Digipass ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Digipass ING
Beste Krikke verkeerde Quote van mij.
Hier staat toch te lezen dat, als de batterij leeg is binnen de twee jaar, ze het toestel gratis bezorgen? Of interpreteer ik dit zo verkeerd?
Hier staat toch te lezen dat, als de batterij leeg is binnen de twee jaar, ze het toestel gratis bezorgen? Of interpreteer ik dit zo verkeerd?
Is de batterij van uw ING Card Reader leeg?
Als de garantie van uw ING Card Reader nog geldig is (2 jaar), kunt u hem gratis laten vervangen in uw ING-kantoor. Uw nieuwe ING Card Reader zal snel thuisbezorgd worden.
Bedankt voor de tip!Bartd schreef:Bestellen bij dealextreme.Fredjes schreef:Het wordt op de duur nogal prijzig om met een card reader te werken als je elk jaar nieuwe batterijen moet steken.
voor 10 stuks: ca 1.5 euro inclusief levering (duurt wel een 2-tal weken)
http://dx.com/p/suncom-1-55v-ag13-lr44- ... ack-136854" onclick="window.open(this.href);return false;
50 stuks : ca 3 euro
http://dx.com/p/cell-battery-ag13-lr44-50-pack-60" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is wel een beetje de wereld op zijn kop, ze verplichten ons te switchen naar het systeem card readers ( key files zijn stopgezet, ik heb daar zelf nooit problemen mee gehad, veel flexibeler). En dan betalen omdat hun hardware geen 5 of 10 jaar kan meegaan (er zijn bv rsa tokens die perfect 5 jaar blijven werken). Ik denk niet dat ik die 25 euro ooit ga betalen, ik hoop wel dat ze dat op klant per klant gaan bekijken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Mss eens proberen met te dreigen alles weg te halen bij ing als je geen nieuwe digipass gratis krijgt.
Zou dat niet helpen?
Zou dat niet helpen?
neem me ni kwalijk, maar voor een stom batterijke van 10 euro; kunde gulle nogal ne zever maken zeg, is het einde van de wereld ni zene. man man man. 10 euro
Zou de kaartlezer van recordbank (dochter van ING) niet op de zelfde manier werken ?
Anders kan je een gratis rekening openen bij recordbank en die kaartlezer gebruiken .
Anders kan je een gratis rekening openen bij recordbank en die kaartlezer gebruiken .
-
- Newbie
- Contacteer:
Batterijen van een digipass (Vasco) kunnen niet vervangen worden, maar gaan wel 5 à 7 jaar mee. En bij de meeste banken : gratis vervanging van digipass.
De batterijen van kaartlezers (ING Gemalto) kunnen blijkbaar wel vervangen worden, maar als de levensduur slechts 2 jaar of zo is???
Tja, ING en Recordbank zijn idd overgestapt van digipass naar kaartlezer. Dat ze voor de vervanging van de kaartlezer 25 EUR vragen, is zeker geen goede zaak. Het imago van 'gratis' bank verdwijnt daarmee naar de prullenbak.
De batterijen van kaartlezers (ING Gemalto) kunnen blijkbaar wel vervangen worden, maar als de levensduur slechts 2 jaar of zo is???
Tja, ING en Recordbank zijn idd overgestapt van digipass naar kaartlezer. Dat ze voor de vervanging van de kaartlezer 25 EUR vragen, is zeker geen goede zaak. Het imago van 'gratis' bank verdwijnt daarmee naar de prullenbak.
't is het principe, wat wordt het als je frequenter gaat bankieren? Elk jaar 10 euro aan batterijen? Om hun werk over te nemen.ludo schreef:neem me ni kwalijk, maar voor een stom batterijke van 10 euro; kunde gulle nogal ne zever maken zeg, is het einde van de wereld ni zene. man man man. 10 euro
Kan ik de cardreader van iemand anders gebruiken of lukt dit niet?
Kan ik deze van iemand anders inruilen en voor mijzelf een nieuwe aanvragen of controleren ze dit door een serienummer?
Kan ik gewoon deze van argenta gebruiken voor mijn ing verrichtingen?
Kan ik deze van iemand anders inruilen en voor mijzelf een nieuwe aanvragen of controleren ze dit door een serienummer?
Kan ik gewoon deze van argenta gebruiken voor mijn ing verrichtingen?
Die van Fortis zijn uitwisselbaar.
Normaal gezien tussen banken ook. De chips worden niet gepersonaliseerd per bank.
Dat zou nogal duur uitvallen. Probeer en je weet het
Normaal gezien tussen banken ook. De chips worden niet gepersonaliseerd per bank.
Dat zou nogal duur uitvallen. Probeer en je weet het
Ja, dat kan, met de kaartlezers van Argenta, KBC, ...movado schreef:Kan ik gewoon deze van argenta gebruiken voor mijn ing verrichtingen?
Voor inloggen: M1, en de challenge leeg laten (ok drukken) + pincode ingeven.
Om te signen: M2, pincode ingeven + challenge invullen in data 1 + data 2 leeg laten.
Volgens mij is de card reader van ING specifiek, en kan je de andere kaartlezer van BNP - of argenta niet gebruiken.
ludo schreef:Je kaartlezer is niet stuk, enkel de zelf vervangbare battery is leeg.. Maar niemand belet je om te proberen daar garantie voor in te roepen natuurlijk, en vermoedelijk zullen ze je wel een nieuwe opsturen binnen dag of 10, je zal nieuwe codes moeten invoeren etc. vraag is dan natuurlijk hoe lang je nieuwe kaartlezer dan meegaat. Misschien sneller gesteld met minder zever om 4 batteryen zelf te kopen, en voor jezelf uit te maken of je al dan niet 10 euro wil besteden.. of misschien een alternatieve battery kopen.
About LR44
LR44 is an alkaline 1.5 V battery. The most common equivalent batteries are:( iets goekoper,gaat minder lang mee)
AG13
L1154
LR1154
157
Silver Oxide Equivalent Batteries( iets duurder,gaat langer mee )
LR44 can be also be replaced with a silver oxide battery. The most common silver oxide equivalents are:
SR44
SR44SW
Je hoeft ze niet meteen alle 4 te vervangen,meestal is er maar eentje bij die geen 1.5 V meer is,gebruik een multimeter om na te kijken
303
357
Je kan ook een tweede gratis Lion Account openen. Je mag er daar meer dan 1 van hebben. Ik heb er zelf 2 die allebei gratis zijn, dus .. Zeker weten !monte schreef:Zou de kaartlezer van recordbank (dochter van ING) niet op de zelfde manier werken ?
Op die tweede rekening heb ik ook een gratis kaartlezer gekregen. Die ligt al jaren in de schuif omdat in de praktijk de tweede rekening ook gekoppeld is aan de kaart van de eerste. Daardoor gebruik ik alleen de kaart van de eerste rekening voor Homebank.
In de praktijk al geprobeerd .. en als je weet welke knopjes je moet gebruiken (hierboven uitgelegd), kan je wel degelijk een kaartlezer van een andere bank gebruiken om mee te thuisbankieren.
Ik ben niet heel erg voorstander van Keytrade maar hun online systeem heeft voordelen : je kan er (tegen betaling wel) een sms laten sturen als je je bankding (geen kaartlezer daar) niet kan vinden, als je hem niet bij je hebt, als je in het buitenland zit en het ding niet me hebt, als je apparaatje stuk is, etc..
Goed idee van Keytrade wel. Alleen jammer dat hun online bankieren-systeem wat achterop hinkt.
Enjoy !