De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Niet helemaal mee akkoord. Politiek gezien maakt het een groot verschil. Ik vertrouw Trump voor geen cent. Ik heb geen idee van wat hij - de idioot - in zijn vorige termijn bij Kim Jong-Un is gaan bekokstoven. En ook niet wat hij aan Poetin al allemaal heeft belooft. Het wordt zo doorzichtig als je het allemaal op een rij zet.Aerolla schreef: ↑4 april 2025, 14:24Er is een veel logischere verklaring... USA heeft geen handel met die landen, dus handelstarieven zijn dan redelijk onzinnig..chesini schreef: ↑4 april 2025, 14:20 Los van het slagveld op de beurs is nu zwart op wit bewezen dat Trump een communist is, ttz:
Naast Rusland staan ook Wit-Rusland, Noord-Korea en Cuba niet op de lijst. Als dit geen bewijs is en als dit geen reden is tot aanklacht en opsluiting wegens subversieve activiteiten dan bewijst Trump nogmaals dat de VS zo corrupt zijn als maar kan, wat de beursramp enkel nog groter maakt.
en wat ze nog invoeren uit Rusland is absoluut kritisch voor hen, dus kan je geen tarieven op zetten want de Russen trekken zich er toch niks van aan
Je mag een tarief zetten van 100000% tegen noord-korea, het maakt geen dollar verschil
Trouwens wat heeft de opperwizard nu al bereikt: NIETS.
Gaza: hij ging dat effen regelen. Resultaat is alles is platgebombardeerd. De Palestijnen zijn weggevaagd en de Joden hebben alles te zeggen. Netanyahu deelt de lakens uit. Nog zo een leuke figuur.
Oekraïne: hij ging dat effen regelen. Resultaat is dat hij de deur wagenwijd heeft opengezet voor Poetin. Poetin deelt de lakens uit. Nog zo een leuke figuur.
Taiwan: hij gaat die zogezegd ondersteunen. Ik hoop dat China binnenvalt en hij daar dan zwaar op zijn kop krijgt. Want hij denkt dat hij sterker is dan de Chinezen. Niet meer hoor. Xi Jinping is 10 keer slimmer dan hij.
Triestige figuur is het. En hij sleept de wereld in een afgrond. Hopelijk is het snel 2028.
Of 2026 met de midterms. Of 2032, want hij wil zichzelf opvolgen. Of ...
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Stel dat je gelijk zou hebben, dat is hij zeker in 2028 niet weg tenzij hij het loodje legt en krijgen we die andere clown vance.
Het zou straf zijn als die gek nog een derde ambtstermijn uit de brand sleept. Dan zitten we tot 2032 in de tunnel. Dus je kan het zekere voor het onzekere nemen al beginnen beleggen in cash en obligaties tot 2032.
Huh? Ik zit nog voor 25 % cash op een redelijke port dus neen, ik blijf rustig zitten. Daarnaast heb ik nog een spaarrekening waar toch veel te veel opstaat. Neen, nu verkopen is stom dan had je dat veel eerder moeten doen.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Als dat je strategie is, dan kies je een vaste dag. De 1e van de maand. De 7e, de 10e of wat dan ook. Maar niet de 29e, 30e of 31ebryanv schreef: ↑4 april 2025, 14:25Het is nog altijd geen antwoord op mijn vraag.KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 14:00
Nog een laatste poging dan. Je hebt geen strategie. Dan bestaat er geen goed moment om in te stappen. Het is puur gokken.
Je moet dan al veel geluk hebben om op de lange termijn het rendement van de hangmatbelegger te evenaren, laat staan te overtreffen.Mijn "strategie" is dat ik maandelijks passief beleg in een index. Geen herbalancering, niets. Dat is dus één keer per maand.

Al de anderen hier (bijna allen) laten zich constant leiden door emoties. Dat is les 2 van de beginnerscursus voor beleggers: nooit beleggen op basis van emoties. Ook die les hebben ze massaal gebrost

En degene die hier op het forum vragen: weet iemand een goed aandeel om in te beleggen? Die hebben alle lessen gebrost

Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 4 april 2025, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Is een vaste doorlopende opdracht begin van de maand. De app heb ik verwijderd van m'n smartphone.KleineSpaarder schreef: ↑4 april 2025, 15:39Als dat je strategie is, dan kies je een vaste dag. De 1e van de maand. De 7e, de 10e of wat dan ook. En elke maand koop je dan aan op die dag. Consequent op die dag, wat er ook gebeurt.
Al de anderen hier (bijna allen) laten zich constant leiden door emoties. Dat is les 2 van de beginnerscursus voor beleggers: nooit beleggen op basis van emoties. Ook die les hebben ze massaal gebrost![]()
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat is ongrondwettelijk. Maar we mogen ons wel zorgen maken over de opvolger van Trump. Niet alleen zal die een slagveld erven, maar die entourage van Trump maakt ook kans om verkozen te worden. Telkens denken we dat het niet erger kan met die republikeinen, maar telkens bewijzen ze het tegendeel. Vooral bij Bush jr dachten we toch echt dat we de bodem zouden gezien hebben, maar dat was zonder Trump gerekend.
In 2008 en begin 2009 ging er dagelijks 4% a 5% af om dan weer +3% en weer -5% te gaan. Dan is dit nog niets.
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Helemaal dolgedraaid, Trump.
Denk hij nu echt dat er nog een kat hem gelooft?
The US president posted on Truth Social:
TO THE MANY INVESTORS COMING INTO THE UNITED STATES AND INVESTING MASSIVE AMOUNTS OF MONEY, MY POLICIES WILL NEVER CHANGE. THIS IS A GREAT TIME TO GET RICH, RICHER THAN EVER BEFORE!!!
Nog even ter herinnering deze passage over hoe standvastig en betrouwbaar Trump is:
Maar ik ben een grote fan van de man. Van mij mag hij een 3e en 4e en 5e termijn doen
Denk hij nu echt dat er nog een kat hem gelooft?
The US president posted on Truth Social:
TO THE MANY INVESTORS COMING INTO THE UNITED STATES AND INVESTING MASSIVE AMOUNTS OF MONEY, MY POLICIES WILL NEVER CHANGE. THIS IS A GREAT TIME TO GET RICH, RICHER THAN EVER BEFORE!!!
Nog even ter herinnering deze passage over hoe standvastig en betrouwbaar Trump is:
KleineSpaarder schreef: ↑5 maart 2025, 20:31 Trump tariffs live updates: White House open to more exemptions after pausing auto tariffs
President Donald Trump gave a one-month tariff exemption to automakers after he spoke with the heads of General Motors, Ford Motor and Stellantis.
De Grote Leider moet al met hangende pootjes en de staart tussen de benen afdruipen ... na 1 dag. De tarieven waren pas gisteren ingegaan.
Je houdt het niet voor mogelijk ...
Nog geen 24u na zijn speech van gisteren:
“Whatever they tariff us, we tariff them. Whatever they tax us, we tax them,” Trump said. He sought to ease concerns about price increases as a result of tariffs, saying, “There’ll be a little disturbance, but we’re OK with that. It won’t be much.”
Maar ik ben een grote fan van de man. Van mij mag hij een 3e en 4e en 5e termijn doen

Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
-
- Full Member
- Contacteer: