de pummels bij centea - centea 4-tune interest
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: de pummels bij centea - centea 4-tune interest
Het gaat daar over de "SECURITY CLICK CENTEA4 TUNEI NTEREST 13" en niet over de 9. Het is wel een soortgelijk product dus normaal zal het in de brochure van de 9 ook wel duidelijk vermeld staan.robokat schreef:Ik denk niet dat je een case hebt. Hier de productpagina van de versie van 2006 van dit product:
http://www.peeters-vissers.be/producten ... gingen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik lees letterlijk (en niet eens in de kleine lettertjes):
De tegenpartij van de swap kan het compartiment vanaf het einde van de 2de deelperiode vervroegd beëindigen aan 100% van het initiële kapitaal (vóór kosten).
Een dergeljk scenario zal zich eerder voordoen bij een laag blijvende rente. Op die manier ontvangt u een aantrekkelijke rente over een vrij korte periode.
Je kan dus onmogelijk claimen dat je niet wist dat het product vervroegd ging stoppen als de rente langdurig laag is.
Spijtig genoeg heb je gewoonweg het product onvoldoende bestudeerd, en sta je nu voor verrassingen.
Overigens zijn de Centea producten van dezefde stal als KBC, en daarmee heb je dus 70% kans dat je er minder mee verdient dan een spaarrekening. Een grondig wantrouwen tegenover alle Centea/KBC gestructureerde producten is dus zowiezo aangewezen.
Het is echter wel een fout dat KBC de 'call-optie' niet vermeld in hun fiche voor de secundaire markt.
Re: de pummels bij centea - centea 4-tune interest
Beste Perrush,
1. ik moet je ontgoochelen, ik werk niet voor Centea...
2. het is niet Centea of KBC die de call uitoefent maar 1 of andere tegenpartij (Amerikaanse, Britse bankier, ...?)
3. idd, deze fondsen vallen onder de KBC-fabriek genre Multisafe Callable
4. laat het inderdaad een les voor u zijn, zonder uw broekske eraan te scheuren
5. mijn 2 hersencellen werken uitstekend, hoe meer je er hebt, des te moeilijker om ze te laten functioneren?
1. ik moet je ontgoochelen, ik werk niet voor Centea...
2. het is niet Centea of KBC die de call uitoefent maar 1 of andere tegenpartij (Amerikaanse, Britse bankier, ...?)
3. idd, deze fondsen vallen onder de KBC-fabriek genre Multisafe Callable
4. laat het inderdaad een les voor u zijn, zonder uw broekske eraan te scheuren
5. mijn 2 hersencellen werken uitstekend, hoe meer je er hebt, des te moeilijker om ze te laten functioneren?