Crisis in spaarlandschap?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Crisis in spaarlandschap?
het is momenteel voor de goede "huisvader" al iet beter geworden sinds inderdaad de crisis uitbrak in 2008 . Toch vind ik persoonlijk dat het alledaagse leven nog steeds te duur is , volgens wat we op een jaar van basisrente krijgen bij gelijk welke bank . Ik weet ook dat je moet rekening houden met de inflatiecijfers , en dat je momenteel meer zou verdienen aan de rente dan voor 2008 , maar zo voel ik het niet in mij portomonee 

Volgens mij gaat vastgoedprijs in de toekomst nooit meer zo snel stijgen als de afgelopen jaren.Eerder een langzame groei of stabilisatie.Reden.Veel mensen gaan pas aan het werk ten vroegste op hun 21ste.De termijn van de leningen gaat eerder naar 30 à 35 jaar ipv de traditionele 20 jaar om de maandelijkse aflossingen draaglijker te houden.Meer en meer mensen huren op dit moment omdat ze de nu al hogen vastgoedprijs nauwelijks kunnen betalen.De huidige generatie zal nog het geluk hebben dat ze iets meekrijgen van thuis uit.Als ik de nieuwe generatie bezig zie of hoor denk ik niet dat de mensen naar de toekomst toe rijker gaan worden.Zoals eerder aangehaald zullen de rijken rijker worden en de armen armer.
Een volkomen misplaatste opmerking, een verontschuldiging lijkt me gepast.Is dit een forum van het ocmw of een financieel forum ?
De prijs van een bepaalde sector in het vastgoed zal altijd de massapsychologie volgen.
Eerst kon je een huis bouwen met de centen die de éénverdiener in een gezin binnenbracht, dan zijn de dolle mina's - met alle respect voor de vrouwen - hun deel van het werk komen opeisen (in de oorlog hadden ze de smaak te pakken) en kostte een huis het spaargeld van tweeverdieners en nu zijn sommigen bereid hun kinderen in de aflossingstabel te betrekken (lening op 30, 40 jaar). Dus, waarom zou de prijs van die huizen zakken?
Eerst kon je een huis bouwen met de centen die de éénverdiener in een gezin binnenbracht, dan zijn de dolle mina's - met alle respect voor de vrouwen - hun deel van het werk komen opeisen (in de oorlog hadden ze de smaak te pakken) en kostte een huis het spaargeld van tweeverdieners en nu zijn sommigen bereid hun kinderen in de aflossingstabel te betrekken (lening op 30, 40 jaar). Dus, waarom zou de prijs van die huizen zakken?