DB E-Fidelity Account
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
DB E-Fidelity Account
1) Ik heb eind december een som overgeschreven van mijn DB E-Saving account naar DB E-Fidelity Account.
Tot op heden heb ik de rente voor die enkele dagen nog niet ontvangen.
Zijn er nog anderen die deze situatie voor hebben ?
2) Bij nader bekijken van de algemene voorwaarden, zie ik nu het volgende (https://www.deutschebank.be/nl/sparen-g ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;) :
"Openingsvoorwaarden van de DB E-Fidelity Account
De DB E-Fidelity Account kan, op afstand, enkel geopend worden op naam van een meerderjarige fysieke persoon met woonplaats in België. Elke cliënt kan slechts één enkele DB E-Fidelity Account op zijn naam openen. Deze elektronische spaarrekening kan slechts functioneren in het kader van de Online Banking dienst van de Deutsche Bank, waartoe de aanvrager toegang moet hebben. De eerste storting moet gebeuren via overschrijving van een rekening bij een Belgische bank op naam van de titularis. Het reglement van de dienst Online Banking van de Deutsche Bank is integraal van toepassing, tenzij hiervan specifiek wordt afgeweken in huidig reglement. Indien de Cliënt niet over een zichtrekening beschikt bij de Deutsche Bank, zal er automatisch een DB E-account op zijn naam geopend worden, teneinde het beheer van zijn DB E-Fidelity Account mogelijk te maken. Deze DB E-account is gratis.
Toegelaten verrichtingen
Creditverrichtingen
Met uitzondering van de eerste storting, die moet gebeuren via overschrijving van een rekening bij een andere Belgische bank op naam van de titularis, kunnen stortingen op een DB E-Fidelity Account vanuit elke rekening gebeuren. Stortingen in cash zijn niet mogelijk op een DB E-Fidelity Account."
Er staat tevens bij dat tarieven en voorwaarden van kracht zijn op 01/01/2011 en onder voorbehoud van wijzigingen in de wetgeving.
Ik denk niet dat deze voorwaarde voor 1/1/2011 van kracht was maar ben niet zeker. Kan iemand bevestigen ?
3) Gaat de webmaster deze voorwaarde (eerste storting = vers geld) toevoegen in de tabel met de vergelijking van de spaarrekeningen ?
Tot op heden heb ik de rente voor die enkele dagen nog niet ontvangen.
Zijn er nog anderen die deze situatie voor hebben ?
2) Bij nader bekijken van de algemene voorwaarden, zie ik nu het volgende (https://www.deutschebank.be/nl/sparen-g ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;) :
"Openingsvoorwaarden van de DB E-Fidelity Account
De DB E-Fidelity Account kan, op afstand, enkel geopend worden op naam van een meerderjarige fysieke persoon met woonplaats in België. Elke cliënt kan slechts één enkele DB E-Fidelity Account op zijn naam openen. Deze elektronische spaarrekening kan slechts functioneren in het kader van de Online Banking dienst van de Deutsche Bank, waartoe de aanvrager toegang moet hebben. De eerste storting moet gebeuren via overschrijving van een rekening bij een Belgische bank op naam van de titularis. Het reglement van de dienst Online Banking van de Deutsche Bank is integraal van toepassing, tenzij hiervan specifiek wordt afgeweken in huidig reglement. Indien de Cliënt niet over een zichtrekening beschikt bij de Deutsche Bank, zal er automatisch een DB E-account op zijn naam geopend worden, teneinde het beheer van zijn DB E-Fidelity Account mogelijk te maken. Deze DB E-account is gratis.
Toegelaten verrichtingen
Creditverrichtingen
Met uitzondering van de eerste storting, die moet gebeuren via overschrijving van een rekening bij een andere Belgische bank op naam van de titularis, kunnen stortingen op een DB E-Fidelity Account vanuit elke rekening gebeuren. Stortingen in cash zijn niet mogelijk op een DB E-Fidelity Account."
Er staat tevens bij dat tarieven en voorwaarden van kracht zijn op 01/01/2011 en onder voorbehoud van wijzigingen in de wetgeving.
Ik denk niet dat deze voorwaarde voor 1/1/2011 van kracht was maar ben niet zeker. Kan iemand bevestigen ?
3) Gaat de webmaster deze voorwaarde (eerste storting = vers geld) toevoegen in de tabel met de vergelijking van de spaarrekeningen ?
Re: DB E-Fidelity Account
Men zou dus nu bij het openen van een DB E- Fidelity Account niet gewoon een bedrag van de DB Saving Account kunnen overbrengen naar die rekening. Dat is zeer vreemd! Ik ga dat eens uitproberen!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb een Fidelity account geopend in december met als eerste storting het volledig saldo van mijn e saving account die daarbij op nul euro werd geplaatst.
Nadien is er ook ' vers ' geld op gestort.
Ik heb dan ook telefonisch de e saving account laten afsluiten.
Als er expliciet in de voorwaarden staat dat de eerste storting van een rekening bij een ANDERE Belgische bank moet komen, wat ik betwijfel, heb ik deze voorwaarden dus niet gevolgd. Het bedrag is wel gewoon op de rekening gekomen zonder problemen.
Wel had ik tot voor enkele dagen, ik heb nu nog niet gekeken, de rente voor de periode van december 2010 (nog ) niet gekregen.
Nadien is er ook ' vers ' geld op gestort.
Ik heb dan ook telefonisch de e saving account laten afsluiten.
Als er expliciet in de voorwaarden staat dat de eerste storting van een rekening bij een ANDERE Belgische bank moet komen, wat ik betwijfel, heb ik deze voorwaarden dus niet gevolgd. Het bedrag is wel gewoon op de rekening gekomen zonder problemen.
Wel had ik tot voor enkele dagen, ik heb nu nog niet gekeken, de rente voor de periode van december 2010 (nog ) niet gekregen.
-
HalloTokio
- Newbie

- Contacteer:
Mijn eerste storting op de DB E-fidelity account is afkomstig van mijn KBC zicht-zekening met valuta datum 22/DEC/2010. Ik heb ook geen intrest gezien! Ik heb mijn E-fidelity rekening wel geopend nadat Deutsche Bank de intrest berekening al had uitgerekend voor de andere rekeningen. Als de intrest berekening niet gebeurd voor rekeningen die eind december geopend werden, dan zit er een bugje in hun computer.
typisch weer DB, bij de openingsvoorwaaarden spreken ze van "een Belgische bank", bij toegelaten verrichtingen wordt dat ineens "andere Belgische bank", niet echt duidelijk vind ik
Heb half december een Fidelity rekening geopend met als eerste storting gewoon een interne transfer van een klein bedrag van de DB zichtrekening, enkele dagen later door overschrijving van een groter bedrag van mijn Keytrade rekening. Dus zou mijn rekening niet in orde zijn ofentwa
In ieder geval nog geen intresten bijgeschreven maar daar maak ik me vooralsnog niet echt zorgen over.
Gelukkig heb ik zowat 3/4° van het kapitaal dat ik een jaartje kon missen geparkeerd op de plus rekening van Rabobank, had al niet zoveel vertrouwen in DB, terecht vrees ik.
Heb half december een Fidelity rekening geopend met als eerste storting gewoon een interne transfer van een klein bedrag van de DB zichtrekening, enkele dagen later door overschrijving van een groter bedrag van mijn Keytrade rekening. Dus zou mijn rekening niet in orde zijn ofentwa
In ieder geval nog geen intresten bijgeschreven maar daar maak ik me vooralsnog niet echt zorgen over.
Gelukkig heb ik zowat 3/4° van het kapitaal dat ik een jaartje kon missen geparkeerd op de plus rekening van Rabobank, had al niet zoveel vertrouwen in DB, terecht vrees ik.
Daar ik op 6 jan 2011 nog geen intrest had gezien voor de afgesloten e saving rekening stuurde ik een mailtje naar DB met daarin expliciet dat ik graag een antwoordje per mail had.HalloTokio schreef: Ik heb ook geen intrest gezien! Ik heb mijn E-fidelity rekening wel geopend nadat Deutsche Bank de intrest berekening al had uitgerekend voor de andere rekeningen. Als de intrest berekening niet gebeurd voor rekeningen die eind december geopend werden, dan zit er een bugje in hun computer.
Uiteraard hebben ze niet gemaild maar gebeld ( niets op papier ) met een ganse uitleg die ik niet volledig kon ( of wilde ) volgen.
Wel stond dan plots de rente van de e saving rekening bijgestort op de fidelity rekening met valuta 01/01/11. Waarschijnlijk zit er inderdaad een bugje in de computer voor bepaalde transacties in december. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het in orde komt.
Ik heb vandaag mijn uitreksel van de herberekening al gekregen met de post en alles is in orde , en ik heb ook een db E-Fidelity account geopend op 6 januari en overgeschreven van mijn Db e-saving zelfs daarvan heb ik al mijn uitrekkels al toegestuurd gekregen , Ik vind DB oke nog geen problemen mee gehad mag ook eens gezegt worden vind ik

-
spaarder9999
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb op 14/12 een bedrag gestort op de DB E-fidelity en daar ook nog geen rente op gekregen wat volgens mij toch zou moeten voor de periode van 14/12 tot 31/12. Ik heb ook mijn DB E-saving account gecheckt en daar is enkel de rente van de E-saving opgekomen. Moet ik mij zorgen maken omdat ze bij u gezegd hebben dat jouw rente van de E-fidelity op de E-saving staat? Of is hun uitleg totaal verkeerd?Darts schreef:Daar ik op 6 jan 2011 nog geen intrest had gezien voor de afgesloten e saving rekening stuurde ik een mailtje naar DB met daarin expliciet dat ik graag een antwoordje per mail had.HalloTokio schreef: Ik heb ook geen intrest gezien! Ik heb mijn E-fidelity rekening wel geopend nadat Deutsche Bank de intrest berekening al had uitgerekend voor de andere rekeningen. Als de intrest berekening niet gebeurd voor rekeningen die eind december geopend werden, dan zit er een bugje in hun computer.
Uiteraard hebben ze niet gemaild maar gebeld ( niets op papier ) met een ganse uitleg die ik niet volledig kon ( of wilde ) volgen.
Wel stond dan plots de rente van de e saving rekening bijgestort op de fidelity rekening met valuta 01/01/11. Waarschijnlijk zit er inderdaad een bugje in de computer voor bepaalde transacties in december. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het in orde komt.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Kleine procentjes, dikke ventjes ! Uw loon een dagje later op je rekening storten, als je een groot bedrag naar een andere bank overschrijft, dit dan nog een dag of twee dagen langer bijhouden, als je overschakelt bij pensioensparen naar een veiliger formule of naar een andere bank, zorgen voor een beetje speling bij de datum voor verkoop en aankoop zodat zij de voor hen meest gunstigste datum kunnen kiezen (pas op, in een nerveuze markt kan dit over een niet onaardig bedrag gaan), bepaalde rentes voor slechts enkele dagen niet uitbetalen enz. enz..... Het zijn allemaal tuken waarmee de banken vandaag mensen centen ontnemen die hun eigenlijk niet toekomen. Maar het is dan ook telkens zo moeilijk de fouten aan te tonen en zo moeilijk om als individu daar tegen op te komen. Sommigen die luidkeels of goed geargumenteerd hun onrecht uitbazuinen worden vergoed, maar de grote brave massa laat begaan of wordt met een kluitje in het riet gestuurd. Het is dus voor banken allemaal het proberen waard. Eigenaardig toch dat geen enkele organisatie tegen dergelijke onregelmatigheden te keer gaat. De reden is dat zij ook te weinig aangesproken worden. Als het over geldzaken gaat zijn de mensen heel discreet en zoeken dikwijls ook de fouten bij zichzelf. Zij zijn het die een verkeerde belegging zijn aangegaan. Begrijpt men nu nog altijd niet waarom zoveel mensen hun centjes liever op een spaarrekening laten staan. Ze hebben allemaal al zoveel meegemaakt en niet alleen bij deze kleine procentjes. Maar dit alles helpt alleszins niet om het vertrouwen in de banken te herstellen. Wat erger is, het voedt een zeer ongezonde mentaliteit in onze maatschappij (ook al door van het allemaal voor de mensen zo moeilijk mogelijk te maken zodat zij fouten begaan) van de straffeloosheid tegenover de opkomst van STEEDS MEER STILLE DIEVEN.
Neen, u hoeft zich geen zorgen te maken. Bij mij werd de rente van de E-saving rekening op de Fidelity geplaatst omdat ik de E-saving rekening heb afgesloten. Men heeft dus precies gedaan wat ik wou.spaarder9999 schreef:Ik heb op 14/12 een bedrag gestort op de DB E-fidelity en daar ook nog geen rente op gekregen wat volgens mij toch zou moeten voor de periode van 14/12 tot 31/12. Ik heb ook mijn DB E-saving account gecheckt en daar is enkel de rente van de E-saving opgekomen. Moet ik mij zorgen maken omdat ze bij u gezegd hebben dat jouw rente van de E-fidelity op de E-saving staat? Of is hun uitleg totaal verkeerd?
De rente van voor de periode 2010 op de Fidelity rekening laat wat op zich wachten, vermoedelijk omdat deze rekening nog maar gelanceerd is op 6/12/2011. Dus voor alle duidelijkheid, deze rente had ik bij de laatste check van de rekening ook nog niet gekregen. Ik heb er wel vertrouwen in dat deze rente binnenkort erop zal staan met valuta 01 jan.
Bij de PC banking heb je bij "rekeningen", in een menu links, een functie "statuut".
Daar wordt aangeduid per rekening of ze al dan niet "actiev" zijn.
Veiligheidshalve, toch 1,00
(of enkele) EURO(S) vanuit een "conforme" rekening storten om te voldoen aan de voorwaarden. 
Daar wordt aangeduid per rekening of ze al dan niet "actiev" zijn.
Veiligheidshalve, toch 1,00
Als ik dit hier bekijk zou een overschrijving tussen Saving Account en Fidelity Account (waardedatum 30/12/2010) dus niet geldig zijn als eerste storting. De voorwaarden zijn nu andere Belgische Bank en waren vroeger schijnbaar Belgische bank. Als dat zo is heeft er hier iemand de originele voorwaarden.
Wat betreft de interesten op de Fidelity Account (periode december 2010) heb ik telefonisch contact gehad met DB en ze hebben mij verteld dat de interesten zouden toegekend worden eind januari 2011.
Wat betreft de interesten op de Fidelity Account (periode december 2010) heb ik telefonisch contact gehad met DB en ze hebben mij verteld dat de interesten zouden toegekend worden eind januari 2011.
Ik heb zo net telefonisch de bevestiging van DB gekregen dat het perfect mogelijk is om bij de eerste storting op de DB E-Fidelity Account het bedrag gewoon van je E-Saving Account over te brengen op je E-Fidelity Account!
De eerste storting moet dus niet van een andere bank komen!
De eerste storting moet dus niet van een andere bank komen!
-
webmaster
we hebben dit nagevraagd bij Deutsche Bank, dit was hun antwoord
DB vraagt zulke 'eerste storting' vanuit een 'andere Belgische bank' bij de opening van een eerste rekening bij de bank, dus deze voorwaarde is niet van toepassing voor de E-Fidelity internetspaarrekening, TENZIJ uiteraard indien het gaat over een nieuwe cliënt die voor het eerst een rekening opent bij DB.
OMSTANDIGE UITLEG
Bij de lancering van de DB E-Fidelity internetspaarrekening in december 2010 heeft Deutsche Bank expliciet vermeld: “(...) In tegenstelling tot andere banken, hanteert Deutsche Bank geen voorwaarden die bepaalde cliënten of gelden uitsluiten van de hoogste spaarrentes. De rekening is namelijk toegankelijk voor zowel bestaande als nieuwe cliënten, en dit voor zowel bestaand als ‘vers’ spaargeld. De enige beperking slaat op het maximale bedrag per spaarder. Het maximum bedrag dat op de rekening zal kunnen aangehouden worden bedraagt immers 250.000 EUR. Net als voor haar andere spaarrekeningen, rekent Deutsche Bank ook voor de ‘DB E-Fidelity’ geen beheerskosten aan.”. Deutsche Bank wenst deze voorwaarden uitdrukkelijk te bevestigen. Dit betekent dat de bepaling die op het forum wordt aangehaald, nl. dat een eerste storting moet gebeuren via een overschrijving van een rekening bij een andere Belgische bank op naam van de titularis, enkel geldt voor nieuwe cliënten. Bestaande cliënten kunnen genieten van de voorwaarden van de DB E-Fidelity internetspaarrekening, inclusief voor hun spaargelden die op andere rekeningen bij Deutsche Bank staan, en dus voor alle duidelijkheid, er moet in dat geval geen zulke ‘eerste storting’ op de DB E-Fidelity internetspaarrekening gebeuren vanuit een andere Belgische bank.
DB vraagt zulke 'eerste storting' vanuit een 'andere Belgische bank' bij de opening van een eerste rekening bij de bank, dus deze voorwaarde is niet van toepassing voor de E-Fidelity internetspaarrekening, TENZIJ uiteraard indien het gaat over een nieuwe cliënt die voor het eerst een rekening opent bij DB.
OMSTANDIGE UITLEG
Bij de lancering van de DB E-Fidelity internetspaarrekening in december 2010 heeft Deutsche Bank expliciet vermeld: “(...) In tegenstelling tot andere banken, hanteert Deutsche Bank geen voorwaarden die bepaalde cliënten of gelden uitsluiten van de hoogste spaarrentes. De rekening is namelijk toegankelijk voor zowel bestaande als nieuwe cliënten, en dit voor zowel bestaand als ‘vers’ spaargeld. De enige beperking slaat op het maximale bedrag per spaarder. Het maximum bedrag dat op de rekening zal kunnen aangehouden worden bedraagt immers 250.000 EUR. Net als voor haar andere spaarrekeningen, rekent Deutsche Bank ook voor de ‘DB E-Fidelity’ geen beheerskosten aan.”. Deutsche Bank wenst deze voorwaarden uitdrukkelijk te bevestigen. Dit betekent dat de bepaling die op het forum wordt aangehaald, nl. dat een eerste storting moet gebeuren via een overschrijving van een rekening bij een andere Belgische bank op naam van de titularis, enkel geldt voor nieuwe cliënten. Bestaande cliënten kunnen genieten van de voorwaarden van de DB E-Fidelity internetspaarrekening, inclusief voor hun spaargelden die op andere rekeningen bij Deutsche Bank staan, en dus voor alle duidelijkheid, er moet in dat geval geen zulke ‘eerste storting’ op de DB E-Fidelity internetspaarrekening gebeuren vanuit een andere Belgische bank.
alvast bedankt voor deze verduidelijking, vond één en ander ook helemaal onlogisch maar bij DB weet je maar nooit en duidelijkheid is nooit hun sterkste punt geweest