Crowdlending
TIP
Re: Crowdlending
Lijkt me dat Kbc een naloper is.voodoo schreef: ↑19 november 2019, 13:09 Daar heeft KBC toch wel een gat in de markt gevonden.
Bouwpromotoren kunnen in principe moeilijk aan geld geraken. Zeker de eerste kapitalen zijn heel moeilijk te vinden.
Nu betalen ze 5% per jaar + een eenmalige kost van 4,5% en nog wat dossierkosten waarschijnlijk.
kassa kassa voor zowel de bouwpromotor als kbc.
En ja ik heb ook gekocht, of geïnvesteerd als je wil, gewoon naar diversificatie toe.
Ze merken iets op dat populair is , en springen mee op de kar.
Over hun opvolging naderhand of de lening nemers hun verplichtingen op tijd nakomen.
ja Oei hadden we nog niet opgemerkt.
Op hun site is uitbetaald en in werkelijkheid , eerst hun attent maken dat er geen betaling was.
Dan nemen ze pas actie.
Men zou toch verwachten dat ze het zelf opvolgen.
Is er een lening nemer te laat om een of andere reden , dat mailtje van Bolero Crowfunding ......
Ipv dat men als klant zelf er hun attent op moet maken.
Maar ja blijkbaar geven mensen hun centjes en hopen dat alles naderhand alles op wieltjes loopt.
Voor dat % dat ze incasseren mogen ze toch iets terug doen me dunkt.
Iets nieuws de mailtjes komen vlot.
En loop zelf met Kbc niet hoog op , maar geef me een alternatief.
Keytrade , Argenta , Belfius zijn reeds afgeserveerd dit wegens diverse voorvallen.
Estate Guru believer.
Iemand ervaring met lendahand?
lijkt me toch een risico die leningen in Afrika.
lijkt me toch een risico die leningen in Afrika.
Bij Lendahand nemen de rente betalingen af naar aanleiding terug betaling kapitaal.
De looptijden bij Lendahand zijn korter 1 a 2 j , de rente betalingen nemen wel af.
Bij Kbc blijven de rente's gelijk gedurende de ganse looptijd 5 a 6 j.
Der is hier in Belgie bvb nog Look&Fin , Mozenno ( particuliere leningen )
Onbekend onbemind, leningen aan Afrika.
En met niet al te grote bedragen spreiden maar zeker.
Estate Guru believer.
Heb in de plaatst voor www.ecconova.com gekozen.
Ja ze bieden maar 5% bruto, maar Belgisch vastgoed lijkt me toch veiliger.
Ja ze bieden maar 5% bruto, maar Belgisch vastgoed lijkt me toch veiliger.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het recentste crowdlendingproject "Fiscal Team" heb ik toch maar om mij laten voorbijgaan. Ondanks het feit dat het gaat om een boekhoudkantoor riepen de financiële gegevens en de sterk gewijzigde aandeelhoudersstructuur teveel vragen op.
De forecast had betrekking op de vennootschap Fiscal Team BV, terwijl de emittent Social Team BV is (een vennootschap die pas sinds 2019 fungeert als holding boven Fiscal Team). Er werd geen zicht geboden op de actuele activa van Social Team BV. En de financieringsstructuur die voorgeschoteld werd, gaf ook een volledig vertekend beeld, want enkel de situatie van Fiscal Team werd weergegeven.
In het verleden heeft dit bedrijf (via Look & Fin) reeds met succes geld opgehaald via Crownlending en nu ook, maar de groep is sindsdien wel sterk veranderd. Er is zoveel wachtend geld op spaar- en zichtrekeningen dat dergelijke bedrijven blijkbaar geld kunnen ophalen zonder zicht te bieden op de concrete situatie..
De forecast had betrekking op de vennootschap Fiscal Team BV, terwijl de emittent Social Team BV is (een vennootschap die pas sinds 2019 fungeert als holding boven Fiscal Team). Er werd geen zicht geboden op de actuele activa van Social Team BV. En de financieringsstructuur die voorgeschoteld werd, gaf ook een volledig vertekend beeld, want enkel de situatie van Fiscal Team werd weergegeven.
In het verleden heeft dit bedrijf (via Look & Fin) reeds met succes geld opgehaald via Crownlending en nu ook, maar de groep is sindsdien wel sterk veranderd. Er is zoveel wachtend geld op spaar- en zichtrekeningen dat dergelijke bedrijven blijkbaar geld kunnen ophalen zonder zicht te bieden op de concrete situatie..
BenjaminBuffett schreef: ↑30 januari 2020, 13:16 Het recentste crowdlendingproject "Fiscal Team" heb ik toch maar om mij laten voorbijgaan. Ondanks het feit dat het gaat om een boekhoudkantoor riepen de financiële gegevens en de sterk gewijzigde aandeelhoudersstructuur teveel vragen op.
Spreiden met niet al te zotte bedragen kan nooit kwaad.
Dit in plaats steeds de maxima te plaatsen.
Estate Guru believer.
https://eneco.be/nl/participeren/rsca
Crowdlending voor zonnepanelen via RSCA en Eneco.
4% bruto per jaar voor 4 jaar vaste looptijd.
Crowdlending voor zonnepanelen via RSCA en Eneco.
4% bruto per jaar voor 4 jaar vaste looptijd.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Voor max 50 of 100€?
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Maar je kan max 100 euro instappen? Na vier jaar krijg je dan 111,2 euro terug (na aftrek roerende voorheffing). En je naam op een pancarte ergens. Voor de echte fans dus. :-)
Slimme marketingstunt van eneco om u nadien te overhalen klant te worden.
Ben eens benieuwd met de corwdleningen.
Heb zelf ook wat geïnvesteerd. 1 investering in een koffiehuisje, dat vertrouw ik niet meer.
De andere zullen het wel overleven, zij het misschien met betalingsuitstellen??
Heb zelf ook wat geïnvesteerd. 1 investering in een koffiehuisje, dat vertrouw ik niet meer.
De andere zullen het wel overleven, zij het misschien met betalingsuitstellen??
Hangt wel allemaal af van op welk platform men investeert.
bvb zelf actief op Lendahand , Collin crowfund , october.
En moet er bij vertellen heel fijne communicatie in Covid tijden.
Op Belgische platformen windstil , of niks zeggende mails.
Resultaat op termijn Belgische platformen ?
En een voordeel in Nl , men blijft als onderneming platform trouw.
Hier in Belgie gaan sommige ondernemingen op verschillende platformen shoppen op een paar maanden tijd.
En vind zoiets raar precies of het ene is strenger dan een ander platform.
bvb in januari 2020 200.000 € aan 7 % 5 jaar , 300.000 € aan 3 % 4 jaar april 2020.
Estate Guru believer.
Platin, wat is jouw ervaring met Lendahand? Lijkt me wel interessant en sociaal verantwoord!
Enkel 30% RV aan te geven op de belastingaangifte waarschijnlijk?
Een andere: EstateGuru, ik vind hierover amper iets terug op dit forum. Heeft er iemand ervaring mee? Of is dit niet toegelaten vanuit België voorlopig?
Of nog ervaringen met Lendermarket te delen?
Enkel 30% RV aan te geven op de belastingaangifte waarschijnlijk?
Een andere: EstateGuru, ik vind hierover amper iets terug op dit forum. Heeft er iemand ervaring mee? Of is dit niet toegelaten vanuit België voorlopig?
Of nog ervaringen met Lendermarket te delen?
Thanks Platin! (zie niet hoe ik privébericht kan sturen)
Volg momenteel de covid-19 webinar van Lendahand.
Dus jij zit er ook op en geeft gewoon je RV aan in je belastingaangifte?
Volg momenteel de covid-19 webinar van Lendahand.
Dus jij zit er ook op en geeft gewoon je RV aan in je belastingaangifte?