Econocom Group
TIP
Re: Econocom Group
Terug wat gezakt naar niveaus onder de 8 euro.
Duur kunnen we het aandeel in elk geval niet noemen.
Ikzelf heb het aan 7,8Piper schreef:Terug wat gezakt naar niveaus onder de 8 euro.
Mss is RealDolmen wel interessanter wat 2014 betreft, who knows.
Als ik zie wat 6 shorters met het aandeel Delhaize kunnen doen, dan verschiet ik er niet meer van dat 2 shorters op Econocom de koers daarvan ook naar beneden kunnen halen. De shorters op Econocom zijn er pas recentelijk gekomen, die op Delhaize zijn al langer daar.
Zolang die shorters in Delhaize of Econocom hun positie niet uitbouwen - en dus aandelen verkopen - kunnen ze toch niet voor verkoopdruk zorgen. Bij Delhaize spelen wel andere factoren.
Bij een midcap als Econocom met beperkte liquiditeit en waar het bedrijf zelf eigen aandelen inkoopt, zou ik alvast niet bang zijn van shorters. Shorters zijn immers op alle aandelen actief en dus ook op Econocom.fedspaar schreef:Als ik zie wat 6 shorters met het aandeel Delhaize kunnen doen, dan verschiet ik er niet meer van dat 2 shorters op Econocom de koers daarvan ook naar beneden kunnen halen. De shorters op Econocom zijn er pas recentelijk gekomen, die op Delhaize zijn al langer daar.
Econocom kon in elk geval alvast opnieuw rekenen op massale belangstelling van analisten voor 2014.
Bron: zie De Tijd van zaterdag waar Econocom op plaats 4 noteerde in de Belgische top10-lijst.
Wimpie85, als u dat denkt, zou u Econocom moet ruilen voor RealDolmen of eventueel RealDolmen gewoon aankopen.Wimpie85 schreef:Ikzelf heb het aan 7,8Piper schreef:Terug wat gezakt naar niveaus onder de 8 euro.
Duur kunnen we het aandeel in elk geval niet noemen.![]()
Mss is RealDolmen wel interessanter wat 2014 betreft, who knows.
Ik bezit beiden en dat zal nog niet zo vlug veranderen.
op de lijst op de website van FSMA staan er toch maar een 15 tal. Geen AB INBEV ARSEUS AGEAS om het bij de A te houden.Piper schreef:Shorters zijn immers op alle aandelen actief en dus ook op Econocom.
.
Voor mij toch een knipperlicht dat Econocom en Barco er bij staan van mijn aandeeltjes. Shorters zijn pro's die weten wat ze doen.
Shorten betekent niet noodzakelijk dat je denkt dat het aandeel gaat dalen, als je denkt dat iets anders of een index meer gaat stijgen is het al interessant om aandeel A te shorten en met de inkomsten aandeel B te kopen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Volgens mij geven niet alle marktpartijen waarheidsgetrouw hun posities door.zeezout schreef:op de lijst op de website van FSMA staan er toch maar een 15 tal. Geen AB INBEV ARSEUS AGEAS om het bij de A te houden.Piper schreef:Shorters zijn immers op alle aandelen actief en dus ook op Econocom.
.
Voor mij toch een knipperlicht dat Econocom en Barco er bij staan van mijn aandeeltjes. Shorters zijn pro's die weten wat ze doen.
Shorten betekent niet noodzakelijk dat je denkt dat het aandeel gaat dalen, als je denkt dat iets anders of een index meer gaat stijgen is het al interessant om aandeel A te shorten en met de inkomsten aandeel B te kopen.
In het geval van Econocom kunnen we toch ook moeilijk spreken van een duur aandeel. Plus sterk management welke groei in deze sector (welke ontegensprekelijk aanwezig is) mooi en zeer winstgevend realiseert.
Piper schreef: Volgens mij geven niet alle marktpartijen waarheidsgetrouw hun posities door.
.
oei misschien zijn er nog shorters op econocom
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, moesten we alles weten, ik denk dat we raar zouden staan kijken in ons leventje.zeezout schreef:Piper schreef: Volgens mij geven niet alle marktpartijen waarheidsgetrouw hun posities door.
.
oei misschien zijn er nog shorters op econocom
De laatste tijd zijn reeds enkele schandalen uitgekomen zoals de Libor-rente, de manipulatie van de CDO's in de VS, misbruik van voorkennis, grootschalige fraude (Madoff om er maar één te noemen) ... maar er is zeker nog veel meer.
Weten wat we kopen en weten aan welk niveau we kopen is voor mij de basis. En Econocom is wat mij betreft een betrouwbare onderneming met sterk management en met respect voor zijn aandeelhouders. Het was net om grotendeels uit het oog van shorters te blijven dat Econocom nog niet zo lang geleden een omgekeerde split-up doorvoerde.
De tijd:
Nog Brussels nieuws: Econocom richt Digital Dimension op, een leverancier van cloud-oplossingen. Europa’s grootste IT- en telecominfrastructuurmanager doet dat samen met Georges Croix, die in het verleden aan het hoofd stond van het Franse telecombedrijf Prosodie. Het startkapitaal van Digital Dimension bedraagt gespreid over drie jaar 100 miljoen euro. Eind 2016 wil het bedrijf een omzet van 120 miljoen euro realiseren.
Nog Brussels nieuws: Econocom richt Digital Dimension op, een leverancier van cloud-oplossingen. Europa’s grootste IT- en telecominfrastructuurmanager doet dat samen met Georges Croix, die in het verleden aan het hoofd stond van het Franse telecombedrijf Prosodie. Het startkapitaal van Digital Dimension bedraagt gespreid over drie jaar 100 miljoen euro. Eind 2016 wil het bedrijf een omzet van 120 miljoen euro realiseren.
Beurs bij 't ontbijt:
Analist Matthias De Wit start vanaf vandaag met de opvolging van Econocom. Hij zet de aanbeveling van het bedrijf op
“Houden”, met koersdoel 8,1 euro. Matthias heeft twijfels over de duurzaamheid van de huidige, hoge leasingmarges. De
winstvooruitzichten zijn wel rooskleurig, zeker wanneer de synergiën met Osiatis een verdere boost geven aan de
winstgevendheid van het bedrijf.
Analist Matthias De Wit start vanaf vandaag met de opvolging van Econocom. Hij zet de aanbeveling van het bedrijf op
“Houden”, met koersdoel 8,1 euro. Matthias heeft twijfels over de duurzaamheid van de huidige, hoge leasingmarges. De
winstvooruitzichten zijn wel rooskleurig, zeker wanneer de synergiën met Osiatis een verdere boost geven aan de
winstgevendheid van het bedrijf.
Econocom haalt 150M€ op in een obligatielening. Kan op de vervaldag omgezet worden in aandelen. Details volgen later vandaag.
cfr: http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 4-3467.art" onclick="window.open(this.href);return false;
cfr: http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 4-3467.art" onclick="window.open(this.href);return false;
@Belca2, al wat meer details :p
De tijd:
Econocom klopt voor 150 miljoen aan met een obligatielening die op de vervaldag in cash of in nieuwe aandelen kan omgezet worden. Met de emissie wil de IT-dienstengroep mee de ambitieuze groeiplannen financieren.
Econocom mikt met de obligatielening op grote beleggers. Met de beoogde 150 miljoen wil de IT-groep de ambitieuze strategie financieren: in april 2013 liet topman Jean-Louis Bouchard weten tegen 2017 de omzet te willen verdubbelen. De overname van de Franse branchegenoot Osiatis was een eerste uitvloeisel van die strategie.
De precieze modaliteiten van de obligatielening worden vandaag later bekendgemaakt in functie van de beleggersinteresse. Wel laat het bedrijf weten dat het om een obligatielening op vijf jaar gaat die het bedrijf naar keuze in nieuwe aandelen of in cash kan aflossen. In het Frans luistert zo'n obligatielening naar de naam 'Ornane', wat staat voor 'obligations à option de remboursement en numéraire et/ou en actions nouvelles et/ou existantes'.
Die formule laat Econocom niet alleen toe in vergelijking met een klassieke converteerbare obligatie de potentiële verwatering van de bestaande aandeelhouders te beperken, maar ook de rente te beperken tot een bescheiden 1,5 procent. Beleggers krijgen op de vervaldag immers ofwel aandelen Econocom, ofwel krijgen ze voor elke 100 euro inleg tussen 105 en 108 euro terugbetaald.
Het opgehaalde bedrag kan oplopen tot 175 miljoen euro als ook de uitbreidingsoptie volledig wordt uitgeoefend, merkt Econocom nog op.
2013 en 2014
Econocom maakt op 28 januari zijn voorlopige jaarresultaten bekend, maar geeft nu al een eerste inkijk. Zo zou de organische omzetgroei 3 tot 4 procent bedragen, zal de groepsomzet hoger uitkomen dan in 2012 (1,54 miljard euro) en zal het bedrijfsresultaat een 'significante stijging' kennen. Dat laatste is onder meer te danken aan de 'goede integratie' van de Osiatis-groep, die in september werd overgenomen. 2014 moet voor Econocom een nieuw groeijaar worden, zowel qua omzet als bedrijfsresultaat. De groep mikt op een omzet van meer dan 2 miljard euro en een bedrijfswinst van boven de 100 miljoen.
De tijd:
Econocom klopt voor 150 miljoen aan met een obligatielening die op de vervaldag in cash of in nieuwe aandelen kan omgezet worden. Met de emissie wil de IT-dienstengroep mee de ambitieuze groeiplannen financieren.
Econocom mikt met de obligatielening op grote beleggers. Met de beoogde 150 miljoen wil de IT-groep de ambitieuze strategie financieren: in april 2013 liet topman Jean-Louis Bouchard weten tegen 2017 de omzet te willen verdubbelen. De overname van de Franse branchegenoot Osiatis was een eerste uitvloeisel van die strategie.
De precieze modaliteiten van de obligatielening worden vandaag later bekendgemaakt in functie van de beleggersinteresse. Wel laat het bedrijf weten dat het om een obligatielening op vijf jaar gaat die het bedrijf naar keuze in nieuwe aandelen of in cash kan aflossen. In het Frans luistert zo'n obligatielening naar de naam 'Ornane', wat staat voor 'obligations à option de remboursement en numéraire et/ou en actions nouvelles et/ou existantes'.
Die formule laat Econocom niet alleen toe in vergelijking met een klassieke converteerbare obligatie de potentiële verwatering van de bestaande aandeelhouders te beperken, maar ook de rente te beperken tot een bescheiden 1,5 procent. Beleggers krijgen op de vervaldag immers ofwel aandelen Econocom, ofwel krijgen ze voor elke 100 euro inleg tussen 105 en 108 euro terugbetaald.
Het opgehaalde bedrag kan oplopen tot 175 miljoen euro als ook de uitbreidingsoptie volledig wordt uitgeoefend, merkt Econocom nog op.
2013 en 2014
Econocom maakt op 28 januari zijn voorlopige jaarresultaten bekend, maar geeft nu al een eerste inkijk. Zo zou de organische omzetgroei 3 tot 4 procent bedragen, zal de groepsomzet hoger uitkomen dan in 2012 (1,54 miljard euro) en zal het bedrijfsresultaat een 'significante stijging' kennen. Dat laatste is onder meer te danken aan de 'goede integratie' van de Osiatis-groep, die in september werd overgenomen. 2014 moet voor Econocom een nieuw groeijaar worden, zowel qua omzet als bedrijfsresultaat. De groep mikt op een omzet van meer dan 2 miljard euro en een bedrijfswinst van boven de 100 miljoen.
Aandeel daalt stevig, is dit door de verwatering of is de eerste inkijk in de voorlopige resultaten onder de verwachtingen?