Einde van Ethias First?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Einde van Ethias First?
Beste Stier en Hector,
In de brief van Omob waarnaar verwezen wordt staat: " Op de spaarsom die u hebt opgebouwd blijft u de minimuminterestvoet genieten die in voege was op het ogenblik van uw stortingen"
Wat bedoelt men met spaarsom ? Alleen stortingen of stortingen en interest ?
"De stortingen zullen gekapitaliseerd worden aan de gewaarborgde minimuminterestvoet."
Wat is "gekapitaliseerd ?"
Kunnen jullie deze analfabeet enig begrip bijbrengen.
Dank in ieder geval voor jullie vorige verhelderende reactie en sorry voor mijn huidig aandringen.
In de brief van Omob waarnaar verwezen wordt staat: " Op de spaarsom die u hebt opgebouwd blijft u de minimuminterestvoet genieten die in voege was op het ogenblik van uw stortingen"
Wat bedoelt men met spaarsom ? Alleen stortingen of stortingen en interest ?
"De stortingen zullen gekapitaliseerd worden aan de gewaarborgde minimuminterestvoet."
Wat is "gekapitaliseerd ?"
Kunnen jullie deze analfabeet enig begrip bijbrengen.
Dank in ieder geval voor jullie vorige verhelderende reactie en sorry voor mijn huidig aandringen.
Wow, een contract van de goede oude tijd. Dat moet je koesteren, want zo maken ze die niet meer, de voorwaarden daarin waren ongelooflijk goed.JANMARCEL schreef:
"De First verzekeringsrekening wordt geopend voor onbepaalde duur. elke storting geniet van en gewaarborgde interestvoet van 3,75% gedurende de hele duur van het contract.
Om op je laatste vraag te antwoorden: je originele storting wordt gekapitaliseerd aan de gewaarborgde interestvoet, wat wil zeggen dat bij het begin van het jaar de spaarsom wordt verhoogd met de opbrengst van het vorige jaar, en dit geheel brengt opnieuw op aan de gewaarborgde interestvoet. Het jaar daarop opnieuw.
Mijn first is gestart in 2007.
Mijn contract :
De minimum intrestvoet voor de storting die u in januari 2007 heeft gedaan, bedraagt 3,25% en blijft voor deze storting behouden tot 31/12/2015
Van die kapitalisatie weet ik niets, is dat nog iets van de nog voorgaande contracten van Ethias dan ?
Mijn contract :
De minimum intrestvoet voor de storting die u in januari 2007 heeft gedaan, bedraagt 3,25% en blijft voor deze storting behouden tot 31/12/2015
Van die kapitalisatie weet ik niets, is dat nog iets van de nog voorgaande contracten van Ethias dan ?
Kapitalisatie is een moeilijk woord voor iets eenvoudigs:ann01 schreef: Van die kapitalisatie weet ik niets, is dat nog iets van de nog voorgaande contracten van Ethias dan ?
Kapitalisatie wil gewoon zeggen dat je spaarreserve elk jaar opgerent wordt met de geldende rentevoet. Het wil dus eigenlijk gewoon zeggen dat er elk jaar 3,25% bijkomt (als dit de gewaarborgde rentevoet is).
Het kan zijn dat je verschillende stukjes in je reserve hebt, die elk tegen een verschillende rentevoet gekapitaliseerd worden.
Kapitalisatie gebeurt dus bij elk tak 21 contract! Dat is eigenlijk juist de essentie ervan.
Het verschil met die heel oude contracten is dat je de gegarandeerde rentevoet levenslang kon behouden. Met alle moderne contracten is je rentevoet bij storting slechts 8 jaar gegarandeerd, daarna val je terug op de rentevoet van dat ogenblik.
JanMarcel heeft dus een contract met levenslang 3,75% gegarandeerd, en zo'n formule kan je nergens meer krijgen.
JanMarcel heeft dus een contract met levenslang 3,75% gegarandeerd, en zo'n formule kan je nergens meer krijgen.
Toch wel, bij Integrale. De intrestvoet is wel geen 3,75%, maar 3,25%. Maar deze intrest blijft wel gegarandeerd op de storting gedurende het hele contract, en je kan als je wil de einddatum op 99 jaar ofzo zetten wat overeenkomt met levenslang.robokat schreef: JanMarcel heeft dus een contract met levenslang 3,75% gegarandeerd, en zo'n formule kan je nergens meer krijgen.
Laatst gewijzigd door lotty op 31 december 2009, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
mpeeters007
- Sr. Member

JanMarcel, ik heb ook zo'n contract (Ethias First aangegaan in 2002 of zoiets, 3,75% gegarandeerd + bonus). Vasthouden aan dit product: minimum 3,75% NETTO (als je minimum je geld 8 jaar laat staan) voor de rest van je leven!robokat schreef:
Het verschil met die heel oude contracten is dat je de gegarandeerde rentevoet levenslang kon behouden. Met alle moderne contracten is je rentevoet bij storting slechts 8 jaar gegarandeerd, daarna val je terug op de rentevoet van dat ogenblik.
Zelfs als de bonus 0% bedraagt in "slechte jaren" (bv. in 2008) dan krijg je nog steeds 3,75%. Van 2002 tot op heden heeft het mij elk jaar al tusse nde pakweg 6% en 3,75% opgebracht!
Toch een kleine nuance :
Bij verschillende stortingen na 2001 in de ethias first rekening wordt ELKE storting afzonderlijk "vastgeklikt" aan de toenmalige gewaarborgde rente.
bv Ik heb stortingen gedaan van 2003 tot 2006 en krijg nu een "gemiddelde gewaarborgde rente" van - na aftrek van de beheerskosten - van een 3.06%.
Bij verschillende stortingen na 2001 in de ethias first rekening wordt ELKE storting afzonderlijk "vastgeklikt" aan de toenmalige gewaarborgde rente.
bv Ik heb stortingen gedaan van 2003 tot 2006 en krijg nu een "gemiddelde gewaarborgde rente" van - na aftrek van de beheerskosten - van een 3.06%.
Beste FORUMLEDEN,
Merci voor jullie bijdrage tot het " uitvlooien " van de FIRST- rekeningen.
Mij bracht het erg veel duidelijkheid (en zekerheid). Dat bewijst voor mij het nut en de waarde van "SPAARGIDS"
1. Van "brol" evolueerde de mening naar een contract dat je met "koesteren"
2. Er zijn verschillende soorten First-contracten
3. Lees je contract (voor je het tekent) en vraag uitleg vooraf, zeker aan de forumleden van SPAARGIDS
Veel geluk in 2010
Merci voor jullie bijdrage tot het " uitvlooien " van de FIRST- rekeningen.
Mij bracht het erg veel duidelijkheid (en zekerheid). Dat bewijst voor mij het nut en de waarde van "SPAARGIDS"
1. Van "brol" evolueerde de mening naar een contract dat je met "koesteren"
2. Er zijn verschillende soorten First-contracten
3. Lees je contract (voor je het tekent) en vraag uitleg vooraf, zeker aan de forumleden van SPAARGIDS
Veel geluk in 2010
-
Peewee
Bonus bij Ethias First?
Is er dit jaar weer geen bonus bij de de oude Ethias First rekening? Ik dacht altijd dat die afhankelijk was van de obligatiemarkt, en aangezien die toch hoge toppen heeft geschoren in 2009, moet er toch winst gemaakt zijn of vergis ik mij?
Heeft iemand enig idee wat de first INVEST gaat opbrengen? Of gaat het weer het mooie percentage van 0.00 worden?
Alle speculaties rond de opbrengst van First en First Invest zijn totaal zinloos. Gewoon enkele weken wachten en dan zien we wel.