De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
@ Inversor: ik ben GEEN fan van de Danny omdat hij in 2011/2012 1 van die analisten was die tegen iedereen zegde dat je goud moest kopen en aandelen moest mijden als de pest. En als je nu kijkt naar de koersen heeft hij zich 200 % vergist. Vandaar mijn ironische opmerking.
Maar voor de rest ga ik in grote mate akkoord met je analyse over VW. Over het aspect milieu kan je evenwel discussiëren maar ik vind dit een moeilijke discussie. Ik heb geen enkel probleem om pakweg aandelen van Philip Morris te kopen doch aandelen van FN uit Herstal? Dat is al een moeilijkere discussie. FN is niet beursgenoteerd maar een gemakkelijk voorbeeld.
Maar voor de rest ga ik in grote mate akkoord met je analyse over VW. Over het aspect milieu kan je evenwel discussiëren maar ik vind dit een moeilijke discussie. Ik heb geen enkel probleem om pakweg aandelen van Philip Morris te kopen doch aandelen van FN uit Herstal? Dat is al een moeilijkere discussie. FN is niet beursgenoteerd maar een gemakkelijk voorbeeld.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

-
- Full Member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19 nov 2013
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Clinton haar plan voor de pharma, na haar tweet van gisteren.
Several details of the new plan have been provided by the Clinton campaign ahead of the speech: A $250 monthly cap on the amount chronic pain patients would have to pay for prescription medications, approving more generic/imported drugs, forcing pharmaceutical companies to reinvest their profits into R&D, and ending their ability to write off consumer advertising as a business expense
Re: De Beurs vandaag
Oh maar daar mag je mee lachen voor mijn part. Goud heeft niet geknoeid met de boekhouding of met de CO2-emissienormen.optibear schreef:@ Inversor: ik ben GEEN fan van de Danny omdat hij in 2011/2012 1 van die analisten was die tegen iedereen zegde dat je goud moest kopen en aandelen moest mijden als de pest. En als je nu kijkt naar de koersen heeft hij zich 200 % vergist. Vandaar mijn ironische opmerking.

Ik begrijp je ethische bezwaren. De vraag die je je moet stellen: maakt FN in dat geval een wapen meer of minder omdat jij het aandeel hebt? Enkel bij een IPO of een primaire obligatie geef je rechtstreeks geld aan dat bedrijf. Misschien zit je er mee in dat je geld zou verdienen met iets onethisch. Ook hier weer: als je verkoopt, komt dit geld niet van FN, maar van een andere koper. Enkel je dividenden komen rechtstreeks van FN. In het geval van ethische bezwaren, zou je dit dan misschien kunnen schenken aan een goed doel? Ik ga alleszins mij niet beperken.Maar voor de rest ga ik in grote mate akkoord met je analyse over VW. Over het aspect milieu kan je evenwel discussiëren maar ik vind dit een moeilijke discussie. Ik heb geen enkel probleem om pakweg aandelen van Philip Morris te kopen doch aandelen van FN uit Herstal? Dat is al een moeilijkere discussie. FN is niet beursgenoteerd maar een gemakkelijk voorbeeld.
Misschien een andere discussie waard?
Re: De Beurs vandaag
Sorry als ik zeg dat het mij niet zoveel kan schelen. Ik vind het ook een hele absurde situatie, die CO2-handel. Zo kopen vervuilende bedrijven hun CO2-certificaten van bv India, waar boerkes voortaan met een trapfiets water oppompen ipv een vervuilende dieselmotor om hun akkers te bevloeien. Dat is het beeld dat ik heb van de opwarming van de aarde: een absurde koehandel, weliswaar gebaseerd op wetenschappelijke feiten, maar daar al ver voorbij. Vergelijk het met de aflaten in de 16e eeuw.reteiP schreef:Ik denk dat dit net een heel heikel punt is momenteel. Obama laat zoiets niet zomaar passeren hoor.Inversor schreef:... Per slot van rekening, wat heeft VW mis gedaan? Een beetje geknoeid met de milieunormen van zijn auto's, uitgerekend in het land waar ze niet kijken op een litertje benzine of een grammetje CO2 meer of min. Heel die onzin met grammen CO2 komt ons toch de strot uit? ...
Jammer dat de CO2 problematiek door zo veel mensen onder de mat geveegd wordt.
Als er dan eens wat geknoeid wordt, heb ik zo iets van: tja, whatever. Ik lig er niet wakker van en hoe verontwaardigd de reacties hierop ook zullen zijn: ik zal er niet van wakker liggen. Misschien kan VW ook eens wat boerkes laten trappelen om zijn milieuziel wit te wassen
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Mij lijkt het op de eerste plaats een geweldig (toevallige) timing te zijn. Gezien 'toeval' niet bestaat zou ik durven stellen dat overheden hier al lang van op de hoogte waren en hierin een gedoogbeleid (verzwegen) gevoerd hebben. Gezien andere merken met soortgelijke cijfers naar voor komen is de argwaan dan ook groot dat ook hier de cijfers wat met de plumeau zijn opgefrist.
Nu de elektrische (vooral dan een Amerikaanse) markt een bestaanszekerheid lijkt te hebben lijkt het mij een economische zet, zeker met de elektrische Tesla (die draait), een elektrische Apple (die weliswaar hip gaat zijn in zijn doelgroep) en Google met soortgelijke plannen.
Nu de elektrische (vooral dan een Amerikaanse) markt een bestaanszekerheid lijkt te hebben lijkt het mij een economische zet, zeker met de elektrische Tesla (die draait), een elektrische Apple (die weliswaar hip gaat zijn in zijn doelgroep) en Google met soortgelijke plannen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De Beurs vandaag
Toch iemand met gezond verstand. Als VW 40x hoger scoort in realiteit dan in z'n test, dan zal het bij anderen ook wel ongeveer zo zijn. Al die motoren lijken op elkaar.Spruitekop schreef:Gezien andere merken met soortgelijke cijfers naar voor komen is de argwaan dan ook groot dat ook hier de cijfers wat met de plumeau zijn opgefrist.
Mocht een VW motor zoveel slechter scoren dan een andere, dan zou je dat merken in bvb het verbruik van die auto edm. Een liter diesel die je niet verbruikt hebt, kan ook geen uitstoot veroorzaken.
Is toch al jaren geweten dat gans die test één grote farce is.
Bij andere toestellen is het trouwens net hetzelfde. Hebben een droogkast met warmtepomp die niet naar onze wens droogt. (Was is einde vh programma nog klam en zwaar, bevat dus vocht). Er komt een technieker, die "update de software" en plots is alles OK. De was komt droog en warm uit de droogkast. Maar mijn vraag is: is het nu nog steeds een A+ qua verbruik, of heeft de brave man wat aan de software verandert om "aan onze wensen tegemoet te komen", waardoor het verbruik verhoogd is, en het toestel dus bijlange niet meer de normen van de A+ haalt?
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
Mensen schreeuwen, smeken om bedrogen te worden. Ook in bedrijfsresultaten... geloof me.
Net als we 20-30j geleden nog snel eens de garage binnen reden '... om de CO dicht te draaien' voor de keuring en na keuring weer eens binnen sprongen om deze weer open te draaien. Net als we voor de keuring nog even binnen springen om "de lichten te stellen" (geloof me: die lichten staan NOOIT goed!) Dat is dan een draai naar links gevolgd door een draai naar rechts en uw probleem is weer verholpen. "Goed dat je langs kwam want ze stonden véél te hoog, hij zou een rode kaart gehad hebben"
- 8 euro aub.
Net hetzelfde gebeurt met bedrijfsgegevens, resultaten in grote bedrijven ... een versluiswerk van centen van links naar rechts en nadien van rechts naar links.
Bij ons op het bedrijf (deel van 'n international) zitten we ook met 'n 'bank-poot', het nodige werkingskapitaal wordt verschaft via de bank uit de groep. Rentevoet? Hélemaal niet marktconform, gaat niet om een afwijking in de term van 'procenten/procentpunten', de term 'factor' is op z'n plaats. Is het misdaad? Neen! Als je de cijfers gaat ontleden (Net als gpv1 aangeeft met VW, BMW en Mercedes) en de bankpoot niet meeneemt zit je met verdraaide cijfers.
Het bedrijf dat gepluimd wordt zit in de verliescijfers, niet zozeer door hun slecht resultaat. Nee, gewoon gepluimd door de interne bank die dit filiaal in de rode cijfers zet. Mochten ze van het moederbedrijf op de vrije markt geld gaan zoeken zaten ze héél mooi in de plus. Voordeel: cijfers van de bankpoot met de plumeau opgefrist onder een gunstig fiscaal regime, het dochterbedrijf -in een fiscaal streng regime: België- heeft rode cijfers, krijgt voordelen (statuut bedrijf in moeilijkheden: overheidspremies, vermindering in bijdragen, ...) Jaarlijks 'n stempelperiode voor de arbeiders -ondanks dat d'er meer dan voldoende werk is- nadien halen ze de achterstand wel in met de aanwerving van interims. Wanneer bij een herstructurering de werknemers dan klagen dat ze door 'het moederbedrijf' gepluimd wordt het door de buitenwereld aanzien als complottheorieën en ongegronde verdachtmakerij, wraak, ...
Hoe is het destijds met Sabena (en zoveel andere bedrijven) gelopen?
Net als we 20-30j geleden nog snel eens de garage binnen reden '... om de CO dicht te draaien' voor de keuring en na keuring weer eens binnen sprongen om deze weer open te draaien. Net als we voor de keuring nog even binnen springen om "de lichten te stellen" (geloof me: die lichten staan NOOIT goed!) Dat is dan een draai naar links gevolgd door een draai naar rechts en uw probleem is weer verholpen. "Goed dat je langs kwam want ze stonden véél te hoog, hij zou een rode kaart gehad hebben"
- 8 euro aub.

Net hetzelfde gebeurt met bedrijfsgegevens, resultaten in grote bedrijven ... een versluiswerk van centen van links naar rechts en nadien van rechts naar links.
Bij ons op het bedrijf (deel van 'n international) zitten we ook met 'n 'bank-poot', het nodige werkingskapitaal wordt verschaft via de bank uit de groep. Rentevoet? Hélemaal niet marktconform, gaat niet om een afwijking in de term van 'procenten/procentpunten', de term 'factor' is op z'n plaats. Is het misdaad? Neen! Als je de cijfers gaat ontleden (Net als gpv1 aangeeft met VW, BMW en Mercedes) en de bankpoot niet meeneemt zit je met verdraaide cijfers.
Het bedrijf dat gepluimd wordt zit in de verliescijfers, niet zozeer door hun slecht resultaat. Nee, gewoon gepluimd door de interne bank die dit filiaal in de rode cijfers zet. Mochten ze van het moederbedrijf op de vrije markt geld gaan zoeken zaten ze héél mooi in de plus. Voordeel: cijfers van de bankpoot met de plumeau opgefrist onder een gunstig fiscaal regime, het dochterbedrijf -in een fiscaal streng regime: België- heeft rode cijfers, krijgt voordelen (statuut bedrijf in moeilijkheden: overheidspremies, vermindering in bijdragen, ...) Jaarlijks 'n stempelperiode voor de arbeiders -ondanks dat d'er meer dan voldoende werk is- nadien halen ze de achterstand wel in met de aanwerving van interims. Wanneer bij een herstructurering de werknemers dan klagen dat ze door 'het moederbedrijf' gepluimd wordt het door de buitenwereld aanzien als complottheorieën en ongegronde verdachtmakerij, wraak, ...
Hoe is het destijds met Sabena (en zoveel andere bedrijven) gelopen?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De Beurs vandaag
Los van het fout gedrag van VW, ik denk dat de Amerikanen inderdaad niet vies zijn van een potje economische oorlogsvoering. En gezien de monsterboetes in USA groter zijn dan die in EU, hebben ze dus een mooie piste om wat in onze zakken te graaien.Spruitekop schreef:Nu de elektrische (vooral dan een Amerikaanse) markt een bestaanszekerheid lijkt te hebben lijkt het mij een economische zet, zeker met de elektrische Tesla (die draait), een elektrische Apple (die weliswaar hip gaat zijn in zijn doelgroep) en Google met soortgelijke plannen.
Re: De Beurs vandaag
en de naft staat net zo laag ...
als ineens blijkt dat de CO2 uitstoot niet 99 is maar 199!
dan gaan er veel in hun haar krabben, want die waarde zit in veel berekeningen ... bedrijfswagens om eer eentje te noemen
in Holland is er zoiets als bijtelling, dat gebaseerd is op CO2 waardes.
als blijkt dat die auto's pokkeduur worden, dan is de brug naar 100% electrisch rijden vlug gemaakt in leaseland, denk ik

als ineens blijkt dat de CO2 uitstoot niet 99 is maar 199!
dan gaan er veel in hun haar krabben, want die waarde zit in veel berekeningen ... bedrijfswagens om eer eentje te noemen
in Holland is er zoiets als bijtelling, dat gebaseerd is op CO2 waardes.
als blijkt dat die auto's pokkeduur worden, dan is de brug naar 100% electrisch rijden vlug gemaakt in leaseland, denk ik
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: De Beurs vandaag
ALS (en ik stel wel "ALS") de werkelijke cijfers X factor "40" zijn. Hoe lang zit de gewone middenklasser dan al niet tussen de (pakweg) 110 en 130-140g ? Ik dacht dat m'n 1.9 diesel die ik destijds in 2000 kocht aan 129g zat. Dan klopt die "factor 40" niet of dan kloppen de cijfers al lange tijd niet. (Voor alle merken)
De beurswaarde van BMW, Daimler, Peugeot, ... allemaal circa 5~7% in het rood op dit moment.
Of we dan allemaal elektrisch gaan rijden. Nei... ik voel een aanpassing op de aanslagvoet (door onderschatte vervuiling) aankomen.
It's all about the money
De beurswaarde van BMW, Daimler, Peugeot, ... allemaal circa 5~7% in het rood op dit moment.
Of we dan allemaal elektrisch gaan rijden. Nei... ik voel een aanpassing op de aanslagvoet (door onderschatte vervuiling) aankomen.
It's all about the money
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: De Beurs vandaag
zo snel zal het niet gaan ... maar goedkoper zal het niet worden!
trouwens, Tesla gaat ook in de min vandaag
trouwens, Tesla gaat ook in de min vandaag
Re: De Beurs vandaag
Goed gezien spruit ! u heeft weeral 100% gelijk...
de grote schuldige in dit verhaal is (weeral) de milieu-maffia....
de grote schuldige in dit verhaal is (weeral) de milieu-maffia....
Re: De Beurs vandaag
Die factor 40 gaat niet over de CO2 uitstoot, wel over CO (koolmonoxide), roet en NOx. Voor CO2 is het heel eenvoudig, dat is recht evenredig met het brandstofverbruik, een oldtimer die 10 liter verbruikt produceert zo goed als evenveel CO2 dan 10 liter verbruikende een euro6 motor.Spruitekop schreef:ALS (en ik stel wel "ALS") de werkelijke cijfers X factor "40" zijn. Hoe lang zit de gewone middenklasser dan al niet tussen de (pakweg) 110 en 130-140g ? Ik dacht dat m'n 1.9 diesel die ik destijds in 2000 kocht aan 129g zat.
Re: De Beurs vandaag
Aah, als ik het hier goed begrijp is die grotere uitstoot al lang geweten. De Amerikaanse overheid heeft gewoon gewacht tot Tesla goed geplaatst was om het nieuws te verspreiden. Gaan we nu echt in álles conspiracy theories gaan zien?
Iedere officiële waarde zal inderdaad wel een ideale waarde zijn. Maar of ieder automerk software inbouwt om te sjoemelen met de officiële testen, dat betwijfel ik. Het is ook geen uitgemaakte zaak dat fraude ook buiten de VS plaatsvond. Hoedanook, als ze fraude gepleegd hebben, en dit is toch wel duidelijk het geval, dan mogen ze dat terecht beboeten.Fakkel schreef: Toch iemand met gezond verstand. Als VW 40x hoger scoort in realiteit dan in z'n test, dan zal het bij anderen ook wel ongeveer zo zijn. Al die motoren lijken op elkaar.
Mocht een VW motor zoveel slechter scoren dan een andere, dan zou je dat merken in bvb het verbruik van die auto edm. Een liter diesel die je niet verbruikt hebt, kan ook geen uitstoot veroorzaken.
Is toch al jaren geweten dat gans die test één grote farce is.
Laatst gewijzigd door Maarten op 22 september 2015, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: De Beurs vandaag
dat ze al die "milieuvriendelijke" wagens eens testen NA 100.000km met al die EGR-kleppen enz...
We gaan nog goed lachen dan.
Hoog tijd dat deze milieu-klucht een halt w toegeroepen.
En verder is natuurlijk de georganiseerde verkeersellende een evengrote boosdoener...
1000den extra longkankerdoden op het geweten van het BIVV...
We gaan nog goed lachen dan.
Hoog tijd dat deze milieu-klucht een halt w toegeroepen.
En verder is natuurlijk de georganiseerde verkeersellende een evengrote boosdoener...
1000den extra longkankerdoden op het geweten van het BIVV...