Duurtijd overschrijving
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd overschrijving
Heeft er nog iemand zin om een testje te doen met ARGENTA ?
Overschrijving naar een aantal andere banken om de snelheid te zien en testen ... ?
Brandend actueel op dit moment, alles wat met het appeltje uit Berchem te maken heeft !
Of iemand die wil testen of een overschrijving met Keytrade die uitgevoerd wordt in de vroege ochtend nog dezelfde dag bij eender welke andere bank binnenkomt ?
Overschrijving naar een aantal andere banken om de snelheid te zien en testen ... ?
Brandend actueel op dit moment, alles wat met het appeltje uit Berchem te maken heeft !
Of iemand die wil testen of een overschrijving met Keytrade die uitgevoerd wordt in de vroege ochtend nog dezelfde dag bij eender welke andere bank binnenkomt ?
Zaterdag gedaan : Overschrijving van Argenta naar Me12. Juist nagekeken, en het geld stond er al (we zijn maandag).
Onlangs gedaan : Overschrijving 's avonds van MoneYou naar Keytrade (tegenrekening). Rond 10-11u gekeken, het geld was toegekomen en onmiddellijk overgeschreven naar ik dacht MeDerect. 's Avonds was het geld daar beschikbaar.
Onlangs gedaan : Overschrijving 's avonds van MoneYou naar Keytrade (tegenrekening). Rond 10-11u gekeken, het geld was toegekomen en onmiddellijk overgeschreven naar ik dacht MeDerect. 's Avonds was het geld daar beschikbaar.
Ook al gezien dat Moneyou in combinatie met verschillende banken zeer snel overschrijft..
Die doen al aan flitsoverschrijvingen of behandelen elke overschrijving als dringend..
Voor bedrijven bestaat dat systeem al blijkbaar en niet alleen bij ING.
Bv van een zakelijke rekening van Fortis krijg ik regelmatig geld gestort, arriveert in dat geval ook dezelfde dag. Van mijn eigen BNP rekening (Hello = gratis en privé rekening) lukt dat niet zo snel naar een andere bank.
Die doen al aan flitsoverschrijvingen of behandelen elke overschrijving als dringend..
Voor bedrijven bestaat dat systeem al blijkbaar en niet alleen bij ING.
Bv van een zakelijke rekening van Fortis krijg ik regelmatig geld gestort, arriveert in dat geval ook dezelfde dag. Van mijn eigen BNP rekening (Hello = gratis en privé rekening) lukt dat niet zo snel naar een andere bank.
Ik heb op mijn zichtrekening bij DB een doorlopende opdracht om iedere 15de van de maand 500 euro over te schrijven naar mijn saving plan rekening bij DB. Daarom zorg ik er iedere maand tijdig voor dat dit bedrag op mijn zichtrekening bij DB staat door overschrijvingen van andere banken. Welnu deze maand deed ik op 9 mei, net voor de feestdag, een overschrijving vanuit mijn medirect rekening en vanuit mijn keytrade rekening. Het bedrag vanuit mijn keytrade rekening stond vrijdag reeds op mijn DB-zichtrekening, maar het bedrag vanuit mijn keytraderekening is de middag op maandag 14 mei nog steeds niet zichtbaar op mijn DB-zichtrekenning. Dit maar om aan te geven dat het bij Keytrade blijkbaar zeer traag gaat Waarom duurt dit bij Keytrade zo lang terwijl dat vanuit andere banken reeds de volgende bankwerkdag op de rekening bij de andere bank staat?
Ik denk dat je bedoelt dat MEdirect er snel op stond en de storting van Keytrade later ?
Tussen 16 en 18 uur deze namiddag zal er nog eens een update zijn. Kijk het dan nog eens na.. Het kan nog tot morgen duren ook.
Ik heb de 9de en de 11de geld overgeschreven van keytrade naar hello bank.
De verrichtingen zijn zichtbaar op keytrade, met valutadatum 9 & 11.
Op Hello Bank echter nog niets te bespeuren van dit geld. Duurt lang. Of dat aan keytrade ligt, of Hello bank, geen idee.
De feestdag (de 10de) zal wel de oorzaak zijn zeker.
De verrichtingen zijn zichtbaar op keytrade, met valutadatum 9 & 11.
Op Hello Bank echter nog niets te bespeuren van dit geld. Duurt lang. Of dat aan keytrade ligt, of Hello bank, geen idee.
De feestdag (de 10de) zal wel de oorzaak zijn zeker.
Ik heb tijdens het lange weekend overgeschreven van Belfius naar ING en KBC.
Bij ING alles al ok vanaf de middag. Bij KBC nog niets aangekomen. Ik denk, zoals vaak / altijd, dat het te maken heeft met de connecties die 2 banken onderling hebben en hoe snel ze verrichtingen onderling verwerken.
Een andere combinatie geeft een andere verwerkingstijd.
Het maakt ook iets uit of een bank met dringende overschrijvingen werkt of niet.
Bv Moneyou doet dat wel. Ing ook. Ik vermoed Me direct ook.
Misschien is belfius er ook mee begonnen.
Bij ING alles al ok vanaf de middag. Bij KBC nog niets aangekomen. Ik denk, zoals vaak / altijd, dat het te maken heeft met de connecties die 2 banken onderling hebben en hoe snel ze verrichtingen onderling verwerken.
Een andere combinatie geeft een andere verwerkingstijd.
Het maakt ook iets uit of een bank met dringende overschrijvingen werkt of niet.
Bv Moneyou doet dat wel. Ing ook. Ik vermoed Me direct ook.
Misschien is belfius er ook mee begonnen.
Overschrijving van keytraderekening, uitgevoerd op 9/5, is deze avond eindelijk verschenen op DB-zichtrekening met valuta 14/5 terwijl valuta van afhaling bij keytrade 9/5 is. Op die tijd vlieg ik 4 x de aardbol rond!
Vanuit medrirectrekening, ook uitgevoerd op 9/5, stond bedrag reeds met valuta 10/5 op mijn DB-rekening.
Bij zowel keytrade als medirect gaf ik de overschrijvingen vooraf al in met als memodatum 9/5
Vanuit medrirectrekening, ook uitgevoerd op 9/5, stond bedrag reeds met valuta 10/5 op mijn DB-rekening.
Bij zowel keytrade als medirect gaf ik de overschrijvingen vooraf al in met als memodatum 9/5
Hier idem met hellobank. Valutadatum 4 dagen later. Nu, niet dat interesten wat opleveren, maar toch opvallend dat het 4 dagen spoorloos was.
ligt aan het feit dat sommige banken de Belgische clearing gebruiken (UCV) ipv de Europese (EBA) en hierbij geen rekening houden met Belgische vs Europese bankholidays. UCV was gesloten 10/5 maar EBA niet. Dit is een keuze van de bank naar verwerking van haar overschrijvingsopdrachten. Als klant kan je niet kiezen hoe je betaling wordt afgehandeld.
Vanaf november komt de flitsbetaling eraan in België. Dan zou een overschrijving enkele seconden duren. Kostprijs is wel nog een onbekende...
Vanaf november komt de flitsbetaling eraan in België. Dan zou een overschrijving enkele seconden duren. Kostprijs is wel nog een onbekende...
Re: Duurtijd overschrijving van kbc naar kbc
Ik heb eens eens een vraagje gisteren avond dus zaterdag heeft er iemand vanuit zijn kbc rekening naar mijn kbc rekening gestort om 23u30 we zijn nu vandaag zondag en dit staat er nog steeds niet op hoe komt werkt de bank in het weekend niet ofzo of doen die geen stortingen ? Dus wou graag ook wel eens weten welk uur dat kbc stort en wnnr dit dan uiteindelijk op mijn rekening zal staan mvg
Nee, de bank werkt niet in het weekend.
Volgens KBC zou het er al op moeten staan als het met de app via smartphone betaald is.
""""1. Realtime geld overschrijven met je smartphone
Realtime geld overschrijven met je smartphone tussen KBC-rekeningen is een fluitje van een cent met KBC Mobile!
Hoe werkt het?
Open de app, voer je geheime pincode in en klik onderaan op het blauwe icoon met de 2 pijltjes. Voer de gevraagde gegevens in en bevestig je overschrijving met je pincode.
Het geld staat meteen op de rekening."""""
Ik heb net een testje gedaan tussen 2 KBC rekeningen op naam van verschillende houders en dat stond er 3 seconden later al op. De ene staat op mijn naam, de andere niet maar daar heb ik volmacht op.
Dus ... als die andere overschrijving van hierboven niet gelukt is moet daar een andere reden voor te vinden zijn.
Overschrijvingen naar een rekening van dezelfde bank gebeuren bij veel banken in real time. Ook tijdens het weekend en op feestdagen.
Edit : bij BNP Fortis lees ik in 2017 nog :
""""""Overschrijvingen naar een andere rekening binnen BNP Paribas Fortis: ten laatste de volgende bankwerkdag* ter beschikking
• Overschrijving naar een andere rekening buiten BNP Paribas Fortis (binnen de SEPA zone*) : de exacte duur hangt af van de bank van de begunstigde. Meestal neemt dit drie bankwerkdagen in beslag. """"""
(Dat was toen ze de wet van de traagheid nog op punt aan het zetten waren)
""""1. Realtime geld overschrijven met je smartphone
Realtime geld overschrijven met je smartphone tussen KBC-rekeningen is een fluitje van een cent met KBC Mobile!
Hoe werkt het?
Open de app, voer je geheime pincode in en klik onderaan op het blauwe icoon met de 2 pijltjes. Voer de gevraagde gegevens in en bevestig je overschrijving met je pincode.
Het geld staat meteen op de rekening."""""
Ik heb net een testje gedaan tussen 2 KBC rekeningen op naam van verschillende houders en dat stond er 3 seconden later al op. De ene staat op mijn naam, de andere niet maar daar heb ik volmacht op.
Dus ... als die andere overschrijving van hierboven niet gelukt is moet daar een andere reden voor te vinden zijn.
Overschrijvingen naar een rekening van dezelfde bank gebeuren bij veel banken in real time. Ook tijdens het weekend en op feestdagen.
Edit : bij BNP Fortis lees ik in 2017 nog :
""""""Overschrijvingen naar een andere rekening binnen BNP Paribas Fortis: ten laatste de volgende bankwerkdag* ter beschikking
• Overschrijving naar een andere rekening buiten BNP Paribas Fortis (binnen de SEPA zone*) : de exacte duur hangt af van de bank van de begunstigde. Meestal neemt dit drie bankwerkdagen in beslag. """"""
(Dat was toen ze de wet van de traagheid nog op punt aan het zetten waren)