Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
Gebruikersavatar
Stier
VIP member
VIP member
Berichten: 3134
Lid geworden op: 21 jun 2007
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door Stier » 23 februari 2010, 14:40

Ik heb vorig jaar ingetekend op de obligaties van Deutsche Bank via DB M@X.

Ik was in de overtuiging dat dit gratis was. Nu is er 8 € van mijn rekening gegaan. Blijkbaar staat het ook in de tarieven. Als je geen dienstenaanbod "Private Investment Services" hebt moet je 8 € per jaar betalen per effectlijn, zelfs al gaat het om uitgiftes van Deutsche Bank zelf. "Private Investments Services" kost 50 € per jaar.

Ik vind dit nogal straf. Ik ken geen enkele andere bank die bewaarloon aanrekent voor haar eigen effecten.
Omhoog

Gebruikersavatar
robokat
VIP member
VIP member
Berichten: 2481
Lid geworden op: 03 jul 2007
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door robokat » 23 februari 2010, 17:17

Klopt en dit is altijd al zo geweest.

Tot nu toe vond ik dat niet erg omdat de tarieven lager waren (6 euro per lijn, begrensd op 50 euro) en het globale fondsenaanbod niet te verslaan is.

Nu is dat 8 euro per lijn, begrensd op 80 euro. Vooral die 80 euro vind ik er over.

Vanaf nu bouw ik stilaan mijn effectenrekening bij DB af.
Omhoog

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Gebruikersavatar
tdeinze
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jul 2009
Contacteer:
Contacteer tdeinze
Verstuur privébericht

Re: DB "Private Investments Services" kost 50€/kwartaal

  • Citeer

Bericht door tdeinze » 29 december 2010, 13:37

"Private Investments Services" kost nu 50 EURO per kwartaal, vanaf 2011.
Dus 200 EURO/jaar ipv 50 EURO.

Een stijging van 400%.

Bedankt DB ! >:(
Omhoog

roger
Full Member
Full Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2008
Contacteer:
Contacteer roger
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door roger » 29 december 2010, 14:01

Het was reeds aangekondigd : een verhoging van 400 percent bij Deutsche bank voor PIS
Het hoeft ook niemand te verwonderen:" DB kan stunten"

Wacht maar wat er met hun fidelity account gaat gebeuren over een paar maanden....

Indien niet bereid te betalen heeft de klant maar één optie : opstappen
Omhoog

Gebruikersavatar
Spaarplan
VIP member
VIP member
Berichten: 1157
Lid geworden op: 26 dec 2010
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door Spaarplan » 29 december 2010, 15:10

robokat schreef:Klopt en dit is altijd al zo geweest.

Tot nu toe vond ik dat niet erg omdat de tarieven lager waren (6 euro per lijn, begrensd op 50 euro) en het globale fondsenaanbod niet te verslaan is.

Nu is dat 8 euro per lijn, begrensd op 80 euro. Vooral die 80 euro vind ik er over.

Vanaf nu bouw ik stilaan mijn effectenrekening bij DB af.

Ik denk er hetzelfde over, DB = Dure Bank.
Ik ga eens uitrekenen wat een overstap mij gaat kosten...
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Omhoog

roger
Full Member
Full Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2008
Contacteer:
Contacteer roger
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door roger » 29 december 2010, 15:35

Probleem bij afbouw bij db (ook bij andere banken ) is dat zij voor transfereren van obligaties, kasbons, sicavs enz ook een tarief
noteren voor overbrengen naar bank van uw keuze.
Heb juist gevraagd en dat kost u 25 euro per line maar staat tegenover dat de 8 euro per lijn niet meer moeten betaald worden.
( iets over drie jaar dus om kosten te recupereren, .. tenzij uw nieuwe bank een tegemoetkoming wil doen)

Ook dat is een mogelijkheid
Omhoog

STEINKTB
Newbie
Newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 nov 2009
Contacteer:
Contacteer STEINKTB
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door STEINKTB » 29 december 2010, 15:36

roger schreef:Probleem bij afbouw bij db (ook bij andere banken ) is dat zij voor transfereren van obligaties, kasbons, sicavs enz ook een tarief
noteren voor overbrengen naar bank van uw keuze.
Heb juist gevraagd en dat kost u 25 euro per line maar staat tegenover dat de 8 euro per lijn niet meer moeten betaald worden.
( iets over drie jaar dus om kosten te recupereren, .. tenzij uw nieuwe bank een tegemoetkoming wil doen)

Ook dat is een mogelijkheid

Beter laten waar het is! En vooral uw lessen uittrekken voor de toekomst ;)
Omhoog

jafra
Full Member
Full Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2007
Contacteer:
Contacteer jafra
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door jafra » 29 december 2010, 18:27

Volledig akkoord dat DB=dure bank voor effectenrekening en stomme bank voor spaarrekeningen :(

MAAR: wanneer je obligaties aankoopt en op een effectenrekening bij een bank plaatst, moet je ook weten wat het je zal kosten...dus vraag altijd naar de PRIJS of lees het reglement erop na. :(
Jullie mogen ook niet vergeten dat verrichtingen op zichtrekening en debetkaarten nog altijd gratis zijn bij DB. Vanaf volgend jaar zullen uittreksels via internetbankieren beschikbaar zijn en dus ook gratis.

EN: speel ook altijd in op hun promoties !!
ik heb juist een effectenrekening van een andere bank laten overzetten naar DB, mijn kosten werden terugbetaald en op deze obligaties ontvang ik een premie van 0,5 % (lopen maar zes maanden meer en minimum om premie te ontvangen = 2 maand. ;)

DUS: DB=dure bank ? Door het overplaatsen van die obligaties verdien ik 250,00 euro. Als die binnen zes maand vervallen, doe ik met mijn geld wat IK wil :)
En het is helemaal niet zeker dat dit geld bij DB blijft, zal ervan afhangen wat ze te bieden hebben ;)

Wat ik dus eigenlijk bedoel: als het om geld gaat, kijk dan niet naar goede of slechte banken maar kijk naar degene die je het meeste biedt !
Omhoog

stranger
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jan 2009
Contacteer:
Contacteer stranger
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door stranger » 29 december 2010, 18:30

Het was reeds aangekondigd : een verhoging van 400 percent bij Deutsche bank voor PIS
Is dit reeds individueel meegedeeld aan de klanten die er gebruik van maken? Hoe en wanneer kan men die dienst opzeggen?
Omhoog

jafra
Full Member
Full Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2007
Contacteer:
Contacteer jafra
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door jafra » 29 december 2010, 19:02

@ stranger:

ik heb vorige week toch een boekje ontvangen met de tarieven en intrestvoeten vanaf 1/1/2011.
De effectenrekening met dienstenaanbod (Private Investments Services) kost dus inderdaad 50 euro per trimester.
Opzeggen kan volgens mij met aangetekende zending minimum 30 dagen op voorhand.
Zie documenten en tarieven Deutsche Bank.
Omhoog

Gebruikersavatar
cooldave
Full Member
Full Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 07 sep 2008
Contacteer:
Contacteer cooldave
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door cooldave » 29 december 2010, 19:17

jafra schreef:@ stranger:

ik heb vorige week toch een boekje ontvangen met de tarieven en intrestvoeten vanaf 1/1/2011.
De effectenrekening met dienstenaanbod (Private Investments Services) kost dus inderdaad 50 euro per trimester.
Opzeggen kan volgens mij met aangetekende zending minimum 30 dagen op voorhand.
Zie documenten en tarieven Deutsche Bank.
Heb het boekje deze morgen met de post ontvangen.
Omhoog

stranger
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jan 2009
Contacteer:
Contacteer stranger
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door stranger » 29 december 2010, 20:14

Ik heb nog niets ontvangen. Ik kan dan ook , als de nieuwe tarieven op 1 jan 2011 ingaan, moeilijk 30 dagen op voorhand opzeggen!!!
Omhoog

jafra
Full Member
Full Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jun 2007
Contacteer:
Contacteer jafra
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door jafra » 29 december 2010, 21:40

@ stranger:
reglement: bij een wijziging van de tarieven dient de cliënt minimum 15 dagen voor de wijziging op de hoogte gebracht. Tijdens deze periode kan u zonder reden deze dienst opzeggen.
Was ik van u, ik zou efkens contakt opnemen met DB.
Bij de nieuwe tarieven staat een verwijzing warvan ik ook de bedoeling niet snap:
"de klanten die reeds voor 1 juli 2010 van deze dienst genoten zullen de kosten voor de eerste keer aangerekend worden op 31/3/2011 OF 30/6/2011, afhankelijk van de toetredingsdatum"
Typisch DB :(
Omhoog

stranger
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 27 jan 2009
Contacteer:
Contacteer stranger
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door stranger » 29 december 2010, 22:09

Was ik van u, ik zou efkens contakt opnemen met DB.
DB kennende krijg ik nu al de kriebels!!!
"de klanten die reeds voor 1 juli 2010 van deze dienst genoten zullen de kosten voor de eerste keer aangerekend worden op 31/3/2011 OF 30/6/2011, afhankelijk van de toetredingsdatum"
Misschien is dit de reden dat ik nog niets vernomen heb. Inderdaad alleszins verwarrend!
Omhoog

Gebruikersavatar
Spaarplan
VIP member
VIP member
Berichten: 1157
Lid geworden op: 26 dec 2010
Contacteer:
Contacteer Spaarplan
Verstuur privébericht

Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.

  • Citeer

Bericht door Spaarplan » 30 december 2010, 03:37

jafra schreef:Volledig akkoord dat DB=dure bank voor effectenrekening en stomme bank voor spaarrekeningen :(

MAAR: wanneer je obligaties aankoopt en op een effectenrekening bij een bank plaatst, moet je ook weten wat het je zal kosten...dus vraag altijd naar de PRIJS of lees het reglement erop na. :(
Jullie mogen ook niet vergeten dat verrichtingen op zichtrekening en debetkaarten nog altijd gratis zijn bij DB. Vanaf volgend jaar zullen uittreksels via internetbankieren beschikbaar zijn en dus ook gratis.

EN: speel ook altijd in op hun promoties !!
ik heb juist een effectenrekening van een andere bank laten overzetten naar DB, mijn kosten werden terugbetaald en op deze obligaties ontvang ik een premie van 0,5 % (lopen maar zes maanden meer en minimum om premie te ontvangen = 2 maand. ;)

DUS: DB=dure bank ? Door het overplaatsen van die obligaties verdien ik 250,00 euro. Als die binnen zes maand vervallen, doe ik met mijn geld wat IK wil :)
En het is helemaal niet zeker dat dit geld bij DB blijft, zal ervan afhangen wat ze te bieden hebben ;)

Wat ik dus eigenlijk bedoel: als het om geld gaat, kijk dan niet naar goede of slechte banken maar kijk naar degene die je het meeste biedt !
Ik ben klant bij 8 banken, ik ga eens kijken (als ik terug in het land ben) hoe ik ze tegen elkaar kan uitspelen en of dat wel zin heeft. DB spelen het spel zoals de pro's (lees: grote banken), eerst de klanten aantrekken met scherpe prijzen en dan langzaam alles optrekken. Ik had echter 3 jaar geleden beter moeten weten, als ik toen hun kantoor binnenstapte zag ik veel te veel marmer en mannen in dure maatpakken. Gelukkig heb ik niet zoveel bij de Dure Bank staan... :)
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."

Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.

It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy