Energie en Aardgas
Re: Energie en Aardgas
Maar VREG V-test houdt als enige geen rekening met tijdelijke promoties.
Vul je zelf je verbruik in, of vul je enkel het aantal inwoners/type gezin in? Ik merk zelf dat elk van die sites een ander standaardverbruik hanteert. Of dat de jaarlijkse vergoeding soms niet verrekend wordt (of werd) in de totaalprijs.Kevva schreef: ↑30 mei 2018, 09:16 Ik ben terug aan het kijken om te veranderen maar stel vast dat mijnenergie.be, aanbieders.be, VREG-test en Test-Aankoop allemaal verschillende resultaten toont. De verschillen lopen op tot 70 euro/jaar en bij de één komt Eneco er als goedkoopste uit bij de ander is dat Engie of MEGA.
De groepsaankoop van Oost-Vlaanderen (in mijn geval) is al afgesloten, volgende groepsaankoop is maar in het voorjaar van volgend jaar.
Hebben jullie ook zo'n verschillende resultaten?
Ik vul alles zelf in, ik ken mijn verbruik.
Ik kijk meestal eerst op de site van de Vreg, en daarna vul ik mijn gegevens in bij een paar leveranciers om te zien of er ev. tijdelijke kortingen zijn.
Zijn hier mensen klant bij Ecopower? Tevreden van?
Die komt er bij mij overal als het goedkoopst uit, maar ik zit een beetje met die verplichte aankoop van dat aandeel... Dat kost toch ook direct € 250.
Die komt er bij mij overal als het goedkoopst uit, maar ik zit een beetje met die verplichte aankoop van dat aandeel... Dat kost toch ook direct € 250.
ik ben klant bij ecopower en heel tevreden. Ik heb destijds die 250 euro betaald, maar dat was snel terug betaald omdat verschil met leverancier toen groot was.
Ik heb nu wel zonnepanelen en verbruik is lager dan wat ik opwek op dit moment. Dat betekent dat ik bij ecopower enkel maar prosumententarief betaal. geen abonnementskost etc zoals bij de meeste andere leveranciers. Die 250 euro is niet weinig, maar afhankelijk van je situatie haal je er vroeg of laat voordeel uit.
Ik heb nu wel zonnepanelen en verbruik is lager dan wat ik opwek op dit moment. Dat betekent dat ik bij ecopower enkel maar prosumententarief betaal. geen abonnementskost etc zoals bij de meeste andere leveranciers. Die 250 euro is niet weinig, maar afhankelijk van je situatie haal je er vroeg of laat voordeel uit.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Denk dat ik een serieus probleem met de meter heb...
Gisterenavond begon die plots een hels lawaai te maken, gaan kijken, de tellertjes van de daluurmeter staan allemaal als gek te dansen (wieltje draait wel normaal).
Deze morgen piekuurmeter: alles normaal.
Eens kijken of het vanavond weer begint... Tot zover de eandis-meters waar volgens henzelf bijna onmogelijk iets mee mis kan gaan.
Gisterenavond begon die plots een hels lawaai te maken, gaan kijken, de tellertjes van de daluurmeter staan allemaal als gek te dansen (wieltje draait wel normaal).
Eens kijken of het vanavond weer begint... Tot zover de eandis-meters waar volgens henzelf bijna onmogelijk iets mee mis kan gaan.
Als de tellertjes als gek beginnen te draaien, zal uw Kw verbruik niet meer correct zijn,dit kan in je voor of nadeel zijn.PinkPanther1970 schreef: ↑4 juni 2018, 11:15 Denk dat ik een serieus probleem met de meter heb...![]()
Zou het er toch niet bij laten, en de betreffende dienst contacteren om een nieuwe meter of dergelijke, en of zijn minst de meterstand officieel laten vastleggen door eandis. Kost je wel 50 euro dacht ik. Als het verbruik dan abnormaal stijgt volgens die defecte meter, heb je op zijn minst toch een beetje een verhaal, wil je niet het risico lopen een torenhoge faktuur te krijgen, en in de clinch te liggen met je provider.
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
De tellertjes staan te dansen, maar het radarwerk blokkeert, dus de cijfertjes draaien niet meer.
Ga vanavond afwachten of het zich herhaalt (en er dan ook een video van maken want als die mannen komen is dat tijdens de piekuren dus dan is er niets te zien) en in dat geval uiteraard eandis verwittigen.
Ga vanavond afwachten of het zich herhaalt (en er dan ook een video van maken want als die mannen komen is dat tijdens de piekuren dus dan is er niets te zien) en in dat geval uiteraard eandis verwittigen.
https://www.eandis.be/nl/klant/meteropn ... er-correctPinkPanther1970 schreef: ↑4 juni 2018, 11:38 De tellertjes staan te dansen, maar het radarwerk blokkeert, dus de cijfertjes draaien niet meer.
https://www.eandis.be/sites/eandis/file ... t.tgk_.pdf
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Allemaal niet van toepassing (had de pagina ook gezien), het gaat niet over verkeerd tellen, maar de teller van de daluren die gewoon geblokkeerd staat (piekuren werkt normaal).
Moet geen twee weken standen opnemen om te zien (en te horen) dat de meter om zeep is.
Toch bedankt voor de moeite van het opzoeken.
Moet geen twee weken standen opnemen om te zien (en te horen) dat de meter om zeep is.
Toch bedankt voor de moeite van het opzoeken.
Al zolang aandeelhouder als ze bestaan met het max. toegestane aantal aandelen.
Persoonlijk vind ik (in deze intresttijden) dat aandeel meer een voordeel dan een nadeel.
Een vriendin heeft begin dit jaar net hetzelfde voorgehad. Eandis is binnen de 24 uur (wachtdienst) een nieuwe meter komen plaatsen. Er zit een soort plastic palletje tussen de dag- en nachtteller. Als dit afbreekt (het ratelend geluid) slaan de meters tilt. In haar geval draaide de nachtteller 's nachts razendsnel achteruit en de dagteller vooruit. Afhankelijk van de breuk kan er ook gewoon niets gebeuren en blijven alle telwerken hangen.PinkPanther1970 schreef: ↑4 juni 2018, 11:15 Denk dat ik een serieus probleem met de meter heb...![]()
De vervanging is gratis want je betaalt huur voor de meter en de eigenaar (de dnb dus) moet voor die huur zijn apparatuur in orde zien te houden. Als je het laattijdig merkt (de meeste meters staan ergens buiten zicht/gehoor) doen ze gewoon een schatting op basis van voorgaande tellingen. Kan zowel in je voor- als nadeel zijn maar is weinig tegen in te brengen als je zelf je meters niet documenteert met o.a. fotobestanden.
De vervanging is gratis want je betaalt huur voor de meter en de eigenaar (de dnb dus) moet voor die huur zijn apparatuur in orde zien te houden. Als je het laattijdig merkt (de meeste meters staan ergens buiten zicht/gehoor) doen ze gewoon een schatting op basis van voorgaande tellingen. Kan zowel in je voor- als nadeel zijn maar is weinig tegen in te brengen als je zelf je meters niet documenteert met o.a. fotobestanden.
[/quote]
Moraal van bovenstaande regelmatig een oogje houden op meterstanden kan nooit kwaad.
Bvb eens per maand.
Kan u veel miserie voorkomen.
[/quote]
Moraal van bovenstaande regelmatig een oogje houden op meterstanden kan nooit kwaad.
Bvb eens per maand.
Kan u veel miserie voorkomen.
Estate Guru believer.
Jij moet het niet alleen zien, maar Eandis wil zien dat jij het een aantal dagen gekontoleerd hebt. Als je dan bij de daluur meter /teller alle dagen dezelfde stand noteert, zullen ze daaraan wel merken dat er iets niet klopt en de daluur teller geblokkeerd is.PinkPanther1970 schreef: ↑4 juni 2018, 13:38 Allemaal niet van toepassing (had de pagina ook gezien), het gaat niet over verkeerd tellen, maar de teller van de daluren die gewoon geblokkeerd staat (piekuren werkt normaal).
Toch bedankt voor de moeite van het opzoeken.![]()