De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Volgens deze website is de P/E van de S&P zeer hoog. De markt zou dus sterk overgewaardeerd zijn.

Het volledige artikel:
https://www.currentmarketvaluation.com/ ... rnings.php
De forward estimation van de profits zou stijgen dit jaar, volgens deze website. Dit maakt het bovenstaande weer beter: koers van de S&P 500 is gebaseerd op de (positieve) toekomst.
https://ycharts.com/indicators/sp_500_e ... d_estimate
P/E is uiteraard maar één van de indicatoren.

Het volledige artikel:
https://www.currentmarketvaluation.com/ ... rnings.php
De forward estimation van de profits zou stijgen dit jaar, volgens deze website. Dit maakt het bovenstaande weer beter: koers van de S&P 500 is gebaseerd op de (positieve) toekomst.
https://ycharts.com/indicators/sp_500_e ... d_estimate
P/E is uiteraard maar één van de indicatoren.
Apple is niet duur koopt eigen aandelen in wat een steun zal geven, koersdoel Apple 150 usdernieball74 schreef: ↑4 mei 2021, 20:44Ik kom voor Apple eerder op een 80 euro rekening houdend met toekomstige cashflows. Vind het nog steeds een zeer duur aandeel.Jozefien1969 schreef: ↑4 mei 2021, 20:35 Apple was nog niet zo lang geleden te koop aan USD 115,-- gierig als ik ben vond ik het te duur! Achteraf gezien goedkoop, zelfs met de daling van vandaag. Het is maar hoe u het ziet...toch?
Gisteren was gewoon een vrij hoge vix, maar zeker niks uitzonderlijks. Vandaag al mooi herstel. Nothing to see here, move on.
De OLO 10 jaar heeft zich sinds lang weer boven de 0% genesteld: 0,12%.
Dat is 0,5% boven de -0,4% van begin december.
Ook hier lijkt een voorzichtige stijging van de rentevoeten ingezet
Dat is 0,5% boven de -0,4% van begin december.
Ook hier lijkt een voorzichtige stijging van de rentevoeten ingezet
Alles blijft maar hoger gaan. S&P500 ATH na ATH, never ending story, de muziek blijft spelen.
De muziek blijft wat haperen de laatste dagen.

Een gezonde correctie die paar mooie instapmomenten biedt.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Hey Don, ik zie in uw footer heel veel aandelen en zo, heb je die allemaal in port?
Ik had vroeger ook een heel ruime selectie, maar ik ben daar van teruggekomen.
Voor mij te veel om het allemaal op te volgen en actie te nemen.
Als het goed gaat en je bouwt steeds op dan is het niks.
Als de beurs ineens 15 % zakt en je wil bijkopen, maar je hebt 25 posities.
Dan is het voor mij onmogelijk om op korte termijn in 25 posities te investeren.
Ook weet je niet eerst waar kijken als de procenten er af vliegen.
Verkopen, houden, bijkopen en dat voor 25 posities, brrrrrr
Alle het is maar een persoonlijke comment waar je misschien ooit nog iets aan hebt.
Nog veel succes.
Het is ook merkwaardig dat de stijgende inflatie in de VSA niet leidt naar een verzwakkende USD.
Deze heb ik inderdaad allemaal in port.Jhn schreef: ↑11 mei 2021, 18:16Hey Don, ik zie in uw footer heel veel aandelen en zo, heb je die allemaal in port?
Ik had vroeger ook een heel ruime selectie, maar ik ben daar van teruggekomen.
Voor mij te veel om het allemaal op te volgen en actie te nemen.
Als het goed gaat en je bouwt steeds op dan is het niks.
Als de beurs ineens 15 % zakt en je wil bijkopen, maar je hebt 25 posities.
Dan is het voor mij onmogelijk om op korte termijn in 25 posities te investeren.
Ook weet je niet eerst waar kijken als de procenten er af vliegen.
Verkopen, houden, bijkopen en dat voor 25 posities, brrrrrr
Alle het is maar een persoonlijke comment waar je misschien ooit nog iets aan hebt.
Nog veel succes.
Aanvankelijk was het de bedoeling om mijn aantal posities te beperken, maar dat is eigenlijk ferm mislukt.

Alvast bedankt voor de tip, het is ook iets waar ik al heb bij stil gestaan.
Feit is wel dat er een groot deel holdings zijn die ik al minder als individueel aandeel zie. Ik zie het ook als een soort alternatief voor etf's.
Wat het bijkopen betreft, de grotere posities ga ik in principe minder snel uitbreiden, behalve als er een frappante daling plaats vindt die onterecht is. Ik kijk dus vooral uit naar de kleinere posities waar er kansen liggen om uit te breiden.
Wat het verkopen betreft, normaal gaat dit niet snel meespelen aangezien ik voornamelijk de bedoeling heb om een buy and hold portefeuille op te bouwen. Er zijn een aantal uitzonderingen die ik op middellange termijn aanhoud, maar de meeste hou ik dus gewoon bij op lange termijn.
Voorlopig ben ik er ook genoeg mee bezig om al de posities op te volgen, al ben ik er me ook van bewust dat er misschien een moment zal komen dat ik er minder mee bezig zal zijn. Daarom dat ik ook allemaal posities inneem waar ik in geloof op LT. Moest er toch ooit een moment komen waar ik het te veel vind om op te volgen of te beheren, dan zal ik wellicht toch een aantal posities best moeten sluiten. Maar dat lijkt voorlopig niet aan de orde en door het groot aantal holdings en een gedeelte defensievere aandelen, hoop ik de kans te verminderen dat dit zal voorkomen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Recticel + 14,2% vandaag!
-
- Hero Member
- Contacteer:
""de Belegger BE"" heeft als we goed hebben geteld 33 posities en Don Draper 37. Lijkt ons verstandig om onze eigen posities eens te gaan tellen... Maar men heeft grote en kleine posities.... Het is inderdaad te veel werk om alles op te volgen.....
Volgens Beijersbergen moet men 20 posities hebben van elk 5% om zo aan een ideale portefeuille te geraken maar het is wel jammer dat meneer Beijersbergen sinds 2019 zijn ''boek'' niet meer heeft geschreven; wij hebben dat altijd graag gelezen..
Volgens Beijersbergen moet men 20 posities hebben van elk 5% om zo aan een ideale portefeuille te geraken maar het is wel jammer dat meneer Beijersbergen sinds 2019 zijn ''boek'' niet meer heeft geschreven; wij hebben dat altijd graag gelezen..
Jozefien1969, waarom schrijf je over jezelf in het meervoud?
Wat is het probleem met veel posities?
Je moet dat niet elke dag gaan opvolgen, sowieso...
volgen jullie elk aandeel van IWDA op? Zoniet, waarom zou je dat dan wel doen voor individuele aandelen?
Vele mensen beleggen op lange termijn met individuele aandelen, dus bij slecht of goed nieuws moet je toch geen actie ondernemen?
Je moet dat niet elke dag gaan opvolgen, sowieso...
volgen jullie elk aandeel van IWDA op? Zoniet, waarom zou je dat dan wel doen voor individuele aandelen?
Vele mensen beleggen op lange termijn met individuele aandelen, dus bij slecht of goed nieuws moet je toch geen actie ondernemen?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb momenteel 41 componenten in mijn "Belgische dividend aandelen" portJozefien1969 schreef: ↑13 mei 2021, 20:39 ""de Belegger BE"" heeft als we goed hebben geteld 33 posities en Don Draper 37. Lijkt ons verstandig om onze eigen posities eens te gaan tellen... Maar men heeft grote en kleine posities.... Het is inderdaad te veel werk om alles op te volgen.....

Binnenkort eentje minder dankzij Sioen.