De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
31 augustus.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Manmanman, die crash gaat hier nogal vooruit, niet te geloven.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Snel verkopen !!! 
Op dit moment zijn we aan:
MARKETS
Dow: -0,24%
SP500: -0,98% (O ging vandaag tot -1,5%)
Nasdaq100: -2,28%
Apple: -3,98%
MARKETS
Dow: -0,24%
SP500: -0,98% (O ging vandaag tot -1,5%)
Nasdaq100: -2,28%
Apple: -3,98%
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ja, vooral tech selloff, ook niet de eerste keer.
Bloomberg geeft de volgende sector breakdown:
All Sectors -1.00%
Materials +0.69%
Financials +0.49%
Industrials +0.22%
Energy +0.19%
Health Care -0.34%
Real Estate -0.38%
Utilities -0.62%
Consumer Staples -0.72%
Communication Services -1.59%
Consumer Discretionary -1.94%
Information Technology -2.36%
Data last updated as of 2:13 PM EDT 05/04/2021
All Sectors -1.00%
Materials +0.69%
Financials +0.49%
Industrials +0.22%
Energy +0.19%
Health Care -0.34%
Real Estate -0.38%
Utilities -0.62%
Consumer Staples -0.72%
Communication Services -1.59%
Consumer Discretionary -1.94%
Information Technology -2.36%
Data last updated as of 2:13 PM EDT 05/04/2021
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Apple was nog niet zo lang geleden te koop aan USD 115,-- gierig als ik ben vond ik het te duur! Achteraf gezien goedkoop, zelfs met de daling van vandaag. Het is maar hoe u het ziet...toch?
-
ernieball74
- Newbie

- Contacteer:
Ik kom voor Apple eerder op een 80 euro rekening houdend met toekomstige cashflows. Vind het nog steeds een zeer duur aandeel.Jozefien1969 schreef: ↑4 mei 2021, 20:35 Apple was nog niet zo lang geleden te koop aan USD 115,-- gierig als ik ben vond ik het te duur! Achteraf gezien goedkoop, zelfs met de daling van vandaag. Het is maar hoe u het ziet...toch?
Het is nochtans waar. Apple heeft deze koers al bereikt in augustus. Sindsdien vooral op en neer, maar niet meer constant stijgen zoals ervoor.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Zijn er nog mensen die een foute weergave van de prijs van Shell Rdsb zien of moet ik me zorgen maken 
https://g.co/kgs/MDWWDx
Hier staat ie op vandaag op - 98% lol
https://g.co/kgs/MDWWDx
Hier staat ie op vandaag op - 98% lol
Laatst gewijzigd door yoma op 4 mei 2021, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
De SP500 eindigde vandaag op -0,67%.
Helemaal geen uitzonderlijke resultaat:

https://www.financialsamurai.com/averag ... ck-market/

-
anonymous9
Inderdaad. Maar de intraday schommeling van -3% van de NASDAQ toont wel een zekere zenuwachtigheid.
Er wordt ook naar de onzekerheid ivm de Indiase variant van Corona verwezen.Ook de vrees voor een renteverhoging speelt de beleggers parten. Dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn waarom de Nasdaq zo diep in het rood is gedoken. Een stijgende rente is namelijk zeer nefast voor groei- en techaandelen. Daarenboven hebben beleggers meer en meer aandacht voor aandelen die profiteren van de heropening van de economie, zoals bankaandelen. Verschillende landen hebben intussen al de coronamaatregelen versoepeld.
https://businessam.be/vrees-voor-rentev ... pje-onder/
Wat een verrassende grafiek. Zijn dividenden meegenomen? Er lijkt amper een positieve bias uit die grafiek, dat vind ik toch wel verbazend. Natuurlijk, kleine beetjes maken een groot geheel.B7H4long schreef: ↑4 mei 2021, 22:41 De SP500 eindigde vandaag op -0,67%.
Voor zover ik begrepen heb is dit een grafiek van de dagelijkse prijsverandering van de SP500.sintorama schreef: ↑5 mei 2021, 09:23Wat een verrassende grafiek. Zijn dividenden meegenomen? Er lijkt amper een positieve bias uit die grafiek, dat vind ik toch wel verbazend. Natuurlijk, kleine beetjes maken een groot geheel.B7H4long schreef: ↑4 mei 2021, 22:41 De SP500 eindigde vandaag op -0,67%.
[...]
De dividenden zitten er dus niet bij; of beter gezegd; de uitbetaling van dividenden heeft een neerwaarts effect op de dagelijkse prijsveranderingen van de index.
Hier nog een paar afbeeldingen van dezelfde google search naar: "s&p 500 daily return distribution"

Laatst gewijzigd door B7H4long op 5 mei 2021, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gisteren sloten de Europese MSCI fondsen met een verlies van zo'n 1,18%, vandaag staan ze aan de winst met 1,19%.BEspaar schreef: ↑4 mei 2021, 17:53Klopt, een gezonde correctie is zelfs nodig. Maar kan het begin zijn van een diepere correctie. Apple dik -4%...MoreOrLess schreef: ↑4 mei 2021, 17:51 De NASDAQ inderdaad nu al bijna 3% omlaag. Maar er is nog niets speciaal aan de hand. Dit hoort erbij.
Aandelenbeurzen zijn volatiel, gisteren was geen abnormale dag.
Wat we vandaag zullen krijgen weet niemand.
Niet getreurd, een correctie zullen we krijgen, gemiddeld is er een correctie om de 12 maand.