D-Day: Draghi Dag
TIP
Re: D-Day: Draghi Dag
Als ik het goed begrijp staan we sinds 2008 aan de vooravond van een gigantische crisis. Wat we de laatste jaren hebben meegemaakt was maar een klein voorsmaakje.
Dit is wat ik interpreteer?
Dit is wat ik interpreteer?
Er zijn op dit forum gebruikers die al jaren de totale ineenstorting van het financieel systeem voorspellen, Kevva. Want er zijn aanwijzingen genoeg, nu is het echt anders, binnenkort gaat het echt gebeuren. Het zijn financiële Getuigen van Jehova. Hopelijk stelt die vergelijking je gerust.
... en dezelfde Forumgangers hebben er dan keer op keer, anderen van proberen te overtuigen over te stappen naar GOUD 

Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Lukske schreef:Eigenlijk om het subjectief gevoel van welvaart terug te creëren zou men het omgekeerde moeten doen: de rente verhogen. Pas dan zal er terug meer uitgegeven worden en de inflatie aanwakkeren. Wat à posteriori de rente verhoging goed praat.
Maar ja, ik ben geen economist, laat staan een analist ;
Wel een vrij correcte analyse denk ik ook.
Veel mensen deden de economie draaien met de interesten die ze ontvingen. Nu dat er niet meer is valt er veel consumptie weg. raar maar waar.
Ik ben het heel dikwijls met je oneens, Lukske (vooral dan met je politieke standpunten). Hier echter sla je de spijker op de kop !!
Stel je voor, iemand met een vlottend vrij te beleggen kapitaaltje van bvb 500.000 Euro en een doordeweeks pensioentje van 1.500 Euro/maand. Aan de huidige rentevoeten (2%) brengt dat hem slechts 10.000 Euro op. Aan bvb 7 % (verre van irrealistisch mijne dames en heren) wordt dat 35.000 Euro. In voorkomend geval ZOU ik 10.000 Euro ervan opnieuw sparen en 25.000 Euro met veel plezier uitgeven.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Zo zie je maar dat (waarschijnlijk) links en (waarschijnlijk) rechts elkaar toch nog kunnen vinden...Lukske schreef:...Wel een vrij correcte analyse denk ik ook...

Alle gekheid op een stokje: Deze houding is wat ik regelmatig observeer in mijn ietwat oudere kennissen kring. Mensen zijn benauwd om te spenderen want hun toekomstige aanvullende inkomsten verminderen bij elke beslissing van de ECB.
Als ik het goed begrepen heb, dan zijn de ECB maatregelen vooral bedoeld opdat de KMOs gemakkelijker kredieten zouden kunnen verkrijgen zodat ze meer zouden kunnen investeren. Maar als de modale man geen producten meer afneemt waarom zouden de KMOs dan moeten investeren?
Misschien moeten de heren (dame?) van de ECB eens rondlopen op straat of een pint gaan pakken in een café, om te beseffen wat er echt leeft. Maar ja, een Excel spreadsheet manipuleren is zoveel intellectueler.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Behoeft weinig extra uitleg imo.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Markten reageerden afgelopen donderdag alvast zeer ontgoochelend op de acties van de ECB.
To little and to late?
In elk geval wil de ECB het deflatie-gevaar tegengaan en inflatie creëren.
To little and to late?
In elk geval wil de ECB het deflatie-gevaar tegengaan en inflatie creëren.
Vandaag uitkijken naar de notulen van de FED.
Centrale banken proberen met alle mogelijke middelen een wereldwijde deflatie tegen te gaan.
Gelukkig maar, want dit is een bijzonder slecht scenario.
In elk geval leunen we dicht aan bij een wereldwijde deflatie. Situatie is dus nauwlettend in het oog te houden.
Gelukkig maar, want dit is een bijzonder slecht scenario.
In elk geval leunen we dicht aan bij een wereldwijde deflatie. Situatie is dus nauwlettend in het oog te houden.
De ECB publiceert de resultaten van de doorlichting van de 130 grootste banken in de eurozone op 26 oktober om 12.00 uur 's middags.
Dit zou wel eens voor schokken binnen de banksector kunnen zorgen.
Dit zou wel eens voor schokken binnen de banksector kunnen zorgen.
Yep de cijfers van de "stresstesten" zullen idd voor redelijk wat ongemakken zorgen bij veel banken. Benieuwd wat er uit de bus zal komen en vooral wie serieus moet vrezen !
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dat resultaat van die stresstest ken je zo. Geen enkele Belgische bank, enkele Spaanse, een Griekse en 'n Italiaanse.
En we doen weer 'n rondje verder.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Ik denk meer Italiaanders dan Spanjaarden. En ik zou ook een oostenrijker verwachten.
Of een Duitse of Franse bank.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik verwacht toch minstens één Belgische bankSpruitekop schreef:Dat resultaat van die stresstest ken je zo. Geen enkele Belgische bank, enkele Spaanse, een Griekse en 'n Italiaanse.