Deutsche Bank DB Saving Plan
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
anonymous
Re: Deutsche Bank DB Saving Plan
Je hebt een digipas nodig. Best eentje gaan halen.
Vorig jaar in november onze eerste storting gedaan bij DB voor het Saving Plan.
Wat is jullie mening? Op deze rekening verder blijven sparen of toch beter niet? 0,9 % is natuurlijk nog altijd beter dan gemiddeld.
Indien we de rekening stoppen: best alles nog een jaar laten staan?
Alvast bedankt!
Wat is jullie mening? Op deze rekening verder blijven sparen of toch beter niet? 0,9 % is natuurlijk nog altijd beter dan gemiddeld.
Indien we de rekening stoppen: best alles nog een jaar laten staan?
Alvast bedankt!
In Belgie is er maar 1 beter voorstel: Beo Bank.
DB blijft dus goed.
In principe ben je verplicht om elke maand geld te storten (dat is zowel zo voor DB als Beo) zolang de rekening bestaat.
Nu, dat is de reden waarom ze veel meer rente geven dan andere banken, net zoals de ME rekeningen van Medirect: er zijn voorwaarden.
Ik heb ook zo een DB rekening en blijf ze gewoon behouden. Ook bij Beo kan je trouwens alleen maar elke maand een bepaald bedrag storten. Je kunt niet in 1 keer een grotere som storten.
Zolang er geen beter alternatief is waar ik in 1 keer een groter bedrag kan storten, blijf ik bij DB.
Eventueel kun je bij Beo een rekening openen en daar beginnen sparen, tegelijk met DB. Als je dan plots geld nodig hebt, stop je bij DB. Maar in principe moet je dan je rekening stopzetten.
DB blijft dus goed.
In principe ben je verplicht om elke maand geld te storten (dat is zowel zo voor DB als Beo) zolang de rekening bestaat.
Nu, dat is de reden waarom ze veel meer rente geven dan andere banken, net zoals de ME rekeningen van Medirect: er zijn voorwaarden.
Ik heb ook zo een DB rekening en blijf ze gewoon behouden. Ook bij Beo kan je trouwens alleen maar elke maand een bepaald bedrag storten. Je kunt niet in 1 keer een grotere som storten.
Zolang er geen beter alternatief is waar ik in 1 keer een groter bedrag kan storten, blijf ik bij DB.
Eventueel kun je bij Beo een rekening openen en daar beginnen sparen, tegelijk met DB. Als je dan plots geld nodig hebt, stop je bij DB. Maar in principe moet je dan je rekening stopzetten.
-
anonymous
Klopt niet. Mijn kinderen hebben beiden een Step up van Beobank en in tegenstelling tot mezelf storten zij niet maandelijks maar naargelang ze verdienen met vakantiejobs. Er zijn dus maanden dat ze niets storten. Daar is nog nooit commentaar op gekomen van Beo.
Dat is inderdaad goed om weten. Bedanktanonymous schreef: ↑14 november 2018, 13:20Klopt niet. Mijn kinderen hebben beiden een Step up van Beobank en in tegenstelling tot mezelf storten zij niet maandelijks maar naargelang ze verdienen met vakantiejobs. Er zijn dus maanden dat ze niets storten. Daar is nog nooit commentaar op gekomen van Beo.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Inderdaad, beiden werken niet verplicht via automatische opdracht dus je hoeft niet elke maand te storten.
Arnold, zolang je ervan overtuigd bent dat dit geld op een spaarrekening moet staan, laat je het best op zo'n DB Saving Plan staan (of je doet je nieuwe stortingen op een Beo Step Up).
Ik ben geïnteresseerd om zo'n rekening te openen.
Ik contacteerde een kantoor, maar hoorde dan dat je hiervoor eerst een DBM@X Plan moet openen waarin ook een zichtrekening en een standaardspaarrekening zit. Pas daarna is het mogelijk een DB Saving Plan te openen.
Is alles dan ook echt gratis of zijn er verborgen kosten om je uiteindelijk met 3 rekening zit?
Ik contacteerde een kantoor, maar hoorde dan dat je hiervoor eerst een DBM@X Plan moet openen waarin ook een zichtrekening en een standaardspaarrekening zit. Pas daarna is het mogelijk een DB Saving Plan te openen.
Is alles dan ook echt gratis of zijn er verborgen kosten om je uiteindelijk met 3 rekening zit?
Gratis !
Je hebt de zichtrekening nodig omdat er via een doorlopende opdracht, zo is het toch bij mij opgezet, elke maand geld naar het DB Saving Plan gaat.
Het is aan jou om ervoor te zorgen dat er op je zichtrekening tijd geld staat (afkomstig van de spaarrekening of van een andere bank). Staat het geld er niet, dan wordt er die maand ook niets bijgeschreven bij je Saving Plan.
Jammer dat het beperkt is tot 500 euro per maand, maar ik ben hier toch tevreden over. Ook al is de intrest sinds 1/11 gezakt.
Je hebt de zichtrekening nodig omdat er via een doorlopende opdracht, zo is het toch bij mij opgezet, elke maand geld naar het DB Saving Plan gaat.
Het is aan jou om ervoor te zorgen dat er op je zichtrekening tijd geld staat (afkomstig van de spaarrekening of van een andere bank). Staat het geld er niet, dan wordt er die maand ook niets bijgeschreven bij je Saving Plan.
Jammer dat het beperkt is tot 500 euro per maand, maar ik ben hier toch tevreden over. Ook al is de intrest sinds 1/11 gezakt.
Gratis
Alleen moet je opletten met een "gratis mastercard" (mocht je die nemen), als je ze niet een aantal keer in een jaar gebruikt dan betaal je geloof ik 20 €, maar anders is het ook gratis.
Alleen moet je opletten met een "gratis mastercard" (mocht je die nemen), als je ze niet een aantal keer in een jaar gebruikt dan betaal je geloof ik 20 €, maar anders is het ook gratis.
Deze constructie zou niet nodig zijn.annetje schreef: ↑22 november 2018, 21:04 Gratis !
Ik had die vraag aan DB gesteld.
Je kan overschrijven van om het even welke rekening.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zie ook de noodzaak niet om die pack te hebben, aangezien het Saving Plan zelfs niet met doorlopende opdracht moet gebeuren ... Alleszins er zijn geen kosten aan.
Ik ga wel eerlijk zijn, db heb ik ook, maar wordt toch weinig tijd/geld gestopt in upgraden.
De interface blijft toch wel beperkt, ook overschrijvingen worden trager zichtbaar dan bij andere banken.
Er moeten andere spelers op de markt zijn waar het toch allemaal iets sneller gaat en die ook helemaal gratis zijn.
De interface blijft toch wel beperkt, ook overschrijvingen worden trager zichtbaar dan bij andere banken.
Er moeten andere spelers op de markt zijn waar het toch allemaal iets sneller gaat en die ook helemaal gratis zijn.