Econocom Group
TIP
Re: Econocom Group
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 2-3130.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Econocom gaf dinsdag nabeurs zijn voorlopige jaarcijfers vrij. De omzet steeg met 232 miljoen of 15 procent tot 1,77 miljard euro. Het Franse Osiatis, dat vorig jaar werd overgenomen, heeft in de vier laatste maanden van 2013 voor zowat 120 miljoen euro bijgedragen aan zijn nieuwe moeder. Meer dan de helft van de omzetgroei dus. Econocoms autonome groei bedroeg 3,5 procent.
Ook aan de bedrijfswinst (ebit) leverden de Franse een aardige bijdrage: meer dan 9 miljoen euro. 'Zijn rendabiliteit behoort tot de beste van de sector', staat in het persbericht. De globale ebit dikte 15 procent aan van 74 tot meer dan 85 miljoen euro.
Volledig jaarresultaat op 4 maart
Econocom gaf dinsdag nabeurs zijn voorlopige jaarcijfers vrij. De omzet steeg met 232 miljoen of 15 procent tot 1,77 miljard euro. Het Franse Osiatis, dat vorig jaar werd overgenomen, heeft in de vier laatste maanden van 2013 voor zowat 120 miljoen euro bijgedragen aan zijn nieuwe moeder. Meer dan de helft van de omzetgroei dus. Econocoms autonome groei bedroeg 3,5 procent.
Ook aan de bedrijfswinst (ebit) leverden de Franse een aardige bijdrage: meer dan 9 miljoen euro. 'Zijn rendabiliteit behoort tot de beste van de sector', staat in het persbericht. De globale ebit dikte 15 procent aan van 74 tot meer dan 85 miljoen euro.
Volledig jaarresultaat op 4 maart
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
en toch zakken vandaag...
er zijn nu door de overname ook heel wat meer aandelen in omloop waarover de winst moet verdeeld worden.
ken de precieze aantallen niet mogelijk zelf geen winststijging per aandeel. => mogelijk voor 2de jaar op jaar geen dividendverhoging
denk dat er heel wat kopers waren eind vorig jaar toen ze veel in de pers en boekjes waren.
heb ze zelf in december verkocht en wacht tot de def resultaten en dividend om eventueel terug in te stappen.
ken de precieze aantallen niet mogelijk zelf geen winststijging per aandeel. => mogelijk voor 2de jaar op jaar geen dividendverhoging
denk dat er heel wat kopers waren eind vorig jaar toen ze veel in de pers en boekjes waren.
heb ze zelf in december verkocht en wacht tot de def resultaten en dividend om eventueel terug in te stappen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Op 31 december zijn weliswaar nog 6 miljoen aandelen, of 5,3 procent van het kapitaal vernietigd.
dat klopt, weet iemand hoeveel er zijn bijgekomen bij de overname ?reteiP schreef:Op 31 december zijn weliswaar nog 6 miljoen aandelen, of 5,3 procent van het kapitaal vernietigd.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zal wel meer geweest zijn dan 5% van het kapitaal, maar weet het niet exact.
Schitterend aandeel. Absolute topkwaliteit.
Eentje om stevig vast te houden.
Eentje om stevig vast te houden.
Koersdoel ING 8,50 EURO!
interessant aandeel.
Q1 resultaten niet goed, management is er gerust in dat jaardoelstellingen gehaald worden en dat dit een accident de parcours is.
ofwel heeft management gelijk en wordt Q2 terug goed en is 7,5 een mooi instapmoment
ofwel wordt Q2 een nieuwe ontgoocheling en dan kan econocom zijn status van groeier verliezen.
Zelf heb ik ze in december verkocht(voor vandevelde) en naar de jaarresultaten2013 teruggekocht (ipv umicore)
Geef voordeel aan management, toen ze het dividend met 20% hebben verhoogd hebben moeten ze al zicht op Q1 gehad hebben, als ze er niet gerust op waren hadden ze dividend met 10% kunnen verhogen dat zou ook positief onthaald geweest zijn.
van dichtbij op te volgen
Q1 resultaten niet goed, management is er gerust in dat jaardoelstellingen gehaald worden en dat dit een accident de parcours is.
ofwel heeft management gelijk en wordt Q2 terug goed en is 7,5 een mooi instapmoment
ofwel wordt Q2 een nieuwe ontgoocheling en dan kan econocom zijn status van groeier verliezen.
Zelf heb ik ze in december verkocht(voor vandevelde) en naar de jaarresultaten2013 teruggekocht (ipv umicore)
Geef voordeel aan management, toen ze het dividend met 20% hebben verhoogd hebben moeten ze al zicht op Q1 gehad hebben, als ze er niet gerust op waren hadden ze dividend met 10% kunnen verhogen dat zou ook positief onthaald geweest zijn.
van dichtbij op te volgen
Ik vind de waardering toch wat 'stretched' voor een bedrijf in deze sector. QFG die zijn belang verkoopt, heel wat insiders die hetzelfde doen (http://www.trivano.com/aandeel/econocom.91.insiders" onclick="window.open(this.href);return false;), verder loopt er nog een convertible bond met conversie à €5,25.
Zeezout, terug ingestapt in Econocom?
ja zie post 2 hoger.
ook bij de update van mijn groei÷nd portefeuille in dat draadje zitten ze er sinds 1/4 terug in.
wacht de halfjaar resultaten af, indien niet overtuigend durf ik met verlies te verkopen.
ook bij de update van mijn groei÷nd portefeuille in dat draadje zitten ze er sinds 1/4 terug in.
wacht de halfjaar resultaten af, indien niet overtuigend durf ik met verlies te verkopen.
Serieuze koersdruk de afgelopen dagen/weken. Aanleiding de converteerbare obligatie, vermoed ik.
Heb ze buitengegooid aan 8.05 en toen Realdolmen gekocht aan 20,9.
Bleek eerst niet de beste zet, nu wel
Al staat Realdolmen nog ter plekke te trappelen.
Bleek eerst niet de beste zet, nu wel
Al staat Realdolmen nog ter plekke te trappelen.
Jens_dev, dat denk ik ook.jens_dev schreef:Serieuze koersdruk de afgelopen dagen/weken. Aanleiding de converteerbare obligatie, vermoed ik.
Eerder een koopkans dan een verkoopkans mijn inziens.
Hebt u Econocom ook in portefeuille?