Eerste appartement als investering, welke voordelen kan ik genieten?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Eerste appartement als investering, welke voordelen kan ik genieten?
Even nagevraagd bij belastingsdienst. Er is geen tijdsduur, gewoon binnen de 2 jaar uw domicile er zetten. Had ook gedacht aan sociaal kantoor maar dan kan ik niet van de vrijstelling genieten voor woningen onder de 200k aangezien het dan niet mijn gezinswoning is (?).Frederic schreef: ↑8 november 2018, 15:46Het is inderdaad zo dat ik ook geen tijdsduur lees.Randystev schreef: ↑8 november 2018, 11:39 Akkoord, echter staat er geen specifieke tijdsduur vermeld. Zo is het goed mogelijk dat ik voor mijn werk een periode naar het buitenland moet gaan en dat ik dus mijn appartement zal verhuren. Ik zou er dus ook effectief zelf gaan wonen, maar misschien niet voor een lange periode. Dus als er controle gebeurd woon ik er ook effectief. Lijkt me geen domicilefraude dus.
In het verleden moest je 3 jaar in de eigendom wonen en je moest je binnen de 3 jaar domiciliëren
Nu wordt er enkel gesproken over domiciliëring binnen de 2 jaar. Er staat dus niets omtrent hoelang je het pand moet bewonen.
Ik zou mijn licht toch nog eens opsteken bij de Vlaamse Overheid om zeker te zijn dat er geen tijdsduur is.
Als je zeker geen problemen wil, kan je (in strijd met mijn opvattingen) kopen met de intentie te verhuren aan een sociaal kantoor. Dan heb je ook maar 7% rr te betalen en heb je meteen je pand verhuurd ...
Maar zal er dus even in gaan wonen om dan te verhuren
Re: Eerste appartement als investering, welke voordelen kan ik genieten?
Klopt, had ik over het hoofd gezien.