887,5 ( netto koupon, moet je zelf berekenen )
FV 100000
PV -101875
n 5
Heb weeral wat bijgeleerd, bedankt hiervoor
Laatst gewijzigd door paul op 23 oktober 2009, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"Na lang nadenken snap ik mijn rekenfout. Is er misschien ergens een website waarbij je online het juiste rendement kan uitrekenen dat ook rekening houdt met RV ?"
Gisteren heb ik dankzij een forumlid gevonden dat het meestal ook via excell gaat.
Zelf heb ik excell-2007.
Als je dan op 'formules' klikt, dan op 'financieel' en dan op 'RENTE'
dan moet je bij functieargumenten invullen
aantal-termijnen 5
bet : 4887,5
Hw : -101875
Tw : 100000
type getal : 0
Je moet altijd zelf de NETTO koupon berekenen
In bijlage kan je de formule vinden. Die zit er ingewikkeld uit, en bovendien is de methode om de berekening in telkens kleinere intervallen te doen nog ontwikkeld door Newton ( enkel de berekeningsmethode, niet de financiele formule zelf).
Een geprogrammeerde financiele rekenmachine doet er een behoorlijke tijd over om al die duizenden berekeningen te maken, een PC kan dit blijkbaar bijna ogenblikelijk.
Gisteren heb ik dankzij een forumlid gevonden dat het meestal ook via excell gaat.
Zelf heb ik excell-2007.
Als je dan op 'formules' klikt, dan op 'financieel' en dan op 'RENTE'
dan moet je bij functieargumenten invullen
aantal-termijnen 5
bet : 4887,5
Hw : -101875
Tw : 100000
type getal : 0
Je moet altijd zelf de NETTO koupon berekenen
In bijlage kan je de formule vinden. Die zit er ingewikkeld uit, en bovendien is de methode om de berekening in telkens kleinere intervallen te doen nog ontwikkeld door Newton ( enkel de berekeningsmethode, niet de financiele formule zelf).
Een geprogrammeerde financiele rekenmachine doet er een behoorlijke tijd over om al die duizenden berekeningen te maken, een PC kan dit blijkbaar bijna ogenblikelijk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.