DB - - > kosten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Sr. Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 14 nov 2008
Re: DB --> kosten
Het schandalige is dat banken zomaar beslissingen nemen in de plaats van hun klanten (ik heb nooit gevraagd om maandelijks mijn uittreksels via de post opgestuurd te krijgen). 
Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.

Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.
Re: DB --> kosten
Ik had gisteren gebeld om het de uittreksels driemaandelijks (gratis) te sturen in plaats van maandelijks (0,69 euro). Dit deden ze perfect. MAAR vandaag heb ik nog eens gebeld om te informeren wat al die rekeninguittreksels die ze al gestuurd hebben (bijna dagelijks, na zowat elke verrichting). Ik was een ongerust want hier heb ik nooit naar gevraagd maar ze konden mijn vraag niet beantwoorden. Ze gingen in de namiddag mij terugbellen om het exacte bedrag te laten weten MAAR... ze hebben niet teruggebeld 

Re: DB --> kosten
2 woorden: algemene voorwaardenmpeeters007 schreef: Het schandalige is dat banken zomaar beslissingen nemen in de plaats van hun klanten (ik heb nooit gevraagd om maandelijks mijn uittreksels via de post opgestuurd te krijgen).
Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.
Re: DB --> kosten
Dobredjen schreef:2 woorden: algemene voorwaardenmpeeters007 schreef: Het schandalige is dat banken zomaar beslissingen nemen in de plaats van hun klanten (ik heb nooit gevraagd om maandelijks mijn uittreksels via de post opgestuurd te krijgen).
Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.
In mijn contract stond er niets in dat ze kosten mochten aanrekenen. En er werd ook niks aangevraagd waar kosten voor mocht gerekend worden.
Is er geen ombudsman voor de banken? Dan kunnen we daar allemaal eens een mailtje naar sturen.
-
- Sr. Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 14 nov 2008
Re: DB --> kosten
1 woord: waar?Dobredjen schreef:2 woorden: algemene voorwaardenmpeeters007 schreef: Het schandalige is dat banken zomaar beslissingen nemen in de plaats van hun klanten (ik heb nooit gevraagd om maandelijks mijn uittreksels via de post opgestuurd te krijgen).
Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.
Waar ergens in de Algemene Voorwaarden staat dat zij zelf mogen bepalen op welke frequentie ze mij rekeninguittreksels mogen opsturen, en dat zij zomaar de betalende (maandelijkse) methode mogen kiezen ipv de gratis 3-maandelijkse?
Re: DB --> kosten
ik weet niet wat er in de algemene voorwaarden staat, maar op de detailfiche van de 2 spaarrekeningen staat heel duidelijk dat er kosten worden aangerekend voor het verzenden van de uitreksels.
http://www.deutschebank.be/nl/content/s ... etail.html
op de technische fiche van DB Max daarentegen staat dat het verzenden van uitreksels gratis is als je het trimestrieel laat verzenden.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.html
dus volgens mij: als je alleen een spaarrekening hebt moet je betalen, maar als je db max hebt (en dus ook de zichtrekening en kredietkaart hebt), dan moet je niet betalen.
logisch is dat niet echt, maar ja.
http://www.deutschebank.be/nl/content/s ... etail.html
op de technische fiche van DB Max daarentegen staat dat het verzenden van uitreksels gratis is als je het trimestrieel laat verzenden.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.html
dus volgens mij: als je alleen een spaarrekening hebt moet je betalen, maar als je db max hebt (en dus ook de zichtrekening en kredietkaart hebt), dan moet je niet betalen.
logisch is dat niet echt, maar ja.
-
- Sr. Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 14 nov 2008
Re: DB --> kosten
Klopt allemaal beste Lotty, maar ik heb dus vorige zomer het ganse db max pakket genomen en heb het eveneens zitten. Mijn uittreksels hebben door iemand van DB de status 'maandelijks verzenden' gekregen zonder dat ik hierover geïnformeerd ben.lotty schreef: ik weet niet wat er in de algemene voorwaarden staat, maar op de detailfiche van de 2 spaarrekeningen staat heel duidelijk dat er kosten worden aangerekend voor het verzenden van de uitreksels.
http://www.deutschebank.be/nl/content/s ... etail.html
op de technische fiche van DB Max daarentegen staat dat het verzenden van uitreksels gratis is als je het trimestrieel laat verzenden.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.html
dus volgens mij: als je alleen een spaarrekening hebt moet je betalen, maar als je db max hebt (en dus ook de zichtrekening en kredietkaart hebt), dan moet je niet betalen.
logisch is dat niet echt, maar ja.
Mijn mening: iemand van DB heeft verkeerdelijk gegevens ingeput en het verkeerde veldje aangevinkt (maandelijks ipv 3-maandelijks). Misschien een jobstudent ofzo want de dbmax-actie liep tijdens de zomer 2008 (ikzelf heb vroeger ook nog zo'n dingen moeten doen bij een bank).
Re: DB --> kosten
Volgens mij sturen ze je uitreksels aanvankelijk automatisch maandelijks ook al heb je dat helemaal niet gevraagd.
Ik heb het in elk geval twee keer meegemaakt: eerst bij het openen van het dbmax-pakket (gezamenlijk) en nadien bij de db-rekeningen op mijn eigen naam. Telkens kreeg ik in het begin freqent uitreksels en heb ik telkens moeten bellen om het te veranderen van maandelijks naar driemaandelijks, terwijl ik maandelijks hoegenaamd nooit had gevraagd! Heb dus elke keer in het begin portkosten aan mijn been gehad
Ik snap wel niet welk belang de bank erbij heeft om eerst zelf kosten te maken qua post en die dan van de klant terug te vorderen, terwijl de klant die post helemaal niet heeft gewild....
Ik heb het in elk geval twee keer meegemaakt: eerst bij het openen van het dbmax-pakket (gezamenlijk) en nadien bij de db-rekeningen op mijn eigen naam. Telkens kreeg ik in het begin freqent uitreksels en heb ik telkens moeten bellen om het te veranderen van maandelijks naar driemaandelijks, terwijl ik maandelijks hoegenaamd nooit had gevraagd! Heb dus elke keer in het begin portkosten aan mijn been gehad

Ik snap wel niet welk belang de bank erbij heeft om eerst zelf kosten te maken qua post en die dan van de klant terug te vorderen, terwijl de klant die post helemaal niet heeft gewild....

Re: DB --> kosten
Ik heb ook een paar dagen geleden via email hierover vragen gesteld. Ze nemen zelfs de moeite niet om er op te antwoorden.
Re: DB --> kosten
Ist echtcentenkliever schreef:het zegelrecht refereert naar een taks niet naar postzegelsamber schreef: Oei oei,schrik toch wel ff om dit hier te lezen.
Vorige week zaten mijn uitreksels ook in de bus ,het was me nog eens niet opgevallen....dus nu ben ik terug ff gaan kijken en hier is niets aangerekend.
Staat zelfs "zegelrecht 0.15 euro doorde bank betaald."
Verder krijg ik alles netjes om de 3 maanden.
Tot hier toe geen problemen.

Ondertussen ben ik er dus uit waarom hier geen kosten worden aangerekend.
Waarschijnlijk omdat ik helemaal geen overschrijvingen doe en het geld daar gewoon laat staan,iets dat er niet is kan men ook niet opsturen.
Re: DB --> kosten
Bij DB moet je zelf bellen met de klantendienst om te melden dat je je uittreksels 3 maandelijks wilt. Je moet eens de kleine letterkes lezen in de voorwaarden. Bij een eenvoudig telefoontje wordt dit onmiddellijk aangepast.
Ik heb er deze maand ook 2 ontvangen en gebeld en kreeg als antwoord dat het is omdat begin van de maand de intresten werden bijgeschreven.
Uiteindelijk heb ik aangedrongen en gevraagd aan de dame in kwestie of ze toch nog eens wou kijken en ja, het is nog altijd trimesterieel toe te sturen.
Ik heb er deze maand ook 2 ontvangen en gebeld en kreeg als antwoord dat het is omdat begin van de maand de intresten werden bijgeschreven.
Uiteindelijk heb ik aangedrongen en gevraagd aan de dame in kwestie of ze toch nog eens wou kijken en ja, het is nog altijd trimesterieel toe te sturen.
Re: DB --> kosten
Zelfs bij mensen die in 2007 gevraagd en bekomen hebben om de verzendingsfrekwentie op een gratis frekwentie te zetten, hebben meestal plots eind
2008 wat kosten aan hun been.
Eigenlijk zouden wij misschien eens op een afgesproken moment gelijktijdig hun mailbokske met klachten daarover bestormen. Dan zullen ze misschien in de toekomst wel 2 keer nadenken voor ze ons zoiets nog eens lappen.
Eveneens de ten onrechte ingehouden kosten terugvragen, en melding maken om dit aan de ombudsdienst der banken te melden als ze geen gunstig gevolg aan de vraag geven.
Voor Fortis zouden wij misschien eens iets gelijkaardigs kunnen doen, daar zijn mensen die blijkbaar geen kosten meer op hun zichtrekening moeten betalen als ze dreigen om naar de concurrentie over te stappen.
Als je dergelijke vraag alleen aan Fortis stelt, dan doen ze misschien of ze het in Keulen horen donderen, maar als die vragen in massa binnenkrijgen zullen ze misschien makkelijker toegeven, uit vrees dat iedereen met zijn geld bij fortis gaat lopen.
2008 wat kosten aan hun been.
Eigenlijk zouden wij misschien eens op een afgesproken moment gelijktijdig hun mailbokske met klachten daarover bestormen. Dan zullen ze misschien in de toekomst wel 2 keer nadenken voor ze ons zoiets nog eens lappen.
Eveneens de ten onrechte ingehouden kosten terugvragen, en melding maken om dit aan de ombudsdienst der banken te melden als ze geen gunstig gevolg aan de vraag geven.
Voor Fortis zouden wij misschien eens iets gelijkaardigs kunnen doen, daar zijn mensen die blijkbaar geen kosten meer op hun zichtrekening moeten betalen als ze dreigen om naar de concurrentie over te stappen.
Als je dergelijke vraag alleen aan Fortis stelt, dan doen ze misschien of ze het in Keulen horen donderen, maar als die vragen in massa binnenkrijgen zullen ze misschien makkelijker toegeven, uit vrees dat iedereen met zijn geld bij fortis gaat lopen.
-
- Sr. Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 14 nov 2008
Re: DB --> kosten
Dat is toch geen manier van omgaan met klanten. Eerst beslissen ze in jouw plaats hoevaak je uittreksels ontvangt (en dan kiezen zij voor u nog de duurste optie) en dan moet je zelf nog regelmatig gaan controleren of het niet veranderd is??? Rare manier van zaken doen.Lupudebani schreef: Bij DB moet je zelf bellen met de klantendienst om te melden dat je je uittreksels 3 maandelijks wilt. Je moet eens de kleine letterkes lezen in de voorwaarden. Bij een eenvoudig telefoontje wordt dit onmiddellijk aangepast.
Ik heb er deze maand ook 2 ontvangen en gebeld en kreeg als antwoord dat het is omdat begin van de maand de intresten werden bijgeschreven.
Uiteindelijk heb ik aangedrongen en gevraagd aan de dame in kwestie of ze toch nog eens wou kijken en ja, het is nog altijd trimesterieel toe te sturen.

Re: DB --> kosten
Toen ik deze week bij hun regionaal agentschap informeerde over de tientallen teveel aangerekende portkosten, kreeg ik een arrogante adviseur aan de lijn die zich afvroeg om wat ik mij eigenlijk druk maakte? Een tiental euro portkosten op een heel jaar?
Toen ik melding maakte dat dit wat mij betreft een vorm van contractbreuk is, aangezien bij DB Max de driemaandelijkse verzending van uittreksels gratis is, werd onze zogenaamde adviseur nog klantvriendelijker: “hij houdt zich dagelijks bezig met miljoenen euro’s en heeft geen tijd om een klant te woord te staan die zeurt over een aantal euro’s portkosten. Je moet maar naar de klantendienst bellen!
Toen ik hem in het heetste van de telefoonstrijd melding maakte dat het bij DB misschien een structureel probleem betrof, gezien de vele klachten op de diverse fora, was zijn antwoord nog verbijsterend: “een paar honderd klachten over portkosten zijn voor DB niet relevant ten aanzien van de honderdduizend rekeningen die ze lopen hebben! En zo ging het verder…de Core Business van DB situeert zich op het niveau van de Private Banking, in spaarrekeningen zijn ze niet geïnteresseerd… Bij klantentevredenheidsenquêtes uitgevoerd door onafhankelijke firma’s in de hele wereld , zou DB op een 2de plaats geeïndigd zijn…blablabla….
Amai, heb ik mij even beklaagd, dat ik mijn teveel betaalde portkosten heb durven terugvragen en... dat ik daar klant…was.
Toen ik melding maakte dat dit wat mij betreft een vorm van contractbreuk is, aangezien bij DB Max de driemaandelijkse verzending van uittreksels gratis is, werd onze zogenaamde adviseur nog klantvriendelijker: “hij houdt zich dagelijks bezig met miljoenen euro’s en heeft geen tijd om een klant te woord te staan die zeurt over een aantal euro’s portkosten. Je moet maar naar de klantendienst bellen!
Toen ik hem in het heetste van de telefoonstrijd melding maakte dat het bij DB misschien een structureel probleem betrof, gezien de vele klachten op de diverse fora, was zijn antwoord nog verbijsterend: “een paar honderd klachten over portkosten zijn voor DB niet relevant ten aanzien van de honderdduizend rekeningen die ze lopen hebben! En zo ging het verder…de Core Business van DB situeert zich op het niveau van de Private Banking, in spaarrekeningen zijn ze niet geïnteresseerd… Bij klantentevredenheidsenquêtes uitgevoerd door onafhankelijke firma’s in de hele wereld , zou DB op een 2de plaats geeïndigd zijn…blablabla….
Amai, heb ik mij even beklaagd, dat ik mijn teveel betaalde portkosten heb durven terugvragen en... dat ik daar klant…was.
-
- Sr. Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 14 nov 2008
Re: DB --> kosten
Ik heb onlangs een mailtje gestuurd met mijn klacht over de aangerekende portkosten. Ik zal binnenkort eens bellen om te horen hoe het zit.
Als er niet snel een antwoord komt (of geen afdoende antwoord) dan wordt het rekening sluiten en ergens anders naartoe gaan. Het is voor mij een principekwestie (ook al gaat het maar om enkele euro's)!
Als er niet snel een antwoord komt (of geen afdoende antwoord) dan wordt het rekening sluiten en ergens anders naartoe gaan. Het is voor mij een principekwestie (ook al gaat het maar om enkele euro's)!