De crash van 2026
TIP
Re: De crash van 2026
Voor een lange termijnbelegging is dit toch niet slecht.proxman schreef: ↑11 september 2025, 20:43 Hoop toch nog 10 procent of meer eerst stijgen want als je een wereldtracker hebt dan heb je amper iets verdient tov begin van het jaar als je niet bijgeinvesteerd hebt dit jaar. Zal maar een pover beursjaar worden voor al degene in iwda alz ze zijn blijven zitten dit jaar. Een jaar om snel te vergeten als het dit jaar zakt...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Ondertussen zijn we ook ECHT in 2026 beland en ondanks een onrechtmatige ontvoering van een onrechtmatige verkozen president in Z-Amerika is er nog geen crash in zicht.
Spannend!
Spannend!
En de PMs (Au / Ag / Pt) kachelen verder omhoog
(al pleit ik wel voor voorzichtigheid bij deze prijzen, nu zou ik niet instappen eerlijk gezegd) - Rhodium (ask boven de 10.000$ / ounce!) en Palladium waren de voorbije dagen trouwens ook maf qua stijging.
Voor mij mag de beurshandel nu stoppen voor 2026, mijn jaar is intussen al lang meer dan goed. Holdings doen het niet slecht
Spijtig dat alles bevroren ligt & het zo koud is of ik zou gaan vissen of wat in mijn hangmat in de tuin liggen.
Voor mij mag de beurshandel nu stoppen voor 2026, mijn jaar is intussen al lang meer dan goed. Holdings doen het niet slecht
Spijtig dat alles bevroren ligt & het zo koud is of ik zou gaan vissen of wat in mijn hangmat in de tuin liggen.
Wel benieuwd hoe beurzen zullen reageren als het begint te rommelen en het begint te escaleren tussen Groenland-Denemarken en de VS en dus bij uitbreiding dan Europa-NAVO en de VS. Als je de opvattingen van de afgelopen dagen hoort vanuit het VS-beleid is het niet ondenkbaar dat de kaarten helemaal anders liggen tegen eind 2026 voor wat betreft Groenland en hun situatie
Momenteel denk ik wel dat dit Europa dit niet zal laten escaleren , men een nieuwe situatie van realiteit zal aanvaarden (veel andere mogelijkheden hebben ze niet, NAVO opblazen en een volledig eigen defensiebeleid -incl. de industrie ervan en boycot van Amerikaanse (defensie)industrie zie ik ze nooit doen) .
Momenteel denk ik wel dat dit Europa dit niet zal laten escaleren , men een nieuwe situatie van realiteit zal aanvaarden (veel andere mogelijkheden hebben ze niet, NAVO opblazen en een volledig eigen defensiebeleid -incl. de industrie ervan en boycot van Amerikaanse (defensie)industrie zie ik ze nooit doen) .
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Denk het hetzelfde als jou VTEC. Ben nu al blij met de winst op 5 dagen. Heb al jaren gehad dat die niet zoveel was op een gans jaar. Platinum en zilver blijven mijn grootste posities. Het is ook al de rest die omhoog gaat van stocks tot crypto.
Wereldwijd tarieven verhogen omdat hij op zijn ..getrapt is.
Het zou dus zomaar een keer kunnen gebeuren, die crash
Het zou dus zomaar een keer kunnen gebeuren, die crash
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- VincentVega
- VIP member

KleineSpaarder voorspelde in 2025 ook een beurscrash omwille van Trump en zijn tarievenIndalo schreef: Wereldwijd tarieven verhogen omdat hij op zijn ..getrapt is.![]()
Het zou dus zomaar een keer kunnen gebeuren, die crash![]()
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
De VS indexen en wisselkoers EUR/USD hebben helemaal niet gereageerd op zijn speech...
De indexen zijn zelfs een beetje gestegen. Je moet wel wat verder kijken dan wat hij zegt. De tarieven van nu moeten weg en hij kan maar beperkt en tijdelijk andere tarieven opleggen. Dus 10% voor iedereen voor 150 dagen wordt het nu. Verwacht maar een oorlogje ergens als afleiding.
KleineSpaarder heeft het wel vaker mis.VincentVega schreef: ↑20 februari 2026, 21:26KleineSpaarder voorspelde in 2025 ook een beurscrash omwille van Trump en zijn tarievenIndalo schreef: Wereldwijd tarieven verhogen omdat hij op zijn ..getrapt is.![]()
![]()
KleineSpaarder heeft het wel vaker mis.VincentVega schreef: ↑20 februari 2026, 21:26KleineSpaarder voorspelde in 2025 ook een beurscrash omwille van Trump en zijn tarievenIndalo schreef: Wereldwijd tarieven verhogen omdat hij op zijn ..getrapt is.![]()
![]()
- VincentVega
- VIP member

“Vaker” is een understatementJOKER247 schreef: ↑21 februari 2026, 01:19KleineSpaarder heeft het wel vaker mis.VincentVega schreef: ↑20 februari 2026, 21:26
KleineSpaarder voorspelde in 2025 ook een beurscrash omwille van Trump en zijn tarieven![]()
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Ik denk dat er helemaal niks van onze tarieven weg zal gaan. Hij heeft ze immers niet eenzijdig opgelegd maar met akkoorden onderhandeld, Ursula was zelfs heel blij met haar 15% dealSurya schreef: ↑20 februari 2026, 21:35 De VS indexen en wisselkoers EUR/USD hebben helemaal niet gereageerd op zijn speech...
De indexen zijn zelfs een beetje gestegen. Je moet wel wat verder kijken dan wat hij zegt. De tarieven van nu moeten weg en hij kan maar beperkt en tijdelijk andere tarieven opleggen. Dus 10% voor iedereen voor 150 dagen wordt het nu. Verwacht maar een oorlogje ergens als afleiding.
uit de tijd:
Jamie Dimon ziet rivalen zelfde 'domme dingen' doen als voor bankencrisis
Jamie Dimon, als topman van het Amerikaanse JPMorgan een van 's werelds machtigste bankiers, waarschuwt dat een aantal concurrenten dezelfde fouten dreigt te maken als in de aanloop naar de financiële crisis van 2008. 'Mensen zijn er net iets te gerust in dat er geen problemen zijn, omdat de beurskoersen hoog zijn.'
Nu ja, kan ook voor 2027 of 2028 zijn natuurlijk
Jamie Dimon, als topman van het Amerikaanse JPMorgan een van 's werelds machtigste bankiers, waarschuwt dat een aantal concurrenten dezelfde fouten dreigt te maken als in de aanloop naar de financiële crisis van 2008. 'Mensen zijn er net iets te gerust in dat er geen problemen zijn, omdat de beurskoersen hoog zijn.'
Nu ja, kan ook voor 2027 of 2028 zijn natuurlijk
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Het is Jamie Dimon die tegenwoordig domme dingen zegt, zijn vervaldatum nadert...Indalo schreef: ↑26 februari 2026, 17:31 uit de tijd:
Nu ja, kan ook voor 2027 of 2028 zijn natuurlijk![]()
Time will tell.