Dossierkosten herfinanciering
TIP
-
texarcanaa
- Newbie

- Contacteer:
Dossierkosten herfinanciering
Beste,
Onlangs heb ik bij mijn bank voor mijn huidige lening een andere rentevoet onderhandeld, alsook de looptijd laten inkorten.
Ikzelf versta dit als een herfinanciëring van mijn lening. Hiervoor heb ik €500 dossierkosten moeten betalen.
Nu ben ik toevallig op volgend artikel gestoten:
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ceerd.html
Aangezien ik destijds iets van een €400 dossierkosten heb betaald, zou dit nu eigenlijk €200 moeten zijn ipv €500, of ben ik mis? Wat verstaat men eigenlijk onder "herfinanciëring"?
Ik zie ook dat door mijn herfinanciëring het hypothecair kredietnummer is gewijzigd naar een nieuw hypothecair kredietnummer (zodat dit voor mij overkomt als een nieuw hypothecair krediet). Is dit een manier van de banken om zo die regels te omzeilen?
Als iemand dit zou kunnen verduidelijken
Onlangs heb ik bij mijn bank voor mijn huidige lening een andere rentevoet onderhandeld, alsook de looptijd laten inkorten.
Ikzelf versta dit als een herfinanciëring van mijn lening. Hiervoor heb ik €500 dossierkosten moeten betalen.
Nu ben ik toevallig op volgend artikel gestoten:
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... ceerd.html
Aangezien ik destijds iets van een €400 dossierkosten heb betaald, zou dit nu eigenlijk €200 moeten zijn ipv €500, of ben ik mis? Wat verstaat men eigenlijk onder "herfinanciëring"?
Ik zie ook dat door mijn herfinanciëring het hypothecair kredietnummer is gewijzigd naar een nieuw hypothecair kredietnummer (zodat dit voor mij overkomt als een nieuw hypothecair krediet). Is dit een manier van de banken om zo die regels te omzeilen?
Als iemand dit zou kunnen verduidelijken
Re: Dossierkosten herfinanciering
Ik zit in hetzelfde geval. Normaal 500€ maar 100€ wordt betaald door filiaal. Betreft ook heropname hypothecair krediet. Heb de papieren nog niet onder ogen gehad want ze zijn nog niet klaar maar ze spraken wel over een ander dossier? Ben ook benieuwd naar eventuele verduidelijking
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.