DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Ik heb vorig jaar ingetekend op de obligaties van Deutsche Bank via DB M@X.
Ik was in de overtuiging dat dit gratis was. Nu is er 8 € van mijn rekening gegaan. Blijkbaar staat het ook in de tarieven. Als je geen dienstenaanbod "Private Investment Services" hebt moet je 8 € per jaar betalen per effectlijn, zelfs al gaat het om uitgiftes van Deutsche Bank zelf. "Private Investments Services" kost 50 € per jaar.
Ik vind dit nogal straf. Ik ken geen enkele andere bank die bewaarloon aanrekent voor haar eigen effecten.
Ik was in de overtuiging dat dit gratis was. Nu is er 8 € van mijn rekening gegaan. Blijkbaar staat het ook in de tarieven. Als je geen dienstenaanbod "Private Investment Services" hebt moet je 8 € per jaar betalen per effectlijn, zelfs al gaat het om uitgiftes van Deutsche Bank zelf. "Private Investments Services" kost 50 € per jaar.
Ik vind dit nogal straf. Ik ken geen enkele andere bank die bewaarloon aanrekent voor haar eigen effecten.
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Klopt en dit is altijd al zo geweest.
Tot nu toe vond ik dat niet erg omdat de tarieven lager waren (6 euro per lijn, begrensd op 50 euro) en het globale fondsenaanbod niet te verslaan is.
Nu is dat 8 euro per lijn, begrensd op 80 euro. Vooral die 80 euro vind ik er over.
Vanaf nu bouw ik stilaan mijn effectenrekening bij DB af.
Tot nu toe vond ik dat niet erg omdat de tarieven lager waren (6 euro per lijn, begrensd op 50 euro) en het globale fondsenaanbod niet te verslaan is.
Nu is dat 8 euro per lijn, begrensd op 80 euro. Vooral die 80 euro vind ik er over.
Vanaf nu bouw ik stilaan mijn effectenrekening bij DB af.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: DB "Private Investments Services" kost 50€/kwartaal
"Private Investments Services" kost nu 50 EURO per kwartaal, vanaf 2011.
Dus 200 EURO/jaar ipv 50 EURO.
Een stijging van 400%.
Bedankt DB !
Dus 200 EURO/jaar ipv 50 EURO.
Een stijging van 400%.
Bedankt DB !
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Het was reeds aangekondigd : een verhoging van 400 percent bij Deutsche bank voor PIS
Het hoeft ook niemand te verwonderen:" DB kan stunten"
Wacht maar wat er met hun fidelity account gaat gebeuren over een paar maanden....
Indien niet bereid te betalen heeft de klant maar één optie : opstappen
Het hoeft ook niemand te verwonderen:" DB kan stunten"
Wacht maar wat er met hun fidelity account gaat gebeuren over een paar maanden....
Indien niet bereid te betalen heeft de klant maar één optie : opstappen
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
robokat schreef:Klopt en dit is altijd al zo geweest.
Tot nu toe vond ik dat niet erg omdat de tarieven lager waren (6 euro per lijn, begrensd op 50 euro) en het globale fondsenaanbod niet te verslaan is.
Nu is dat 8 euro per lijn, begrensd op 80 euro. Vooral die 80 euro vind ik er over.
Vanaf nu bouw ik stilaan mijn effectenrekening bij DB af.
Ik denk er hetzelfde over, DB = Dure Bank.
Ik ga eens uitrekenen wat een overstap mij gaat kosten...
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Probleem bij afbouw bij db (ook bij andere banken ) is dat zij voor transfereren van obligaties, kasbons, sicavs enz ook een tarief
noteren voor overbrengen naar bank van uw keuze.
Heb juist gevraagd en dat kost u 25 euro per line maar staat tegenover dat de 8 euro per lijn niet meer moeten betaald worden.
( iets over drie jaar dus om kosten te recupereren, .. tenzij uw nieuwe bank een tegemoetkoming wil doen)
Ook dat is een mogelijkheid
noteren voor overbrengen naar bank van uw keuze.
Heb juist gevraagd en dat kost u 25 euro per line maar staat tegenover dat de 8 euro per lijn niet meer moeten betaald worden.
( iets over drie jaar dus om kosten te recupereren, .. tenzij uw nieuwe bank een tegemoetkoming wil doen)
Ook dat is een mogelijkheid
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
roger schreef:Probleem bij afbouw bij db (ook bij andere banken ) is dat zij voor transfereren van obligaties, kasbons, sicavs enz ook een tarief
noteren voor overbrengen naar bank van uw keuze.
Heb juist gevraagd en dat kost u 25 euro per line maar staat tegenover dat de 8 euro per lijn niet meer moeten betaald worden.
( iets over drie jaar dus om kosten te recupereren, .. tenzij uw nieuwe bank een tegemoetkoming wil doen)
Ook dat is een mogelijkheid
Beter laten waar het is! En vooral uw lessen uittrekken voor de toekomst
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Volledig akkoord dat DB=dure bank voor effectenrekening en stomme bank voor spaarrekeningen
MAAR: wanneer je obligaties aankoopt en op een effectenrekening bij een bank plaatst, moet je ook weten wat het je zal kosten...dus vraag altijd naar de PRIJS of lees het reglement erop na.
Jullie mogen ook niet vergeten dat verrichtingen op zichtrekening en debetkaarten nog altijd gratis zijn bij DB. Vanaf volgend jaar zullen uittreksels via internetbankieren beschikbaar zijn en dus ook gratis.
EN: speel ook altijd in op hun promoties !!
ik heb juist een effectenrekening van een andere bank laten overzetten naar DB, mijn kosten werden terugbetaald en op deze obligaties ontvang ik een premie van 0,5 % (lopen maar zes maanden meer en minimum om premie te ontvangen = 2 maand.
DUS: DB=dure bank ? Door het overplaatsen van die obligaties verdien ik 250,00 euro. Als die binnen zes maand vervallen, doe ik met mijn geld wat IK wil
En het is helemaal niet zeker dat dit geld bij DB blijft, zal ervan afhangen wat ze te bieden hebben
Wat ik dus eigenlijk bedoel: als het om geld gaat, kijk dan niet naar goede of slechte banken maar kijk naar degene die je het meeste biedt !
MAAR: wanneer je obligaties aankoopt en op een effectenrekening bij een bank plaatst, moet je ook weten wat het je zal kosten...dus vraag altijd naar de PRIJS of lees het reglement erop na.
Jullie mogen ook niet vergeten dat verrichtingen op zichtrekening en debetkaarten nog altijd gratis zijn bij DB. Vanaf volgend jaar zullen uittreksels via internetbankieren beschikbaar zijn en dus ook gratis.
EN: speel ook altijd in op hun promoties !!
ik heb juist een effectenrekening van een andere bank laten overzetten naar DB, mijn kosten werden terugbetaald en op deze obligaties ontvang ik een premie van 0,5 % (lopen maar zes maanden meer en minimum om premie te ontvangen = 2 maand.
DUS: DB=dure bank ? Door het overplaatsen van die obligaties verdien ik 250,00 euro. Als die binnen zes maand vervallen, doe ik met mijn geld wat IK wil
En het is helemaal niet zeker dat dit geld bij DB blijft, zal ervan afhangen wat ze te bieden hebben
Wat ik dus eigenlijk bedoel: als het om geld gaat, kijk dan niet naar goede of slechte banken maar kijk naar degene die je het meeste biedt !
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Is dit reeds individueel meegedeeld aan de klanten die er gebruik van maken? Hoe en wanneer kan men die dienst opzeggen?Het was reeds aangekondigd : een verhoging van 400 percent bij Deutsche bank voor PIS
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
@ stranger:
ik heb vorige week toch een boekje ontvangen met de tarieven en intrestvoeten vanaf 1/1/2011.
De effectenrekening met dienstenaanbod (Private Investments Services) kost dus inderdaad 50 euro per trimester.
Opzeggen kan volgens mij met aangetekende zending minimum 30 dagen op voorhand.
Zie documenten en tarieven Deutsche Bank.
ik heb vorige week toch een boekje ontvangen met de tarieven en intrestvoeten vanaf 1/1/2011.
De effectenrekening met dienstenaanbod (Private Investments Services) kost dus inderdaad 50 euro per trimester.
Opzeggen kan volgens mij met aangetekende zending minimum 30 dagen op voorhand.
Zie documenten en tarieven Deutsche Bank.
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Heb het boekje deze morgen met de post ontvangen.jafra schreef:@ stranger:
ik heb vorige week toch een boekje ontvangen met de tarieven en intrestvoeten vanaf 1/1/2011.
De effectenrekening met dienstenaanbod (Private Investments Services) kost dus inderdaad 50 euro per trimester.
Opzeggen kan volgens mij met aangetekende zending minimum 30 dagen op voorhand.
Zie documenten en tarieven Deutsche Bank.
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Ik heb nog niets ontvangen. Ik kan dan ook , als de nieuwe tarieven op 1 jan 2011 ingaan, moeilijk 30 dagen op voorhand opzeggen!!!
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
@ stranger:
reglement: bij een wijziging van de tarieven dient de cliënt minimum 15 dagen voor de wijziging op de hoogte gebracht. Tijdens deze periode kan u zonder reden deze dienst opzeggen.
Was ik van u, ik zou efkens contakt opnemen met DB.
Bij de nieuwe tarieven staat een verwijzing warvan ik ook de bedoeling niet snap:
"de klanten die reeds voor 1 juli 2010 van deze dienst genoten zullen de kosten voor de eerste keer aangerekend worden op 31/3/2011 OF 30/6/2011, afhankelijk van de toetredingsdatum"
Typisch DB
reglement: bij een wijziging van de tarieven dient de cliënt minimum 15 dagen voor de wijziging op de hoogte gebracht. Tijdens deze periode kan u zonder reden deze dienst opzeggen.
Was ik van u, ik zou efkens contakt opnemen met DB.
Bij de nieuwe tarieven staat een verwijzing warvan ik ook de bedoeling niet snap:
"de klanten die reeds voor 1 juli 2010 van deze dienst genoten zullen de kosten voor de eerste keer aangerekend worden op 31/3/2011 OF 30/6/2011, afhankelijk van de toetredingsdatum"
Typisch DB
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
DB kennende krijg ik nu al de kriebels!!!Was ik van u, ik zou efkens contakt opnemen met DB.
Misschien is dit de reden dat ik nog niets vernomen heb. Inderdaad alleszins verwarrend!"de klanten die reeds voor 1 juli 2010 van deze dienst genoten zullen de kosten voor de eerste keer aangerekend worden op 31/3/2011 OF 30/6/2011, afhankelijk van de toetredingsdatum"
Re: DB M@X rekent 8€ jaarlijks voor eigen obligaties.
Ik ben klant bij 8 banken, ik ga eens kijken (als ik terug in het land ben) hoe ik ze tegen elkaar kan uitspelen en of dat wel zin heeft. DB spelen het spel zoals de pro's (lees: grote banken), eerst de klanten aantrekken met scherpe prijzen en dan langzaam alles optrekken. Ik had echter 3 jaar geleden beter moeten weten, als ik toen hun kantoor binnenstapte zag ik veel te veel marmer en mannen in dure maatpakken. Gelukkig heb ik niet zoveel bij de Dure Bank staan...jafra schreef:Volledig akkoord dat DB=dure bank voor effectenrekening en stomme bank voor spaarrekeningen![]()
MAAR: wanneer je obligaties aankoopt en op een effectenrekening bij een bank plaatst, moet je ook weten wat het je zal kosten...dus vraag altijd naar de PRIJS of lees het reglement erop na.![]()
Jullie mogen ook niet vergeten dat verrichtingen op zichtrekening en debetkaarten nog altijd gratis zijn bij DB. Vanaf volgend jaar zullen uittreksels via internetbankieren beschikbaar zijn en dus ook gratis.
EN: speel ook altijd in op hun promoties !!
ik heb juist een effectenrekening van een andere bank laten overzetten naar DB, mijn kosten werden terugbetaald en op deze obligaties ontvang ik een premie van 0,5 % (lopen maar zes maanden meer en minimum om premie te ontvangen = 2 maand.![]()
DUS: DB=dure bank ? Door het overplaatsen van die obligaties verdien ik 250,00 euro. Als die binnen zes maand vervallen, doe ik met mijn geld wat IK wil![]()
En het is helemaal niet zeker dat dit geld bij DB blijft, zal ervan afhangen wat ze te bieden hebben![]()
Wat ik dus eigenlijk bedoel: als het om geld gaat, kijk dan niet naar goede of slechte banken maar kijk naar degene die je het meeste biedt !
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.


