De Grote Geldbarometer
TIP
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: De Grote Geldbarometer
Dat zou d'er nog bovenop moeten komen. Hij rekent ook geen transactiekosten door.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
zou D' Hoore niet kunnen zeggen dat de banken de boom inkunnen,en dat hij zijn eigen inzichten geeft.
Zou de vtm misschien teveel reclameinkomsten kunnen kosten ?
Zou de vtm misschien teveel reclameinkomsten kunnen kosten ?
Dus je gaat vandaag naar de bank voor je afspraak kevva?Kevva schreef: ↑1 januari 2019, 22:53 Als ik D'Hoore zou zijn, dan zou ik nooit ingaan op zo'n aanbod van VTM om in naam van een paar banken ff promo te gaan voeren.
Hij verdient er waarschijnlijk 700 euro aan om daar eens 5 min. te kunnen praten? Maar hij weet ook dat hij jaar na jaar minder aanhang heeft.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het horen donderen in Keulen als ze de term 'obligatie' of 'hefboomproduct' horen, laat staan dat ze die bedrijven kennen. Die schrijven ze dan op een blaadje en dan maken ze overmorgen een afspraak bij de bank en pompen ze daar geld in.
Het zijn 'maar 5' aandelen en ze hebben €5000. Dus gaan ze dan ook eens €1000/aandeel gaan investeren en betalen ze een transactiekost van €15.
De bank wrijft rijkelijk in de handen.
Mémé of pépé die 60+ zijn, zijn zich van geen kwaad bewust en vertellen op het verjaardsfeestje van de kleindochter enthousiast over het feit dat Paul D'Hoore toch aangeraden heeft en Paul D'Hoore is echt een kenner! Als het dan fout afloopt en ze volgend jaar 20% lager staan, dan is het de schuld van den Paul en uiteraard komt hij volgend jaar met een ander lijstje op de proppen en mémé en pépé slaan in paniek want de aandelen dat ze gekocht hebben zitten niet meer in dat nieuwe lijstje en dus gaan ze verkopen met verlies!
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Nee, ik niet.Crassus schreef: ↑2 januari 2019, 07:50Dus je gaat vandaag naar de bank voor je afspraak kevva?Kevva schreef: ↑1 januari 2019, 22:53 Als ik D'Hoore zou zijn, dan zou ik nooit ingaan op zo'n aanbod van VTM om in naam van een paar banken ff promo te gaan voeren.
Hij verdient er waarschijnlijk 700 euro aan om daar eens 5 min. te kunnen praten? Maar hij weet ook dat hij jaar na jaar minder aanhang heeft.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het horen donderen in Keulen als ze de term 'obligatie' of 'hefboomproduct' horen, laat staan dat ze die bedrijven kennen. Die schrijven ze dan op een blaadje en dan maken ze overmorgen een afspraak bij de bank en pompen ze daar geld in.
Het zijn 'maar 5' aandelen en ze hebben €5000. Dus gaan ze dan ook eens €1000/aandeel gaan investeren en betalen ze een transactiekost van €15.
De bank wrijft rijkelijk in de handen.
Mémé of pépé die 60+ zijn, zijn zich van geen kwaad bewust en vertellen op het verjaardsfeestje van de kleindochter enthousiast over het feit dat Paul D'Hoore toch aangeraden heeft en Paul D'Hoore is echt een kenner! Als het dan fout afloopt en ze volgend jaar 20% lager staan, dan is het de schuld van den Paul en uiteraard komt hij volgend jaar met een ander lijstje op de proppen en mémé en pépé slaan in paniek want de aandelen dat ze gekocht hebben zitten niet meer in dat nieuwe lijstje en dus gaan ze verkopen met verlies!
Onderschat de kracht van vtm en Paul D'Hoore niet. Ik geef het mee dat er sowieso ergens te lande mensen met het lijstje van Paul D'Hoore aan een bankkantoor staan met de vraag om te beleggen.
Zelfs de bedragen zullen ze klakkeloos overnemen en gemiddeld met €1000 in een aandeel stappen! Die bankbediende zal die mens niet wegsturen hoor want hij/zij verdient er aan.
Enkele bedenkingen.
Ik denk niet dat de meeste bankbedienden dit klakkeloos gaan uitvoeren.
-) aan aandelen verdiend een groot bank niet wat ze verdienen aan fondsen. Die gaan hiervoor echt geen gat in de lucht springen.
-) indien een klant dit klakkeloos willen doen zal hij via execution only moeten gaan dus zonder advies en goed wetende dat dit niet volgens profiel is. Staan grote banken ook niet voor tr springen, eerder iets voor een online broker
Ik denk niet dat de meeste bankbedienden dit klakkeloos gaan uitvoeren.
-) aan aandelen verdiend een groot bank niet wat ze verdienen aan fondsen. Die gaan hiervoor echt geen gat in de lucht springen.
-) indien een klant dit klakkeloos willen doen zal hij via execution only moeten gaan dus zonder advies en goed wetende dat dit niet volgens profiel is. Staan grote banken ook niet voor tr springen, eerder iets voor een online broker
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Hij heeft bovendien ook heel duidelijk gezegd dat het nu misschien niet de beste moment is om naar je bank te hollen. Maar dat dat moment misschien pas over enkele maanden komt.nuyttie schreef: ↑1 januari 2019, 23:53 Ik vind veel kritiek hier onterecht.
Dat hij opnieuw met 10.000 start, ook al heeft hij dit niet meer is gewoon consequent. In de vorige jaren heeft ook zijn winst niet meegenomen naar het volgend jaar.
Die opmerking over vastgoed, en dat de banken daar geen geld aan verdienen vond ik super. Men moet altijd rekening houden met de bron van informatie.
Dat de topic bestaat vind ik ook heel goed. Veel te veel mensen zijn te onwetend. Hij zegt ook meermaals dat aandelen niet voor iedereen is. Mensen die staan op kapitaalbescherming mogen geen aandelen kopen.
Voor mensen die niet financieel geschoold zijn, legt hij toch alles eenvoudig uit
Hij durft ook zijn verlies toe te geven. Zei zelfs dat de Bel20 met 18% achteruit ging, maar dan zijn selectie nog harder daalde. Hij verbloemt zijn verlies dus niet. Uiteraard maakt hij de opmerking dat over de vier jaar, hij nog altijd winst heeft.
En vergeet ook niet dat hij niet kan bijsturen tijdens het jaar (soms een nadeel, soms ook een voordeel ?)
Om het voor TV overzichtelijk te maken, is het logisch dat ze werken van 1/1 tot 31/12.
hij heeft ook wel een ondankbare taak als het misloopt
stap 2 moet nog komen waar hij meer zijn eigen inbreng in heeft,
de keuze van de aandelen
de uitspraak dat er maar weinig onroerend goed inzit omdat de banken er niet veel aan verdienen, zal hem waarschijnlijk door de banken niet in dank worden aangenomen
stap 2 moet nog komen waar hij meer zijn eigen inbreng in heeft,
de keuze van de aandelen
de uitspraak dat er maar weinig onroerend goed inzit omdat de banken er niet veel aan verdienen, zal hem waarschijnlijk door de banken niet in dank worden aangenomen
Het is allemaal zo menselijk nietwaar ?Kevva schreef: ↑2 januari 2019, 09:39Nee, ik niet.
Onderschat de kracht van vtm en Paul D'Hoore niet. Ik geef het mee dat er sowieso ergens te lande mensen met het lijstje van Paul D'Hoore aan een bankkantoor staan met de vraag om te beleggen.
Zelfs de bedragen zullen ze klakkeloos overnemen en gemiddeld met €1000 in een aandeel stappen! Die bankbediende zal die mens niet wegsturen hoor want hij/zij verdient er aan.
Denk je dat financiele bladen hier aan ontsnappen ? Hoeveel 'ernstige' artikelen zouden verdoken reclame zijn om niet te zeggen hinderlagen voor de belegger ? Daar komen hier dan geen sceptische reacties op. We worden bedrogen waar we bij staan.
Naschrift (ivm de betrouwbaarheid van de media): las zopas bevestiging hiervan bij Kaaiman in De Tijd, weliswaar in een breder verband.
De "Gelukkigen" voor dit jaar zijn:
- Barco
- Tessenderlo
- Umicore
- Recticel
- Ab Inbev + Elia
6 aandelen, omdat je dan statistisch meer kans hebt dat er eentje winst maakt en dat is gemakkelijker dan erover na te denken
- Barco
- Tessenderlo
- Umicore
- Recticel
- Ab Inbev + Elia
6 aandelen, omdat je dan statistisch meer kans hebt dat er eentje winst maakt en dat is gemakkelijker dan erover na te denken
klopt eigenlijk vond ik dat ook dat is vals spelen met 6
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Hij sprak over een ex aequo voor de 5de plaats. Snap niet goed hoe je aan een ex aequo kan uitkomen, lijkt mij heel sterk
Ik vind vooral de afwezigheid van Melexis opvallend
Het hele jaar spreken alle analisten over hoe fantastische melexis wel niet is, een goede huisvader aandeel bijna
En nu de banken een lijstje maken is er geen spoor van
Wat misschien wordt uitgelegd door de aanwezigheid van Elia: alles in waarde-aandelen en weglopen van groeiaandelen?
Het hele jaar spreken alle analisten over hoe fantastische melexis wel niet is, een goede huisvader aandeel bijna
En nu de banken een lijstje maken is er geen spoor van
Wat misschien wordt uitgelegd door de aanwezigheid van Elia: alles in waarde-aandelen en weglopen van groeiaandelen?
de laatste tijd werd Melexis niet meer zo opgehemeld.
Maar waarom zijn al die tips en adviezen nodig als je geld door het team van Warren Buffett of het team vd familie Boel kan laten beheren ? Berkshire en Sofina.
Ja, ik weet welke antwoorden er gaan komen, maar eigenlijk is het toch allemaal niet moeilijker dan dat...
Maar waarom zijn al die tips en adviezen nodig als je geld door het team van Warren Buffett of het team vd familie Boel kan laten beheren ? Berkshire en Sofina.
Ja, ik weet welke antwoorden er gaan komen, maar eigenlijk is het toch allemaal niet moeilijker dan dat...
Omdat Paul D'hoore het gezegd heeft en het dus per definitie een slecht idee is 
Nee serieus, voor mij is het simpel: omdat het veeeel leuker is om zelf de aandelen uit te zoeken ^^
Je hebt zelf controle, je kan enkel jezelf de schuld geven voor je stommiteiten en kan zelf je uitvluchten bedenken.
Nee serieus, voor mij is het simpel: omdat het veeeel leuker is om zelf de aandelen uit te zoeken ^^
Je hebt zelf controle, je kan enkel jezelf de schuld geven voor je stommiteiten en kan zelf je uitvluchten bedenken.
zijn barco zal hij zich niet beklagen