Deutsche bank: Het antwoord op de gegarandeerde rentevoeten !!!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Deutsche bank: Het antwoord op de gegarandeerde rentevoeten !!!
Als ze dan eens hun "boerenverstand" zouden gebruiken, zou er al veel vrevel zijn opgelost.yezzer schreef:Het is idd voor iedere klant aangewezen om aan " Die Boeren" duidelijk te maken door hen schriftelijk te laten weten dat we niet gediend zijn met zo'n manier van handelen & behandeld worden!OO_MPE schreef: Zoals eerder gezegd, ik zal proberen om het maximum uit die 4,25+1 te halen door nu nog wat af te wachten, maar daarna (en dat weet ik nu) ben ik WEG bij Die Boeren

Dat ze maar een GEFISKALISEERD (of hoe je dat ook noemt
) rekening ervan maken voor degene die dat wensen 
(Hebben we trouwens het recht niet om dat te EISEN? tenslotte boven 1660 EUR intrest val je wel onder de RV regeling)
De 15% RV zal misschien nog meevallen.
Want, op welke gedeelte moet het berekend worden?
de rente van 2009?
de rente vanaf 01/04?
met of zonder premie erbij?
Wat zou er gebeuren indien DB een RENTEVERLIES COMPENSERENDE VERGOEDING toekent? Gewoon RV hierop toepassen is misschien voldoende.
Gewoon WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG
MAAR WIL DB zoals ze beweren
hun "engagement om voorwaarden aan te bieden die tot de meest competitieve in België behoren" naleven

(Hebben we trouwens het recht niet om dat te EISEN? tenslotte boven 1660 EUR intrest val je wel onder de RV regeling)
De 15% RV zal misschien nog meevallen.
Want, op welke gedeelte moet het berekend worden?
de rente van 2009?
de rente vanaf 01/04?
met of zonder premie erbij?
Wat zou er gebeuren indien DB een RENTEVERLIES COMPENSERENDE VERGOEDING toekent? Gewoon RV hierop toepassen is misschien voldoende.
Gewoon WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG

hun "engagement om voorwaarden aan te bieden die tot de meest competitieve in België behoren" naleven

Een renteverlies compenserende vergoeding zou door de fiscus ook als rente beschouwd worden en dus de toelaatbare grenzen overschrijden, zodat roerende voorheffing over de totale rente verschuldigd is. Alles wat toegekend wordt ( aard of benaming speelt geen rol) wordt beschouwd als intrest. Is trouwens hetgene bij Argenta gebeurd is met het door hen ten laste genomen deel van de premie van de hospitalisatieverzekering bij spaarrekeningen; vroeger niet belast en als een gewoon spaardeposito ;later werd de ten laste genomen premie gewoon aan intresten toegevoegd om op het geheel de roerende voorheffing te berekenen .
Wat betreft je vraag over welke periode roerende voorheffing zou verschuldigd zijn ( gans 2009 of vanaf 1/4/2009) meen ik dat je niet zomaar een gewoon spaardeposito ( met vrijstelling roerende voorheffing) kunt omzetten in een spaardeposito met roerende voorheffing. Ik denk dat ze het oude gewone spaardeposito moeten afsluiten en een nieuw (met roerende voorheffing) openen (waarop het saldo wordt overgeboekt) . Dan zou er enkel op de nieuwe rekening R.V. worden ingehouden.
Lijkt me administratief niet zo simpel met o.m. discussies over getrouwheidspremies (oude en nieuw samen).
Als men geen nieuwe rekening opent zal de roerende voorheffing over gans 2009 verschuldigd zijn ( omdat je niet gans het jaar aan de voorwaarden voor een gewoon spaardeposito voldaan hebt
Wat betreft je vraag over welke periode roerende voorheffing zou verschuldigd zijn ( gans 2009 of vanaf 1/4/2009) meen ik dat je niet zomaar een gewoon spaardeposito ( met vrijstelling roerende voorheffing) kunt omzetten in een spaardeposito met roerende voorheffing. Ik denk dat ze het oude gewone spaardeposito moeten afsluiten en een nieuw (met roerende voorheffing) openen (waarop het saldo wordt overgeboekt) . Dan zou er enkel op de nieuwe rekening R.V. worden ingehouden.
Lijkt me administratief niet zo simpel met o.m. discussies over getrouwheidspremies (oude en nieuw samen).
Als men geen nieuwe rekening opent zal de roerende voorheffing over gans 2009 verschuldigd zijn ( omdat je niet gans het jaar aan de voorwaarden voor een gewoon spaardeposito voldaan hebt
Het zijn maar denkpiste.
Ik wil alleen aantonen dat er mogelijkheden zijn
Zeker voor mensen zoals DB die kunnen CREATIEF DENKEN
En die ook DURVEN een mail sturen om een HOGER RENDEMENT
Of is dat misschien de COMPENSATIE van DB
Ik wil alleen aantonen dat er mogelijkheden zijn

Zeker voor mensen zoals DB die kunnen CREATIEF DENKEN

En die ook DURVEN een mail sturen om een HOGER RENDEMENT

Of is dat misschien de COMPENSATIE van DB
Vandaag een telefoontje gekregen dat "ze daarmee bezig zijn" en dat ik volgende week "een gepersonaliseerde brief" zou ontvangen. Gepersonaliseerd, rightxnke schreef: Ik heb ook nog eens een klacht ingediend via hun website in de hoop een steentje bij te dragen
--
Geachte
Via deze weg wil ik - nogmaals - mijn ongenoegen uiten over de beslissing van Deutsche Bank om de gegarandeerde rentevoeten vanaf 1 april niet langer te garanderen. Op een forum las ik over uw beslissing en ik sluit mij aan bij de mening van alle misnoegde forumbezoekers. DB moet zich aan het nieuwe KB houden, akkoord. U kiest echter voor de meest nadelige oplossing voor uw klanten. Er is hoegenaamd niets dat u belet van "3 + 1.5", de maximaal toegestane rentes vanaf 1 april, te geven. In plaats daarvan opteert u voor de "op dat moment geldende rentevoeten". Dat is bedrog. Dat is oplichterij. U zal zich misschien toch nog verdedigen met het KB dat zegt dat u alle deposito's gelijk moet behandelen. Juist, maar dat belet u natuurlijk ook niet van iedereen de 3+1.5 te geven.
Kortom, Deutsche Bank wint hier ongetwijfeld miljoenen aan. Handig, zo'n KB!
Ik ben in ieder geval teleurgesteld. Ik zoek uit op welk ogenblik ik mijn deposito's met het minst verlies uit Deutsche Bank kan halen (want verlies doe ik sowieso).
Ik verwacht van u geen telefoontje waarin u zich nogmaals verdedigt. Been there, done that. De bedoeling van dit bericht was louter "nogmaals het ongenoegen uiten" en daarmee de groep misnoegden steunen. Velen onder hen zullen het ongetwijfeld niet bij een boze brief laten.
Hoogachtend,
--

-
- Sr. Member
Vandaag heb ik de "gepersonaliseerde brief" van DB
ontvangen.

Omdat D meent dat ik "de nieuwe spaarregeling niet goed begrepen heb" sommen ze nog eens even een paar bepalingen op. Allemaal goed en wel, maar ze vergeten er wel handig bij te vermelden dat er:
1. ook een overgangsregeling is voorzien (voor de premies tenminste, niet voor
de basisrente).
2. het niet meer mogen aanbieden van meerdere tarieven op één rekening gemakkelijk omzeild kan worden door de "oude" db Intensiv Plus af te sluiten (aan hoge maar toch wettelijk toegelaten intrestvoeten) en een nieuwe spaarrekening met lagere rentevoeten op te starten.
Enfin, het is duidelijk dat ze de nieuwe spaarregeling 'misbruiken". Ook de nieuwe klanten die onlang een db E-account hebben geopend mogen de praktijken van DB al ervaren (zie elders op dit forum). Bye, bye DB!
ontvangen.

Omdat D meent dat ik "de nieuwe spaarregeling niet goed begrepen heb" sommen ze nog eens even een paar bepalingen op. Allemaal goed en wel, maar ze vergeten er wel handig bij te vermelden dat er:
1. ook een overgangsregeling is voorzien (voor de premies tenminste, niet voor
de basisrente).
2. het niet meer mogen aanbieden van meerdere tarieven op één rekening gemakkelijk omzeild kan worden door de "oude" db Intensiv Plus af te sluiten (aan hoge maar toch wettelijk toegelaten intrestvoeten) en een nieuwe spaarrekening met lagere rentevoeten op te starten.
Enfin, het is duidelijk dat ze de nieuwe spaarregeling 'misbruiken". Ook de nieuwe klanten die onlang een db E-account hebben geopend mogen de praktijken van DB al ervaren (zie elders op dit forum). Bye, bye DB!
Klote!
Zit niets anders op dan de rit van 12 maanden uit te zitten om de getrouwheid niet kwijt te spelen. Strategische zet van DB die ook weet dat klanten met een lopende getrouwheid tussen de 8 en 12 maanden toch blijven. Voor mij nog dikke 3 maanden wachten en dan inpakken en wegwezen.
Zit niets anders op dan de rit van 12 maanden uit te zitten om de getrouwheid niet kwijt te spelen. Strategische zet van DB die ook weet dat klanten met een lopende getrouwheid tussen de 8 en 12 maanden toch blijven. Voor mij nog dikke 3 maanden wachten en dan inpakken en wegwezen.
Voor mij nog 5 maand en wegwezen.peter schreef: Klote!

net dezelfde redenering , nog 5maanden en dan wegwezen
Ik MOET ook nog 4 maanden 'ZITTEN' maar dan ben ik weg en vrij.
Voor eens en ALTIJD !!
Prettig WE en geniet van de eerste lente zonnestralen ...die zijn gratis !
Voor eens en ALTIJD !!
Prettig WE en geniet van de eerste lente zonnestralen ...die zijn gratis !

bij mij ook nog 5 maanden en zwaai zwaai D-boeren!
zij gaan wel nog 2,25 +0,75 geven , de rest van de banken maar 2+0,50
Vraagje : 'gegarandeerd' die 2,25+0.75 ...ik denk dat je een tweede maal aan de steen stoot ... en waarom niet het wettelijke of het max toelaatbare : 2,25 + de 1/2 van 2,25 ipv 0.75.chukky2 schreef: zij gaan wel nog 2,25 +0,75 geven , de rest van de banken maar 2+0,50
Conclusie : Die Boeren kunnen den boom in !!!

Ja, iedereen zijn mening he .
Maar als het zo blijft gaat het toch binnekort overal hetzelfde zijn!
Maar als het zo blijft gaat het toch binnekort overal hetzelfde zijn!
chukky,
Nog een reden te meer dat je niet bij DB moet blijven als het overal hetzelfde is.
Je hebt nu de mogelijkheid om die heren een lesje te leren in zaken doen : een woord is een woord !
Nog een reden te meer dat je niet bij DB moet blijven als het overal hetzelfde is.
Je hebt nu de mogelijkheid om die heren een lesje te leren in zaken doen : een woord is een woord !