Ecocheques
Re: Ecocheques
Die ecocheque zijn echt dikke zever. Ik zou niet weten waaraan ik ze kan uitgeven. In de Biowinkel worden ze niet aanvaard omdat ze er teveel kosten moeten op betalen, Colruyt van hetzelfde. In Delhaize kan je er wel wat fruitsap en dergelijke mee kopen, maar dat is belachelijk want ze zijn dubbel zo duur als op een ander voor die producten. En ik heb geen verbouwingen of nieuwe verlichting, fiets of potgrond nodig. Hier sta ik dan met meer dan 300 euro van die dingen. 
Ik wou dat ik ecocheques zou kunnen krijgen !
Ik begrijp niet dat mensen ontevreden zijn omdat ze iets gratis kunnen bekomen.
De bedoeling is om ànders te leren aankopen ; en desnoods kan men ze toch doorverkopen aan mensen die ze wél goed kunnen of willen besteden?
De bedoeling is om ànders te leren aankopen ; en desnoods kan men ze toch doorverkopen aan mensen die ze wél goed kunnen of willen besteden?
Nefertari schreef:Ik wou dat ik ecocheques zou kunnen krijgen !
Probleem is dat ze diene zever bijna nergens willen zelfs voor 'eco dingen', en ze hebben gelijk. De handelaars moeten daar nog veel kosten op betalen.
Begrijp best dat dit vervelend moet zijn.
Maar ik veronderstel dat de bruikbaarheidsdatum lang genoeg is om een groot aantal te kunnen bijeensparen voor grote toestellen die men vroeg of laat toch nodig heeft.
En indien niet voor jezelf dan misschien iemand in je kennissenkring ?
Maar ik veronderstel dat de bruikbaarheidsdatum lang genoeg is om een groot aantal te kunnen bijeensparen voor grote toestellen die men vroeg of laat toch nodig heeft.
En indien niet voor jezelf dan misschien iemand in je kennissenkring ?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Klopt. Hier op 't werk zijn er een paar die hun ecocheques verkocht hebben (onder de prijs) aan andere collega's: win-win situatie. Verkoop bv je cheques twv 250 euro voor 200 euro aan iemand die een fiets wil kopen of een ijskast oid. Er is altijd wel iemand.Nefertari schreef:desnoods kan men ze toch doorverkopen aan mensen die ze wél goed kunnen of willen besteden?
Of geef ze als cadeau: verjaardag, kerstmis, (schoon)moederdag!
Leuke collega's. Ik heb de mijne ook verkocht aan een collega die een fiets ging kopen. Maar die betaalde wel de volle prijs, hoor :-)Frisse Freddy schreef: Klopt. Hier op 't werk zijn er een paar die hun ecocheques verkocht hebben (onder de prijs) aan andere collega's: win-win situatie. Verkoop bv je cheques twv 250 euro voor 200 euro aan iemand die een fiets wil kopen of een ijskast oid. Er is altijd wel iemand.
Trouwens, als (licht)groene jongen zou ik het in principe eens moeten zijn met Nefertari, maar in de praktijk ligt dat toch wel even anders. Als je merkt dat je bij het kopen van nieuwe fietsen je ecocheques niet kwijt kan, terwijl anderen er een plasma-tv (super hoog verbruik) mee kopen, dan komt daar toch weinig ecologisch bewustzijn bij kijken. En neen, ik heb niet elk jaar nieuwe elektrische apparaten nodig - de mijne zijn al zuinig.
Wat het 'gratis' betreft, dit is helemaal niet gratis. Het vormt een onderdeel van de verloning, waarvoor de meesten onder ons toch behoorlijk hard moeten werken. Wat mij betreft mogen ze al die cheques (eco, maaltijd, cadeau...) meteen afschaffen, en het vrijgekomen geld gebruiken om de belastingen te verlagen. Of om de begroting te doen kloppen ;-) De enigen die hier beter van worden, zijn bedrijven als Sodexo en Accor.
@Bozzie: kan je mij een goede reden geven waarom ik jou ecocheques aan de volle prijs zou overnemen?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Ik zou de vraag omdraaien? Waarom zou iemand ze overnemen aan volle pot?
Vriendschap? Collegialiteit? Die man ging zijn fiets toch kopen, dus waarom niet? Het was trouwens maar een grapje, hoor. Het is te zeggen: ik heb ze wel degelijk aan volle prijs verkocht aan een collega, maar ik begrijp best dat ze meestal met een discount overgenomen worden.
-
Yvan
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Er is een veel eenvoudiger verklaring, maar sommigen hebben het niet in zich, zich daar ook maar iets bij te kunnen voorstellen: "fatsoen".
Er is een veel eenvoudiger verklaring, maar sommigen hebben het niet in zich, zich daar ook maar iets bij te kunnen voorstellen: "fatsoen".
Wat fijn dat een goede ziel zich spontaan aanbiedt. Uit goed fatsoen zal ons forumlid Yvan al jullie moeilijk in te leveren ecocheques aan volle prijs overnemen 
Gratis ?? Ik krijg die rotdingen nu ook al enkele jaren, maar niet voor niets ! Ipv gewone loonsverhogingen wel te verstaan. Dan is mijn keuze toch zeer snel gemaakt.Nefertari schreef:Ik wou dat ik ecocheques zou kunnen krijgen !
Ik heb er nog geen enkele gebruikt, elk jaar geef ik die met kerstmis weg.
Voila gisteren een droogkast gekocht met mijn ecocheques.
We hadden er nog geen.
Ik ben ecologisch bezig
We hadden er nog geen.
Ik ben ecologisch bezig
Ik dacht nochtans dat droogkasten niet met ecocheques konden worden betaald?