Electriciteitstarieven aangepast aan tijdstip verbruik
Re: Electriciteitstarieven aangepast aan tijdstip verbruik
Seg Alouis, gij moet wel nen hele propere zijn in de keuken: alle dagen vollen bak koken en maar 1 wasmachine per maand draaien ... Daar kan geen vrouw aan tippen, mijn gedacht. 

-
- Jr. Member
ik heb een wasmachine van 10kg, dus eer die vol is...bovendien draag ik de meeste kleren tamelijk lang, en beddengoed ververs ik slechts elke 6 maanden.
Jakkes, Alouis !! 

Lang dezelfde kleren dragen in de vochtige Thaise warmte? Slecht idee me dunkt.
Als je er nooit in slaapt, zou dat wel kunnen.martensAlouis schreef: ↑7 september 2019, 21:16 ik heb een wasmachine van 10kg, dus eer die vol is...bovendien draag ik de meeste kleren tamelijk lang, en beddengoed ververs ik slechts elke 6 maanden.
Het capaciteitstarief zal voor iedereen gelden en stijgen met het vermogen van uw teller. Een jaar geleden was sprake van 7 capaciteits-codes, van X1 tot X7 met een vaste kost vanlietchi schreef: ↑6 september 2019, 22:07Het artikel dat ik hierover gelezen heb, vermeldt helemaal niet milieuoverwegingen als reden voor deze aanpassing van de tarieven. Maar wel het capaciteitsprobleem van ons stroomnet.martensAlouis schreef: ↑6 september 2019, 20:41 Of zijn er hier die denken dat ze dat doen uit milieuoverwegingen??? hahahahahaha
Ik zie het vooral als een manier om, na de eigenaars van zonnepanelen en de slimme meter, ook de andere gebruikers van het stroomnet te 'aan te pakken'.
Dat gezegd zijnde, zo heel moeilijk is het nu toch ook niet om het stroomverbruik van zware toestellen te spreiden mits wat plannen.
Toch benieuwd vanaf welk verbruik we 'gestrafd' zouden worden...
44€ 96€ 184€ 259€ 349€ 512€ 881€
Dat zou willen zeggen dat er enkel rekening gehouden wordt met theoretisch maximaal verbruik, en niet reëel verbruik op piekuren, of mis ik iets?
Lijkt me bizar, dan zou het toch helemaal niet uitmaken qua kostprijs wanneer we onze elektriciteit verbruiken, en zullen we ons gedrag zeker niet aanpassen zoals schijnbaar de bedoeling is.
Lijkt me bizar, dan zou het toch helemaal niet uitmaken qua kostprijs wanneer we onze elektriciteit verbruiken, en zullen we ons gedrag zeker niet aanpassen zoals schijnbaar de bedoeling is.
Er wordt rekening gehouden met beidelietchi schreef: ↑9 oktober 2019, 19:05 Dat zou willen zeggen dat er enkel rekening gehouden wordt met theoretisch maximaal verbruik, en niet reëel verbruik op piekuren, of mis ik iets?