DB - - > kosten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: DB --> kosten
Een goede les voor jou : als een bank je berooft, ga er weg, van de éérste maal. Je kan nog honderd keer bellen. Trouwens dit scenario staat je te wachten bij àlle grootbanken. Bevolkt met dikke nekken en universitairen die het proberen te maken, op de kap van simpel volk, in analogie met onze politiekers. Stamp ze buiten!
-
- Sr. Member
Maar waar moet je naartoe: ok ik kan weggaan bij DB maar ook met andere banken zijn er regelmatig problemen. Moet ik dan mijn geld in een sok gaan steken en onder mijn matras verbergen?

Of misschien best gewoon alles opleven? Dan heb je er tenminste nog iets aan gehad.

Of misschien best gewoon alles opleven? Dan heb je er tenminste nog iets aan gehad.

al goed en wel om te zeggen als een bank je 'berooft' om de boel te laten schieten en gewoonweg op te stappen (uiteindelijk is dat ook mijn motto hoor), maar...paul schreef: Zelfs bij mensen die in 2007 gevraagd en bekomen hebben om de verzendingsfrekwentie op een gratis frekwentie te zetten, hebben meestal plots eind
2008 wat kosten aan hun been.
Eigenlijk zouden wij misschien eens op een afgesproken moment gelijktijdig hun mailbokske met klachten daarover bestormen. Dan zullen ze misschien in de toekomst wel 2 keer nadenken voor ze ons zoiets nog eens lappen.
Eveneens de ten onrechte ingehouden kosten terugvragen, en melding maken om dit aan de ombudsdienst der banken te melden als ze geen gunstig gevolg aan de vraag geven.
Voor Fortis zouden wij misschien eens iets gelijkaardigs kunnen doen, daar zijn mensen die blijkbaar geen kosten meer op hun zichtrekening moeten betalen als ze dreigen om naar de concurrentie over te stappen.
Als je dergelijke vraag alleen aan Fortis stelt, dan doen ze misschien of ze het in Keulen horen donderen, maar als die vragen in massa binnenkrijgen zullen ze misschien makkelijker toegeven, uit vrees dat iedereen met zijn geld bij fortis gaat lopen.
in de praktijk heb ik dat ook al toegepast met Fortis eind 2007, maar dan begin je maar eigenhandig (want een zogenaamde automatische "bankverhuis" staat m.i. nog helemaal niet op poten) al de nodige regelingen zelf te treffen ivm o.a. verzetten van je domiciliëringen, bestendige opdrachten en vooral...al de instanties ervan verwittigen die geld op uw rek. overmaken om uw nieuw nummer voortaan te gaan gebruiken.
en dan stel je mogelijks na 'n tijd opnieuw vast bij die ander bank dat je ook prijs hebt...leuk is anders natuurlijk.
desalniettemin heb ik daaruit al geleerd dat je best de eerste maanden nog even wacht hoe het verloopt (maw even de kat uit de boom kijken) en nog niet direct van wal steekt met het invoeren van veel domiciliëringen (ook al is dat gemakkelijk etc..), want als je daar terug weg wilt, dan is dat toch al een stap die je meteen kunt overslaan.
moraal: banken zijn effectief zeker en vast geen liefdadigheidsinstellingen, en blijkt vooral dat "voor wat, hoort wat" meestal hun motto is, en dat enkel de zon nog 'voor niets' opgaat...
desalniettemin kun je ze toch wel "een lesje leren" door de actie te ondernemen die je voor jezelf het beste acht, en enkel nog te profiteren van de gratis diensten en service die ze geven, en de rest zo te laten en daarvoor bij anderen aan te kloppen... dat noemt men dus "bankshoppen" nietwaar
zoiets leer je wel hoor! gewoon enkele keren met uwe kop tegen de muur gekwakt worden en er de spreekwoordelijke ezel en de steen bij halen!
Dat went vlug.
In de praktijk komt het erop neer dat je klant bent of wordt bij 'n aantal instellingen, en van elk het beste/of de beste voorwaarden eruit pikt, en te profiteren van wat je gratis krijgt! dit forum is daartoe een zeer goede leidraad!
uiteraard is de reactie van Paul ook ten zeerste gepast: collectief een signaal geven door bvb mails te sturen (deed ik al) en niet bij de pakken te blijven zitten: op tijd en stond de nodige actie voeren, m.a.w. laten weten wat op je lever ligt, en in uw mail bvb gaan refereren naar links van threads die daarover her en der gevoerd worden, zodat ze alvast kunnen meelezen dat je niet de enige bent! Een bank kan haar bereikte groei evenzeer langzaam maar zeker zien wegkwijnen als mensen elkaar goed op de hoogte houden: mond aan mond reclame (of via de moderne electronische manier zoals hier) is immers nog steeds de beste!!
SUC6
ps: lees ook maar eens de andere threads dienaangaande, je zult zeker wijzer worden!
Laatst gewijzigd door yezzer op 19 januari 2009, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteren had er iemand op spaargids geschreven dat hij naar het plaatselijk kantoor van DB had gebeld en daar een “vriendelijke” medewerker aan de lijn kreeg die zich “dagelijks met miljoenen euro bezighield, en geen tijd had om zich met een tiental euro onterecht aangerekende kosten bezig te houden.
Dergelijke bank zou eigenlijk eens goed op haar plaats moeten gezet worden, en omdat DB waarschijnlijk een beperkt aantal klachten hen toch niet kan schelen.
Als wij de bank konden overtuigen, dat wij ook voor een tiental euro diefstal van onze centen ook naar de concurrentie gaan overschakelen , en vooral als ze beseffen dat het over veel klanten gaat, zullen ze misschien met ons wat rekening houden.
Ik heb effen voor DB een klachtenbriefje ontworpen, dat wij misschien eens op een min of meer gelijktijdig af te spreken moment naar hun klachtendienst ( klantendienst) zouden mailen.
deutschebank.clientendienst@db.com
Mevrouw, mijnheer,
Tot mijn grote verbazing stel ik vast dat op mijn rekening xxx-xxxxxxx-xx plots onafgesproken verzendingskosten worden aangerekend.
In het jaar 2007 heb ik van u bekomen dat de verzendingsfrekwentie zo werd vastgelegd, dat er geen onkosten werden aangerekend.
Gelieve deze onterecht aangerekende onkosten onmiddellijk terug te storten, en ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren.
Indien er niet dringend een gunstig gevolg aan mijn vraag wordt gegeven, dan schakel ik onmiddellijk naar een andere bank over. Er zijn banken genoeg die ook gratis werken.
Eveneens zal ik bij een ongunstig gevolg een klacht bij de Ombudsdienst voor de Financiële Sector indienen.
Met dank en achting,
x
Dergelijke bank zou eigenlijk eens goed op haar plaats moeten gezet worden, en omdat DB waarschijnlijk een beperkt aantal klachten hen toch niet kan schelen.
Als wij de bank konden overtuigen, dat wij ook voor een tiental euro diefstal van onze centen ook naar de concurrentie gaan overschakelen , en vooral als ze beseffen dat het over veel klanten gaat, zullen ze misschien met ons wat rekening houden.
Ik heb effen voor DB een klachtenbriefje ontworpen, dat wij misschien eens op een min of meer gelijktijdig af te spreken moment naar hun klachtendienst ( klantendienst) zouden mailen.
Mevrouw, mijnheer,
Tot mijn grote verbazing stel ik vast dat op mijn rekening xxx-xxxxxxx-xx plots onafgesproken verzendingskosten worden aangerekend.
In het jaar 2007 heb ik van u bekomen dat de verzendingsfrekwentie zo werd vastgelegd, dat er geen onkosten werden aangerekend.
Gelieve deze onterecht aangerekende onkosten onmiddellijk terug te storten, en ervoor te zorgen dat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren.
Indien er niet dringend een gunstig gevolg aan mijn vraag wordt gegeven, dan schakel ik onmiddellijk naar een andere bank over. Er zijn banken genoeg die ook gratis werken.
Eveneens zal ik bij een ongunstig gevolg een klacht bij de Ombudsdienst voor de Financiële Sector indienen.
Met dank en achting,
x
Mooie brief Paul.
Als ik 1 cent moet betalen stuur deze e-mail direct naar hun klantendienst.
Het gaat om het principe.
Als ik 1 cent moet betalen stuur deze e-mail direct naar hun klantendienst.
Het gaat om het principe.
prima ontwerp Paulpaul schreef:
mijn mail is al een tijdje verstuurd naar het persoonlijk mail adres van hun president (Yves Delacollette), en ik kreeg van hun hoofd vd clientendienst een antwoord (*) vanwege hun volgend mailadres:
clienten.dienst@db.com
Valérie Vandervelde
Deutsche Bank NV
Head of Cliëntendienst - Bemiddeling
m.a.w.: aan degene die ook zinnens zijn om te mailen, gebruik alvast beide mailadressen zou ik zeggen!
(*) dat antwoord bestond erin om mij (vandaag reeds 7 dagen geleden) gewoon te melden dat ze verwijzen naar mijn mail en mij bevestigen dat ze 'zo spoedig mogelijk' hierop een antwoord zouden geven...
Laatst gewijzigd door yezzer op 20 januari 2009, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
@ yezzer, heb jij soms het mailadres nog van hun "president".
Ik kreeg vanmorgen een berichtje van DB om hen terug op te bellen ( kwestie van geen enkel bewijs achter te laten zeker ). Ik ga hen zeker niet opbellen.
dank bij voorbaat
Ik kreeg vanmorgen een berichtje van DB om hen terug op te bellen ( kwestie van geen enkel bewijs achter te laten zeker ). Ik ga hen zeker niet opbellen.
dank bij voorbaat
Heb ik ook al een paar keer meegemaakt met DB . Je stelt een concrete vraag met een mail waarop enkel met ja of neen kan worden geantwoord.
Dan krijg je als antwoord een mail met de melding dat ze je niet konden bereiken en met de vraag om terug te telefoneren naar hun klantendienst.
Ik heb ook de indruk dat ze liefst zo weinig mogelijk schriftelijk bevestigen .
Dan krijg je als antwoord een mail met de melding dat ze je niet konden bereiken en met de vraag om terug te telefoneren naar hun klantendienst.
Ik heb ook de indruk dat ze liefst zo weinig mogelijk schriftelijk bevestigen .
zeker Paul: ik stuur u hiervoor een persoonlijk bericht, aangezien dat een persoonlijk mailadres van iemand is, en niet globaal wordt gebruikt.paul schreef: @ yezzer, heb jij soms het mailadres nog van hun "president".
dank bij voorbaat
langs de andere kant heeft Dhr. Yves Delacollette (hun president) zijn mail adres dan wél in een van zijn brieven aan de klanten eens vermeld.
maar zoals je ook wel weet kan je uw mail adres forwarden, dus ik weet echt niet of hij persoonlijk zelf de mail leest - ik hoop van wel natuurlijk!
kwaad kan het zeker niet om hem ook eens te mailen!
mensen die het ook willen gebruiken moeten maar een pm naar mij doen, dan geef ik het wel.
groetjes
Ik heb nu toch een antwoord gekregen na een week op mijn klacht, en heb de kosten retroactief teruggekregen!!! 

Ik heb ook een mailtje van DB gekregen, ze gaan alle onterecht aangerekende kosten terugbetalen.
Eventueel kan je best in je berichtje zetten, dat je absoluut niet telefonische door DB wenst gecontacteerd te worden over die onterecht aangerekende kosten.
Mij hebben ze probeerd daarover telefonisch te contacteren, en heb hen als reactie daarop eens een gepeperd berichtje gestuurd.
Nu ga ik enkele berichtjes sturen voor mijn familieleden naar DB over die onterechte onkosten.
Eventueel kan je best in je berichtje zetten, dat je absoluut niet telefonische door DB wenst gecontacteerd te worden over die onterecht aangerekende kosten.
Mij hebben ze probeerd daarover telefonisch te contacteren, en heb hen als reactie daarop eens een gepeperd berichtje gestuurd.
Nu ga ik enkele berichtjes sturen voor mijn familieleden naar DB over die onterechte onkosten.
Geen probleem voor mij. Ze hebben nog mijn oud telefoonnummer dat niet meer in gebruik ispaul schreef: Ik heb ook een mailtje van DB gekregen, ze gaan alle onterecht aangerekende kosten terugbetalen.

Ik heb op spaargids al gelezen dat er slimmeriken zijn die een faxnummer ipv telefoonnummer vermelden,zodat DB het zelf wel beu wordt om te telefonerenfrank schreef:Geen probleem voor mij. Ze hebben nog mijn oud telefoonnummer dat niet meer in gebruik ispaul schreef: Ik heb ook een mailtje van DB gekregen, ze gaan alle onterecht aangerekende kosten terugbetalen.
Nu ga ik enkele berichtjes sturen voor mijn familieleden naar DB over die onterechte onkosten.![]()
dat was ikpaul schreef:Ik heb op spaargids al gelezen dat er slimmeriken zijn die een faxnummer ipv telefoonnummer vermelden,zodat DB het zelf wel beu wordt om te telefonerenfrank schreef:
Geen probleem voor mij. Ze hebben nog mijn oud telefoonnummer dat niet meer in gebruik is![]()

Waiting for the financial meltdown...
Wat ik eigenlijk niet goed snap
Bij het openen van een DB-m@x pakket in 2008 (of enkel een onderdeel daarvan) wordt gevraagd of je een printer hebt. Ik veronderstel dat dat dient om iets af te drukken ... maar die uittreksels zijn online niet beschikbaar.
Vervolgens worden in eerste instantie de rekeninguittreksels van zowel de zicht- als spaarrekening(en) 3-maandelijks gratis opgestuurd ... en het jaar erna op 01/01 portkosten aangerekend (in mijn geval enkel op 1 van de 2 gebruikte Intensiv Plus rekeningen - versta daar nu iets van
)
Bovendien - misschien nav de spaargids-klachtenmails hierover ? - wijzigt DB de voorwaarden ivm portkosten op de spaarrekenigen zodat ze nu steeds betalend zijn:
zichtrekening e-account: Correspondentie: gratis bij 3-maandelijkse verzending, zoniet posttarief niet-prioritaire zending + 0,10 EUR (alle bestemmingen)
spaarrekening e-savings account, Intensiv Plus en Plus: Correspondentiekosten (verzending dagafschriften) : posttarief + 0,10 EUR (alle bestemmingen)
Waarom niet, zoals andere internet-banken gewoon de mogelijkheid geven dat de klant zelf zijn rekeninguittresels gratis online afprint, zodat er niet meer hoeft gezeurd te worden over portkosten?
Bij het openen van een DB-m@x pakket in 2008 (of enkel een onderdeel daarvan) wordt gevraagd of je een printer hebt. Ik veronderstel dat dat dient om iets af te drukken ... maar die uittreksels zijn online niet beschikbaar.
Vervolgens worden in eerste instantie de rekeninguittreksels van zowel de zicht- als spaarrekening(en) 3-maandelijks gratis opgestuurd ... en het jaar erna op 01/01 portkosten aangerekend (in mijn geval enkel op 1 van de 2 gebruikte Intensiv Plus rekeningen - versta daar nu iets van

Bovendien - misschien nav de spaargids-klachtenmails hierover ? - wijzigt DB de voorwaarden ivm portkosten op de spaarrekenigen zodat ze nu steeds betalend zijn:
zichtrekening e-account: Correspondentie: gratis bij 3-maandelijkse verzending, zoniet posttarief niet-prioritaire zending + 0,10 EUR (alle bestemmingen)
spaarrekening e-savings account, Intensiv Plus en Plus: Correspondentiekosten (verzending dagafschriften) : posttarief + 0,10 EUR (alle bestemmingen)
Waarom niet, zoals andere internet-banken gewoon de mogelijkheid geven dat de klant zelf zijn rekeninguittresels gratis online afprint, zodat er niet meer hoeft gezeurd te worden over portkosten?
Pecunia non olet