Colruyt Mobile
Re: Colruyt Mobile
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! Dat houdt het forum meer leesbaar. V.--
2 dagen bij mij; van Postmobile naar Colruyt mobile
2 dagen bij mij; van Postmobile naar Colruyt mobile
Bij mij was de overstap van proximus ook vrij vlot verlopen, heb hier zeker niet over te klagen.
Ik ben nog steeds tevreden over Colruyt Mobile, heeft me op 2 maand tijd al de helft bespaart.
Ik ben nog steeds tevreden over Colruyt Mobile, heeft me op 2 maand tijd al de helft bespaart.
Ben Overgeschakeld van Mobistar naar Colruyt zonder enig probleem
Vroeger kon men enkel belwaarde aankopen in een colruyt winkel, dit is onlangs gewijzigd.
Nu kan men ook via PC-banking herladen.
Sinds februari ben ik overgestapt en nog steeds ben ik tevreden klant.
Vroeger bij proximus +- 12 euro per maand, nu +- 6 euro per maand!
Nu kan men ook via PC-banking herladen.
Sinds februari ben ik overgestapt en nog steeds ben ik tevreden klant.
Vroeger bij proximus +- 12 euro per maand, nu +- 6 euro per maand!
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... aden.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben nog ah twijfelen tusen Colruyt Mobile en Moble Viking. Ik zit nu bij Proximus Pay&Go en bel/sms zo'n 25€ per 2 maanden op. ik zou er graag een data pakket bij hebben om sporadisch de mails ed te checken via de smartphone. iemand nog sterke argumenten die mijn keuze vergemakkelijkt?
Ik ben zelf al enkele jaren klant bij Mobile Vikings en ik ben daar over het algemeen tevreden van.
Pro's:
Pro's:
- Diverse herlaadmogelijkheden;
- Bel tarief is goedkoper dan vergelijkbare abonnementen of herlaadkaarten;
- Manueel met domiciliëring herladen is super handig en kan via sms als je toevallig geen tijd/computer in de buurt hebt;
- Automatische herladen met domiciliëring is ook handig als je voor 100% gemak gaat;
- Gratis bellen naar andere Mobile Vikings;
- 2 GB internet en veel sms'en, wel kan ik me voorstellen dat sommige hier niet mee toekomen;
- Je moet niet binnen de maand herladen om van de voordelen te genieten zoals bij Proximus Pay&Go!
- Minder goede 3G dekking als bij Proximus;
- Tijdens festivals (Pukkelpop) moet je niet teveel op het BASE netwerk rekenen, jammer dat een groot deel van hun doelpubliek daar naartoe gaat...;
- Tijdens de eerste maanden dat ik klant was waren er af en toe wat kinderfouten, nu is dat opgelost.
neen, maar na een maand is je data verlopen. Is je 2Gb op of niet, je gaat moeten herladen voordat je weer kan surfen?Pompa schreef: [*] Je moet niet binnen de maand herladen om van de voordelen te genieten zoals bij Proximus Pay&Go![/list]
Ik denk dat ik voor Colruyt Mobile ga.
Mobile Viking of Proximus Generation Connect zijn eigelijk verdoken abonnementen. Na 30 dagen vervalt data en moet er herlaad worden, dus...
Dat is wel waar, maar is nog steeds minder smerig dan bij Proximus waar je dan in feite twee keer moet herladen om van je voordelen te genieten.
-
gast9876
zelf na enkele maanden bij MV geweest te zijn naar Proximus Generation Connect overgestapt. Was de trage snelheden beu en bijna geen 3G ontvangst.
Overkill voor mijn gebruik, maar prijs/kwaliteit top.
http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/
Ik bel NOOIT met de belwaarde, daar ik veel via sms/mail doe of veelal via VOIP 'on-net' gratis via mijn sip provider weepee naar huis bel (enkel als ik 3G verbinding heb).
Daar ik op het einde van de maand 20 € overheb (19,4 € betaald via citibank visa met de 3% korting) kan je uw ongebruikt krediet zo recuperen:
http://www.betaallijn.be/
registreren, naar een speciaal nr. bellen, en je recupereert 52% van uw belkrediet.
dus als je 20 € op kaart hebt, kan je daar 10,4 € van recuperen op uw bankrekening. Daar ik proximus GC enkel voor data/sms'en gebruik is dit een faire oplossing.
9,6 € (in mijn geval 9 €) voor 2 GB en 2000 Sms'en met een netwerk waar base bij verkleurt. Dit (de dekking) is geen gebluf, maar kaarten bewijzen het ook.
OPGELET: dit kan je bij elke provider doen met belkrediet ca$hen!!!
ofwel ga ik +/- 2 X naar carwash en verlies ik 'niets' van commissieloon.
ping-ping registreren, M-Pay (=belkrediet van proximus) koppelen aan uw ping-ping en klaar is kees
was een goede 9 € voor 1 wasbeurt....dus kan 2 wasbeurten + 2 GB data + 2000 SMS'en + gratis bellen naar huis en -bijna- gratis naar vaste nr.'s......
Als ik geen 3G ontvangst heb, stuur ik sms (gratis) naar huis dat mijn vrouw mij moet bellen...gebeurt via voip (internetcalls) à 0,025 €/minuut (24/24!).
Als ik ander nr. wil bellen en geen goede 3g ontvangst, gebruik ik Call-back van voipstunt app op android. 0,012 €/min. naar vaste nr. en 0,025 € naar mijn gsm. + 0,05 € connectiekost. dus 0,13 € in totaal voor 2 min. te bellen. (78% goedkoper dan proximus GC aanrekent, m.n. 0,60 € en 50% goedkoper dan colruyt mobile)
da's dus pak goedkoper dan mobi* of colruyt of aldi talk.... + netwerk in niets te vergelijken.....mobistar wel iets beter qua 3g dekking dan base.
ofwel betaal je de bus/parking/misschien later dit jaar mijn -CNG- tankbeurt via ping-ping. Dan 2000 SMS'en, 2 GB en 1 tankbeurt voor 20 €!
http://www.pingping.be/wp/2011/10/21/yo ... g/?lang=nl
netwerk:
Bij base had je dit enkel in BXL, gent, sommige plaatsen in Brugge. De download/uploadsnelheden -bij 3G- waren 4 X trager dan proximus.
als je 2GB hebt moet je op niets meer kijken. bij colruyt mobile zou mijn verbing meer af- dan opstaan. Nu wat verlof en mijn Proximus GC ook niet herladen....
oeps, vergeten....bij herlading van die 20 € kan je ook asap deelnemen aan Play&Gold, waarmee je soms 60 belminuten wint (voor 1 week geldig) of 10' naar gsm (naar keuze). Zit er ook bij...
P.S. voor al die zaken heb je wel een smartphone nodig.
Overkill voor mijn gebruik, maar prijs/kwaliteit top.
http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/
Ik bel NOOIT met de belwaarde, daar ik veel via sms/mail doe of veelal via VOIP 'on-net' gratis via mijn sip provider weepee naar huis bel (enkel als ik 3G verbinding heb).
Daar ik op het einde van de maand 20 € overheb (19,4 € betaald via citibank visa met de 3% korting) kan je uw ongebruikt krediet zo recuperen:
http://www.betaallijn.be/
registreren, naar een speciaal nr. bellen, en je recupereert 52% van uw belkrediet.
dus als je 20 € op kaart hebt, kan je daar 10,4 € van recuperen op uw bankrekening. Daar ik proximus GC enkel voor data/sms'en gebruik is dit een faire oplossing.
9,6 € (in mijn geval 9 €) voor 2 GB en 2000 Sms'en met een netwerk waar base bij verkleurt. Dit (de dekking) is geen gebluf, maar kaarten bewijzen het ook.
OPGELET: dit kan je bij elke provider doen met belkrediet ca$hen!!!
ofwel ga ik +/- 2 X naar carwash en verlies ik 'niets' van commissieloon.
ping-ping registreren, M-Pay (=belkrediet van proximus) koppelen aan uw ping-ping en klaar is kees
was een goede 9 € voor 1 wasbeurt....dus kan 2 wasbeurten + 2 GB data + 2000 SMS'en + gratis bellen naar huis en -bijna- gratis naar vaste nr.'s......
Als ik geen 3G ontvangst heb, stuur ik sms (gratis) naar huis dat mijn vrouw mij moet bellen...gebeurt via voip (internetcalls) à 0,025 €/minuut (24/24!).
Als ik ander nr. wil bellen en geen goede 3g ontvangst, gebruik ik Call-back van voipstunt app op android. 0,012 €/min. naar vaste nr. en 0,025 € naar mijn gsm. + 0,05 € connectiekost. dus 0,13 € in totaal voor 2 min. te bellen. (78% goedkoper dan proximus GC aanrekent, m.n. 0,60 € en 50% goedkoper dan colruyt mobile)
da's dus pak goedkoper dan mobi* of colruyt of aldi talk.... + netwerk in niets te vergelijken.....mobistar wel iets beter qua 3g dekking dan base.
ofwel betaal je de bus/parking/misschien later dit jaar mijn -CNG- tankbeurt via ping-ping. Dan 2000 SMS'en, 2 GB en 1 tankbeurt voor 20 €!
http://www.pingping.be/wp/2011/10/21/yo ... g/?lang=nl
netwerk:
Bij base had je dit enkel in BXL, gent, sommige plaatsen in Brugge. De download/uploadsnelheden -bij 3G- waren 4 X trager dan proximus.
als je 2GB hebt moet je op niets meer kijken. bij colruyt mobile zou mijn verbing meer af- dan opstaan. Nu wat verlof en mijn Proximus GC ook niet herladen....
oeps, vergeten....bij herlading van die 20 € kan je ook asap deelnemen aan Play&Gold, waarmee je soms 60 belminuten wint (voor 1 week geldig) of 10' naar gsm (naar keuze). Zit er ook bij...
P.S. voor al die zaken heb je wel een smartphone nodig.
Wat een boterham :-)
dus jij herlaad elke maand bij generation Connect voor 20€?
Je hebt dus constant 2Gb ter beschikking op een snel netwerk.
De belwaarde stapelt elke maand op met 20€ - er kan dus bvb al eens 80€ opstaan? Soms doe je aankopen (tanken, parking, ed...) met dat beltegoed (dat heet dan betalen via SMS?)) of recupereer je de helft met betaallijn (als je geen aankopen hoeft te doen)?
dus jij herlaad elke maand bij generation Connect voor 20€?
Je hebt dus constant 2Gb ter beschikking op een snel netwerk.
De belwaarde stapelt elke maand op met 20€ - er kan dus bvb al eens 80€ opstaan? Soms doe je aankopen (tanken, parking, ed...) met dat beltegoed (dat heet dan betalen via SMS?)) of recupereer je de helft met betaallijn (als je geen aankopen hoeft te doen)?
-
gast9876
nog iets vergeten: je krijgt bij elke herlading 10 MB om in het buitenland op te souperen. Als je dit opspaart voor uw vakantie heb je dus 120 MB, waarmee je op reis kan gratis surfen! iets wat de concurrenten ook niet hebben.
als het vb. op een vrijdag afloopt, gebeurt het dat ik wacht tot maandag om te herladen. of tijdens congé e.d.
heb momenteel 91 €.
met de bus rijd ik nooit
parkeren doe ik zelden of nooit
zal mss. toch eens aan betaallijn moeten denken....
ik hoop eens dat er iets komt, waarmee ik dat saldo kan opgebruiken (zonder verlies)...zoals vb. de carwash, maar ga niet om de 2 weken naar carwash hiervoor gaan
in het begin konden we op becharge.be een herlaadkaart betalen via ping-ping.
Dus: Je koopt een kaart van 25 € (20 € bestaat niet enkel op GC site), je betaalde via ping-ping. Ping-ping is gekoppeld aan M-Pay (uw elektronische portefeuille van een belkaart). Er ging 25 € van uw belkrediet, en na de herlading, kwam er terug 25 € op.
enkel een pingping transactiekost van 0,15 € of zo.
als het vb. op een vrijdag afloopt, gebeurt het dat ik wacht tot maandag om te herladen. of tijdens congé e.d.
heb momenteel 91 €.
met de bus rijd ik nooit
parkeren doe ik zelden of nooit
zal mss. toch eens aan betaallijn moeten denken....
ik hoop eens dat er iets komt, waarmee ik dat saldo kan opgebruiken (zonder verlies)...zoals vb. de carwash, maar ga niet om de 2 weken naar carwash hiervoor gaan
in het begin konden we op becharge.be een herlaadkaart betalen via ping-ping.
Dus: Je koopt een kaart van 25 € (20 € bestaat niet enkel op GC site), je betaalde via ping-ping. Ping-ping is gekoppeld aan M-Pay (uw elektronische portefeuille van een belkaart). Er ging 25 € van uw belkrediet, en na de herlading, kwam er terug 25 € op.
enkel een pingping transactiekost van 0,15 € of zo.
ik denk dat ik toch voor Colruyt Mobile ga...
1. om te zien hoeveel Mb ik eigelijk zou opgebruiken.
2. Ik niet maandelijks MOET herladen voor data te behouden.
3. ik geen belwaarde ga opstapelen die ik toch niet ga verbruiken.
1. om te zien hoeveel Mb ik eigelijk zou opgebruiken.
2. Ik niet maandelijks MOET herladen voor data te behouden.
3. ik geen belwaarde ga opstapelen die ik toch niet ga verbruiken.
-
gast9876
idd. er is niks verloren, nadien kan je nog altijd naar GC overstappen
dekking proximus
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... t-bekijken
dekking mobi*
http://corporate.mobistar.be/go/nl/ons_ ... etwerk.cfm
dekking proximus
http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... t-bekijken
dekking mobi*
http://corporate.mobistar.be/go/nl/ons_ ... etwerk.cfm
-
gast9876
https://www.colruytmobile.be/colruytmobile/nl/home
10 % Extra-korting bij aankoop van een Colruyt Mobile Start Pack
Ik heb éne gekocht voor mijn vrouw, die sporadisch gsm gebruikt. opladen online, Beter netwerk, dus minder batterijverbruik, en nog veel andere voordelen....
10 % Extra-korting bij aankoop van een Colruyt Mobile Start Pack
Ik heb éne gekocht voor mijn vrouw, die sporadisch gsm gebruikt. opladen online, Beter netwerk, dus minder batterijverbruik, en nog veel andere voordelen....