Ecocheques
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
-
Sletje
Re: Ecocheques
Is een zeer grote winkel (3 vestigingen) in privé beheer.
Het zou nogal dom zijn om namen te noemen aangezien het wettelijk verboden is om de ecocheques te gebruiken voor andere aankopen dan gedefineerd in de overeenkomst...
Het zou nogal dom zijn om namen te noemen aangezien het wettelijk verboden is om de ecocheques te gebruiken voor andere aankopen dan gedefineerd in de overeenkomst...
Beetje laat misschien maar:
Als je "een vraag aan de overheid" stelt via 1700, weten ze anders ook niet wat precies wel en niet mag. Zie onderstaand bericht welke een antwoord is op de vraag of LED-televisies in aanmerking komen:
Als je "een vraag aan de overheid" stelt via 1700, weten ze anders ook niet wat precies wel en niet mag. Zie onderstaand bericht welke een antwoord is op de vraag of LED-televisies in aanmerking komen:
Code: Selecteer alles
Beste,
Ik heb u in mijn eerste antwoord op uw vraag over ecoheques al de ons beschikbare informatie meegegeven.
"Ecocheques zijn een uitvoering van een federale wetgeving - een CAO werd hiervoor afgesloten tussen werkgevers en werknermers (vakbonden).
Ik kan vandaag alleen maar herhalen dat
"Er zijn twee uitgiftebedrijven in Vlaanderen die de ecocheque aanbieden: Sodexo en Accor Services. Voor meer informatie kan u terecht op hun websites:
URL: http://www.eco-pass.be
http://www.accorservices.be/NL/HumanResources/EcoCheque/Pages/Default.aspx
Waarvoor kunnen ecocheques worden gebruikt?
De lijst met ecologische producten en diensten die met ecocheques aangekocht kunnen worden, kan u terugvinden in CAO 98, opgesteld door de NAR (Nationale Arbeidsraad). Deze lijst kan jaarlijks door de NAR worden herzien.
Bij de eerste overhandiging van de ecocheques moet de werkgever zijn werknemers informeren over deze lijst."
De handelaar beslist om de ecocheques aan te nemen of niet.
Indien dit antwoord voor u geen antwoord is op uw vraag, dan rest u alleen nog contact op te nemen met de actoren die meespelen in het ecocheque verhaal van u, nl één van de bedrijven die ze uitgeven én de handelaar waar u deze LED televisie wil kopen.
Binnen de diensten van de Vlaamse overheid kan u met deze vraag nergens terecht.
Graag tot een volgende keer.
Met vriendelijke groeten,
Team 1700
Elke werkdag bereikbaar tussen 9 en 19 uur op het gratis nummer 1700
Website en e-mail: www.vlaanderen.be
[/quote]
Dus als de overheid het zelf niet weet, hoe moet een eenvoudige winkelier dit dan weten.Re: Ecocheques
Het staat toch duidelijk in de mail waarom 1700 geen antwoord kan geven: dit is federale materie. 1700 is de infolijn van het Vlaams gewest. Je zou die vraag moeten stellen aan een federale instantie of misschien aan Accor of Sodexho.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Over deze materie is er eigenlijk totaal geen duidelijkheid. Uiteindelijk zal dit wel zoiets worden als de maaltijdcheques, bij de ene winkel geven ze niet terug op mc's, bij de andere kan je enkel bereide maaltijden kopen, ergens anders kan je er evengoed een spaarlamp mee kopen, ...
Met de ecocheques zal dit mijn gedacht net hetzelfde worden.
Sta je aan de kassa met producten in een winkel die ecocheques aanneemt en je wil enkel betalen met die of geen aankoop, zullen er genoeg winkels ze aanvaarden.
Heb van collega's zoal genoeg signalen opgevangen.
Met de ecocheques zal dit mijn gedacht net hetzelfde worden.
Sta je aan de kassa met producten in een winkel die ecocheques aanneemt en je wil enkel betalen met die of geen aankoop, zullen er genoeg winkels ze aanvaarden.
Heb van collega's zoal genoeg signalen opgevangen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
gustaafdewitte
- Newbie

- Contacteer:
Met Ecocheques kan je best veel kopen. Gewoon even ecocheques intikken in een zoekmachine en je krijgt al direct gesponsorde links van winkelketens die ze aanvaarden. Interessanter is het overzicht van één van de vakbonden.
Als je van werkgever bent veranderd sinds oktober 2008, dan heb je pro rata recht op ecocheques. Niet alleen van je huidige werkgever, MAAR OOK VAN JE VORIGE WERKGEVER (als je daar een paritair comité had dat nu de cheques verplicht, bvb PC218 van bedienden)).
Je verkrijgt deze cheques van je vorige werkgever niet vanzelf, je moet hier expliciet achter vragen!
Je verkrijgt deze cheques van je vorige werkgever niet vanzelf, je moet hier expliciet achter vragen!
Laatst gewijzigd door KKS op 10 december 2009, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
berger
Inderdaad, je kunt er veel meer mee kopen dan je denkt, vind het jammer dat er veel mensen dit systeem direct bekritiseren nog voor ze eigenlijk eens goed bekeken hebben wat je allemaal kan kopen met die cheques. Ik vind dit een fantastisch initiatief en ga er zeker gebruik van maken! op de site http://www.ecolabel.be/ staat duidelijk waar je de cheques voor kan gebruiken, laptops, wasmachines, tv's, textiel,... kortom de mogelijkheden zijn legio en niet beperkt tot spaarlampjes ed zoals sommige mensen beweren.gustaafdewitte schreef: Met Ecocheques kan je best veel kopen. Gewoon even ecocheques intikken in een zoekmachine en je krijgt al direct gesponsorde links van winkelketens die ze aanvaarden. Interessanter is het overzicht van één van de vakbonden.
Dus wat mij betreft mogen ze mij elk jaar voor 250 euro aan ecocheques geven, belastingsvrij en je draagt op die manier je steentje bij voor het milieu, wat wil je nog meer?
Was laatst nog op het nieuws, in bepaalde winkels kan je er alles mee kopen.Davy V schreef:Onlangs een droogrekje willen kopen om was buiten te zetten bij goed weer.Is toch ecologisch denk ik zo.Eenmaal aan de kassa gekomen word deze NIET AANVAARD.Paar dagen later bij een druilige zaterdag een electrowinkel binnen gestapt.Voor een droogkast worden ecocheques AANVAARD.Ik vraag mij af welke pipo zoiets beslist.
In het nieuws was er zelfs de opmerking van een Waalse minister dat dat niet erg was, daar deze maatregel er was voor de koopkracht, al mocht je er volgens haar nu ook weer geen sigaretten mee gaan kopen.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Das toch logisch, volgende link toont aan waarom je er geen sigaretten mee mag gaan kopen.cp1234 schreef:Was laatst nog op het nieuws, in bepaalde winkels kan je er alles mee kopen.Davy V schreef:Onlangs een droogrekje willen kopen om was buiten te zetten bij goed weer.Is toch ecologisch denk ik zo.Eenmaal aan de kassa gekomen word deze NIET AANVAARD.Paar dagen later bij een druilige zaterdag een electrowinkel binnen gestapt.Voor een droogkast worden ecocheques AANVAARD.Ik vraag mij af welke pipo zoiets beslist.
In het nieuws was er zelfs de opmerking van een Waalse minister dat dat niet erg was, daar deze maatregel er was voor de koopkracht, al mocht je er volgens haar nu ook weer geen sigaretten mee gaan kopen.
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=OS1J7TN9" onclick="window.open(this.href);return false;
-
centjessparen
- Full Member

- Contacteer:
[/quote]
Ben je nu serieus? Is het mogelijk om een gsm hiermee te kopen...
[/quote]
Dat gaat nu echt aan de meerwaarde van de ecocheque voorbij en vind ik echt erover. Iedereen gebruikt het openbaar vervoer. Wij mogen op het werk ons openbaar vervoer ticketten ermee kopen. Voor de rest een lijst meegekregen met inderdaad milieuvriendelijke alternatieven.
Ben je nu serieus? Is het mogelijk om een gsm hiermee te kopen...
Dat gaat nu echt aan de meerwaarde van de ecocheque voorbij en vind ik echt erover. Iedereen gebruikt het openbaar vervoer. Wij mogen op het werk ons openbaar vervoer ticketten ermee kopen. Voor de rest een lijst meegekregen met inderdaad milieuvriendelijke alternatieven.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik wou een droogkast kopen (A label) bij Mediamarkt, en ja, ze aanvaarden ecocheques. Voorschot ging ik betalen met de ecocheques (chauffeur mag dit niet aanvaarden bij levering).Frisse Freddy schreef:Mediamarkt heb ik horen waaien?
http://be.sodexo.com/benl/solutions/man" onclick="window.open(this.href);return false; ... zoeken.asp
Tot ik aan de kassa kwam. De ecocheques waren die van ACCOR!! En die worden bij mediamarkt niet aanvaard. Enkel van Sodexho. Ik kon dus niet anders doen dan mijn voorschot cash te betalen ipv met ecocheques.
Een schande voor mediamarkt zou ik zeggen. Bij mijn maaltijdcheques ben ik dit nog nooit tegengekomen....
En dan zeggen dat een collega er gewoon vuurwerk voor nieuwjaar mee heeft gekocht bij zijn lokale doe het zelf zaak....
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ben je nu serieus? Is het mogelijk om een gsm hiermee te kopen...centjessparen schreef:
Dat gaat nu echt aan de meerwaarde van de ecocheque voorbij en vind ik echt erover. Iedereen gebruikt het openbaar vervoer. Wij mogen op het werk ons openbaar vervoer ticketten ermee kopen. Voor de rest een lijst meegekregen met inderdaad milieuvriendelijke alternatieven.[/quote]
Onlangs in de krant gelezen dat buskaartjes niet met EC kunnen worden aangkocht.
Dat men die Eco-cheques maar vlug afschaft. Ik liep er al 2 maanden mee rond. De winkels die ze aannamen doen dat maar voor een paar van hun produkten.
Gisteren zag ik een licht...Ga naar BRICO en ge bent ze zo kwijt. ( zelfs bij aankoop van een pot verf )
Gisteren zag ik een licht...Ga naar BRICO en ge bent ze zo kwijt. ( zelfs bij aankoop van een pot verf )
Vanaf februari kan je er ook treinritten mee betalen.
Nu De Lijn nog...
Nu De Lijn nog...