Daling rente premium spaarrekening?
Re: Daling rente premium spaarrekening?
Hoog tijd om te weten wat de rente zal worden woordvoerder! Ben eens benieuwd...
Ze gaan de rente verhogen, wedden? 
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
tja, wie weet ... dat zou nog eens een stunt zijn..
toch maar realistisch blijven...
verbouwingen starten binnenkort, dus zal het geld toch gaan gebruiken...
toch maar realistisch blijven...
verbouwingen starten binnenkort, dus zal het geld toch gaan gebruiken...
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
tja en tis vandat...
basisrente van 2,25% naar 0,40%..... gene vette meer...
geld eraf dus ( stuk dat we volgende maanden nodig hebben) en ergens anders naartoe...
of ge nu 50000 of niet erop laat staan maakt niet uit, toch zelfde rente...
tegen november zien we dan of het definitief vaarwel Optima wordt, waarschijnlijk wel...
basisrente van 2,25% naar 0,40%..... gene vette meer...
geld eraf dus ( stuk dat we volgende maanden nodig hebben) en ergens anders naartoe...
of ge nu 50000 of niet erop laat staan maakt niet uit, toch zelfde rente...
tegen november zien we dan of het definitief vaarwel Optima wordt, waarschijnlijk wel...
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
Was te verwachten, maar ik had toch gehoopt op een cijfer dichter bij de toppers. Nu moet ik mijn geld overschrijven naar MY.
Hoe lang moet je wachten op je interest als je bv vandaag je rekening gaat afsluit?
Hoe lang moet je wachten op je interest als je bv vandaag je rekening gaat afsluit?
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
rente zit nog altijd dicht bij de toppers...
dus bekijk eerst even of je het geld nog kan missen tot je de GP van 1,50% opstrijkt.... anders verlies je door nu te veranderen... kunt dan beter nog wachten...
zoveel meer bied MY ( 0,05%)of Evi (0,20%)ook niet op hun getrouwheidsrekeningen en dan begint je jaar weer vanaf nul voor je GP...
dus effe goed nadenken :-)
dus bekijk eerst even of je het geld nog kan missen tot je de GP van 1,50% opstrijkt.... anders verlies je door nu te veranderen... kunt dan beter nog wachten...
zoveel meer bied MY ( 0,05%)of Evi (0,20%)ook niet op hun getrouwheidsrekeningen en dan begint je jaar weer vanaf nul voor je GP...
dus effe goed nadenken :-)
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik heb Optima gekozen voor de hoge basisrente, ik ga zowiezo het geld binnen het jaar nodig hebben (voor aankoop van een woning). Dus het GP is voor mij niet van belang.
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
effe berekening gemaakt voor mezelf...
voor het geld dat je een jaar erop laat staan heb je toch al 2,4% rendement ( als ze de rente natuurlijk niet verder laten dalen natuurlijk).
MY is bij mij ook de gelukkige waarop het geld dat ik binnekort nodig heb, gaat gestort worden... voor die 0,05% extra basisrente ga ik geen rekening bij Evi openen...
madam klaagt al dat we bij te veel banken zijn en met al die bakskes en paswoorden...
voor het geld dat je een jaar erop laat staan heb je toch al 2,4% rendement ( als ze de rente natuurlijk niet verder laten dalen natuurlijk).
MY is bij mij ook de gelukkige waarop het geld dat ik binnekort nodig heb, gaat gestort worden... voor die 0,05% extra basisrente ga ik geen rekening bij Evi openen...
madam klaagt al dat we bij te veel banken zijn en met al die bakskes en paswoorden...
Als het geld er staat van voor 16 januari: best laten staan om geen getrouwheid te verliezen.
Is het erop gezet daarna, dan kan je best overschakelen naar de hoogst mogelijke totale rente van vandaag bij Evi voor 2,1%
Is het erop gezet daarna, dan kan je best overschakelen naar de hoogst mogelijke totale rente van vandaag bij Evi voor 2,1%
Als ge het bedrag van de premium spaarrekening doorstort naar de optimabank spaarrekening dan wordt de getrouwheidspremie die ge aan het opbouwen zijt niet verloren!
Maar als ge daarna de premium spaarrekening afsluit om de basisintrest op te strijken,blijft dan de getrouwheidsperiode op de premium behouden??
Maar als ge daarna de premium spaarrekening afsluit om de basisintrest op te strijken,blijft dan de getrouwheidsperiode op de premium behouden??
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
uw geld staat dan niet meer op je premium he, maar op je gewone optima spaarrekening... dus normaal geen probleem voor je getrouwheid...
maar om je GP te krijgen moet je geld wel 1 jaar op een optima rekening staan, dus beter gewoon op premium ( 1,90% in totaal) laten staan ipv naar gewone spaarrek over te zetten ( 1,65% in totaal)
dan kun je wel je basisinterest niet onmiddellijk opstrijken natuurlijk en herbeleggen...
als je geld nodig hebt voor het 1 jaar op premium gestaan zou hebben, kun je het beter naar een andere met hogere BR sturen ( MY ofzo)
tis dus een beetje proberen vooruit zien en geld opsplitsen
maar om je GP te krijgen moet je geld wel 1 jaar op een optima rekening staan, dus beter gewoon op premium ( 1,90% in totaal) laten staan ipv naar gewone spaarrek over te zetten ( 1,65% in totaal)
dan kun je wel je basisinterest niet onmiddellijk opstrijken natuurlijk en herbeleggen...
als je geld nodig hebt voor het 1 jaar op premium gestaan zou hebben, kun je het beter naar een andere met hogere BR sturen ( MY ofzo)
tis dus een beetje proberen vooruit zien en geld opsplitsen
Jij bent bezig over de optimabank spaarrekening plus die in totaal 1,65% geeft.
Ik bedoel die andere rekening die 0,5 +1,4% geeft,dus ook 1,9% in totaal.
Het meeste van de premium zal ik toch overzetten naar MY omdat de kans groot is da ik het nodig zal hebben.
Dan blijft er nog een deel over da ik niet direct nodig zal hebben dus da kan ik dan transferen met behoud getrouwheidspremie + de basis van de premium.
In oktober strijk ik de getr. dan op omda het bedrag in oktober op de premium stond
Komt eigenlijk op hetzelfde neer maar dan kan je de basis van de premium ook opstrijken.
Ik bedoel die andere rekening die 0,5 +1,4% geeft,dus ook 1,9% in totaal.
Het meeste van de premium zal ik toch overzetten naar MY omdat de kans groot is da ik het nodig zal hebben.
Dan blijft er nog een deel over da ik niet direct nodig zal hebben dus da kan ik dan transferen met behoud getrouwheidspremie + de basis van de premium.
In oktober strijk ik de getr. dan op omda het bedrag in oktober op de premium stond
Komt eigenlijk op hetzelfde neer maar dan kan je de basis van de premium ook opstrijken.
Waarom zou ik iets doorstoren van de optima premium naar een andere Optima rekening? De Optima premium geeft na 28/02 0,4% basis + 1,5% getrouwheid, dus 1,9%.dries944 schreef:Als ge het bedrag van de premium spaarrekening doorstort naar de optimabank spaarrekening dan wordt de getrouwheidspremie die ge aan het opbouwen zijt niet verloren!
Beter om het geld waarop het verlies van getrouwheid niet zo belangrijk is door te storten naar Evi, voor 0,2% meer.
De kost van geld weghalen op je Optima Premium is x/365*0,015 met x het aantal dagen getrouwheid dat je zal opgeven.
Je winst is (365-x)/365*0,002. Breakevenpunt ligt op 43 dagen.
De verlaagde rente is deze nu ook van toepassing voor bedragen op de spaarrekening lager dan 50k €,
of blijven deze ongewijzigd t.t.z 0.50% basis en 1.40% getrouwheid en maakt het vanaf nu niet veel uit of er meer of minder dan 50k opstaat?
of blijven deze ongewijzigd t.t.z 0.50% basis en 1.40% getrouwheid en maakt het vanaf nu niet veel uit of er meer of minder dan 50k opstaat?
-
pinkpanther
- Jr. Member

- Contacteer:
Maandagavond de vraag gesteld aan Optima of ik mijn rekening kan afsluiten via e-email. Volgende morgend had ik al antwoord.pinkpanther schreef:Was te verwachten, maar ik had toch gehoopt op een cijfer dichter bij de toppers. Nu moet ik mijn geld overschrijven naar MY.
Dinsdagavond formulier ingevuld en gemaild aan Optima, en donderdag had ik al mijn interest op rekening.
Chapeau!