Defensief consumentenaandeel gezocht
TIP
Re: Defensief consumentenaandeel gezocht
I will. Goede tips hou ik niet voor mezelf, zo'n forumke zal alles wel niet zo hard doen stijgen. Alleen ben ik geen expert en is deftig beleggen nog nieuw voor mij. 17% rendement zal je niet moeten verwachten van mijn tips. -17% daarentegen 
Mijn fonds suggestie zegt je dus niks? Een mens probeert dan eens te helpen.Inversor schreef:I will. Goede tips hou ik niet voor mezelf, zo'n forumke zal alles wel niet zo hard doen stijgen. Alleen ben ik geen expert en is deftig beleggen nog nieuw voor mij. 17% rendement zal je niet moeten verwachten van mijn tips. -17% daarentegen
-
Gunpowder_Munt
- Jr. Member

- Contacteer:
Kerry Group plc (KYG.A)?
K/W van 19 (176M aandelen, huidige koers 76€, 700M€ winst in 2015(*)). K / VKS van 29 (VKS 450M€(*)). Dividend pay-out ratio minder dan 20%. Dividendrendement minder dan 1%. Iers bedrijf dat ook noteert in London, maar ik heb nog niet uitgezocht wat dit betekent naar dubbele RV. Dividenden in stijgende lijn sinds midden jaren '80. 1.6B€ schulden (het grootste deel op >5 jaar).
Of het kwalificeert als goedkoop weet ik niet, slechts een deel van hun revenue komt uit retail en ik heb ook geen glazen bol, maar het lijkt alleszins solide en defensief. Wat denk je?
(*) cijfers uit het jaarrapport van 2015
K/W van 19 (176M aandelen, huidige koers 76€, 700M€ winst in 2015(*)). K / VKS van 29 (VKS 450M€(*)). Dividend pay-out ratio minder dan 20%. Dividendrendement minder dan 1%. Iers bedrijf dat ook noteert in London, maar ik heb nog niet uitgezocht wat dit betekent naar dubbele RV. Dividenden in stijgende lijn sinds midden jaren '80. 1.6B€ schulden (het grootste deel op >5 jaar).
Of het kwalificeert als goedkoop weet ik niet, slechts een deel van hun revenue komt uit retail en ik heb ook geen glazen bol, maar het lijkt alleszins solide en defensief. Wat denk je?
(*) cijfers uit het jaarrapport van 2015
-
observator
- Newbie

- Contacteer:
Savencia, het vroegere Bongrain. Voedingsbedrijf genoteerd in Parijs: 57% van de omzet = kazen (o.a. Saint-Albray, Caprice des Dieux, Milkana...) 43% overige zuivelproducten. Omzet in 2015: 4,4 miljard Euro. Beurskapitalisatie: 0,8 miljard Euro. Koers-boekwaarde: 0,70. Dividendrendement: 1,7% (lage pay-out) Verwachte KW over 2016 is 10. KW 2015 = 14. Rond 55 Euro een koopje, wat mij betreft.
Capex van 65-70% de operationele kasstroom. Lijkt mij eerder fair gewaardeerd.
La Doria krijgt momenteel een enorme dreun door de slechte vooruitzichten: -13% op twee dagen tijd. O.m. door de brexit etc etc etc... Maar het blijft een prima bedrijf. Ik ga even de gemoederen laten bedaren want de volumes zijn een veelvoud van wat normaal verhandeld wordt, maar volgens mij ligt hier een koopkansje klaar...Umi schreef:ziet er interessant uit op het eerste zicht (als ik de cijfers op 4traders bekijk... )Inversor schreef:Ik ga eens Gruppo La Doria (BIT:LD) onderzoeken.
Hun site werkt helaas niet, dus kan ik geen jaarverslagen bekijken :/
Daarnaast valt op; een kleine free float. (60% is in handen van de Familia..) Maar dat hoeft geen probleem te zijn voor een kleine belegger
GSK
Emerson Electric
3M
...
Emerson Electric
3M
...
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash