Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Deutsche bank: Het antwoord op de gegarandeerde rentevoeten !!!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
103 berichten
  • Pagina 7 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
centjessparen
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer centjessparen
Verstuur privébericht

Re: Deutsche bank: Het antwoord op de gegarandeerde rentevoeten !!!

• Citeer

Bericht door centjessparen » 25 juni 2009, 23:33

Wat raden jullie aan mijn geld van de db intensive komt vandaag vrij. Er werd hier altijd gemeld als je er een jaar bent en je recht hebt op je rente dan weg gaan bij db, waar dan beter naartoe?

peter
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer peter
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door peter » 25 juni 2009, 23:43

Niet noodzakelijk weg te gaan bij DB,wel een andere (nieuwere) spaarrekening nemen bij DB, bv e-saving account. De nieuwere spaarrekeningen bij DB bieden meestal wel voor een langere (in het gevan van DB 1 jaar) periode een hogere intrest.
Laatst gewijzigd door peter op 25 juni 2009, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Vike
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Vike
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vike » 26 juni 2009, 00:21

Mij vangen ze niet meer ,ik ben er ondertussen alleen nog voor hun gratis kaarten,

maar zeker niet voor hun spaarrekeningen,,

online bucht,,en slechte makelij van kaarten,

en die 1% op de zichtrekening is ook al maar  om mee te lachen

chukky2
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer chukky2
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door chukky2 » 26 juni 2009, 06:31

Vike schreef: Mij vangen ze niet meer ,ik ben er ondertussen alleen nog voor hun gratis kaarten,

maar zeker niet voor hun spaarrekeningen,,

online bucht,,en slechte makelij van kaarten,

en die 1% op de zichtrekening is ook al maar  om mee te lachen
En weten dat ze nog 4 op zicht gaven he

yezzer
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer yezzer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door yezzer » 22 juli 2009, 10:10

Wie heeft intussen recent ook al schriftelijk 'resultaat' ontvangen van de Bemiddelingsdienst (Ombudsman)?
Ik kreeg alvast hun uitgebreid advies toegestuurd (dat nota bene 4 bladzijden beslaat), uitgebracht door het Bemiddelingscollege Banken-Krediet-Beleggingen, welke op 14 juli jl. in hun zitting werd behandeld. Let wel, ze schrijven dat dit advies voor geen enkele partij bindend is..., maar vragen mij om binnen de 14 dagen mijn standpunt mede te delen.
Om de integriteit te bewaren ga ik de integrale tekst niet posten (de betrokkenen die eveneens klacht indienden zullen wellicht diezelfde uitgebreide toelichting via brief ontvangen), maar het besluit op mijn behandelde klacht komt erop neer dat de klacht van de verzoeker ontvankelijk verklaard is, en gedeeltelijk gegrond.
"Het Bemiddelingscollege verzoekt de bank om naar een voorstel van oplossing te zoeken om de door haar aangegane verbintenissen inzake rendement na te leven" 
De bank zal deze brief dus ongetwijfeld ook gekregen hebben, en ik ga hun alvast vragen om hun reactie of standpunt hierop kenbaar te maken.
Misschien kunnen we dit met gebundelde krachten doen, vandaar de vraag wie ook dergelijke brief heeft ontvangen.
Laatst gewijzigd door yezzer op 22 juli 2009, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

david78
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer david78
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door david78 » 22 juli 2009, 11:44

Ik heb een DB intensiv plus spaarrekening. Wat die nu nog opbrengt is me een raadsel. Op 18 oktober komt de rekening vrij. Kan ik mijn DBmax kosteloos behouden als ik geen enkele spaarrekening meer heb bij DB. DB doet er zelf heel vaag over en spreekt steeds over een vereist bedrag van 1000 euro? Weet iemand meer?

yezzer
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer yezzer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door yezzer » 22 juli 2009, 11:55

dcm78 schreef: Ik heb een DB intensiv plus spaarrekening. Wat die nu nog opbrengt is me een raadsel. Op 18 oktober komt de rekening vrij. Kan ik mijn DBmax kosteloos behouden als ik geen enkele spaarrekening meer heb bij DB. DB doet er zelf heel vaag over en spreekt steeds over een vereist bedrag van 1000 euro? Weet iemand meer?
opbrengst Db intensiv plus is wellicht nu 2+0,5 denk ik
http://www.deutschebank.be/nl/pdf/Tarie ... voeten.pdf
kan je nalezen in volgende thread:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
op de andere vraag weet ik niet direct een antwoord, maar dat zou ik naderhand eens 'uittesten' na 18/10 als u de DB Intensiv plus hebt afgesloten...
Laatst gewijzigd door yezzer op 22 juli 2009, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

david78
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer david78
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door david78 » 24 juli 2009, 18:00

chukky2 schreef: db m@x
Technische Fiche
(voor cliënten die vóór 01/01/2009 intekenden op db m@x)

Spaarrekening

db Intensiv Plus
De db Intensiv Plus rekening is een gedefiscaliseerde spaarrekening, gereglementeerd door de bepalingen van artikel 21,5° van het Wetboek Inkomstenbelasting en van artikel 2 van het koninklijk besluit van 27 augustus 1993 tot uitvoering van bovenvermeld wetboek.

Munt: EUR

Basisrente

Gebruikelijke voorwaarden: 2,25% per jaar
Voorwaarden voor stortingen vanaf 22/01/2009 : 3% per jaar.1,2

Aangroeipremie: niet van toepassing

Getrouwheidspremie

Gebruikelijke voorwaarden: 0,75% per jaar
Voorwaarden voor stortingen vanaf 22/01/2009: 1% per jaar.1,2

Roerende voorheffing: 15%

Volgens de huidige fiscale wetgeving betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen, is de eerste schijf van 1.730 euro aan interesten vrijgesteld van roerende voorheffing en dit voor natuurlijke personen met woonplaats in België. Deze vrijstelling is van toepassing per jaar en per belastingplichtige. Rekeningen op naam van gehuwden of wettelijk samenwonenden genieten van een dubbele vrijstelling (3.460 euro aan interesten). Elk bedrag aan interesten dat de vrijgestelde schijf per belastingplichtige overschrijdt en waarop geen roerende voorheffing werd ingehouden, moet door de belastingplichtige aangegeven worden in zijn jaarlijkse belastingaangifte. Indien de belastingplichtige bijvoorbeeld houder is van verschillende (individuele of gemeenschappelijke) spaarrekeningen, al dan niet aangehouden bij eenzelfde bank, moet hij de gecumuleerde interesten boven de vrijgestelde schijf van 1.730 euro aan interesten, opnemen in zijn aangifte.

Tenzij anders vermeld zijn de rentevoeten niet gegarandeerd.
De rentevoeten en premies (zelfs de gegarandeerde) kunnen nooit hoger zijn dan de wettelijk toegelaten rentevoeten en premies. De bank behoudt zich het recht voor om de voorwaarden van toepassing op de db Intensiv Plus rekeningen, inclusief de rentevoeten en premies (zelfs de gegarandeerde), te wijzigen indien de reglementering betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen wordt gewijzigd.

Kosten :
Beheerskosten : gratis
Afsluitkosten : gratis
Portkosten : gratis indien trimestrieel rekeninguittreksel zoniet posttarief zending + 0,10 EUR (alle bestemmingen)

Zichtrekening (db E-account)
Munt: EUR

Creditrente
Jaarlijkse rente voet: 3%
Periodiciteit: driemaandelijks
Minimumbedrag: nvt (geen niet-vergoede schijf)
Roerende voorheffing: 15%

Debetrente
Jaarlijkse rentevoet: 7,77%
Niet-toegelaten overschrijding: 8,547%
Financiële reserve
Kredietfaciliteit van de debetkaart: 1.249 EUR
Kredietlijn: op aanvraag
JKP (jaarlijks kostenpercentage): 8% (niet)-terugkerende kosten van het krediet: geen

Kosten
Beheerskosten: gratis
Afsluitkosten: gratis
Portkosten (indien driemaandelijks): gratis
Zegelrecht: ten laste van de bank

Verzekering op rekening 'overlijden door ongeval' facultatief: 3 euro per jaar per rekening

Kaarten
db Titanium Card: gratis
Bijkomende db Titanium Card: gratis
Bancontact card (met Maestro & Proton): gratis
Bijkomende Bancontact card: gratis
Verzekering fraude: franchise 150 euro

Geldafhaling

Met Bancontact: gratis indien afhaling in euro in de Europese Unie, anders 2,50 EUR. (Wisselprovisie 1,50% indien afhaling in een land dat niet deelneemt aan de euro)
Met db Titanium Card: indien afhaling in euro in de Europese Unie 1% (min 3 EUR, max 5 EUR), anders 1,50% (min 3 EUR, max 18 EUR). Wisselprovisie 1,50% indien afhaling in een land dat niet deelneemt aan de euro.

Online Banking
Abonnement Online Banking: gratis

Jaarlijkse bijdrage: gratis

1 Stortingen vanaf 02/07/2007 t.e.m. 31/12/2007 : basisrente 3,50% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd t.e.m. 01/07/2008. Vanaf 02/07/2008 zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 01/01/2008 t.e.m. 21/04/2008 : basisrente 3% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de dag van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 22/04/2008 tot en met 15/06/2008 : basisrente 4% per jaar, getrouwheidspremie 0,50% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de dag van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 16/06/2008 tot en met 04/08/2008: basisrente 4% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de dag van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 05/08/2008 t.e.m. 17/11/2008 : basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de datum van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 18/11/2008 t.e.m 31/12/2008 : basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd t.e.m 31/03/2009. Vanaf 01/04/2009 zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Stortingen vanaf 01/01/2009 t.e.m. 21/01/2009 : basisrente 3% per jaar, getrouwheidspremie 1,50% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd t.e.m. 31/03/2009. Vanaf 01/04/2009 zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.

2Rentevoeten gegarandeerd t.e.m. 31/03/2009. Vanaf 01/04/2009 zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing.
Voorwaarden van kracht op 22/01/2009 en onder voorbehoud van wijzigingen. Om te genieten van dit gratis aanbod, dient een cliënt bij de opening over een vermogen van minimum 1.000 euro bij Deutsche Bank te beschikken. Dit aanbod is niet toegankelijk voor minderjarigen.
In zie door de bomen het bos niet meer bij Deutsche Bank. Steeds heb ik er het vertrouwen in gehad dat de bank die rentes wel juist uitrekent, al had ik in december al vragen over de werking bij DB (wat ik nooit eerder bij een fin. instelling had). Nu ik vanalles les over DB wil ik toch maar mijn rekening in het oog houden.

Ik heb een DB Intensiv Plus waar op 18-10 een eenmalige storting op gedaan werd. Ik lees hierboven: "Stortingen vanaf 05/08/2008 t.e.m. 17/11/2008 : basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de datum van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing." Dus als ik het goed versta:
(1) De getrouwheidspremie bedraagt 1% vanaf 18-10 tot 31-03-2009 en vervalt voor de rest van de looptijd naar 0,5%. Die 1% is dus niet gegarandeerd? DB zelf vragen levert enkel een antwoord 'rond te pot draaien' op.
(2) De basisrente is 4,25 tot 1-1-2009; dan 3 tot eind maart en uiteindelijk nog 2%?

Klopt dat? Of bleef die 4,25% doorlopen tot 31-3-2009? DB speelt/speelde immers steeds met de term 'stortingen', dus hebben andere bedragen/stortingen een andere renteberekening. Ik denk wel dat DB dalingen van de rentevoet naar beneden voor iedereen meerekende, maar een stijging van de rentevoet naar boven zullen ze enkel voor nieuwe stortingen voorbehouden hebben? Slim gespeeld...

yezzer
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer yezzer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door yezzer » 25 juli 2009, 10:13

dcm78 schreef: In zie door de bomen het bos niet meer bij Deutsche Bank. Steeds heb ik er het vertrouwen in gehad dat de bank die rentes wel juist uitrekent, al had ik in december al vragen over de werking bij DB (wat ik nooit eerder bij een fin. instelling had). Nu ik vanalles les over DB wil ik toch maar mijn rekening in het oog houden.

Ik heb een DB Intensiv Plus waar op 18-10 een eenmalige storting op gedaan werd. Ik lees hierboven: "Stortingen vanaf 05/08/2008 t.e.m. 17/11/2008 : basisrente 4,25% per jaar, getrouwheidspremie 1% per jaar. Rentevoeten gegarandeerd gedurende 12 maanden vanaf de datum van de storting. Na deze periode zijn de gebruikelijke voorwaarden die op die datum in voege zijn automatisch van toepassing." Dus als ik het goed versta:
(1) De getrouwheidspremie bedraagt 1% vanaf 18-10 tot 31-03-2009 en vervalt voor de rest van de looptijd naar 0,5%. Die 1% is dus niet gegarandeerd? DB zelf vragen levert enkel een antwoord 'rond te pot draaien' op.
(2) De basisrente is 4,25 tot 1-1-2009; dan 3 tot eind maart en uiteindelijk nog 2%?

Klopt dat? Of bleef die 4,25% doorlopen tot 31-3-2009? DB speelt/speelde immers steeds met de term 'stortingen', dus hebben andere bedragen/stortingen een andere renteberekening. Ik denk wel dat DB dalingen van de rentevoet naar beneden voor iedereen meerekende, maar een stijging van de rentevoet naar boven zullen ze enkel voor nieuwe stortingen voorbehouden hebben? Slim gespeeld...
dat is o.a. een reden geweest dat meerdere mensen een klacht indienden bij de ombudsdienst, lees hiervoor ook deze thread:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl

na het verlof zult u wellicht de reacties hier zien op toestromen, dus hou deze en andere threads alvast maar in de gaten
trouwens, ik vind dat het absoluut nog niet te laat is om nu ook nog een klacht te formuleren hoor!
Laatst gewijzigd door yezzer op 25 juli 2009, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 25 juli 2009, 11:50

Die verschillende intresten zijn bij vele banken nog steeds een soep. Bij DB is het probleem dat zij hun intrest garandeerden gedurende 1 jaar en zich  door die gewijzigde wetgeving niet konden/wilden houden aan die belofte. Het kwam hen natuurlijk goed uit.

Naar mijn aanvoelen hebben er maar een beperkt aantal mensen een klacht ingediend.
Ben eens benieuwd of DB ook de intresten vrijwillig gaat bijbetalen  aan mensen die geen klacht hebben ingediend.DB die op tv altijd de grote verdediger van de kleine spaarder is.

Ik vraag mij trouwens af hoelang je mag wachten om een eventuele klacht in te dienen.

Ik denk dat het maximum dat uit de brand kan gesleept worden 3 +1 % is , wat toch nog altijd de moeit waard is.

Stier
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Stier
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stier » 25 juli 2009, 12:00

paul schreef: Ik denk dat het maximum dat uit de brand kan gesleept worden 3 +1 % is , wat toch nog altijd de moeit waard is.
Ik heb zelf geen DB intensive + rekening.  Uiteindelijk kan je niet minder verwachten dat Deutsche Bank een volledige compensatie geeft zodat je een netto-rendement hebt van 4%+1% of 4.25%+1% voor alle stortingen die je hebt gedaan in de promotie-periode van 12 maanden gegarandeerde rentevoeten.

Hoe ze het oplossen is totaal het probleem van de klanten niet.  DB heeft geen enkele wettelijke beperking om de klanten het beloofde rendement te geven.

Bovendien is het aangewezen dat DB als commerciële geste een extra toegeving doet naar haar klanten toe.  Het is niet normaal dat je een procedureslag moet voeren om te krijgen wat er tijdens een promotiecampagne is beloofd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]

yezzer
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer yezzer
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door yezzer » 25 juli 2009, 13:24

paul schreef: Ik denk dat het maximum dat uit de brand kan gesleept worden 3 +1 % is , wat toch nog altijd de moeit waard is.
ben daar zeker niet mee akkoord en ik volg de redenering van Stier:
Stier schreef:
 Uiteindelijk kan je niet minder verwachten dat Deutsche Bank een volledige compensatie geeft zodat je een netto-rendement hebt van 4%+1% of 4.25%+1% voor alle stortingen die je hebt gedaan in de promotie-periode van 12 maanden gegarandeerde rentevoeten.
Hoe ze het oplossen is totaal het probleem van de klanten niet.  DB heeft geen enkele wettelijke beperking om de klanten het beloofde rendement te geven.

../...  Het is niet normaal dat je een procedureslag moet voeren om te krijgen wat er tijdens een promotiecampagne is beloofd.
die tendens en zelfde redenering wordt immers duidelijk als je de beslissing van Het College (Ombudsdienst) leest, en het is in die optiek dat de bank ook zal moeten zwichten, desnoods via gerechterlijke weg.
in die mate liet ik hen dat omzeggens onlangs al verstaand.
ik wil mij zeker niet boven de wet stellen, maar als er schriftelijke waarborgen gegeven zijn, dan moeten die uitgevoerd worden.
de bank kan immers perfect legaal en wettelijk een oplossing of scenario bedenken of uitdokteren waarbij de klant krijgt waarop hij recht heeft.
een voorbeeeld o.a. is een termijnrekening die hetzelfde netto rendement biedt.
wordt zeker vervolgd...

waterboy
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer waterboy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door waterboy » 25 juli 2009, 17:32

Citibank heeft op de safe plusrekening na 1 april  3% basis premie en 1% getrouwheidpremie gegeven.

(Promotie november 2008  gedurende 6 maanden 4,25 basis +1 % aangroeipremie)

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

103 berichten
  • Pagina 7 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy