Ecocheques
Re: Ecocheques
Bij vdb wel
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
En als ze minstesn een A-label hebben. We hebben 2 jaar geleden onze Bosch droogkast ook zo betaald bij Mediamarkt
Bij VDB hangt het ervan af welk type van toestel je koopt (en vermoedelijk is dit elders ook zo).
Dat werd mij tenminste gezegd bij de aankoop van een diepvriezer : bij het toestel met A+ werden geen ecocheques aanvaard, en bij het veel duurdere A++ werden ze wel aanvaard.
(maar spijtig genoeg heb ik geen ecocheques
)
Bij droogkasten ligt het verschil tussen toestellen met gewone "condensatie" en "condensatie met warmtepomp". Die laatste zouden energiezuiniger zijn.
Dat werd mij tenminste gezegd bij de aankoop van een diepvriezer : bij het toestel met A+ werden geen ecocheques aanvaard, en bij het veel duurdere A++ werden ze wel aanvaard.
(maar spijtig genoeg heb ik geen ecocheques

Bij droogkasten ligt het verschil tussen toestellen met gewone "condensatie" en "condensatie met warmtepomp". Die laatste zouden energiezuiniger zijn.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja da's waar. Onze Bosch heeft een warmtepomp. En daardoor een A-label, want zoveel droogkasten met een A-label zijn er niet in de markt
Ik heb bij Krefel een droogkast met energielabel B 2 jaar terug gekocht.
Als ze kunnen verkopen aanvaarden ze het wel.
Als ze kunnen verkopen aanvaarden ze het wel.
Ik koop er gewoon hondenbrokken voor bij de lokale Aveve. Ik koop de cheques ook regelmatig over van collega's, aan 100%... Mensen die ze verkopen onder de prijs begrijp ik niet. Just me 2 cents.
Ik gebruik ze in de Delhaize voor ecologische (poetsproducten, toilet- & keukenpapier) en bio-producten (vlees, zuivel, ...). Zo geraak je er makkelijk vanaf en heeft het nog een positief effect op milieu en dierenwelzijn ook.
hoe gaat dat dan aan de kassa als je nog andere (niet eco) produkten mee hebt ?kikashi schreef:Ik gebruik ze in de Delhaize
Zelfde als bij maaltijdcheques: je zegt wat de waarde is van je cheques en de kassa geeft aan hoeveel je er mag gebruiken.davido72 schreef:hoe gaat dat dan aan de kassa als je nog andere (niet eco) produkten mee hebt ?
moet je dan je niet eco produkten (bv sigaretten en drank) apart betalen ?
Nee. Je gaat met je kar naar de kassa en zegt dat je eco-cheques hebt van X euro. De kassierster tikt dat in op de kassa en die zegt dan hoeveel cheques je mag gebruiken (naargelang de produkten die je gekocht hebt). De rest van de rekening betaal je dan zoals gewoonlijk (cash, bancontact, credit card, ...).
-
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad zéér bizar en onbegrijpelijk.Spruitekop schreef:Cadeaubon lukt meestal niet hoor, treintickets WEL maar 'n treinabo dan weer NIET.
Ik dacht dat dit was omdat je een treinabonnement (woon-werkverkeer) kan aftrekken van je belastingen. Als je dat abonnement dan zou betalen met eco-cheques die je sowieso al belastingsvrij hebt gekregen, zou je dubbel voordeel genieten.Frisse Freddy schreef:Inderdaad zéér bizar en onbegrijpelijk.Spruitekop schreef:treintickets WEL maar 'n treinabo dan weer NIET.
Wie een tuin heeft kan makkelijker uit de voeten met ecocheques. Ik heb er in de Aveve potgrond en gedroogde koeienmest mee gekocht, bij het Vlaams Zaadhuis/De Baerdemaeker in Waarschoot laagstam fruitboompjes, vogelnetten en touw.
Raar maar waar: op de zaterdagmarkt in Axel (NL) worden de Belgische ecocheques door sommige standhouders aanvaard voor de aankoop van plantgoed, zaaigoed, tuinbenodigdheden. Daar heb ik ook nog wat fruitboompjes en wat plantui/aardappelpootgoed gekocht. De mijne zijn op.
Raar maar waar: op de zaterdagmarkt in Axel (NL) worden de Belgische ecocheques door sommige standhouders aanvaard voor de aankoop van plantgoed, zaaigoed, tuinbenodigdheden. Daar heb ik ook nog wat fruitboompjes en wat plantui/aardappelpootgoed gekocht. De mijne zijn op.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... eque.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;