db heeft intresten voor 2011 reeds gestort
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: deutsche bank pas op!
Op een spaarrekening kan je nooit debetintresten betalen, dat is niet toegelaten. Een negatief saldo zal je wel moeten aanvullen.bc148 schreef: Dus als een klant niet op past en zijn saldo incassert tussen 16/12/2011 en 01/01/2012 zal in dan "valuta" negatief zijn en mooie debet rente aan DB moeten betalen .
Re: db heeft intresten voor 2011 reeds gestort
Ik ben in het algemeen best tevreden over DB !
Minpunten: de lange litanie/promotietour die je te horen krijgt als je belt voor info en de weinig transparante/moeilijk traceerbare koers die ze aanrekenen als je een transactie in dollars uitvoert !
Minpunten: de lange litanie/promotietour die je te horen krijgt als je belt voor info en de weinig transparante/moeilijk traceerbare koers die ze aanrekenen als je een transactie in dollars uitvoert !
wat bedoel je?koala schreef:Op een spaarrekening kan je nooit debetintresten betalen, dat is niet toegelaten. Een negatief saldo zal je wel moeten aanvullen.bc148 schreef: Dus als een klant niet op past en zijn saldo incassert tussen 16/12/2011 en 01/01/2012 zal in dan "valuta" negatief zijn en mooie debet rente aan DB moeten betalen .
natuurlijk moet je debetrente betalen als je voor een tijdje negatief staat!!
dat is mij al enkele keren gebeurd, precies door zulken tricks als deze van DB!!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dus als een klant niet op past en zijn saldo incassert tussen 16/12/2011 en 01/01/2012 zal in dan "valuta" negatief zijn en mooie debet rente aan DB moeten betalen .
DB is geen eerlijke bank. Reeds meerdere malen gezien hoe ze mensen in de maling nemen. Regelmatig komen ze halverwege het jaar met een nieuw spaarboekje met zowat de hoogste rente op de markt, maar eens voldoende klanten gaan ze weer een jaar later dit boekje totaal onderwaarderen (vb. db Intensiv Plus geeft nu nog 1,10 % + 0,30 % = 1,40 % totaal) en komen met een nieuwe rekening op de markt. Dat doen ze telkens opnieuw zodat de klant over een vol jaar gezien heel wat minder rente heeft en wat meer is, de neiging heeft zijn centen over te plaatsen naar de nieuwste rekening, met als gevaar opnieuw zijn getrouwheidspremie te verliezen. Oude rekeningen telkens serieus laten terugvallen als men een nieuwe lanceert, dat is bij hen blijkbaar de truk !
Ik ben die "variabele rente" ook beu, dus een vraag: welke banken hebben de afgelopen 3 jaar weinig of geen veranderingen in hun rente en formules gezien en geven ook een "hoge" basisrente?
Ik zoek nog een goed alternatief voor RaboB en Keytrade. Voor mij komt DB niet meer in aanmerking.
Ik zoek nog een goed alternatief voor RaboB en Keytrade. Voor mij komt DB niet meer in aanmerking.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
@bc148: op een gereglementeerde spaarrekening mag er per definitie geen debetrente toegepast worden. Je zal dit misschien ooit met een zichtrekening voorgehad hebben, maar met een spaarrekening kan dit in principe niet.
Ach, een gratis creditcard en een financial center waar je terecht kan als je toch eens een kantoor nodig hebt, is een leuke aanvulling op de zuivere internetbanken.witte merel schreef:DB is geen eerlijke bank.
Wat jij wil is een utopie. Een jarenlang ongewijzigde hoge rente op spaarrekeningen is niet meer mogelijk in het huidig klimaat van renteschommelingen en financiële crisissen. Geen veranderingen in formules kan ook niet meer: als de concurrentie vernieuwt moet je zelf ook vernieuwen want nieuw is aantrekkelijk en als je zelf niet innoveert trekken je klanten weg.Spaarplan schreef:Ik ben die "variabele rente" ook beu, dus een vraag: welke banken hebben de afgelopen 3 jaar weinig of geen veranderingen in hun rente en formules gezien en geven ook een "hoge" basisrente?
Ik ben anders tevreden over RaboBank, relatief hoge basisrente en geen commercieel gezever, alleen heb ik (momenteel) te veel cash om bij 3 banken te zetten. Ik zal het wel zelf uitzoeken...
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat jij wil is een utopie. Een jarenlang ongewijzigde hoge rente op spaarrekeningen is niet meer mogelijk in het huidig klimaat van renteschommelingen en financiële crisissen. Geen veranderingen in formules kan ook niet meer: als de concurrentie vernieuwt moet je zelf ook vernieuwen want nieuw is aantrekkelijk en als je zelf niet innoveert trekken je klanten weg.[/quote]
Jij noemt dat vernieuwing, ik noem dit producten lanceren waarbij het de spaarders steeds moeilijker gemaakt wordt en de kansen dat ze stuikelen steeds groter worden, de gevolgen ervan ook steeds groter en met als resultaat dat de banken altijd winnen. Zeg nu zelf, die hoge getrouwheidspremie die je in werkelijkheid maar in handen krijgt twee jaar later (of je moet je rekeningen na een jaar afsluiten), daar kunnen ze het tweede jaar hun percentages van basis en getouwheid al helemaal omgedraaid hebben zodat ze van elke klant een stuk kunnen terugnemen. Ik vind het schandalig dat voor heel wat zogezegde vernieuwingen er geen enkele organisatie of politieker zegt : "Dit kan niet meer." Men is bezig de spaarders toponozel te draaien en men stuurt hen in een situatie waarbij ze een boekhouding moeten aanleggen waarbij ze vele data moeten aanbrengen, waarbij ze zeker niks mogen ondernemen, wanneer ze hun rekeningen moeten afsluiten, wanneer ze hun centen moeten overzetten naar een nog nieuwere rekening enz. Dat de spaarder hierbij geen enkel recht krijgt en dat de banken alleen maar producten kunnen maken die zij alleen willen en niet welke de spaarder vraagt, vind ik schandalig. En je gaat niet via een vraag of enquête op het forum gaan bewijzen dat de meeste mensen naar zo'n product vragen. Daar is een groter onderzoek voor nodig !
Jij noemt dat vernieuwing, ik noem dit producten lanceren waarbij het de spaarders steeds moeilijker gemaakt wordt en de kansen dat ze stuikelen steeds groter worden, de gevolgen ervan ook steeds groter en met als resultaat dat de banken altijd winnen. Zeg nu zelf, die hoge getrouwheidspremie die je in werkelijkheid maar in handen krijgt twee jaar later (of je moet je rekeningen na een jaar afsluiten), daar kunnen ze het tweede jaar hun percentages van basis en getouwheid al helemaal omgedraaid hebben zodat ze van elke klant een stuk kunnen terugnemen. Ik vind het schandalig dat voor heel wat zogezegde vernieuwingen er geen enkele organisatie of politieker zegt : "Dit kan niet meer." Men is bezig de spaarders toponozel te draaien en men stuurt hen in een situatie waarbij ze een boekhouding moeten aanleggen waarbij ze vele data moeten aanbrengen, waarbij ze zeker niks mogen ondernemen, wanneer ze hun rekeningen moeten afsluiten, wanneer ze hun centen moeten overzetten naar een nog nieuwere rekening enz. Dat de spaarder hierbij geen enkel recht krijgt en dat de banken alleen maar producten kunnen maken die zij alleen willen en niet welke de spaarder vraagt, vind ik schandalig. En je gaat niet via een vraag of enquête op het forum gaan bewijzen dat de meeste mensen naar zo'n product vragen. Daar is een groter onderzoek voor nodig !
Ik ben al een tijdje bij Cortal Consors nadien overgenomen door Fortuneo en durf te stellen dat de spaarrekening steeds bij de hoogste rentes op de markt zat. DB heeft inderdaad de getrouwheidspremie op hun Fidelity verlaagd met 0,5%, dit is een strategie van de bank, men trekt eerst spaarders aan met een hoge rentevoet wetende dat nadien, bij het verlagen van de rente, slechts een gedeelte van dit nieuw geld weer wegvloeit.Spaarplan schreef:Ik ben die "variabele rente" ook beu, dus een vraag: welke banken hebben de afgelopen 3 jaar weinig of geen veranderingen in hun rente en formules gezien en geven ook een "hoge" basisrente?
Zeg nu zelf, die hoge getrouwheidspremie die je in werkelijkheid maar in handen krijgt twee jaar later (of je moet je rekeningen na een jaar afsluiten), daar kunnen ze het tweede jaar hun percentages van basis en getouwheid al helemaal omgedraaid hebben zodat ze van elke klant een stuk kunnen terugnemen.
Heel juist witte merel, bv centea plus spaarrekening een actie van januari 2011:basis 1% getr.1,5% centea heeft nu de rente aangepast op deze spaarrekening basis1% getr.0,60%.
Depends, als je eind 2011 stort, krijg je de getrouwheidspremie eind 2012 = ±1 jaar later.dewitten schreef:Zeg nu zelf, die hoge getrouwheidspremie die je in werkelijkheid maar in handen krijgt twee jaar later (of je moet je rekeningen na een jaar afsluiten),
Het moment dat je getrouwheidspremie verworven is haal je het geld af en transfereer je het naar een andere bank waar je wel weer een hogere getrouwheidspremie krijgt.dewitten schreef:Zeg nu zelf, die hoge getrouwheidspremie die je in werkelijkheid maar in handen krijgt twee jaar later (of je moet je rekeningen na een jaar afsluiten), daar kunnen ze het tweede jaar hun percentages van basis en getouwheid al helemaal omgedraaid hebben zodat ze van elke klant een stuk kunnen terugnemen.
Bijvoorbeeld. Ik heb een DB E-Fidelity waarop op moment van storten 18/01/11 1.20 + 1.50 getrouwheid geboden werd. Momenteel is dit maar 1.20+1.00 meer. Dus wanneer mijn getrouwheidspremie verworden is (18/01/2012) dan haal ik het geld eraf en zet het op een rekening waar ik wel weer meer getrouwheidspremie krijg. Mijn getrouwheidspremie intresten zal ik inderaad pas op 31/12/2012 krijgen (tenzij ik die rekening afsluit, dan heb ik ze sneller), maar je hoeft je kapitaal niet te laten staan hé tot 31/12/2012.
DB betaald einde kalenderjaar uit met valuta 1/1 jaar daarop. De interesten en de premies worden geboekt vóór eindejaar. Elk bedrag dat tussen de boeking en 1/1 afgenomen is, wordt aangerekend op de sommen waarvoor de premieverwerving het minst ver gelopen is. Moest er buiten de vroegtijdig geboekte intresten geen geld meer staan op de spaarrekening zal de operatie niet uitgevoerd worden. Een gereglementeerde spaarrekening laat geen negatief saldo toe.
Recordbank betaalt één keer per jaar uit, zoals voorzien door de desbetreffende wetgeving, maar de klant kiest de maand van uitbetaling bij het openen van de rekening.
Recordbank betaalt één keer per jaar uit, zoals voorzien door de desbetreffende wetgeving, maar de klant kiest de maand van uitbetaling bij het openen van de rekening.