Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

DB - - > kosten

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
103 berichten
  • Pagina 3 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 nov 2008

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door mpeeters007 » 14 januari 2009, 20:34

Het schandalige is dat banken zomaar beslissingen nemen in de plaats van hun klanten (ik heb nooit gevraagd om maandelijks mijn uittreksels via de post opgestuurd te krijgen).  :o

Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.
Omhoog

Campzie
Hero Member
Hero Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 30 okt 2008
Contacteer:
Contacteer Campzie
Verstuur privébericht

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door Campzie » 14 januari 2009, 21:03

Ik had gisteren gebeld om het de uittreksels driemaandelijks (gratis) te sturen in plaats van maandelijks (0,69 euro). Dit deden ze perfect. MAAR vandaag heb ik nog eens gebeld om te informeren wat al die rekeninguittreksels die ze al gestuurd hebben (bijna dagelijks, na zowat elke verrichting). Ik was een ongerust want hier heb ik nooit naar gevraagd maar ze konden mijn vraag niet beantwoorden. Ze gingen in de namiddag mij terugbellen om het exacte bedrag te laten weten MAAR... ze hebben niet teruggebeld  ???
Omhoog

Dobredjen
Newbie
Newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 dec 2007
Contacteer:
Contacteer Dobredjen
Verstuur privébericht

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door Dobredjen » 14 januari 2009, 22:25

mpeeters007 schreef: Het schandalige is dat banken zomaar beslissingen nemen in de plaats van hun klanten (ik heb nooit gevraagd om maandelijks mijn uittreksels via de post opgestuurd te krijgen).  :o

Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.
2 woorden: algemene voorwaarden
Omhoog

frank
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 459
Lid geworden op: 23 jun 2007
Contacteer:
Contacteer frank
Verstuur privébericht

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door frank » 14 januari 2009, 22:53

Dobredjen schreef:
mpeeters007 schreef: Het schandalige is dat banken zomaar beslissingen nemen in de plaats van hun klanten (ik heb nooit gevraagd om maandelijks mijn uittreksels via de post opgestuurd te krijgen).  :o

Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.
2 woorden: algemene voorwaarden

In mijn contract stond er niets in dat ze kosten mochten aanrekenen. En er werd ook niks aangevraagd waar kosten voor mocht gerekend worden.


Is er geen ombudsman voor de banken? Dan kunnen we daar allemaal eens een mailtje naar sturen.
Omhoog

mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 nov 2008

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door mpeeters007 » 14 januari 2009, 23:54

Dobredjen schreef:
mpeeters007 schreef: Het schandalige is dat banken zomaar beslissingen nemen in de plaats van hun klanten (ik heb nooit gevraagd om maandelijks mijn uittreksels via de post opgestuurd te krijgen).  :o

Hetzelfde voor afhoudingen van kosten van uw rekening (en dan bedoel ik niet alleen de portkosten, maar ook andere kosten) : de bank doet dit zomaar zonder uw toestemming. Ik vind dat dit niet kan: het is de klant zijn geld en ook al is de bank de begunstigde, ze moeten altijd eerst de toestemming vragen.
2 woorden: algemene voorwaarden
1 woord: waar?

Waar ergens in de Algemene Voorwaarden staat dat zij zelf mogen bepalen op welke frequentie ze mij rekeninguittreksels mogen opsturen, en dat zij zomaar de betalende (maandelijkse) methode mogen kiezen ipv de gratis 3-maandelijkse?
Omhoog

lotty
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 10 okt 2008
Contacteer:
Contacteer lotty
Verstuur privébericht

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door lotty » 15 januari 2009, 14:06

ik weet niet wat er in de algemene voorwaarden staat, maar op de detailfiche van de 2 spaarrekeningen staat heel duidelijk dat er kosten worden aangerekend voor het verzenden van de uitreksels.
http://www.deutschebank.be/nl/content/s ... etail.html

op de technische fiche van DB Max daarentegen staat dat het verzenden van uitreksels gratis is als je het trimestrieel laat verzenden.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.html

dus volgens mij: als je alleen een spaarrekening hebt moet je betalen, maar als je db max hebt (en dus ook de zichtrekening en kredietkaart hebt), dan moet je niet betalen.
logisch is dat niet echt, maar ja.
Omhoog

mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 nov 2008

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door mpeeters007 » 15 januari 2009, 17:09

lotty schreef: ik weet niet wat er in de algemene voorwaarden staat, maar op de detailfiche van de 2 spaarrekeningen staat heel duidelijk dat er kosten worden aangerekend voor het verzenden van de uitreksels.
http://www.deutschebank.be/nl/content/s ... etail.html

op de technische fiche van DB Max daarentegen staat dat het verzenden van uitreksels gratis is als je het trimestrieel laat verzenden.
http://www.deutschebank.be/nl/content/b ... fiche.html

dus volgens mij: als je alleen een spaarrekening hebt moet je betalen, maar als je db max hebt (en dus ook de zichtrekening en kredietkaart hebt), dan moet je niet betalen.
logisch is dat niet echt, maar ja.
Klopt allemaal beste Lotty, maar ik heb dus vorige zomer het ganse db max pakket genomen en heb het eveneens zitten. Mijn uittreksels hebben door iemand van DB de status 'maandelijks verzenden' gekregen zonder dat ik hierover geïnformeerd ben.
Mijn mening: iemand van DB heeft verkeerdelijk gegevens ingeput en het verkeerde veldje aangevinkt (maandelijks ipv 3-maandelijks). Misschien een jobstudent ofzo want de dbmax-actie liep tijdens de zomer 2008  (ikzelf heb vroeger ook nog zo'n dingen moeten doen bij een bank).
Omhoog

Ninasan

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door Ninasan » 16 januari 2009, 12:05

Volgens mij sturen ze je uitreksels aanvankelijk automatisch maandelijks ook al heb je dat helemaal niet gevraagd.

Ik heb het in elk geval twee keer meegemaakt: eerst bij het openen van het dbmax-pakket (gezamenlijk) en nadien bij de db-rekeningen op mijn eigen naam. Telkens kreeg ik in het begin freqent uitreksels en heb ik telkens moeten bellen om het te veranderen van maandelijks naar driemaandelijks, terwijl ik maandelijks hoegenaamd nooit had gevraagd! Heb dus elke keer in het begin portkosten aan mijn been gehad >:(

Ik snap wel niet welk belang de bank erbij heeft om eerst zelf kosten te maken qua post en die dan van de klant terug te vorderen, terwijl de klant die post helemaal niet heeft gewild.... ???
Omhoog

frank
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 459
Lid geworden op: 23 jun 2007
Contacteer:
Contacteer frank
Verstuur privébericht

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door frank » 16 januari 2009, 20:38

Ik heb ook een paar dagen geleden via email hierover vragen gesteld. Ze nemen zelfs de moeite niet om er op te antwoorden.
Omhoog

amber
Full Member
Full Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 13 jan 2008
Contacteer:
Contacteer amber
Verstuur privébericht

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door amber » 16 januari 2009, 20:43

centenkliever schreef:
amber schreef: Oei oei,schrik toch wel ff om dit hier te lezen.
Vorige week zaten mijn uitreksels ook in de bus ,het was me nog eens niet opgevallen....dus nu ben ik terug ff gaan kijken en hier is niets aangerekend.

Staat zelfs "zegelrecht 0.15 euro doorde bank betaald."
Verder krijg ik alles netjes om de 3 maanden.
Tot hier toe geen problemen.
het zegelrecht refereert naar een taks niet naar postzegels
Ist echt  :-[,heb ik mezelf blij gemaakt met een dode mus.
Ondertussen ben ik er dus uit waarom hier geen kosten worden aangerekend.
Waarschijnlijk omdat ik helemaal geen overschrijvingen doe en het geld daar gewoon laat staan,iets dat er niet is kan men ook niet opsturen.
Omhoog

Lupudebani

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door Lupudebani » 16 januari 2009, 22:51

Bij DB moet je zelf bellen met de klantendienst om te melden dat je je uittreksels 3 maandelijks wilt. Je moet eens de kleine letterkes lezen in de voorwaarden. Bij een eenvoudig telefoontje wordt dit onmiddellijk aangepast.
Ik heb er deze maand ook 2 ontvangen en gebeld en kreeg als antwoord dat het is omdat begin van de maand de intresten werden bijgeschreven.
Uiteindelijk heb ik aangedrongen en gevraagd aan de dame in kwestie of ze toch nog eens wou kijken en ja, het is nog altijd trimesterieel toe te sturen.
Omhoog

Gebruikersavatar
paul
VIP member
VIP member
Berichten: 9671
Lid geworden op: 01 jun 2007
Locatie: kotsijde
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door paul » 18 januari 2009, 19:08

Zelfs bij mensen die in 2007 gevraagd en bekomen hebben om de verzendingsfrekwentie op een gratis frekwentie te zetten, hebben meestal plots eind
2008 wat kosten aan hun been.

Eigenlijk zouden wij misschien eens op  een afgesproken moment gelijktijdig hun mailbokske met klachten daarover bestormen. Dan zullen ze misschien in de toekomst wel 2 keer nadenken voor ze ons zoiets nog eens lappen.
Eveneens de ten onrechte ingehouden kosten terugvragen, en melding maken om dit aan de ombudsdienst der banken te melden als ze geen gunstig gevolg aan de vraag geven.

Voor Fortis zouden wij misschien eens iets gelijkaardigs kunnen doen, daar zijn mensen die blijkbaar geen kosten meer op hun zichtrekening moeten betalen als ze dreigen om naar de concurrentie over te stappen.
Als je dergelijke vraag alleen aan Fortis stelt, dan doen ze misschien of ze het in Keulen horen donderen, maar als die vragen in massa binnenkrijgen zullen ze misschien makkelijker toegeven, uit vrees dat iedereen met zijn geld bij fortis gaat lopen.
Omhoog

mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 nov 2008

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door mpeeters007 » 18 januari 2009, 22:16

Lupudebani schreef: Bij DB moet je zelf bellen met de klantendienst om te melden dat je je uittreksels 3 maandelijks wilt. Je moet eens de kleine letterkes lezen in de voorwaarden. Bij een eenvoudig telefoontje wordt dit onmiddellijk aangepast.
Ik heb er deze maand ook 2 ontvangen en gebeld en kreeg als antwoord dat het is omdat begin van de maand de intresten werden bijgeschreven.
Uiteindelijk heb ik aangedrongen en gevraagd aan de dame in kwestie of ze toch nog eens wou kijken en ja, het is nog altijd trimesterieel toe te sturen.
Dat is toch geen manier van omgaan met klanten. Eerst beslissen ze in jouw plaats hoevaak je uittreksels ontvangt (en dan kiezen zij voor u nog de duurste optie) en dan moet je zelf nog regelmatig gaan controleren of het niet veranderd is??? Rare manier van zaken doen. ???
Omhoog

ZeeW
Full Member
Full Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 okt 2008
Contacteer:
Contacteer ZeeW
Verstuur privébericht

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door ZeeW » 18 januari 2009, 22:28

Toen ik deze week bij hun regionaal agentschap informeerde over de tientallen teveel aangerekende portkosten, kreeg ik een arrogante adviseur aan de lijn die zich afvroeg om wat ik mij eigenlijk druk maakte? Een tiental euro portkosten op een heel jaar?

Toen ik melding maakte dat dit wat mij betreft een vorm van contractbreuk is, aangezien bij DB Max de driemaandelijkse verzending van uittreksels gratis is, werd onze zogenaamde adviseur nog klantvriendelijker: “hij houdt zich dagelijks bezig met miljoenen euro’s en heeft geen tijd om een klant te woord te staan die zeurt over een aantal euro’s portkosten. Je moet maar naar de klantendienst bellen!

Toen ik hem in het heetste van de telefoonstrijd melding maakte dat het bij DB misschien een structureel probleem betrof, gezien de vele klachten op de diverse fora, was zijn antwoord nog verbijsterend:  “een paar honderd klachten over portkosten zijn voor DB niet relevant ten aanzien van de honderdduizend rekeningen die ze lopen hebben! En zo ging het verder…de Core Business van DB situeert zich op het niveau van de Private Banking, in spaarrekeningen zijn ze niet geïnteresseerd… Bij klantentevredenheidsenquêtes uitgevoerd door onafhankelijke firma’s in de hele wereld , zou DB op een 2de plaats geeïndigd zijn…blablabla….

Amai, heb ik mij even beklaagd, dat ik mijn teveel betaalde portkosten heb durven terugvragen en... dat ik daar klant…was.
Omhoog

mpeeters007
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 14 nov 2008

Re: DB --> kosten

  • Citeer

Bericht door mpeeters007 » 18 januari 2009, 22:32

Ik heb onlangs een mailtje gestuurd met mijn klacht over de aangerekende portkosten. Ik zal binnenkort eens bellen om te horen hoe het zit.

Als er niet snel een antwoord komt (of geen afdoende antwoord) dan wordt het rekening sluiten en ergens anders naartoe gaan. Het is voor mij een  principekwestie (ook al gaat het maar om enkele euro's)!
Omhoog

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

103 berichten
  • Pagina 3 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy