Energieprijzen: Gas/Elektriciteit (Luminus)
Re: Energieprijzen: Gas/Elektriciteit (Luminus)
Inmiddels de verwarming aangezet. Electrische bijverwarming. Ik moet nog 2800kWh zonnepaneel-opbrengst opstoken voor ik mijn gas aanzet.
Amai, dat gaat daar een hete herfst (en winter) worden.
Allee voor de zevenduizendste keer. Reageer toch niet op die trollen.
Ik ben dit jaar veranderd van gasleverancier op basis van aanbieders.be, daar heb je promoties die je niet vindt op de website van de VREG. Meedoen met een groepsaankoop is ook interessant, je krijgt dan elk jaar een mail met de kans om mee te doen met een nieuwe aankoop, een aangename reminder om je prijzen zo laag mogelijk te houden. Als je echt prijsbewust bent kan je idd best elk jaar een overstap maken, vaak val je na een jaar met een promotie op een duurder tarief.
Wat de vraag over een variabel tarief betreft. Je hebt toch steeds een voorschot dat je betaalt en dan pas op het einde een afrekening? Ze weten niet hoeveel je in de winter verbruikt en hoeveel in de zomer, je geeft een meterstand voor een jaar verbruik door. In theorie wordt er dan via een computerprogramma een verdeling gemaakt van je verbruik per maand. In de praktijk kan ik me niet herinneren dat mijn verbruik op mijn afrekening ooit maand per maand werd opgesplitst. Ik zou gaan voor het goedkoopste tarief op dit moment, en dan jaarlijks veranderen. Vergeet trouwens niet dat de gekozen prijs slechts de helft van je factuur uitmaakt, de andere helft zijn netwerkkosten en toeslagen door de overheid, kosten die voor iedereen hetzelfde zijn, ongeacht de gekozen leverancier.
Wat de vraag over een variabel tarief betreft. Je hebt toch steeds een voorschot dat je betaalt en dan pas op het einde een afrekening? Ze weten niet hoeveel je in de winter verbruikt en hoeveel in de zomer, je geeft een meterstand voor een jaar verbruik door. In theorie wordt er dan via een computerprogramma een verdeling gemaakt van je verbruik per maand. In de praktijk kan ik me niet herinneren dat mijn verbruik op mijn afrekening ooit maand per maand werd opgesplitst. Ik zou gaan voor het goedkoopste tarief op dit moment, en dan jaarlijks veranderen. Vergeet trouwens niet dat de gekozen prijs slechts de helft van je factuur uitmaakt, de andere helft zijn netwerkkosten en toeslagen door de overheid, kosten die voor iedereen hetzelfde zijn, ongeacht de gekozen leverancier.
Doe ik anders ook hoor! Heb wel een warmtepomp-airco dus is eigenlijk 2x groene energie.
Het net verzwaren

Binnenkort elektrische wagens en iedereen een warmte pomp om te warmen, zullen dan wel eens zien wat er van ons 'net' overschiet.
vanaf de slimme meter is het gedaan met je overschot op te stoken (wat natuurlijk de bedoeling was)