De crash van 2017
TIP
-
pisa
Re: De crash van 2017
Volgens deze tabel zouden 'verzekeringsproducten anders dan TAK 23' gigantisch omhoog gegaan zijn in de eerste 9 maanden van 2016. Dat is dus TAK 21 of TAK 26. Opnieuw heb ik veel moeite om dit te geloven. Met instapkosten, taksen en RV, duurde het toen al jaren eer men gewoon zijn inleg eruit had. Welke 'kudde' (sorry voor het woord) heeft toen 'ingezien' dat door minimum zijn geld 8 jaar + 1 dag vast te zetten aan minimumrendementen, dat dit een goed beleggingsidee was
Zeker gezien het al de jaren voordien wel interessant was, maar toen was er volgens deze tabel nauwelijks interesse
Is there something rotten in the state of Denmark
Is there something rotten in the state of Denmark
Tak21 producten zijn vaak fiscaal interessant. Denk aan het VAPZ of een IPT. Zelfs al brengen die niks op, de fiscaliteit maakt het nog steeds tot een interessant beleggingsproduct. De overheid stimuleert dat als vorm van pensioensparen.
Indien niet in een fiscaal jasje van LT sparen, pensioensparen, VAPZ of IPT/groepsverzekering, vind ik die producten maar ondermaats. 2%-4,4% premietaks, vaak erg hoge kosten (Vivium tot 7%!!!), na enkele jaren wordt de winstdeelname teruggeschroefd ten koste van nieuwe commerciële producten,...Hyakari schreef:Tak21 producten zijn vaak fiscaal interessant. Denk aan het VAPZ of een IPT. Zelfs al brengen die niks op, de fiscaliteit maakt het nog steeds tot een interessant beleggingsproduct. De overheid stimuleert dat als vorm van pensioensparen.
Mocht ik kunnen, ik switchte mijn IPT naar tak23 ondanks de hoge kost hiervoor, op 20-40 jaar sparen met een laag rendement is niet iets dat interessant is.
https://fd.nl/economie-politiek/1142007 ... d-bloedbad
Even samengevat:

Even samengevat:
Dat was een jaar geleden, er was een interessante vraag te lezen:Grantham zegt dat aandelen 50% tot 60% zijn overgewaardeerd. Toch ziet de pessimist voor dit moment nog geen crash. Nog niet.
Dat belooft!Wanneer kunnen we die derde crash verwachten?
‘Binnen één, twee of drie jaar.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
grootste deel van mijn fondsen blijft zelfs in het groen
(pensioensparen is de enige die klappen krijgt maar daar zit ik nog ver van)
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
@Inversor: Sorry dat ik een oude post nog eens oprakel, maar ik vroeg me af of je bovenstaand aandeel (ASTM) nog verder gevolgd hebt? Ik was dit aandeel aan het bekijken en vond je post terug toen ik via de zoekfunctie checkte of er hier in het verleden al over dit aandeel gesproken was. Sinds het begin van dit jaar is het aandeel al serieus gestegen, maar puur op basis van cijfers in het verleden lijkt het me nog steeds niet duur. Alleen lijkt de toekomst wel wat onzeker (belangrijke consessies die aflopen, sector die het moeilijk heeft,...). Daarmee dat ik graag eens wou informeren wat jouw conclusies waren en waarom je eventueel afgehaakt bent?Inversor schreef:
Ik ben de laatste maanden erg kalm geworden en vind bijna niks dat het onderzoeken waard is (ben momenteel aan het kijken naar ASTM in Italië maar vrees dat dit weer niets wordt).
-
pisa
Wat is -90% als je enz.......Henkie1984 schreef:wat is -50% als je kijkt naar de rendementen van afgelopen jaren?
grootste deel van mijn fondsen blijft zelfs in het groen
(pensioensparen is de enige die klappen krijgt maar daar zit ik nog ver van)
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Ik zit nog in de opstart fase van mijn portefeuille. -100% is flink wat leergeld maar ik heb nog steeds een fantastisch weekend voor de boeg 
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik heb dit verder onderzocht maar weet de reden niet meer dat ik afgehaakt heb. Ik dacht dat het te maken had met concessies die binnenkort zou verlopen, waardoor er ik dacht 1/3 tot 1/2 van de omzet niet verzekerd was. Ik ben er bijna zeker van dat dit het was, misschien kan je met die info verder?tomke schreef:@Inversor: Sorry dat ik een oude post nog eens oprakel, maar ik vroeg me af of je bovenstaand aandeel (ASTM) nog verder gevolgd hebt? Ik was dit aandeel aan het bekijken en vond je post terug toen ik via de zoekfunctie checkte of er hier in het verleden al over dit aandeel gesproken was. Sinds het begin van dit jaar is het aandeel al serieus gestegen, maar puur op basis van cijfers in het verleden lijkt het me nog steeds niet duur. Alleen lijkt de toekomst wel wat onzeker (belangrijke consessies die aflopen, sector die het moeilijk heeft,...). Daarmee dat ik graag eens wou informeren wat jouw conclusies waren en waarom je eventueel afgehaakt bent?Inversor schreef:
Ik ben de laatste maanden erg kalm geworden en vind bijna niks dat het onderzoeken waard is (ben momenteel aan het kijken naar ASTM in Italië maar vrees dat dit weer niets wordt).
Crash beetje voorbarig maar mss nu toch 2 weken sell off tot aan fed meeting half maart?..
Ok, Bedankt voor de info alvast!Inversor schreef:tomke schreef:
Ik heb dit verder onderzocht maar weet de reden niet meer dat ik afgehaakt heb. Ik dacht dat het te maken had met concessies die binnenkort zou verlopen, waardoor er ik dacht 1/3 tot 1/2 van de omzet niet verzekerd was. Ik ben er bijna zeker van dat dit het was, misschien kan je met die info verder?
Ik denk niet dat de beleggers wakker liggen van een renteverhoging in maart. Die is al lang ingecalculeerd. Ze zouden eerder schrikken als er geen renteverhoging komt, wat dat zou erop wijzen dat de Fed onzeker is over de economie.
-
pisa
@Yaris,
De beleggers liggen er wel van wakker. Ik lees toch meer en meer artikels waarin men er van uit gaat dat er toch geen rate hike komt in maart, maar dat die wordt uitgesteld.
De beleggers liggen er wel van wakker. Ik lees toch meer en meer artikels waarin men er van uit gaat dat er toch geen rate hike komt in maart, maar dat die wordt uitgesteld.
Een van de bestuurders van de Fed heeft een paar dagen geleden nog gesuggereerd dat ze er wel komt. Waarom nu ineens weer niet?