Deutsche bank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Deutsche bank
De 1.000 EUR zijn maar nodig bij het openen van de rekeningen.
In de huidige MAX aanbod is de e-spaar in de bundel.
Mijn DB rekeningen zijn slapend (begrijp dat ze op NUL staan en voorlopig geen beweging als colere
over de "gewaarborgde intresten") doch heb ik nog altijd mijn kaarten. 
Als je je kaart gebruikt moet je toch je rekening bevoorraden
Als de rente hersteld zal ik misschien overwegen om mijn DB (zicht)rekening te gebruiken, maar 1% weegt niet op tegen de nadelen
In de huidige MAX aanbod is de e-spaar in de bundel.
Mijn DB rekeningen zijn slapend (begrijp dat ze op NUL staan en voorlopig geen beweging als colere
Als je je kaart gebruikt moet je toch je rekening bevoorraden
Als de rente hersteld zal ik misschien overwegen om mijn DB (zicht)rekening te gebruiken, maar 1% weegt niet op tegen de nadelen
Bedankt voor al jullie reacties!
Ik vind de reacties toch al bij al positief. Voor mij zou het een bank zijn waar ik vooral de spaarrekening gebruik.
Dat de verrichtingen dus iets trager zijn kan ik wel mee leven. Het gaat maar om een beperkt aantal verrichtingen. Idem voor de 3-maandelijkse afschriften.
Mijn DB M@x aanvraag is op de post.
Ik vind de reacties toch al bij al positief. Voor mij zou het een bank zijn waar ik vooral de spaarrekening gebruik.
Dat de verrichtingen dus iets trager zijn kan ik wel mee leven. Het gaat maar om een beperkt aantal verrichtingen. Idem voor de 3-maandelijkse afschriften.
Mijn DB M@x aanvraag is op de post.
Met de print functie kan je uw afschriften trouwens ook in PDF downloaden.
Ik ben alleszins zeer tevreden van DB, hun Online Banking kan idd wel beter maar de toevoeging van dit weekend doet toch al veel. Overschrijvingen duren toch niet zo lang vind ik, ze worden gewoon niet meteen weergegeven.
De Mastercard is nog het leukste. Ik betaal zo goed als alles ermee, zo krijg je toch nog wat extra intrest (ik schrijf de 25ste het geld over van mijn spaar- naar mijn zichtrekening, de 28ste gaat het er meestal af).
Ik ben alleszins zeer tevreden van DB, hun Online Banking kan idd wel beter maar de toevoeging van dit weekend doet toch al veel. Overschrijvingen duren toch niet zo lang vind ik, ze worden gewoon niet meteen weergegeven.
De Mastercard is nog het leukste. Ik betaal zo goed als alles ermee, zo krijg je toch nog wat extra intrest (ik schrijf de 25ste het geld over van mijn spaar- naar mijn zichtrekening, de 28ste gaat het er meestal af).
Ik heb gisteren mij Code Card ontvangen en mijn rekeningnummers, exact 1 week na het opsturen van mijn aanvraagformulier.
Ik heb dus zelfs geen 1000 EUR moeten overschrijven.
Dit zal vermoedelijk komen omdat ik geen Bancontact of Kredietkaart heb aangevraagd denk ik...
Dit zal vermoedelijk komen omdat ik geen Bancontact of Kredietkaart heb aangevraagd denk ik...
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Dus jij hebt enkel de spaarrekening?Bart schreef: Ik heb gisteren mij Code Card ontvangen en mijn rekeningnummers, exact 1 week na het opsturen van mijn aanvraagformulier.
Ja, een spaarrekening en een zichtrekening.
De zichtrekening heb ik nodig om over te schrijven van Deutsche Bank naar een andere rekening. Je kan enkel maar overschrijvingen van de spaarrekening naar de zichtrekening, en niet naar een externe rekening.
Bij de aanvraag van het DB M@x pakket heb je standaard:
Internetbankieren
Zichtrekening
Spaarrekening
3-maandelijkse uittreksels (= gratis)
en kan je optioneel kiezen voor
Rekening verzekering
Bancontactkaart
Kredietkaart
De zichtrekening heb ik nodig om over te schrijven van Deutsche Bank naar een andere rekening. Je kan enkel maar overschrijvingen van de spaarrekening naar de zichtrekening, en niet naar een externe rekening.
Bij de aanvraag van het DB M@x pakket heb je standaard:
Internetbankieren
Zichtrekening
Spaarrekening
3-maandelijkse uittreksels (= gratis)
en kan je optioneel kiezen voor
Rekening verzekering
Bancontactkaart
Kredietkaart
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Indien je geen kaarten wenst, moet je idd geen 1.000 euro storten, is enkel voor mastercard.Bart schreef: Ik heb gisteren mij Code Card ontvangen en mijn rekeningnummers, exact 1 week na het opsturen van mijn aanvraagformulier.
Zelf heb ik mij daarnet ook geregistreerd
Voornamelijk voor de spaarrekening, maar heb ook de kaarten erbij genomen. Als reservekaart van mijn argentarekening.
Jawadde001,
Je moet wel een overschrijving doen naar de één van de rekeningen (spaar of zicht) om de rekeningen zelf te activeren.
Ik heb daar net voor gebeld naar de klantendienst.
Je moet wel een overschrijving doen naar de één van de rekeningen (spaar of zicht) om de rekeningen zelf te activeren.
Ik heb daar net voor gebeld naar de klantendienst.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ja klopt, maar er is geen minimumbedrag vereist, 1 euro mag dus ook 
Waarom heb jij trouwens die kaarten niet aangevraagd? Is toch handig als reservekaart?
Persoonlijk ga ik de komende weken eens goed bekijken hoe goed of slecht DB nu precies werkt indien je het frequent gebruikt. Indien tevreden ga ik hen gebruiken als primaire bank en Argenta meer als tussenbank, doorsluisbank, of hoe je het ook noemen wil.
Waarom heb jij trouwens die kaarten niet aangevraagd? Is toch handig als reservekaart?
Persoonlijk ga ik de komende weken eens goed bekijken hoe goed of slecht DB nu precies werkt indien je het frequent gebruikt. Indien tevreden ga ik hen gebruiken als primaire bank en Argenta meer als tussenbank, doorsluisbank, of hoe je het ook noemen wil.
Gewoon, omdat ik er geen behoefte aan heb.
Ik heb al 5 jaren enkel Argenta als hoofdbank, en ik zie niet direct het nut ik waarom ik kaarten bij een tweede bank zou aanvragen.
Als ik deze de afgelopen 5 jaar zou gehad hebben, ging ik deze toch nooit moeten gebruiken.
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn Argentakaarten.
Argenta blijft mijn hoofdbank, en DB heb ik geopend als 'spaar'bank.
Zij geven momenteel een vrij hoge rente op hun spaarrekening, en hebben een goede rating.
Ik heb al 5 jaren enkel Argenta als hoofdbank, en ik zie niet direct het nut ik waarom ik kaarten bij een tweede bank zou aanvragen.
Als ik deze de afgelopen 5 jaar zou gehad hebben, ging ik deze toch nooit moeten gebruiken.
Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn Argentakaarten.
Argenta blijft mijn hoofdbank, en DB heb ik geopend als 'spaar'bank.
Zij geven momenteel een vrij hoge rente op hun spaarrekening, en hebben een goede rating.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Uhu, heb er ook geen behoefte aan eigenlijk. Net als jij doe ik dit ook als spaarbank, maar vind de rente op de zichtreking wel aantrekkelijk net als de kredietkaart.
De tijd zal het dus uitwijzen of argenta mijn hoofdbank wordt en DB mijn spaarbank of omgekeerd
De tijd zal het dus uitwijzen of argenta mijn hoofdbank wordt en DB mijn spaarbank of omgekeerd
Voor die 1% op de zichtrekening doe ik het niet.
Veel geld staat er al niet op een zichtrekening, trek daar nog 15% RV af.
Dan kom je nog netto op 0,85% rente.
Ik verkies dan toch wel Argenta. Dit kantoor is dichtbij, mij DB kantoor ligt op meer dan 30 km.
Plus: "belangrijk" nadeel. Het internetbankieren van DB zou traag zijn. Dus ik vermoed dat als "hoofd"bank DB niet op kan tegen Argenta.
Nu, da's mijn visie. Laat me maar weten als je me kan overtuigen, ik kijk er naar uit

Veel geld staat er al niet op een zichtrekening, trek daar nog 15% RV af.
Dan kom je nog netto op 0,85% rente.
Ik verkies dan toch wel Argenta. Dit kantoor is dichtbij, mij DB kantoor ligt op meer dan 30 km.
Plus: "belangrijk" nadeel. Het internetbankieren van DB zou traag zijn. Dus ik vermoed dat als "hoofd"bank DB niet op kan tegen Argenta.
Nu, da's mijn visie. Laat me maar weten als je me kan overtuigen, ik kijk er naar uit
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Van argenta wordt toch ook gezegd dat het traag is 
Een nadeel van jouw pakket is dat het een hele poos kan duren voor je geld van je spaarrekening tot bij argenta komt. Eén dag om naar de zichtrekening te sturen en dan nog 3(?) dagen voor de overschrijving zelf.
Op die manier duurt het bijna een week voor je aan je geld kan...
Een nadeel van jouw pakket is dat het een hele poos kan duren voor je geld van je spaarrekening tot bij argenta komt. Eén dag om naar de zichtrekening te sturen en dan nog 3(?) dagen voor de overschrijving zelf.
Op die manier duurt het bijna een week voor je aan je geld kan...
Als het echt brandt, en ik heb mijn geld onmiddellijk nodig (maar hoeveel keer zal dat gebeuren?) kan ik nog altijd in m'n auto springen en erom gaan.
Nu maandag zet ik een som over van Argenta naar DB.
Ben eens benieuwd wanneer het bij DB zal staan. Ik doe de transfert precies om maandag om het week-end niet mee te tellen.
Zelfs eens kijken hoe traag traag is
Nu maandag zet ik een som over van Argenta naar DB.
Ben eens benieuwd wanneer het bij DB zal staan. Ik doe de transfert precies om maandag om het week-end niet mee te tellen.
Zelfs eens kijken hoe traag traag is