eigen geld afhalen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: eigen geld afhalen
In Belgische frank ben ik nog miljonair. Dan valt het ineens DIK tegen allee 

Mijn schoonmoeder had vorige week een klein sommetje van haar spaarrekening afgehaald om in haar kluis te leggen.
De nummers noteren om die erbij in de kluis te leggen doen ze niet meer bij KBC.
Ze gaf ook uitdrukkelijk aan dat er niemand moest meegaan, ze is nog zeer kwiek en geen hulp nodig!
De nummers noteren om die erbij in de kluis te leggen doen ze niet meer bij KBC.
Ze gaf ook uitdrukkelijk aan dat er niemand moest meegaan, ze is nog zeer kwiek en geen hulp nodig!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik dacht dat je bij Rabobank.be tot 1.000.000,00€ in één keer kon overschrijven. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
8. Wat is het maximumbedrag dat ik per dag van mijn Rabo-rekeningen kan overschrijven?Spruitekop schreef: ↑12 juli 2019, 00:53 Ik dacht dat je bij Rabobank.be tot 1.000.000,00€ in één keer kon overschrijven.![]()
Per dag kunt u maximaal 499.999 euro van uw Rabo-rekeningen naar een rekening bij een andere bank overschrijven.
Vond u deze informatie nuttig?
Ja
Nee
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad, ik had het verkeerd voor. Sorry.
Nogal wel dat ik al een redelijk voorschot betaald had bij de aankoop van mijn Bugatti Chiron.
Nogal wel dat ik al een redelijk voorschot betaald had bij de aankoop van mijn Bugatti Chiron.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Je kan hem ook kopen in de lego versie..Spruitekop schreef: ↑12 juli 2019, 01:33 Inderdaad, ik had het verkeerd voor. Sorry.
Nu ja iemand die echt enorm veel miljoenen heeft gaat die niet op een Belgische bankrekening hebben staan 

ik kreeg die vraag ook eens bij een cash afhaling van enkele duizenden euro's 'wat ga je er mee doen'?
Mijn antwoord: eens goed naar de hoeren gaan en mij goed laten soigneren, maar zeg het thuis aub niet hé....
Knalrode kop, nooit geen vragen meer gehad bij een volgende afhaling
Mijn antwoord: eens goed naar de hoeren gaan en mij goed laten soigneren, maar zeg het thuis aub niet hé....
Knalrode kop, nooit geen vragen meer gehad bij een volgende afhaling

veje schreef: ↑13 juli 2019, 22:04 ik kreeg die vraag ook eens bij een cash afhaling van enkele duizenden euro's 'wat ga je er mee doen'?
Knalrode kop, nooit geen vragen meer gehad bij een volgende afhaling![]()
Zolang je maar geen politieker bent, want anders staat het land op zijn kop als je zoiets zou zeggen
ING gaat aan de rekeninghouders van de zichtrekening (in Nederland !) een korting geven onder een regeling waar het afhalen van cash geld 80 cent per keer gaat kosten.
Ze laten de prijs van de rekening in die mate zakken (30 cent per maand) voor het gebruik van de rekening dat het goedkoper blijft zolang je geen vier keer per jaar geld afhaalt.
Een Hollander blijft een Hollander : iets geven met de rechterhand en terug wegnemen met de linker.
De bank zegt ook dat klanten nu al vaak minder geld afhalen dan vier keer per jaar.
https://www.nu.nl/geldzaken/5964406/ing ... nemen.html
Als de banken nog wat meer zetjes gaan geven icm de staat misschien (?) dan zie ik ons toch nog evolueren naar een maatschappij waar mensen geen geld meer op zak hebben. Geen cashloze maatschappij maar eerder iets waar mensen geen zin meer hebben om met cash te betalen.
In China is dat al zo.. In Noord Europa is het ook al zo.. Ik denk dat het hier ook zo zal zijn ooit maar onze verouderende bevolking houdt redelijk vast aan gewoonten.
We zijn lang niet allemaal 'early adopters'.
Ze laten de prijs van de rekening in die mate zakken (30 cent per maand) voor het gebruik van de rekening dat het goedkoper blijft zolang je geen vier keer per jaar geld afhaalt.
Een Hollander blijft een Hollander : iets geven met de rechterhand en terug wegnemen met de linker.
De bank zegt ook dat klanten nu al vaak minder geld afhalen dan vier keer per jaar.
Als de banken nog wat meer zetjes gaan geven icm de staat misschien (?) dan zie ik ons toch nog evolueren naar een maatschappij waar mensen geen geld meer op zak hebben. Geen cashloze maatschappij maar eerder iets waar mensen geen zin meer hebben om met cash te betalen.
In China is dat al zo.. In Noord Europa is het ook al zo.. Ik denk dat het hier ook zo zal zijn ooit maar onze verouderende bevolking houdt redelijk vast aan gewoonten.
Maar als de elektriciteit dan lange tijd uitvalt, dan kan je niet meer betalen. Want zonder elektriciteit geen bancontact, geen wifi, geen payconiq, ...haelewyn schreef: ↑14 juli 2019, 07:27 ING gaat aan de rekeninghouders van de zichtrekening (in Nederland !) een korting geven onder een regeling waar het afhalen van cash geld 80 cent per keer gaat kosten.
De kans dat we een grote elektriciteitspanne gaan krijgen wordt geleidelijk aan groter want we sluiten kerncentrales en het gas voor de gascentrales wordt tegengehouden door de Russen.
Vandaag artikel in GVA:
Dus je kunt zelfs al niet meer 4.000 euro cashgeld van je eigen rekening afhalen zonder te moeten zeggen waarom.Paul (71) wil 4.000 euro cashgeld afhalen bij zijn bank, maar dat mag niet zonder reden: banken passen antiwitwaswetgeving streng toe
Paul Devoght (71) uit Turnhout wil 4.000 euro cashgeld afhalen bij Argenta. Maar Paul krijgt dat geld niet, omdat hij niet wil zeggen waarvoor hij het wil gebruiken. “Dit is schandalig. Ik word behandeld als een crimineel”, zegt Paul. Volgens econoom Pascal Paepen van de website Spaarvarkens.be gaat deze situatie in de toekomst steeds vaker voorvallen. “Banken zijn bang om ervan beschuldigd te worden dat ze meewerken aan een illegale activiteit, zoals de financiering van drugshandel, terrorisme of fraude”, zegt hij.
Ja omdat je aankopen, buiten een paar uitzonderingen, maar tot 3000€ cash mag betalen en ook tot dat bedrag mag schenken
Zie https://news.economie.fgov.be/164319-ca ... %20betaalt.

Zie https://news.economie.fgov.be/164319-ca ... %20betaalt.
Op enkele uitzonderingen na zijn alle betalingen en schenkingen in cash beperkt tot 3.000 euro voor het totale bedrag. Als een leverancier bijvoorbeeld sanitair voor 20.000 euro aan zijn klant verkoopt, mag de cashbetaling niet meer dan 3.000 euro bedragen voor de hele verkoop, ook als de klant in schijven betaalt. Dit toegelaten maximum geldt ook voor alle betalingen waartussen een verband bestaat, bijvoorbeeld bij verschillende verkopen kort na elkaar van een leverancier aan zijn klant.
Uitzonderingen
In sommige gevallen zijn cashbetalingen nog altijd onbeperkt toegestaan, zoals voor betalingen of schenkingen tussen consumenten onderling of in het kader van verrichtingen met bepaalde financiële instellingen zoals banken.