De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
@ yaris : hit me 

Hehe, had dat ook gelezen. Begon die post niet met "Boem!" Ik kwam vandaag terug naar dit topic enkel om erop te reageren dat het weinig verstandig is dergelijke uitspraken te doen. Maar helaas, het is dus verdwenen.derocker schreef:@Dieterplas
Gister zag ik dat je hier zei dat er een mooie beursdag ging komen door de stijgende olieprijs. Wanneer bleek dat je er helemaal naast zat heb je die post verwijderd.
Ook niet het enige dat verdwenen 'moest worden'. Er zullen er hier wel een paar bijzijn die het topic 'holdings' gelezen hebben, waarbij ik de kat de bel aanbond mbt twee fundamentele 'denk'fouten (met name cash positie, en NAV-veranderingen), waar gebruiker DieterPlas zwaar de mist inging.
Ik was daarna enkele dagen afwezig van het forum, en wat vond ik bij mijn terugkomst in mijn inbox? Inderdaad, ja, een berichtje van gebruiker DP met de vraag of ik aub mijn opmerking wou verwijderen om zijn toekomst niet in het gedrang te brengen. Ik quote letterlijk (en de webmaster kan dit bevestigen door in mijn ontvangen berichten te kijken):
'Maar zou je, kwestie van mij niet te veel belachelijk te maken eventueel de posts willen verwijderen? Ik ga mijn foute post ook verwijderen. Ben hier zeer zwaar de fout ingegaan. (Misschien zelfs wel te veel). En de reputatieschade lijkt mij rampzalig'
Lijkt me dus dat vanaf er iets slecht gaat, er gevraagd wordt om iets te verwijderen? Zo kan ik het ook
Ik was daarna enkele dagen afwezig van het forum, en wat vond ik bij mijn terugkomst in mijn inbox? Inderdaad, ja, een berichtje van gebruiker DP met de vraag of ik aub mijn opmerking wou verwijderen om zijn toekomst niet in het gedrang te brengen. Ik quote letterlijk (en de webmaster kan dit bevestigen door in mijn ontvangen berichten te kijken):
'Maar zou je, kwestie van mij niet te veel belachelijk te maken eventueel de posts willen verwijderen? Ik ga mijn foute post ook verwijderen. Ben hier zeer zwaar de fout ingegaan. (Misschien zelfs wel te veel). En de reputatieschade lijkt mij rampzalig'
Lijkt me dus dat vanaf er iets slecht gaat, er gevraagd wordt om iets te verwijderen? Zo kan ik het ook

Haha, ik wou juist hetzelfde doen !sintorama schreef:Hehe, had dat ook gelezen. Begon die post niet met "Boem!" Ik kwam vandaag terug naar dit topic enkel om erop te reageren dat het weinig verstandig is dergelijke uitspraken te doen. Maar helaas, het is dus verdwenen.

Ik had echt een hekel aan die kerel eerlijk gezegd. Kende er duidelijk niet veel van (zoals Poldermol zeer terecht zegt) en durft dan nog geld te vragen voor zijn "advies". Zulke mensen .... meh, ik ga zwijgen. Het was in ieder geval OVERDUIDELIJK dat hij hier enkel was om reclame voor zichzelf te maken.
@Poldermol : you made my day

Wedden dat hij dit nog meeleest en nu zit te vloeken (of huilen ?

Nu wacht ik nog in spanning op het berichtje van Yaris !
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
- Jr. Member
- Contacteer:
hij kan toch nog onder een andere nickname de boel ("excuseer") verkloten?
Ik geef iedereen met plezier een tweede kans, ook een DieterPlas, maar als ge het verkloot als zelf-verklaard expert zijnde, dan moogt ge echt niet verwachten dat als er wat kritiek komt, je meteen je keutel zonder gevolgen weer kunt intrekken...derocker schreef:
Haha, ik wou juist hetzelfde doen !![]()
![]()
Ik had echt een hekel aan die kerel eerlijk gezegd. Kende er duidelijk niet veel van (zoals Poldermol zeer terecht zegt) en durft dan nog geld te vragen voor zijn "advies". Zulke mensen .... meh, ik ga zwijgen. Het was in ieder geval OVERDUIDELIJK dat hij hier enkel was om reclame voor zichzelf te maken.
@Poldermol : you made my daygeweldig.
Wedden dat hij dit nog meeleest en nu zit te vloeken (of huilen ?) achter zijn PC ?
Nu wacht ik nog in spanning op het berichtje van Yaris !
@de stucker :
Hij zou dan een mooi team vormen met no-hedge en zijn 20 andere persoonlijkheden.
@Poldermol :
daar heb je 100% gelijk in. Ben blij dat je hem op zijn vingers hebt gewezen, waarvoor dank. Het ergste is echter dat er tientallen (hondertallen?) mensen betalen voor zijn advies, dat overduidelijk verkeerd is; ik begrijp echt niet dat zulke dingen zomaar kunnen. Deze mensen zullen wellicht niet op Spaargids zitten en anders al helemaal niet die paar posts in het holdings topic gelezen hebben. Hoeveel duizenden euro's verlies zullen mensen maken door hem te volgen ? Stel dat hij het "advies" over BB-biotech in zijn blaadje had geschreven en mensen kopen het aandeel, dat zou zware gevolgen kunnen hebben.
Hij zou dan een mooi team vormen met no-hedge en zijn 20 andere persoonlijkheden.
@Poldermol :
daar heb je 100% gelijk in. Ben blij dat je hem op zijn vingers hebt gewezen, waarvoor dank. Het ergste is echter dat er tientallen (hondertallen?) mensen betalen voor zijn advies, dat overduidelijk verkeerd is; ik begrijp echt niet dat zulke dingen zomaar kunnen. Deze mensen zullen wellicht niet op Spaargids zitten en anders al helemaal niet die paar posts in het holdings topic gelezen hebben. Hoeveel duizenden euro's verlies zullen mensen maken door hem te volgen ? Stel dat hij het "advies" over BB-biotech in zijn blaadje had geschreven en mensen kopen het aandeel, dat zou zware gevolgen kunnen hebben.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
'met de vingers wijzen' is zo'n sterke uitdrukking. Ik prefereer 'het debat aangaan en aantonen waarom zijn redenering op geen zak trekt'
(en ik verwacht trouwens hetzelfde van jullie, als ik ergens een dwazigheid afsteek dan zou ik niet liever hebben dan dat ik erop gewezen word!)

Ik zit dagelijks maar een uurtje op Spaargids hè Polder, dus daar heb ik geen tijd voor !

Pas op, ik ben er wel van overtuigd dat het iemand is dit het GOED bedoelt.Poldermol schreef:
Ik geef iedereen met plezier een tweede kans, ook een DieterPlas, maar als ge het verkloot als zelf-verklaard expert zijnde, dan moogt ge echt niet verwachten dat als er wat kritiek komt, je meteen je keutel zonder gevolgen weer kunt intrekken...
En dat kan je niet van alle zelfverklaarde beursgoeroe's die websites opzetten, zeggen.
Hij was ook zo eerlijk (naïef?) om hier in eigen naam te komen publiceren.
Ik heb net z'n site nog eens bezocht en z'n "biografie" gelezen. Tja, hij is wat vol van zichzelf, hij schrijft o.a. dat hij illegaal 500 € heeft verdiend (niet verstandig lijkt me) etc, maar again, au fond denk ik wel dat hij het correct bedoelt.
Dat probeer ik ook te geloven, maar berichten verwijderen als ge grandioos verkeerd zit, liet me twijfelen aan de correctheid van zijn ingesteldheid.
Jongens, tis Dieter hier. Kijk, mijn account werd verwijderd (al mijn berichten denk ik dus ook?). Ik bedoel het (uiteraard) goed en ik heb een mea culpa geslagen met mijn BB Biotech tip (cashpositie). Heb dit ook aan mijn abonnees meegegeven. Heb Poldermol ook impulsief dat berichtje gestuurd (ik ben een echte perfectionist die moeilijk met fouten kan omgaan) maar uiteindelijk ben ik blij dat hij me op mijn fout gewezen heeft anders zou ik in die illusie blijven leven hebben of pas later die fout ontdekt hebben. Het heeft mij echt geholpen om nogmaals me te motiveren om nog beter mijn huiswerk te maken.
Op mijn site moet ik bij de "over ons" mijzelf uiteraard een beetje "verkopen". Maar probeer iemand niet te judgen tot je hem echt ontmoet. Bij een 1 op 1 gesprek zal je denk ik snel zien hoe down to earth ik ben en wat mijn ingesteldheid is. Ik beschouw mijzelf niet als een expert, of beursgoeroe, maar ik denk wel dat ik mensen iets nuttig kan bieden (dat lees ik elke dag in de mails van mijn abonnees) maar ik ben er me zeer erg bewust van dat er altijd mensen zijn die het beter zouden kunnen doen (en al doen) dan mij. En bijleren kan ik nog tot in het oneindige. Ik ben 21. Het is ook allemaal "nieuw" voor mij om naar buiten te treden met wat ik doe en waar ik voor sta. Omgaan met kritiek is dan ook één van mijn werkpunten.
Op mijn site moet ik bij de "over ons" mijzelf uiteraard een beetje "verkopen". Maar probeer iemand niet te judgen tot je hem echt ontmoet. Bij een 1 op 1 gesprek zal je denk ik snel zien hoe down to earth ik ben en wat mijn ingesteldheid is. Ik beschouw mijzelf niet als een expert, of beursgoeroe, maar ik denk wel dat ik mensen iets nuttig kan bieden (dat lees ik elke dag in de mails van mijn abonnees) maar ik ben er me zeer erg bewust van dat er altijd mensen zijn die het beter zouden kunnen doen (en al doen) dan mij. En bijleren kan ik nog tot in het oneindige. Ik ben 21. Het is ook allemaal "nieuw" voor mij om naar buiten te treden met wat ik doe en waar ik voor sta. Omgaan met kritiek is dan ook één van mijn werkpunten.
Je staat alleszins veel verder dan 99% van de 21 jarigen als het op beleggen aankomt.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Dieter, denk dat het verstandiger is om hier niet in eigen naam of naam van je website te posten. Ten eerste wordt dat sowieso als een vorm van reclame gezien wat hier niet gewenst is. Ten tweede ga je extra critisch behandeld worden. Voor sommigen staat betalend advies zelfs gelijk met oplichten en zijn per definitie tegen al wat er gezegd wordt. Ook zijn er die erg veralgemenend zijn, zo van "als je een fout maakt, zal de rest wat je zegt ook wel onzin zijn". Kortom, je hebt wat reclame betreft hier meer te verliezen dan te winnen. Zorg dat je abonnees tevreden zijn, zij zullen dan de beste reclame (en gratis) maken die er bestaat, namelijk mond op mond reclame tussen mensen die elkaar kennen en vertrouwen.